• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.003 actors
  • 9.371.495 votes
Profile

Stemmen

Skycrawler

• 741 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Dat verlkaart waarom je geen recensies meer wil schrijven, niet waarom je niet meer wil stemmen. Verder is een recensie natuurlijk een ideaal startpunt voor een discussie, maar dat terzijde.

Een recensie kan prima als discussie dienen, dat ben ik geheel met je eens, maar dat kan een opmerking over de film, de casting, muziek of cinematografie ook. Ik vind het plezanter om in te haken op meningen van anderen. Het enige waar ik in feite mee stop is het geven van een opsomming over de film, want dit zal ongetwijfeld in mijn discussiepunten naar voren komen. Vandaar dat ik het een nutteloze bezigheid vind want uiteindelijk zul je aan de hand van mijn berichten ook te weten komen wat voor mij persoonlijk plus- en minpunten zijn van de film. Wat het stemmen betreft zie ik film, theater en muziek als een kunstvorm en vind ik het oneerlijk om daar een cijfer aan vast te pinnen.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Skycrawler wrote:

Een recensie kan prima als discussie dienen, maar dat kan een opmerking over de film, de casting, muziek of cinematografie ook.

Opmerkingen zoals 'bagger', 'k*tfilm', 'saai'. Bedoel je dat?

Als dit soort opmerkingen alleen maar op het discussieforum geplaatst zouden worden, dan kap ik met MovieMeter. Een goede recensie - niet te lang! - stel ik af en toe zeer op prijs.

Skycrawler

• 741 messages
  • 0 votes

wibro wrote:

(quote)

Opmerkingen zoals 'bagger', 'k*tfilm', 'saai'. Bedoel je dat?

Als dit soort opmerkingen alleen maar op het discussieforum geplaatst zouden worden, dan kap ik met MovieMeter. Een goede recensie - niet te lang! - stel ik af en toe zeer op prijs.

Nee, dat bedoel ik niet.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Een stem is handig als indicatie dat je de film gezien hebt, voor als je hem in de toekomst weer tegenkomt. En dat kan je dan versterken door een bericht te plaatsen. "Ik vind ...., omdat ..." Een eventuele discussie naar aanleiding daarvan is eerder nutteloos. Tenzij je niet duidelijk bent geweest in je bericht.

Het "verschuilen" achter andersmans mening is helemaal niet zo goed. Dan krijg je "wij vinden ....en dat heet dan "gezellig"?

Skycrawler

• 741 messages
  • 0 votes

Verschuilen achter andermans mening is mijns inziens heel wat anders dan het eens of oneens zijn met iemand. Bovendien staat deze site vol van meningen die andermans goedkeuring krijgen, te zien aan het cijfer die gebruikers een film geven. Het is maar net hoe je instelling is ten opzichte van andermans stemmen/berichten. Jij schets een tamelijk negatief beeld van Movie Meter gebruikers, denkende dat je onze intenties kan doorgronden. Een kwalijke zaak want jij kunt niet denken voor anderen. Uiteraard heb ik nogal altijd een eigen mening en die zal ik dan ook, ook al ben ik het in grote lijnen eens met iemand's recensie, uiten. Juist met het plaatsen van stemmen heb je meer kans op het beeld wat jij schetst. Vooral merkbaar bij films zoals Avatar, The Expendables en Black Swan.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Als je aan bepaalde users vraagt waarom ze een film goed / niet goed vinden naar aanleiding van alleen een oneliner krijg je geen eens antwoord. Logisch niet want juist na het "omdat" kan een discussie ontstaan.

Zoiets als "ik vind het een goede film, .. omdat mijn vriend het ook een goede film vindt". Ga dan alleen stemmen, veel beter.

Skycrawler

• 741 messages
  • 0 votes

Dat heb je ook met users die wel stemmen plaatsen.

