- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Stemmen
Stemmen
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Sinds gisteren weer begonnen met stemmen, na 14 maanden op 10 stemmen te hebben gezeten.
Momenteel gestemd alleen op films waar ik een mening heb achtergelaten + mijn top 10. Qua meningen klopt het nog niet helemaal 100%, want het is nog een beetje slordig (halve en oncomplete meningen van een paar zinnen)... Maarja, het kan even niet anders. Ik zal ooit tijdens een herziening een nieuwe mening per film maken.
LimeLou
-
- 2048 messages
- 777 votes
Stemmen en recensies schrijven zijn niet makkelijk. Veel succes ermee 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Nee, zeker niet. Vooral als je een bepaald manier hebt van schrijven (indelingen voornamelijk). Plus, ik sta niet altijd te springen om mijn ervaring en mening na een film meteen hier te tikken. Soms stel ik dat uit en zo zie je maar dat je dan een stuk of 10 films hebt van een maand geleden, dan is je mening niet zo krachtig en goed te beargumenteren als dat je het meteen typt.
LimeLou
-
- 2048 messages
- 777 votes
Ik heb ook tal films en games waar ik wat over kwijt wil, maar ik kan me veel dingen niet meer goed herrineren. Erg jammer.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Inmiddels gewoon begonnen met stemmen. Het is veel te veel werk om een mening per film achter te laten. Plus moet ik een film helemaal opnieuw kijken om een zeer kritische mening achter te laten. Daar heb ik weinig tijd voor en zeker als ik nog 360+ andere onbekende films ooit wil zien.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Jammer. Ik ben zelf iemand die nogal houdt van dat soort nauwkeurigheid (film kijken en meteen recenseren levert inderdaad een accuratere en rijkere beargumentering op). Het klopt dat het wel wat werk/tijd vraagt maar persoonlijk vind ik het de investering wel waard.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Het is gewoon duidelijk, netter en overzichtelijker zo.
Maar als er 140+ films zijn die ik van een week tot 1 jaar+ heb gezien nog even een recensie of zelfs een herkijk beurt wil geven voor een fatsoenlijk recensie en dan nog 360 (en groeiend) films zijn die ik wil zien. En dan nog de 200+ films die ik zelf bezit. Als ik die allemaal moet zien om een recensie te maken, ben ik daar zeker 3 jaar mee bezig ofzo. Vandaar dat ik al op alle films die ik heb gezien gewoon een stem zonder mening heb gegeven. Ik zal er ongetwijfeld een aantal missen, maar grootendeels heb ik ze al. Daarnaast blijf ik gewoon meningen schrijven, maar dan van de films die ik nog wil zien (de 360+ titels dus).
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Als ik die allemaal moet zien om een recensie te maken, ben ik daar zeker 3 jaar mee bezig ofzo.
Maar nogmaals, dat is mijn persoonlijk streven (wellicht ben ik te maniakaal daarin
). Ik begrijp perfect waarom je dat niet ziet zitten.
RuudC
-
- 4636 messages
- 2529 votes
Ik heb dat ook wel. Film kijken, cijfer geven, recensie schrijven, film kijken, cijfer geven, recensie schrijven, en ga zo maar door. Ik vind het fijn om op die manier een soort database voor mezelf op te bouwen. Er zal wel nooit een einde aan komen, maar dat maakt me niet uit. Het betekent alleen wel dat ik heel maniakaal nu vooral de dvd's bekijk die ik al langer in bezit heb. In de afgelopen weken heb ik ook een hele zooi cijfers verwijderd, omdat ik de desbetreffende films niet van een recensie voorzien heb.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
En ik die dacht dat ik bijna de enige was hier met dat soort ideeën.
In elk geval: Respect, RuudC! 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik ben daar ook wel strikt in. Film kijken -> stemmen en recensie plaatsen.
Ik heb alle stemmen voorzien van een recensie. De ene is erg lang, de andere weer kort en bondig, maar er staat overal wel wat.
