- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Stemmen
Stemmen
Dee Al
-
- 272 messages
- 197 votes
En maak nu maar een mooi lang opstel, een leuk laatste woord want dat krijg je gerust van me zolang je overal omheen blijft fietsen (vragen met vragen beantwoorden.)
Leuke opmerking om te verhullen dat je gewoon uitgeluld bent 
Ik zie geen enkele reden om zo neerbuigend te doen, want jij trekt nou niet bepaald aan het langste eind in deze discussie.
maxroelofs geeft gewoon goede argumenten, terwijl jij niet echt op die inhoudelijke argumenten ingaat.
komerad
-
- 467 messages
- 403 votes
Verhullen... uitgelul, klemlullen, neerbuigend.
Even opportunistisch clowntje erbij en de show kan beginnen
@Dee Al
Een hele pagina lang word er met vragen geschermd.
maxroelofs geeft gewoon goede argumenten, terwijl jij niet echt op die inhoudelijke argumenten ingaat.
Analfabeet? Of gewoon nog eens naast de kwestie komen lullen?
Welk langste eind? Oh ik heb wat gemist... er zijn winnaars en verliezers, dat ik dat nog nooit eerder zo gezien had. Dus zo'n redenering heb je, en dan kom je nog snel eens meesurfen op een "overwinning"?
Kruip maar terug onder je steen foesjh. (kwestie van eens neerbuigend te doen,)
Doei 
@maxroelofs
Klem geluld, kan ik er niet tegen dat je mijn favoriet filmpje (welke niet eens in mijn top 10 staat) afkraakt?
Wat ik er van gesnopen heb als slechte verstaander is dat je
- Films in zijn eigen genre beoordeeld, adhv andere criteria.
- Films door de ogen van de doelgroep bekijkt en deze film heeft zijn doelgroep gemist? 
Ik kijk niet door de ogen van een doelgroep of iemand anders, niet als homo naar 'boy culture', niet als 5 jarige naar pokemeon, en al evenmin als hypergevoelig huisvrouwtje naar "ps i love you". Als ik vermoed een plezante film te zien zal ik kijken, en dan zien we wel.
Ja ik moet bekennen je hebt me helemaal vastgezet, of heb ik mezelf "klemgeluld"
Ik sta vooral met verbazing te kijken..
Dee Al
-
- 272 messages
- 197 votes
Verhullen... uitgelul, klemlullen, neerbuigend.
Even opportunistisch clowntje erbij en de show kan beginnen
@Dee Al
Een hele pagina lang word er met vragen geschermd.
Analfabeet? Of gewoon nog eens naast de kwestie komen lullen?
Welk langste eind? Oh ik heb wat gemist... er zijn winnaars en verliezers, dat ik dat nog nooit eerder zo gezien had. Dus zo'n redenering heb je, en dan kom je nog snel eens meesurfen op een "overwinning"?
Kruip maar terug onder je steen foesjh. (kwestie van eens neerbuigend te doen,)
Doei 
Jij lult naast de kwestie. Ik lees geen enkele inhoudelijke reactie op maxroelofs' argumenten: ik lees alleen steeds die stomme opmerkingen over dat maxroelofs een tekenfilm hoger beoordeeld dan deze (waar ik het volledig mee eens ben, een film moet je op z'n soort beoordelen): daar reken je hem helemaal op af. Je staart jezelf volledig blind op dit cijfer voor pokemon forever. Maar wat heeft dit eigenlijk met deze film te maken? Je maakt maxroelofs reactie belachelijk en vervolgens wil je niks zeggen over wat nou eigenlijk zo belachelijk is aan deze reactie. En dan heb ik het over de reactie zelf, niet over het verdere stemgedrag van de gebruiker.
Daarnaast vind ik reacties die eindigen met 'ik gun je het laatste woord, dat zul je toch wel willen hebben' altijd heel erg flauw. Net alsof je jezelf te goed voelt om verder met hem te discussiëren. En ja, dat is neerbuigend. Volgens mij kun je niets zeggen over de inhoud van maxroelofs' reactie.
Opportunistisch clowntje? Wat bedoel je daarmee nu te zeggen?
Pokémon 4Ever -> 3*
Enough said.
