- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Recensiefilter (forumvervuiling + ideeën)
Recensiefilter (forumvervuiling + ideeën)
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Dat je met één druk op de knop uitgebreide meningen kunt vinden.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
De beste verbetering die deze site in jaren heeft gehad 
Ik betrap mezelf er vaak zat op dat ik in een winkel een dvd vast heb en eerst op MM op mijn telefoon even naar het gemiddelde kijk en de recensie snel doorblader voordat ik de dvd koop (mocht de film me onbekend zijn).
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Inderdaad, als ik een film wil zien en nog twijfel of totaal geen idee van de film heb, zal ik ook snel de meningen doorbladeren. Aan de hand van de gebruikers die ze geschreven hebben, kan ik wel een idee vormen of dit iets voor mij is of niet.
Gon1234
-
- 102 messages
- 170 votes
In De Site > Algemeen > achteraf markeren als persoonlijke mening:
Hallo,
Er zijn berichten van mij die ik achteraf wil markeren als persoonlijk mening. Mijn vraag is of dit kan, en als het kan, hoe je dit kan doen?
Gon1234
-
- 102 messages
- 170 votes
Ik heb het -ondanks ik er al naar gezocht had- het bij toeval ontdekt. Je kan gewoon op de ster linksboven je bericht klikken, en je krijgt de optie om het bericht te markeren als jouw persoonlijke mening
Probleem dus opgelost!
disneystore
-
- 1760 messages
- 0 votes
Zie dat je het gevonden hebt. Gaat inderdaad door gewoon gemakkelijk op het sterretje te klikken 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Je kan een bepaalde mening die je niet meer goed vind ook op hetzelfde manier veranderen. Als je op een gouden ster weer klikt, verandert die en maak je van je oude mening een gewone bericht van.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Berichten verplaatst naar Film > Toplijsten en favorieten > Toplijsten (centraal topic)
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
In De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic #2:
Even over de filmlog. Daar staat boven: Via deze pagina blijf je op de hoogte van recente stemmen, meningen en recensies.... maar dat klopt volgens mij niet. Ik heb ook berichten (recensies) bij de film geschreven, die ik niet heb aangevinkt als mening en die staan er dus niet tussen.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Tip van Hannibal: Dan moet je hem aanvinken als recensie.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Tip van Hannibal: Dan moet je hem aanvinken als recensie.
Wat een onzin.
Je hebt recensies en aangevinkte recensies. Dan moet dat er boven staan. Blijf op de hoogte van stemmen en meningen, en niet ook nog recensies.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Mening / recensie is hetzelfde.
Recensie/mening filter - MovieMeterWiki - wiki.moviemeter.nl
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ja, maar boven de filmlog staat dus beide. Je mening, dus aangevinkt en je recensie, als die niet is aangevinkt. De eerste komt wel in de filmlog, de tweede niet.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Wat jij aanvinkt als mening of recensie komt in je filmlog. Niet aanvinken is niet in je filmlog, of denk je dat het systeem zelf recensies herkent? Recensies moet je ook aanvinken, als je wil dat het in je filmlog komt.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Maakt mij verder niet uit, het viel me alleen op. Bij mij kwam het over als drie verschillende dingen. Stem, recensie en aangevinkte recensie.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Meningen EN recensies is wel wat dubbelop inderdaad.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Nee hoezo? In je filmlog staan je meningen én recensies vermeld.
Soms geef je je mening over een film, maar kun je dat geen echte recensie noemen. Soms heb je wat meer inspiratie en schrijf je een recensie. Beide vink je aan, beiden komen in je filmlog, waar dus je meningen én je recensies komen te staan.
Het is nogal moeilijk blijkbaar. 
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Nee hoor het is helemaal niet moeilijk. Volgens het filmlog wordt ik op de hoogte gehouden. Iemand die recensies schrijft maar deze niet aanvinkt en niet stemt, diens filmlog is leeg. Lijkt net of hij/zij niks doet hier op de site, maar ondertussen is hij/zij gewoon bezig met recensies te schrijven. Die mensen zou ik kunnen gaan volgen of de updates in de gaten houden.
Maar daar gaat het niet om. Ik wordt op de hoogte gehouden van stemmen en meningen, maar dus niet van recensies.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Dan is het dubbelop. Dan had er moeten staan op de hoogte van stemmen en recensies/meningen. o.i.d.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
En wederom nee, want in mijn filmlog staan mijn stemmen, EN mijn meningen (mits aangevinkt) , EN mijn recensies. (mits aangevinkt)
Drie verschillende dingen.
(Ik geef het op.)
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
(Ik geef het op.)
Ja je maakt het jezelf moeilijk. Misschien een goede tip voor het weekend, verplaats je ook eens in andere mensen.
Dat het voor jou wat anders betekent, hier staat toch:
Mening / recensie is hetzelfde.
Recensie/mening filter - MovieMeterWiki - wiki.moviemeter.nl
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Mijn hemel, ik probeer je al de hele dag iets uit te leggen, doe ik heel graag hoor, maar op een gegeven moment lijkt het alsof je het niet wil begrijpen. Je zegt dat het 'dubbelop' is terwijl ik een paar berichten eerder (na het bericht van Apollinisch) ook al probeerde uit te leggen waarom dat niet zo is. Vervolgens probeer ik het nogmaals, zo simpel mogelijk, om alsnog duidelijk te maken wat ik precies bedoel. Meningen vink je aan, recensies vink je ook aan. Als het nu nog niet duidelijk is dan geef ik je een tip terug, om er dit weekend nog eens over na te denken. 'Verplaats je eens in andere mensen', dat probeer ik al de hele middag. Stank voor dank... en graag gedaan Dick.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Nee hoezo?