Ik gebruik MM ook om te kijken wanneer ik een bepaalde film voor het laatst heb gezien, als ik een film bv wil herzien.
martijn011
-
- 2034 messages
- 1309 votes
Ik ben daarin ook zo autistisch als wat.. Heb me vorig jaar december voorgenomen op elke film die ik heb gezien te stemmen en automatisch een recensie(tje) te schrijven.
Ben dus bijna een jaar bezig en heb bijna 250 meningen. Film kijken wordt daardoor nóg leuker!
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Bij mij merk ik dat mijn meningen fors veranderen, dat om de jaar ofzo. Als ik naar meningen van vorig jaar of langer kijk, dan zijn het een paar luttele zinnen, terwijl ik nu zo 300+ woorden over de film in z'n algeheel kan schrijven.
martijn011
-
- 2034 messages
- 1309 votes
Klopt, je ontwikkelt je als het ware.. Maar het hangt bij mij ook erg van de film af. Soms heb ik geen idee wat ik moet schrijven, terwijl je bij sommige films alinea's vol kan typen.
Toch probeer ik het meestal wel kort te houden.
komerad
-
- 467 messages
- 403 votes
Bij Lock, Stock and Two Smoking Barrels (1998):
tja middelbaar, VWO zit daar toch echt iets boven he ;P
En dat mijn top 10 alleen maar depressieve films heeft klopt natuurlijk niet: american beauty, into the wild, the game valt toch wel mee....
Pokémon 4Ever -> 3*
Enough said. 
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4511 votes
Ik zou Magnolia in je top 10 zelfs een hoopgevende film noemen. Niks depressiefs aan.
Overigens is dit ook een film om depressief van te worden, zo slecht en zo graag dat het cool wil zijn dat het gewoon triest wordt. Snatch, op de eerste anderhalve minuut na, was niet veel beter.
Uzza_Sparta
-
- 1195 messages
- 2138 votes
.....Overigens is dit ook een film om depressief van te worden, zo slecht en zo graag dat het cool wil zijn dat het gewoon triest wordt. Snatch, op de eerste anderhalve minuut na, was niet veel beter.
niet vergeten dat deze film, Trainspotting en Snatch intussen meer dan tien jaar oud zijn - TOEN waren ze dan ook best origineel. 
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4511 votes
Regelrechte klonen en compilaties van films als Reservoir Dogs, Pulp Fiction en Trainspotting. Kon hier weinig origneels in zien, behalve dat het geweld uit eerstgenoemde werd gecombineerd met het hippe uit Trainspotting. En met dat verschil dat Ritchie (naar mijn idee) dit gewoon niet kan en het juiste gevoel daarvoor niet heeft.
maxroelofs
-
- 2838 messages
- 1659 votes
Pokémon 4Ever -> 3*
Enough said.
Die film heb ik een tijd geleden gezien. Onderhond stemt ook op films als Winnie de Pooh vind je reactie dus erg kinderachtig...
Dan zou ik ook kunnen gaan zeuren dat je op madagascar hebt gestemt. Het feit dat ze op de site staan betekent dat je er op kan stemmen en ik denk dat de admin, moderators alleen maar blij zijn als je op dit soort film stemt zodat er een eerlijker gemiddelde ontstaat. Bijzonder flauw om iemand die een hoog genoteerde film met onderbouwing onderuit haalt zo af te doen. Als je het niet met me eens bent kun je altijd nog in discussie gaan. Het is gewoon een leuke kinderfilm niks meer de niks minder vandaar de voldoende.
maxroelofs
-
- 2838 messages
- 1659 votes
niet vergeten dat deze film, Trainspotting en Snatch intussen meer dan tien jaar oud zijn - TOEN waren ze dan ook best origineel.
En nu dus niet meer..... We leven toch in 2011, beoordeel ze dan ook zo...
komerad
-
- 467 messages
- 403 votes
Die film heb ik een tijd geleden gezien. Onderhond stemt ook op films als Winnie de Pooh vind je reactie dus erg kinderachtig...
Dan zou ik ook kunnen gaan zeuren dat je op madagascar hebt gestemt.
Wat heeft onderhond er in godsnaam mee te maken dat jij EN ik op kinderfilms stemmen.