Daar hoopte je zeker de lachers mee op je hand te krijgen. Iemand voor lul willen zetten omdat hij qua mening van de rest verschilt (een onderbouwde mening trouwens). Een minachtende opmerking die geen betrekking heeft op de inhoud van maxroelofs' reactie, maar hem gewoon op zijn eerdere stemgedrag afrekent.
Jouw reactie slaat helemaal nergens op. Niets meer dan pure neerbuigendheid. Anderen totaal niet serieus nemen, en jijzelf staat ver boven iedereen: zo'n mentaliteit straalt dat uit.
komerad
-
- 467 messages
- 403 votes
Dus ik moet argumenten aanbrengen waarom hij wat niet begreep, en het warrig vond?
Inhoudelijk reageren op het feit dat ie hem kleurloos vond?
Gaan argumenteren over de stijl : het stopzetten van de beelden, vertelstijl?
Over het gebrek aan vrouwen? (Zeer sterk inhoudelijk argument hoor...)
Smaak van humor?
En dat moet mij welk inzicht geven? (Dat ik liever bruin zie dan hij?) De shortcut is : weten hoe iemand films beoordeeld (adhv vergelijkinsmateriaal) voorbeeld van pokemon forever gekozen omdat :
1. Die een bovengemiddelde krijgt (tov totaal waardeloos hier)
2. Het niet echt een tekenfilm voor het hele gezin (shrek, ice age,...)
Het kon ook zijn dat er wat uit balans was (zo zullen er bij de meesten onder ons, over langere tijd wel meer stemmen uit balans geraakt zijn.)
Dus vandaar... is dat nu zo moeilijk?
'ik gun je het laatste woord, dat zul je toch wel willen hebben' altijd heel erg flauw.
Als je het zo uit zijn context rukt is dat inderdaad erg flauw. Jammer dat het uit de context gerukt moet worden om voor wat opwinding te zorgen. Als er een hele pagina lang rond het potje gedraaid word ipv een duidelijk antwoord te geven (wat ie ondertussen al min of meer gedaan heeft) ja dan heb ik al eens de neiging om
te zeggen.
ben al benieuwd wat de volgende bocht zal zijn 
mauwiewauwie
-
- 386 messages
- 0 votes
Eindeloze discussie over wellus/nietus, leuk ik vermaak mij kostelijk met het gelijk halen van een mening die persoonlijk is op een film.
Als je een 0,5 geeft op een film die dit echt niet verdient vraag je er wel een klein beetje om ?
Dat is mijn mening net als dat je een 1 geeft aan een film als Antichrist van Lars von Trier.
Ik denk dat ik de film als The Shawshank Redemption ook maar een 0,5 ga geven om dan een zeer stevige discussie uit ga lokken als een vorm van sport (NIET DUS) 
Je kunt je mening ook niet op gaan dringen aan iemand die iets niet mooi vind(kwestie van smaak) 100 mensen 100 meningen maar ga rustig door met jullie discussie of ga anderst eens een avondje bij elkaar op visite kom ik wel als scheidsrechter/publiek! 
Ik ga deze film weer even lekker kijken hij blijft leuk
mauwiewauwie
-
- 386 messages
- 0 votes
Een van mijn redenen dat ik geen 5 geef houd sommige dingen liever voor mezelf.
Stemmen zegt globaal niet veel van kwalteit meer van tijd-smaak-kennis-comercie
Als morgen Justin Bieber Zegt dat crossroads van Britney Spears zijn motivatie was gaan alle stemmen omhoog van deze film de meeloppers zullen dat wel doen! En als zoals ik die een laag cijfer1 geeft en niet mee ga in die hype, dan ben je bijv een cult-barbaar
Nee ik blijf gewoon me zelf na div kijkbeurten een goede film een halve ster bijgeven alee
maar van een 0,5 naar 5 dat zou niet kunnen/mogen
Maar het maakt niet uit vrijheid van meningsuiting moet kunnen.
Dee Al
-
- 272 messages
- 197 votes
Eindeloze discussie over wellus/nietus, leuk ik vermaak mij kostelijk met het gelijk halen van een mening die persoonlijk is op een film.
Als je een 0,5 geeft op een film die dit echt niet verdient vraag je er wel een klein beetje om ?
Dat is mijn mening net als dat je een 1 geeft aan een film als Antichrist van Lars von Trier.