Zoals ik al zei in mijn betoog zit ik hier juist om te discussieren, dat vind ik belangijker dan stemmen en recensies schrijven. Hoe andere users zich op Movie Meter wensen te profileren heb ik geen sikkepit mee te maken. Die bepaalde users waar jij het over hebt houd je altijd, of ze nu stemmen of niet.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Skycrawler wrote:

Dat heb je ook met users die wel stemmen plaatsen.

Zoals ik al zei in mijn betoog zit ik hier juist om te discussieren, dat vind ik belangijker dan stemmen en recensies schrijven. Hoe andere users zich op Movie Meter wensen te profileren heb ik geen sikkepit mee te maken.

Als jij begint met uitdrukkingen als "geen sikkepit mee te maken" denk ik dat users met jou helemaal niet wensen te discussiëren. Ik pas in ieder geval. Dit kan nooit tot een inhoudelijke discussie leiden.

Skycrawler

• 741 messages
  • 0 votes

Wat jij wil, ik lig er niet wakker van.

Ste*

• 2070 messages
  • 1386 votes

In De Site > Algemeen > Hoe kom jij tot je stem?:

Ik zit nog niet zo lang op Moviemeter, en ik ben benieuwd hoe anderen hier films beoordelen. Louter op hoe goed een film is, of ook op hoe leuk hij voor je is? Ik ken namelijk films die me hartstikke vermaken, maar waarvan ik ook wel zie dat ze niet echt goed zijn. Die ga ik geen 5 sterren geven, maar dan hou ik het eerder op 3,5.

Of andersom, films waarvan ik het concept, het uiterlijk, het acteren, noem maar op, heus wel kan waarderen, maar die me verder totaal niet aanspreken. Ik ga dan geen 1 geven, maar hou het dan op de gulden middenweg, een 3 ofzo.

Doen jullie dit ook? Of maak je uberhaupt geen onderscheid tussen leuk en goed? Beloon je bijvoorbeeld orginialiteit, ook als je de film voor de rest niks vindt?

Ik merk dat ik hier toch weleens tegenaan loop.

Zandadder

• 2595 messages
  • 3083 votes

Misschien is deze vraag al vaker gesteld, maar kun je users aangeven die bijvoorbeeld 150 of 200 stemmen hebben met een gemiddelde van 4,98?

Dat die stemmen verwijderd worden? Ben dit al een aantal keer tegengekomen en vind het best jammer.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Wat is daar jammer aan? Sommige gebruikers stemmen alleen op hun favoriete films en dat is hun goed recht.

Zandadder

• 2595 messages
  • 3083 votes

Apollinisch wrote:

Wat is daar jammer aan? Sommige gebruikers stemmen alleen op hun favoriete films en dat is hun goed recht.

200 favoriete films met een 10 waarderen vind ik niet geloofwaardig.

Maar goed.

Dstalker8

• 211 messages
  • 689 votes

Zandadder wrote:

(quote)

200 favoriete films met een 10 waarderen vind ik niet geloofwaardig.

Maar goed.

Je praat alsof die persoon een film deskundige moet zijn? Voor hetzelfde geld is het een 14 Jarig iemand die makkelijk onder de indruk is. Ik zelf heb nu bijvoorbeeld een hoop hoge stemmen die ik ga verlagen. Dat komt omdat meeste van die stemmen heb ik zo een 6 á 7 jaar geleden geplaatst. Toen ik nog weinig variatie had in wat ik keek.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Bij Metropolis (1927):

Waarom stem je dan?

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Dat is toch de bedoeling van MovieMeter?

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Ja, maar ik vind het nogal zwak dat men op zulke manier 0,5's uit deelt.

Als stomme films me niet zouden liggen, zou ik er ook niet op stemmen.

Nuja, dat moet hij zelf weten, maar ik probeer gewoon even tot hem door te dringen en mijn bescheiden mening te geven.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

AGE-411 wrote:

Als stomme films me niet zouden liggen, zou ik er ook niet op stemmen.

Dus in principe liggen films als Anaconda, Brüno of Jackass jou wel?