Het feit dat ze op de site staan betekent dat je er op kan stemmen en ik denk dat de admin, moderators alleen maar blij zijn als je op dit soort film stemt zodat er een eerlijker gemiddelde ontstaat.
Was die uitleg voor mij bedoeld? Nogmaals : Ik stem ook op kinderfilms....
Bijzonder flauw om iemand die een hoog genoteerde film met onderbouwing onderuit haalt zo af te doen. Als je het niet met me eens bent kun je altijd nog in discussie gaan. Het is gewoon een leuke kinderfilm niks meer de niks minder vandaar de voldoende.
Sjah zeer waardevolle onderbouwing, weinig inhoudelijk, uiterst subjectief. En ja daar bezondigen we ons allemaal wel eens aan nietwaar. Alleen jammer dat de nadruk op "onderuithalen" ligt. De vraag kan dan ook zijn : Hoe geloofwaardig ben je wel?
maxroelofs
-
- 2838 messages
- 1659 votes
Wat heeft onderhond er in godsnaam mee te maken dat jij EN ik op kinderfilms stemmen.
Sjah zeer waardevolle onderbouwing, weinig inhoudelijk, uiterst subjectief. En ja daar bezondigen we ons allemaal wel eens aan nietwaar. Alleen jammer dat de nadruk op "onderuithalen" ligt. De vraag kan dan ook zijn : Hoe geloofwaardig ben je wel?
Dat ik het verband leg tussen dat je m'n recensie niet serieus neemt en de 3* beoordeling bij de voorgenoemde film. Ik gebruikte OH om te verduidelijken dat iedereen dit doet en dat er niks raars aan is.
Tja dat je subjectieve argumenten als een zonde ziet betekent niet dat je er geen commentaar op kan leveren. Verder valt het echt wel mee met het aantal subjectieve argumenten in mijn recensie. Misschien moet je er zelf ook eens eentje schrijven bij deze film als je hem dan toch 5* geeft ......
Dat je me niet geloofd is puur persoonlijk. Ik wil mijn mening best verantwoorden alleen kom dan wel met tegenargumenten of een recensie. Erg makkelijk om commentaar op die van anderen te geven (zonder verdere inhoudelijke informatie) maar niet de moeite neemt om er zelf eentje te schrijven.
komerad
-
- 467 messages
- 403 votes
Een recensie schrijven is recensie publiceren. Bij publicaties horen interpretaties, eventuele bedenkingen en vragen. Dit staat los van ener of gener al dan niet geschreven "tegenrecensie" of hoe je het dan ook zou kunnen noemen.
Dit doet me denken aan de metselaar die ons garage gezet heeft, die garage staat te diep, scheef, de oorspronkelijke poorthoogte was te klein. Toen ik hem een uitbrander gaf omdat weliswaar van alles fout was aan de garage repliceerde hij : "Wie niks doet komt niks tegen."
Met die houding lijkt alles gepermitteerd, enige kritiek afschuivend op een 'tegenprestatie'.
Houd niet echt steek me dunkt.
Ik had al even graag je pokemon forever recensie gelezen om een beeld te kregen van welke factoren het verschil maken tussen : "Compleet waardeloos" en "Bovengemiddeld".
Gewoon uit interesse.
maxroelofs
-
- 2838 messages
- 1659 votes
Een recensie schrijven is recensie publiceren. Bij publicaties horen interpretaties, eventuele bedenkingen en vragen. Dit staat los van ener of gener al dan niet geschreven "tegenrecensie" of hoe je het dan ook zou kunnen noemen.
Mee eens alleen wat me stoorde was dat je meteen verbanden ging leggen met andere films terwijl een inhoudelijk bericht uitblijft. Natuurlijk mag je er kritiek op hebben alleen kom dan wel met tegenargumenten. Een dergelijke reactie als pokémon 4 ever ---> 3*
kan ik natuurlijk helemaal niks mee. Ik heb m'n best proberen te doen om mijn mening zo goed mogelijk te verwoorden.
Dit doet me denken aan de metselaar die ons garage gezet heeft, die garage staat te diep, scheef, de oorspronkelijke poorthoogte was te klein. Toen ik hem een uitbrander gaf omdat weliswaar van alles fout was aan de garage repliceerde hij : "Wie niks doet komt niks tegen."