Ik denk dat ik de film als The Shawshank Redemption ook maar een 0,5 ga geven om dan een zeer stevige discussie uit ga lokken als een vorm van sport (NIET DUS) 
Je kunt je mening ook niet op gaan dringen aan iemand die iets niet mooi vind(kwestie van smaak) 100 mensen 100 meningen
Waarom zou je een algemeen hoog gewaardeerde film niet laag mogen beoordelen? Net alsof je mening fout is, als hij heel erg afwijkt.
Wat jij bestempeld als een belachelijke beoordeling, kan voor iemand anders echt duidelijk het punt zijn dat de film waard is. Zo zwart-wit is het niet. Je zegt het zelf in je reactie: kwestie van smaak. Dat hoef je niet meteen weg te zetten als gewoon discussie-geil te zijn.
Als je een 0.5 geeft bij deze film, moet je inderdaad rekenen op reacties, maar zo'n respectloze reactie als bij komerad zie ik zelden en vind ik ook ongepast. Maxroelofs wordt door hem weggezet als het niet-serieus-te-nemen Movie Meter type (het type dat enkel 5.0 of 0.5 geeft, van 0.5 naar 5.0 switcht en andersom, en dat alles zonder enige argumenten doet). Je kunt over Maxroelofs' mening zeggen wat je wilt, maar hij is wel onderbouwt en hij is dus zeker serieus te nemen. Reacties geven op iemand met een afwijkende mening mag zeker, maar als hij onderbouwd is moet dat toch ook wel met een zeker niveau van respect.
maar ga rustig door met jullie discussie of ga anderst eens een avondje bij elkaar op visite kom ik wel als scheidsrechter/publiek! 
Ik ga deze film weer even lekker kijken hij blijft leuk
Je hoeft niet zo minachtend te doen over discussies. Ieder heeft zijn eigen manier van moviemeteren. Sommige movie meteraars (waaronder ik) vinden discussiëren wel leuk en daar is niets fout aan. Anders zie ik ook niet in waarom er een mogelijkheid is om andere gebruikers te quoten.
Dee Al
-
- 272 messages
- 197 votes
Dus ik moet argumenten aanbrengen waarom hij wat niet begreep, en het warrig vond?
Inhoudelijk reageren op het feit dat ie hem kleurloos vond?
Gaan argumenteren over de stijl : het stopzetten van de beelden, vertelstijl?
Over het gebrek aan vrouwen? (Zeer sterk inhoudelijk argument hoor...)
Smaak van humor?
En dat moet mij welk inzicht geven? (Dat ik liever bruin zie dan hij?) De shortcut is : weten hoe iemand films beoordeeld (adhv vergelijkinsmateriaal) voorbeeld van pokemon forever gekozen omdat :
1. Die een bovengemiddelde krijgt (tov totaal waardeloos hier)
2. Het niet echt een tekenfilm voor het hele gezin (shrek, ice age,...)
Het kon ook zijn dat er wat uit balans was (zo zullen er bij de meesten onder ons, over langere tijd wel meer stemmen uit balans geraakt zijn.)
Dus vandaar... is dat nu zo moeilijk?
Als je het zo uit zijn context rukt is dat inderdaad erg flauw. Jammer dat het uit de context gerukt moet worden om voor wat opwinding te zorgen. Als er een hele pagina lang rond het potje gedraaid word ipv een duidelijk antwoord te geven (wat ie ondertussen al min of meer gedaan heeft) ja dan heb ik al eens de neiging om
te zeggen.
ben al benieuwd wat de volgende bocht zal zijn
Maar ik zie helemaal geen vraagstelling waar omheen gedraaid wordt. De enige vragen die ik uit je berichten kan afleiden zijn de vragen: waarom beoordeel je Pokemon 4Ever hoger dan deze? en hoe geloofwaardig ben je wel? Die eerste vraag is al lang en breed beantwoordt en de andere vraag: tja, wat voor antwoord wil je daarop
Moet maxroelofs soms gaan zeggen 'nee, ik ben niet echt heel geloofwaardig
' Je schijnt zelf te denken dat je die 'ene nog onbeantwoorde (volgens mij fictieve) vraag' overduidelijk gesteld hebt, maar ik kan hem echt niet terugvinden. Vandaar dat, ook al haal je het uit de context, 'ik gun je het laatste woord, dat zal je toch wel willen hebben' een nogal arrogante en misplaatste opmerking is.