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Klopt, maar een mening is niet altijd een recensie.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Naar mijn mening, zoek je het echt veel te ver. We hebben hier op de site toch vooral "amateurs" die wat schrijven over hoe ze de film ervaren. Als iemand in drie, vier zinnen kan toelichten met motivatie wat en waarom hij/zij van de film vind, dan vind ik dat ook al een recensie. Daarin zit dan ook al een mening. Je kan niet verwachten dat iedereen maar hele lappen tekst gaat lopen schrijven en dat dan ook nog bij elke film. Dat jij er verschil ziet prima, ik zie dat niet. Ik vind het allang mooi, dat mensen nog even vertellen wat ze van de film vonden. Er zijn bij mij dus maar twee zaken, of een stem of een bericht (recensie/mening). Of allebei, of geen van beide.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Behind Enemy Lines II: Axis of Evil (2006)
Is de mening van 606 hier een recensie? En die van Quentin eronder?
Wat mij betreft niet. Wel meningen, en goed genoeg voor het recensiefilter. (dus prima om aan te vinken als mening)
Dick, waar ik op reageerde, was jouw vraag waarom niet aangevinkte meningen niet in je filmlog terecht komen. Daar heb ik je antwoord op gegeven. Daar moet je ze voor aanvinken.
Nee, je hoeft niet altijd lappen tekst te schrijven, het hoeven ook geen recensies te zijn, DAAROM mag je een mening zonder motivatie ook aanvinken.
Vervolgens kwam jij met de "fout" dat er meningen EN recensies werd vermeld in je filmlog, wat in jouw ogen 'dubbelop' is. Ik gaf aan dat dat er staat omdat er wel degelijk meningen EN recensies in je filmlog staan, met als argument dat je niet elke mening als recensie kan beschouwen.
Dat jij een zin als "Ik vind deze film niet zo goed als het eerste deel, maar toch best leuk" als recensie wil bestempelen, prima. Maar het is geen recensie, maar een mening.
@moderator: Discussie verplaatsen naar De Site >> Algemeen >> Recensiefilter (forumvervuiling + ideeën) ?
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
In De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic #2:
Behind Enemy Lines II: Axis of Evil (2006)
Is de mening van 606 hier een recensie? En die van Quentin eronder?
Wat mij betreft niet. Wel meningen, en goed genoeg voor het recensiefilter. (dus prima om aan te vinken als mening)
Dick, waar ik op reageerde, was jouw vraag waarom niet aangevinkte meningen niet in je filmlog terecht komen. Daar heb ik je antwoord op gegeven. Daar moet je ze voor aanvinken.
Nee, je hoeft niet altijd lappen tekst te schrijven, het hoeven ook geen recensies te zijn, DAAROM mag je een mening zonder motivatie ook aanvinken.
Vervolgens kwam jij met de "fout" dat er meningen EN recensies werd vermeld in je filmlog, wat in jouw ogen 'dubbelop' is. Ik gaf aan dat dat er staat omdat er wel degelijk meningen EN recensies in je filmlog staan, met als argument dat je niet elke mening als recensie kan beschouwen.
Dat jij een zin als "Ik vind deze film niet zo goed als het eerste deel, maar toch best leuk" als recensie wil bestempelen, prima. Maar het is geen recensie, maar een mening.
@moderator: Discussie verplaatsen naar De Site >> Algemeen >> Recensiefilter (forumvervuiling + ideeën) ?
Ja sorry, waarom je 606 nu weer als voorbeeld moet nemen? (Ik zeg al verplaats je beetje in andere mensen).
Er staat in Wiki duidelijk je moet voor argumentie zorgen wil je het aanvinken.
"Ik vind dit een leuke film" is ook een mening. Hoe kom je erbij dat je dit als mening kan aanvinken. Daar zal dan nog wat meer bij moeten staan, omdat........
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Ja sorry, waarom je 606 nu weer als voorbeeld moet nemen? (Ik zeg al verplaats je beetje in andere mensen)

Kom op zeg, wat maakt dat nou uit. Ik had ook mezelf als voorbeeld kunnen nemen. Ik vond dit gewoon een goed voorbeeld. Ik probeer mijn punt hiermee duidelijk te maken maar het is vechten tegen de bierkaai.
We kunnen nu wel een discussie gaan voeren waar de grens ligt wat goed genoeg is om aan te vinken, maar ik vermoed dat ook dit weinig zin heeft.
Mijn standpunt lijkt me onderhand wel duidelijk. Als je filtert met het recensiefilter, verwacht dan niet alleen recensies, maar ook korte berichten met meningen.
Als je je mening terug wil zien in je filmlog moet je het aanvinken.
Beschuldigingen aan mijn adres dat ik me niet in andere mensen kan verplaatsen vind ik ongepast en als het zo moet dan is wat mij betreft de discussie bij deze afgelopen.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Prima. Schijnt de laatste tijd nodig te zijn om van alles hier een discussie te maken op de site. Ik maak een simpele opmerking over een zin boven het filmlog. Vervolgens komt er een hele discussie. Kan leuk worden met het nieuwe design.....