Met die houding lijkt alles gepermitteerd, enige kritiek afschuivend op een 'tegenprestatie'.
Houd niet echt steek me dunkt.
Een rare vergelijking die ik niet echt begrijp. 'wie niks doet komt niks tegen'. Ik wil best met je in discussie gaan alleen kom dan met tegenargumenten in plaats van de hele recensie meteen af te doen als onzin.
Ik had al even graag je pokemon forever recensie gelezen om een beeld te kregen van welke factoren het verschil maken tussen : "Compleet waardeloos" en "Bovengemiddeld".
Gewoon uit interesse.
Om daar een beeld van te krijgen hoef je echt niet die recensie te lezen. Ik schrijf sowieso geen recensies van kinderfilms omdat ik daar geen plezier aan beleef. Om een beeld hiervan te krijgen moet je misschien maar eens een kijkje nemen bij The Pianist, American historie X, (een van m'n eerste recensies:black swan) en als laatste The Sixth Sense. (zeker aanrader) en als laatste voor een wat kortere kun je bij in time kijken.
Nogmaals....?
Cinemaniak
-
- 566 messages
- 513 votes
@komerad, max; Gaan jullie niet een beetje te ver off topic?
Max heeft hierin een film getroffen die duidelijk niet bij z'n intellect aansluit. Geeft niet, kan gebeuren. Vreemder was alleen het volgende:
Tja, dit is wederom jammer voor Max zelf. De sfeer ontzettend aanwezig, maar ondertussen is het voor sommige moeilijk om te benoemen. Een combinatie van Britse rauwheid, western en maffia..... daar kom je niet zo één, twee, drie op denk ik
We kunnen dus wel onze eigen conclusies trekken op de argumenten die max gebruikt. Maar ik ben blij dat hij überhaupt met voorbeelden komt.... en nee, natuurlijk klopt daar geen ene r*k van, maar zo kun je Max wel weer plaatsen in: [ ] serieus te nemen of [X]niet serieus te nemen.
edit: Ik zag net nog even dat je ook moeite had met de humor in deze film. De humor ligt er misschien niet al te dik op, maar je moet het zoeken in het cynisme, droge en subtiele van de diverse scènes en dialogen. (TIP)
maxroelofs
-
- 2838 messages
- 1659 votes
We gaan inderdaad een beetje te ver offtopic alleen waar het mij om ging was dat ik (in tegenstelling tot komerad) wel de moeite heb genomen om een recensie te schrijven en hij deze meteen als ''niet serieus te nemen'' bestempelt omdat ik een andere film wel een voldoende had gegeven. Verder komerad niet echt in op de dingen die ik zeg en dat is storend.
Misschien had ik meer mijn best moeten doen om op te letten tijdens de film. Ik heb het gewoon over me heen laten komen. Films van Lynh zoals rabbits, blue velvet en Inland empire die dnk ik toch wel als moeilijk worden ervaart snapte ik wel de eerste keer. (dat denk ik in ieder geval, met hem weet je het maar nooit ;P). Misschien geef ik hem nog wel een keer een kans. Ik heb hem hier op dvd liggen dus kan hem zo weer opzetten. Voorlopig heb ik het er in ieder geval mee gehad. De sfeer? Tja jammer dat ik die gemist heb als die werkelijk zo subliem is als je doet vermoeden.
Ik vond de humor en (bij de laatste scène) juist te dik bovenop liggen. De hele situatie werd gewoon zo gedraaid zodat ze die ene grap konden maken. Verder is de aanwezigheid van humor me niet echt opgevallen. Als het waar is wat je zegt en de humor ligt verscholen in die dingen dan vind ik het wel toevallig dat ik het niet gemerkt heb. Bedoel je de dialogen zoals in Dr. Strangelove? Heb je voorbeelden van dit soort situaties.