Tekenfilms worden over het algemeen minder serieus genomen dan speelfilms. Een tekenfilm hoef je zeker niet op dezelfde wijze te beoordelen als een speelfilm. Ik geef bijvoorbeeld de speelfilm About Schmidt een 3.0. Moet ik dan een leuke, vermakelijke tekenfilm een onvoldoende gaan geven omdat het een iets minder volwassen genre is? Dan zou een tekenfilm (kinderfilm) het slachtoffer worden van zijn eigen genre. En waarom? Dit genre moet er toch ook zijn en een goed geslaagde film in dit genre is toch ook een voldoende waard?
Als je vindt dat maxroelofs' argumenten puur mening zijn en dat er niets tegenin te brengen is, begrijp ik ook niet waarom je zijn beoordeling zo afkeurt.
mister blonde
-
- 12694 messages
- 5825 votes
Van mij mag je uiteraard je mening uiten, maar dan wel graag in begrijpelijk Nederlands. Hier is geen touw aan vast te knopen.
komerad
-
- 467 messages
- 403 votes
Vrij duidelijk nochtans oh nu zie ik het vraagteken ontbreekt...
De vraag over het serieus zijn sjah had ik anders moeten formuleren in : Hoe serieus ben je dan vraag ik mij luidop af? Of moet ik je door 'hij' vervangen? Dat het geen directe vraag was had max integenstelling tot jou precies wel beter gesnopen.
Ik neem het niet serieus (mag dat ook even een mening zijn ???) dat andere factoren dan een zuivere persoonlijke filmbeleving een rol gaan spelen. Die andere factoren kunnen 'regisseurs' zijn, zoals sommige alles van bv nolan of lynch door een soort roze bril gaan bekijken en die zoiezo goed vinden en daar dan weer alle andere films gaan aan matchen om dan de grond in te boren. Maar een film door de ogen van een "ander doelpubliek" kijken is ook geen zuiver persoonlijke filmbeleving en dat is wat max doet van hetgene ik uit zijn laatste berichten kan opmaken.
Ja zijn argumenten zijn grotendeels puur meningen, ze hebben immers zeer weinig met het script te maken. (Hadden er meer vrouwen ingezeten had de score dan hoger geweest? Sucker punch moet daar ruim aan voldoen dan.) Dus ja over kleuren kan je je hele leven discuteren dat brengt je nergens, over wagens en films kan je ook je hele leven discuteren toch kan je er wijzer van worden. Zo weet je wie welke gedachten over wat heeft en kan je die mening leren plaatsen en al dan niet waarderen. Zo zijn er mensen van wie je weet als ze zeggen : "die moet je zien" dat je die dan ook leuk zal vinden (of omgekeerd)..
mauwiewauwie
-
- 386 messages
- 0 votes
Ja inderdaad ik snap er niet zo veel van waar een gemmideld cijfer van daan komt en een eindcijfer al helemaal niet, als je dan 500% afwijkt klopt er hier iets niet?
Het zal wel aan mij liggen ik ben een oude bok en niet zo modern meer en goed geschoold als jullie jonge broekies in de kunst van de Nederlandse letteren.
Als je graag alleen de negatieve berichten uitfiltert kom je ook heel ver lees je alleen wat je wilt lezen en kijk je niet naar het hele plaatje, blijkt wel uit je reccenties ik schrijf geen reccenties alleen kul/wartaal ben ik wel gewent.Ik was vroeger toen ik in de pubertijd zat nog veel erger,
dan de jeugd van tegenwoordig leraren zijn dom even als ouderen.
Maar het schijnt tegenwoordig wel zo te zijn als iemand een 0,5 geeft het liefst een 0 maar dat kan niet je wel heel veel respect toont voor de film wereld.
Want je eigen pacht is de waarheid en ook echt alleen de waarheid(kritiek houd niemand van) alleen ik wel omdat ik graag wil leren van mijn fouten immers ben je nooit te oud om te leren.
Maar je heb helemaal gelijk eigenlijk vond ik de film ook maar niks maar dacht bij mezelf moet wel een beetje gemmideld cijfer geven anderst nemen ze me niet serieus genoeg.
Aan mijn schrijfstijl scheeld ook nog al het een en ander even als mijn style van reageren.