Walkure

• 1690 messages
  • 0 votes

Zo flauw.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Ja, je kan het altijd proberen ja. En volgens mij had hij ook een paar oudjes van Hitchcock gezien, dus misschien had ie hoop.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Dus in principe liggen films als Anaconda, Brüno of Jackass jou wel?

Da's wat anders. Ik kan wel naar films kijken die op dezelfde manier zijn opgebouwd als die 3.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Welke reality-sketch films (ala Jackass en Brüno) vind je dan nog wel zoal leuk? Een verdoken Bumfights liefhebber misschien?

Als mensen een film gekeken hebben mogen ze gewoon stemmen, het zou hier anders maar een melig zooitje aan goedpraters worden.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Een verdoken Bumfights liefhebber misschien?

Eventueel een idee om de stemming betrouwbaarder te maken.

Op IMDB zijn er gemiddeld 15.000 mensen die hun stem uitbrengen op een film. Dit zorgt ervoor dat de stemming net iets juister wordt. Mensen kunnen verschillen van mening, maar als je dan soms ziet dat er op deze site maar 10 stemmen op een film worden uitgebracht, kan je niet echt zeggen dat er altijd een correct cijfer uitkomt.

Zou het dus niet interessant zijn om de eigen stemming te houden, maar ook het cijfer van IMDB op de site te zetten? Zo kan de gebruiker een objectiever oordeel vellen over welke film hij moet gaan kopen.

Vriendelijke groeten,

MrDJTwizzla (Filmfan)

Harco

• 978 messages
  • 0 votes

Het IMDb-cijfer staat al op de site; namelijk links van de poster. Je gemiddelde van 15.000 stemmen per film slaat natuurlijk nergens op.

Machete23

• 75 messages
  • 688 votes

Wat mij een verbetering lijkt voor deze site, is dat net als op imdb de cijfers van 0tot10 gaan. Ik snap dat het aardig overeenkomt maar ik denk toch dat er anders gestemd gaat worden. Ik zou het zelf als een hele verbetering ervaren. Ik ben benieuwd wat anderen hier van vinden.

mvg sander

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Momenteel doe ik niet aan stemmen - uitgezonderd mijn top 10.

Ik had eerst bijna 1,000 stemmen, maar vele films kloppen niet omdat ik me bijv. nog een gedeelte van herken. Ben dus een soort van 'opnieuw' begonnen.

9 van de 10 films die ik nu zie, laat ik altijd een korte tot wel een wat langere (afhankelijk) recensie achter. Daarnaast heb ik nog een map voor de films die ik nog goed ken, maar geen recensie heb achtergelaten. Zo nu en dan zoek ik nog een film uit de map op en laat een bericht achter. Zodra het gehele map is afgewerkt (circa 180 titels), dan zal ik misschien gaan stemmen.

Mijn overzicht is sowieso duidelijk, mede dankzij de berichten en meningen die ik achterlaat. Dan kan ik het altijd terug vinden, dus onvoldoende overzicht omdat ik niet stem is niet ter sprake.

GuyB

• 1299 messages
  • 0 votes

Ik ben op dit moment stemmen aan het verwijderen omdat ik voel dat ik de films te lang geleden gezien heb ofwel omdat ik die nu al helemaal niet meer dezelfde stem zou geven. Misschien dat ik al mijn stemmen eens opsla in een excel-file en opnieuw begin. Mijn stemgrafiek en ook gemiddelde zou er compleet anders uit zien.

Het is me ook minder en minder te doen om zoveel mogelijk films te zien en zoveel mogelijk te stemmen (had wel eens zo'n periode) maar nu vind ik het gewoon veel belangrijker om juist te stemmen, zoals ik het ervaar.

Rfc_

• 21 messages
  • 982 votes

Hallo,

Ik vraag me af of je ook een pagina hebt

waarop je kan zien op welke films je allemaal

hebt gestemd?!

LimeLou

• 2048 messages
  • 777 votes

Kijk op je profiel, en klik dan op 'stemmen' bovenaan Daar kan je al je stemmen zien.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.