Of je het serieus wilt nemen of niet is natuurlijk aan jou. Meestal als ik het ergens niet mee eens ben op MM ga ik er over in discussie maar goed ieder zijn manier van moviemeteren.
komerad
-
- 467 messages
- 403 votes
We gaan inderdaad een beetje te ver offtopic alleen waar het mij om ging was dat ik (in tegenstelling tot komerad) wel de moeite heb genomen om een recensie te schrijven en hij deze meteen als ''niet serieus te nemen'' bestempelt omdat ik een andere film wel een voldoende had gegeven. Verder komerad niet echt in op de dingen die ik zeg en dat is storend.
.
Bedankt voor de moeite, in tegenstelling tot mij inderdaad (doch geen voorwaarde...)
Ik neem je niet serieus niet zozeer omdat je 'een' andere film wel een voldoende geeft.
Je geeft deze een 0.5 maw over de hele lijn totaal waardeloos, waarop moet ik dan ingaan? Op alles? Daarom dat ik mij dan gewoon afvroeg wat pokemon forever dan zoooooveeeel beter maakt.
Als je denkt dat "schijf eerst zelf een recensie" of "kom maar op met je tegenargumentatie" de manier is om snel even handig om de vraagstelling heen te fietsen zit je fout.
Ik heb geen enkele interesse om je snel eens van het tegendeel (meningsgewijs) te overtuigen.
Zijn we volgend jaar nog bezeg, tegen dan over het kleur van het behangpapier?
Nee ik leg die link om achter de waarde/oprechtheid van je recensie te komen PUNT.
maxroelofs
-
- 2838 messages
- 1659 votes
Bedankt voor de moeite, in tegenstelling tot mij inderdaad (doch geen voorwaarde...)
Ik neem je niet serieus niet zozeer omdat je 'een' andere film wel een voldoende geeft.
Je geeft deze een 0.5 maw over de hele lijn totaal waardeloos, waarop moet ik dan ingaan? Op alles? Daarom dat ik mij dan gewoon afvroeg wat pokemon forever dan zoooooveeeel beter maakt.
Als je denkt dat "schijf eerst zelf een recensie" of "kom maar op met je tegenargumentatie" de manier is om snel even handig om de vraagstelling heen te fietsen zit je fout.
Ik heb geen enkele interesse om je snel eens van het tegendeel (meningsgewijs) te overtuigen.
Zijn we volgend jaar nog bezeg, tegen dan over het kleur van het behangpapier?
Nee ik leg die link om achter de waarde/oprechtheid van je recensie te komen PUNT.
Ik beoordeel elke film in zijn eigen genre. Vandaar dat de eerder genoemde film een voldoende krijgt. Ik denk dat die film voor jonge kinderen erg leuk kan zijn om naar te kijken. Deze film kijk ik door mijn eigen ogen en niet door die van een kind. (daar is deze immers ook niet voor bedoelt.) Dan kom ik op de punten die ik in mijn recensie heb genoemd.
Dat je er niet over in discussie wil gaan is aan jou. Deze site is hier echter wel voor bedoelt, een beetje raar dus. Je stelt nu eindelijk eens de vraag gewoon direct. Uit je eerste bericht maak ik deze vraag zo echt niet op hoor. Ik blijf nog steeds bij mijn punt. Je bericht stelde inhoudelijk niks voor en was alleen bedoelt om mijn recensie meteen zonder enige tegenargumentatie of punten te noemen waar je het niet mee eens bent af te doen als ongeloofwaardig, dom etc... Die vraag die je net stelde haal ik daar ook erg lastig uit. Waarom zou ik mij recensie trouwens niet oprecht menen? Ik heb toch een behoorlijk aantal punten opgesomd dus volgens mij zit het er meer in dat je het er niet mee eens bent dan dat je aan de oprechtheid twijfelt. Een recensie vanuit een ander de persoon zijn standpunt begrijpen is wat anders dan het er mee eens zijn.
Quote maar een bericht waar die vraagstelling dan duidelijk geformuleerd stond.
komerad
-
- 467 messages
- 403 votes
Ik beoordeel elke film in zijn eigen genre. Vandaar dat de eerder genoemde film een voldoende krijgt. Ik denk dat die film voor jonge kinderen erg leuk kan zijn om naar te kijken. Deze film kijk ik door mijn eigen ogen en niet door die van een kind. (daar is deze immers ook niet voor bedoelt.) Dan kom ik op de punten die ik in mijn recensie heb genoemd.