Dus jullie hebben gelijk ik geef vanaf nu geen cijfers meer dan zijn de discussies ook niet zo nodig op een discussie site als ik jullie in een discussie tref geef ik jullie helmaal gelijk.
(niet dus) 
Dee Al
-
- 272 messages
- 197 votes
Ja inderdaad ik snap er niet zo veel van waar een gemmideld cijfer van daan komt en een eindcijfer al helemaal niet, als je dan 500% afwijkt klopt er hier iets niet?
Dat is nou juist wat ik aan het verdedigen ben: afwijken mag. Ik snap je reactie niet zo goed. Hij is in tegenstrijd met wat je in je eerdere bericht zei. Misschien begrijp ik het verkeerd. Zou je die uitspraak willen toelichten?
Als je graag alleen de negatieve berichten uitfiltert kom je ook heel ver lees je alleen wat je wilt lezen en kijk je niet naar het hele plaatje, blijkt wel uit je reccenties ik schrijf geen reccenties alleen kul/wartaal ben ik wel gewent.Ik was vroeger toen ik in de pubertijd zat nog veel erger, dan de jeugd van tegenwoordig leraren zijn dom even als ouderen.
Ik filter helemaal niet alleen negatieve berichten eruit. Ik heb wel degelijk een berichten geschreven dat ik het ergens mee eens was, aanvullende informatie gegeven en positieve recensies geschreven. Dat jij op grond van een paar recensies denkt te zeggen hoe ik te werk ga op MovieMeter vind ik nergens op slaan. Je verband met je puberteit snap ik ook niet. Ik ben op zich wel geïnteresseerd wat je hiermee bedoelt.
Het zal wel aan mij liggen ik ben een oude bok en niet zo modern meer en goed geschoold als jullie jonge broekies in de kunst van de Nederlandse letteren.
Ik vind het altijd heel kinderachtig als mensen hun leeftijd in hun berichten op MovieMeter gaan mengen. Zo'n zin als de quote hierboven zou eigenlijk niet op MovieMeter horen te staan. Want wat heeft dit nu met ons discussie-onderwerp te maken? Verweet ik je soms dat je niet modern was of niet geschoold in de Nederlandse letteren? Ik snap echt niet wat dit voor betrekking heeft op mijn reactie op jou. Wat wil je dat ik hierop zeg?
Maar het schijnt tegenwoordig wel zo te zijn als iemand een 0,5 geeft het liefst een 0 maar dat kan niet je wel heel veel respect toont voor de film wereld.
Wat bedoel je hier nu weer mee? Dat het respectloos is om een 0.5 aan een film te geven? Het is sowieso al belangrijk om te weten wat je bedoeld met de filmwereld. De filmwereld kent prachtige kunstwerken, middelmatige films, maar ook uitschot waarvoor je gewoon geen respect kunt hebben (Ancient Evil: Scream Of The Mummy, The Grudge, kijk het maar 's: dan begrijp je wat ik bedoel). Onder de filmwereld respecteren versta ik niet dat je alle films >0.5 moet geven, niet bij films die dat volgens jou niet verdienen. Je respecteert de filmwereld door je oprechte mening te geven en die niet aan te passen aan wat de meesten vinden, maar dit wel altijd goed te onderbouwen. Dat vind ik de filmwereld respecteren: niet om altijd maar met de massa mee te gaan. Als maxroelofs Lock, Stock and 2 Smoking Barrels een 0.5 wil geven en hij heeft daar voldoende argumenten voor, dan moet hij dat vooral doen.
eigenlijk vond ik de film ook maar niks maar dacht bij mezelf moet wel een beetje gemmideld cijfer geven anderst nemen ze me niet serieus genoeg.
Ik hoop dat je dit sarcastisch bedoeld, anders kan IK je niet serieus nemen. Als je de film prut vindt, moet je hem gewoon ronduit geven wat je hem wilt geven. Als je het onderbouwt zullen sommigen je mening respecteren (sommigen misschien niet, maar daar moet je je niks van aantrekken). Als je het niet onderbouwt, zou ik gewoon niks schrijven: dat is natuurlijk ook goed. Niet iedereen hoeft goede recensies te kunnen schrijven. Maar ja, bij algemeen goed ontvangen films zit niemand te wachten op beoordelingen van 0.5 met als argument: kutfilm. Maar ik neem aan dat je dit sarcastisch bedoelde. Dan nog kan het geen kwaad om dit even opgemerkt te hebben.
Dus jullie hebben gelijk ik geef vanaf nu geen cijfers meer dan zijn de discussies ook niet zo nodig op een discussie site als ik jullie in een discussie tref geef ik jullie helmaal gelijk.
(niet dus)

Het zijn je eigen woorden dat je om discussie vraagt als je een afwijkend cijfer geeft, en nu doe je net alsof anderen dat hebben gezegd?
Dit noem ik 'slachtoffertje spelen'. Wat is nou precies je probleem? Ten eerste ging de discussie helemaal niet over jou. Jij mengt je erin door te zeggen dat als je een onderbouwde 0.5 bij Lock, Stock and 2 Smoking Barrels plaatst je dan best mag rekenen op neerbuigende reacties. Onzin: vandaar dat ik er even op wou reageren. Dan moet je daarna niet zielig gaan doen van '
dan plaats ik wel geen stemmen meer, dan worden jullie ook niet meer boos op mij
'. Dat is helemaal niet het geval.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Hallo Dee Al.
Het laatste bericht van mauwiewauwie stond bij topic stemgrafieken. Daar kwam een reactie op van mister blonde. Daarna is het hierheen verplaatst. Daar heb ik op gereageerd. En daarop weer mauwiewauwie. Nu reageer jij daar weer op.
Ik wilde mijn bericht quoten ter verduidelijking van je laatste bericht maar in plaats daarvan heb ik het per ongeluk verwijderd. Sorry hiervoor.
Gedeeltelijk is het tussen jullie, er zitten ook quotes van jouw bij die op mijn bericht betrekking hadden.
De berichten zijn ook op tijdstip neergezet dus de verplaatsing klopt niet helemaal.
mauwiewauwie
-
- 386 messages
- 0 votes
Een van mijn redenen dat ik geen 5 geef houd sommige dingen liever voor mezelf.
Stemmen zegt globaal niet veel van kwalteit meer van tijd-smaak-kennis-comercie
Als morgen Justin Bieber Zegt dat crossroads van Britney Spears zijn motivatie was gaan alle stemmen omhoog van deze film de meeloppers zullen dat wel doen! En als zoals ik die een laag cijfer1 geeft en niet mee ga in die hype, dan ben je bijv een cult-barbaar
Nee ik blijf gewoon me zelf na div kijkbeurten een goede film een halve ster bijgeven alee
maar van een 0,5 naar 5 dat zou niet kunnen/mogen
Maar het maakt niet uit vrijheid van meningsuiting moet kunnen.
dit bericht had ik geplaatst bij stemmen en dus niet bij lock stock en 2 smoking barrels
mauwiewauwie
-
- 386 messages
- 0 votes
en inderdaad ik poste dit uit sarcasme omdat ik zag dat de discussie een beetje te hoog opliep.
En ben blij met jou antwoorden scheelt mij veel consult bij de psycholoog.bedankt Dee Al 
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Leeftijd doet inderdaad niet toe, zo kunnen jonge users zeer graag kijken naar heel oude films, en oude users dan weer naar films die voor een jonger publiek bestemd zijn. Naarmate de leeftijd hoger wordt wordt het aandeel in de site kleiner.
De manier van communicatie en smaak kan wel verschillen tussen de verschillende leeftijdsgroepen maar dit heeft verder weinig met stemmen en de manier waarop te maken.
Dee Al
-
- 272 messages
- 197 votes
Hallo Dee Al.
Het laatste bericht van mauwiewauwie stond bij topic stemgrafieken. Daar kwam een reactie op van mister blonde. Daarna is het hierheen verplaatst. Daar heb ik op gereageerd. En daarop weer mauwiewauwie. Nu reageer jij daar weer op.
Ik wilde mijn bericht quoten ter verduidelijking van je laatste bericht maar in plaats daarvan heb ik het per ongeluk verwijderd. Sorry hiervoor.
Gedeeltelijk is het tussen jullie, er zitten ook quotes van jouw bij die op mijn bericht betrekking hadden.
De berichten zijn ook op tijdstip neergezet dus de verplaatsing klopt niet helemaal.