Daar ga ik vanuit ja, net dat wat het zo zorgwekkend maakt.
Dat je er niet over in discussie wil gaan is aan jou. Deze site is hier echter wel voor bedoelt, een beetje raar dus.
Ik vraag mij af wat welke elementen bv pokemon forever zoveel beter maken, om een idee te krijgen over de waarde van 0.5. Welke discussie is er hierover te voeren volgens jou dan?
Je stelt nu eindelijk eens de vraag gewoon direct. Uit je eerste bericht maak ik deze vraag zo echt niet op hoor.
Bij ons zegt men "Een goede verstaander heeft maar een half woord nodig." Ik ga niet elke post nog eens uit de doeken doen en er een tekeningetje bij maken. Denk dat het ook al ware het niet "letterlijk gesteld" het voor iedereen duidelijk was. En al helemaal voor wie Lynch geen geheimen heeft.
Waarom zou ik mij recensie trouwens niet oprecht menen? Ik heb toch een behoorlijk aantal punten opgesomd dus volgens mij zit het er meer in dat je het er niet mee eens bent dan dat je aan de oprechtheid twijfelt. Een recensie vanuit een ander de persoon zijn standpunt begrijpen is wat anders dan het er mee eens zijn.
Dat is het hem nu net, ik ben eens noch oneens met je mening, het is je standpunt zoals je zelf zegt. Waar ik het zeer zeker eens mee ben is dat het niet makkelijk is om iemand anders zijn standpunt te begrijpen. Vandaar dat ik mij dus het reeds bekende afvroeg. Maar jij beantwoord vragen met vragen.
Quote maar een bericht waar die vraagstelling dan duidelijk geformuleerd stond.
Een goede verstaander...
En maak nu maar een mooi lang opstel, een leuk laatste woord want dat krijg je gerust van me zolang je overal omheen blijft fietsen (vragen met vragen beantwoorden.)
maxroelofs
-
- 2838 messages
- 1659 votes
Hoezo zorgwekkend? Dit is toch gewoon normaal?
Een goed verstaander heeft maar een half woord nodig. Op deze site komen heel veel mensen en niet iedereen hiervan heeft aan een half woord genoeg. Wel zo vriendelijk om met die mensen ook rekening te houden in plaats van er meteen van uit te gaan dat iedereen aan een half woord genoeg heeft. Bij Lynch films ben ik er op gespitst kleine details op te nemen. Bij jou bericht met die achterlijke
(doe maar gewoon smiley) is dit echter ver te zoeken.
Ik heb verder zelf het idee dat je er om heen aan het draaien bent. Ik heb namelijk in mijn vorige bericht al het verschil geschreven tussen de film en wat zei je ook alweer? ohja.... een goede verstaander....
Maar goed ik zal het nog een keer voor je opsommen, ik kan er niet van uit gaan dat iedereen een goede verstaander is hè:
Pokémon is bedoelt als kinderfilm. Ik denk dat deze er zeker in geslaagd is voor jonge kinderen een leuke film neer te zetten. Natuurlijk is het geen technisch hoogstandje maar ik geef hem ook geen 5*.... Een 3* voor een kinderfilm die geslaagd is zijn doelgroep te bereiken lijkt me wel op zijn plaats. Deze film kijk ik echter niet door de ogen van een kind maar door mijn eigen ogen. Helaas weet deze de doelgroep absoluut niet te bereiken en heb ik menige punten van kritiek op de film. (zie mijn hoofdrecensie) Ik gebruik voor het beoordelen van een kinderfilm dus hele andere criteria dan ik gebruik voor een normale film.
Tja bedankt dat jij mij het laatste woord gunt. Eerst jezelf klem lullen en als je niet meer weet wat te zeggen gewoon zeggen dat je mij het laatste woord gunt. Tja zo ken ik er ook nog wel een paar... Ik heb zo'n vermoeden dat je er gewoon niet tegen kan dat een van je favoriete filmpjes wordt afgekraakt. (maar goed blijf maar om de feiten heen fietsen)