Ja, daar is de verwarring door ontstaan. Ik heb dus gereageerd op dingen die helemaal niet op mijn reactie sloegen. @ mauwiewauwie Vandaar ook dat ik opmerkingen als 'slachtoffertje spelen' en dergelijke graag terug willen nemen. Ik ken de context van jouw eerdere opmerkingen namelijk niet. Ik hoop dat mijn algemenere stellingen iets bijgedragen hebben. Ik was ook zo naief om te denken dat deze reactie van Lock, Stock and 2 Smoking Barrels naar hier overgeplaatst was, terwijl er helemaal geen quote stond. Bedankt, voor de verduidelijking.
mauwiewauwie
-
- 386 messages
- 0 votes
Ach maakt niet uit Al Dee ik was al blij dat ik vanmorgen geen rekening door de bus had in de vorm van consult (psycholoog) 
discussie moet kunnen met goede statements en bouwende kritiek even als onderbouwende kritiek/mening van je fouten moet je leren ik heb genoeg geleerd in mijn leven en ben ook bereid om nog bij te leren. 
eduard
-
- 289 messages
- 229 votes
In De Site > Algemeen > Kan ik ergens mijn films vinden die ik sterren gegeven heb?:
Na jarenlang een mooie database op mijn computer bij gehouden te hebben, ben ik deze kwijtgeraakt toen ik mijn computer verkocht had waar ook de backup op stond. Heel vervelend allemaal, maar kan ik niet mijn films achterhalen die ik gezien heb via MovieMeter waar ik mijn mening en sterren aan gegeven heb?
Want dat zou eigenlijk nog makkelijker zijn want dat doe ik al jaren op deze site.
Weet iemand of dat mogelijk is en hoe?
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Dit zijn al jouw stemmen: http://www.moviemeter.nl/user/12035/votes/
Je hebt nog geen meningen geplaatst / aangevinkt
Gewoon naar profiel > stemmen
Dutch Ownage
-
- 173 messages
- 2624 votes
Wat vinden jullie van het idee om naast het normale stemgemiddelde bij een film een tweede stemgemiddelde te tonen die is gebaseerd op het gemiddelde van gebruikers met ten minste (bijv.) 500 stemmen.
Hierdoor krijg je een veel realistischer oordeel over de film te zien, er zijn altijd mensen die de film bijv. maar 5 sterren geven omdat ze het stemgemiddelde omhoog willen krikken omdat de film naar hun mening te laag staat aangeschreven. Niet omdat ze de film echt 5 sterren waard vinden. Ook weer je hier andere mensen mee, mensen die lukraak stemmen op allerlei films, of mensen die maar 20 stemmen intotaal geven en alles 5 sterren geven.
Bij de mensen die meer dan 500 stemmen hebben gegeven kun je er tenminste vanuit gaan dat ze deze site zien als een serieus medium, er zal hierdoor een meer waarheidsgetrouw gemiddelde ontstaan.
Als je dit idee goed vind of juist niet reageer dan even, ik zit al een aantal jaar met dit idee in mijn hoofd. Misschien is het ook wel niet mogelijk omdat dit te complex zou zijn voor het systeem, al lijkt dat mij sterk.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Ik vind het op zich geen slecht idee, er zijn zat serieuze stemmers waaronder ik zelf met flink aantal stemmen. Die gebruiken de site echt als serieus middel om op films te stemmen en het bij te houden. Of het daadwerkelijk mogelijk is deze optie kan ik je niet zeggen maar je idee klinkt niet stom.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Ik weet niet of dat wel een zinnig idee is. Er zijn evengoed 5* uitdelers als 0.5* uitdelers. Als ik echt het oordeel van een film wil kennen kan ik nog altijd terugvallen op de aangeduide meningen en zie ik aan de hand van de gekende gebruikers of de film in mijn smaak zal vallen. En de beste oplossing is natuurlijk de film gewoon zelf zien natuurlijk. 
mar007
-
- 1151 messages
- 949 votes
ik vind het erg irritant als mensen stemmen op een film die ze niet helemaal hebben gezien
of alleen het laatste stuk van een film.
ook irritant als iemand een film afkraakt zonder goed argument.
iedereen mag een eigen mening hebben natuurlijk maar ik vraag me toch af hoe serieus
word er gestemd?
ik begrijp dat dit natuurlijk niet gecontroleerd kan worden.
als je wat langer op deze site komt krijg je wel al aardig in de gaten wie serieus is of niet.
Dutch Ownage
-
- 173 messages
- 2624 votes
iedereen mag een eigen mening hebben natuurlijk maar ik vraag me toch af hoe serieus word er gestemd? ik begrijp dat dit natuurlijk niet gecontroleerd kan worden.
als je wat langer op deze site komt krijg je wel al aardig in de gaten wie serieus is of niet.
Ja daarom denk ik dat iets invoeren wat op mijn idee lijkt wel een meer waarheidsgetrouw beeld zal schetsen, zonder dat je alle gebruikersmeningen af hoeft te gaan om erachter te komen hoe de serieuze gebruikers over de film denken. En ook niet iedere serieuze gebruiker post bij iedere film een bericht. Ik neem aan dat mensen met een hoog stemaantal wel serieus genomen kunnen worden.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
iedereen mag een eigen mening hebben natuurlijk maar ik vraag me toch af hoe serieus
word er gestemd?
ik begrijp dat dit natuurlijk niet gecontroleerd kan worden.
De meeste mensen stemmen wel serieus is mijn indruk. Wel heeft iedereen zijn eigen manier van stemmen De Site >> Gebruikers >> Hoeveel zijn jouw sterren waard?. Lijkt me verder ook geen probleem zolang je er zelf maar achter staat.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Wat vinden jullie van het idee om naast het normale stemgemiddelde bij een film een tweede stemgemiddelde te tonen die is gebaseerd op het gemiddelde van gebruikers met ten minste (bijv.) 500 stemmen.
Hierdoor krijg je een veel realistischer oordeel over de film te zien, er zijn altijd mensen die de film bijv. maar 5 sterren geven omdat ze het stemgemiddelde omhoog willen krikken omdat de film naar hun mening te laag staat aangeschreven. Niet omdat ze de film echt 5 sterren waard vinden. Ook weer je hier andere mensen mee, mensen die lukraak stemmen op allerlei films, of mensen die maar 20 stemmen intotaal geven en alles 5 sterren geven.
Bij de mensen die meer dan 500 stemmen hebben gegeven kun je er tenminste vanuit gaan dat ze deze site zien als een serieus medium, er zal hierdoor een meer waarheidsgetrouw gemiddelde ontstaan.
Ik hecht zelf meer waarde aan berichten/meningen over de film.
Als je dit idee goed vind of juist niet reageer dan even, ik zit al een aantal jaar met dit idee in mijn hoofd. Misschien is het ook wel niet mogelijk omdat dit te complex zou zijn voor het systeem, al lijkt dat mij sterk.
Dit idee is volgens mij al eens geopperd kan het alleen niet meer zo snel terug vinden.
Ik vind het zelf niet zo'n goed idee. Ik vind de gemiddelden toch maar tamelijk betrekkelijk. Zo kunnen films hier een heel laag gemiddelde hebben maar buiten deze site het misschien heel goed doen en andersom ook. Of mensen met 500 stemmen nu een betrouwbaarder beeld geeft dan bijvoorbeeld mensen met maar 50 stemmen kan je je ook afvragen.
Ik hecht zelf meer waarde aan berichten/meningen bij een film.
Dreiecke
-
- 2768 messages
- 902 votes
In de TV-gids (van jullie) kijk ik als uitgangspunt meestal wel aan welke film een hogere waardering wordt gegeven. Maar de omschrijving zegt vaak meer over of ik de film aantrekkelijk vind.
mar007
-
- 1151 messages
- 949 votes
@dick2008
zo denk ik er ook over,het zegt mij niet zoveel als iemand 500 of meer stemmen heeft
uitgebracht,iemand met bv 50 stemmen kan hier wel veel meer over nagedacht hebben.
ik hecht ook meer waarde aan berichten/meningen bij een film.
Dreiecke
-
- 2768 messages
- 902 votes
En het blijft subjectief. Ik laat mijn gevoel meespreken en dat beïnvloedt de waardering zonder meer.
Tussen de films die ik met 5* en 4.5* waardeerde staan er vast die objectief gezien niet zo perfect zijn.
Edit:
Zelfs levenservaring en je eigen karakter spelen mee met wat je wel of niet kunt of wilt waarderen, denk ik.