- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Stemmen
Stemmen
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
Inderdaad echt super handig. Waarom staat dit niet standaard in je profiel?
Dean Abbot
-
- 61 messages
- 331 votes
Op de pagina van de regisseur op "genereer stemtabel" klikken.
oke thanks. wist ik nog niet 
GuyB
-
- 1299 messages
- 0 votes
Doe ik liever niet, het is meestal schrikken hoe ik in een kleine tijd drastisch van mening verander. 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
je kan je meningen veranderen.. als je een nieuwe typt en het weer aanvinkt, dan komt 't gouden sterretje i.p.v je oude op je nieuwe
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
Pf ik zoek nog steeds 10 films waar ik wel op heb gestemd maar geen recensie heb geplaatst
.
stinissen (crew films & series)
-
- 23437 messages
- 76922 votes
Eerder in dit topic is er al veel meer over gesproken.
We hebben geen regel omtrent dit specifieke onderwerp. Het is moeilijk te bepalen waar de grens ligt en vanaf wanneer je mag stemmen. Je kunt soms een film kijken en na een half uur er helemaal genoeg van hebben en al precies weten dat het niet meer beter zal worden en stemmen. Het is daarom ook niet werkbaar in de vorm van een regel. Het is dus aan iedere gebruiker voor zich om dit te bepalen. Andere gebruikers kunnen hierop inspelen en aangeven wat ze er van vinden, zodat het gedrag gecorrigeerd kan worden.
Tevens zou zo'n regel er voor zorgen dat men simpelweg niet meer vermeldt dat een film niet is afgekeken.
raar maar ja....
stinissen (crew films & series)
-
- 23437 messages
- 76922 votes
straks gaan ze nog op trailers stemmen...
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Bij Linea, La (2008):
Je stem wordt sowieso verwijderd, aangezien je hem niet afgekeken hebt.
Zeriel
-
- 1395 messages
- 2636 votes
Ik ben geen masochist. Ik heb genoeg gezien om de film te beoordelen.
Dus als een film zo slecht is dat je het niet meer kan aanzien, dan mag je geen oordeel vellen?
Dan zou ik dus nooit 1,5 ster of minder kunnen geven.
Filmkriebel
-
- 9958 messages
- 4648 votes
Dus als een film zo slecht is dat je het niet meer kan aanzien, dan mag je geen oordeel vellen?
Nee, je zou geen oordeel mogen vellen, want er zaten misschien verder stukken in en twists die je oordeel hadden kunnen beinvloeden. In plaats van je 1* zou je dan misschien met 2 of 3 of 0,5 geëindigd zijn. Jou cijfer zegt alleen maar iets over die eerste 20 minuten.
Zeriel
-
- 1395 messages
- 2636 votes
Tsja, ik beoordeel hem toch hierop. Mijn ervaring is, dat wanneer het eerste half uur niks is, het dan ook niks meer wordt. En daarop is deze film geen uitzondering lijkt me.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Bij Blow (2001):
Haha je vindt alle films geweldig of niet mug13? Laatste stemgedrag 4,0 en hoger. 
Film Fan
-
- 939 messages
- 2187 votes
Misschien stemt hij allen op films die hij goed vindt? Niks mis mee toch?
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Ik val hem niet aan hoor, viel me alleen op. 
Zou prima kunnen dat hij vooral op goede films stemt. Ikzelf strooi zelden met 4 en 5, vandaar dat ik het me even afvroeg.
mug13
-
- 2555 messages
- 1013 votes
Ik stem inderdaad alleen op films die voor mij 4 of 5 sterren waard zijn.Films die 1,2 of 3 sterren hebben stem ik niet op maar schrijf ik wel altijd even een mooi berichtje.De films die ik 4 of 5 sterren geef zijn echt films die mij aanspreken,dit zijn ook de films die ik vaker als 1x kan kijken en dus boven de rest uitsteken.(Aangevallen voel ik mij nooit iedereen heeft recht op zijn eigen mening).Moviemafketel ik hoop jou voldoende te hebben geinformeerd.
%%%%%%
-
- 2543 messages
- 1234 votes
Wat me de laatste tijd opvalt zijn zulke recenties.
'' Leuke film 4,5 ''
'' Aardige film om eens te zien. 4 sterren ''
'' toffe film 5 sterren "
GuyB
-
- 1299 messages
- 0 votes
Snap ik wel als je pas op MovieMeter bent dat je niet van het "gehele assortiment aan stemmen" gebruik maakt en je ietwat enthousiast bent, jammer dat zulke gebruikers na 10/20 stemmen weggaan en niet meer terugkeren, maar hun bijdrage wel geleverd is...
mug13
-
- 2555 messages
- 1013 votes
Wat me de laatste tijd opvalt zijn zulke recenties.
'' Leuke film 4,5 ''
'' Aardige film om eens te zien. 4 sterren ''
'' toffe film 5 sterren "
Ik zeg niet dat je je eigen druk maakt.Begrijp ook best dat je je eigen daar aan kan irriteren,maar het is allemaal zo slecht voor je hart haha.Wat kan jou het schelen wat andere gebruikers schrijven.Wat belangrijk is,dat je over je eigen berichten(met inhoud)tevreden bent/of kan zijn.
Fijne feestdagen kerel en voor de rest ook natuurlijk.
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Bij Inception (2010):
"AC1" je snapt niet wat "komerad" bedoelt. "komerad" zegt dat stemmers bij films vaak een 0.5 of een 5.0 geven om het gemiddelde te beïnvloeden. Hoe bedoelde daarmee niet specifiek deze film mee maar alle films.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Maar toch ook deze film, niet? Voor de rest vind ik het echt niet zo moeilijk om te snappen, hoor.
komerad
-
- 467 messages
- 403 votes
"AC1" je snapt niet wat "komerad" bedoelt. "komerad" zegt dat stemmers bij films vaak een 0.5 of een 5.0 geven om het gemiddelde te beïnvloeden. Hoe bedoelde daarmee niet specifiek deze film mee maar alle films.
Inderdaad, bedankt.
Wat ik daar voornamelijk mee bedoel is niet alleen dat het vaak voorkomt om mm maar vooral welke ingesteldheid sommigen hebben. Wat zich dan ook weer uit in die typische commentaren die op de duur enkel nog over scores en andere zaken die al lang niks meer met met de film te maken hebben,
gevolgd door eindeloze discussies.
gmx
-
- 1034 messages
- 778 votes
Het valt me juist keer op keer op dat je door de bank genomen 2 categorieen kijkers hebt: arthouse/filmhuis en Hollywood en dat de arthouse/filmhuis liefhebbers vaak juist meer dan 0.5* geven voor een Hollywood film die ze echt slecht vonden, terwijl de verdwaalde Hollywood kijker aan een film als bijvoorbeeld Valhalla Rising standaard een 0.5* toekent. Je ziet hier in in het stemgedrag ook relatief maar heel weinig 0.5* wat daar precies bij aansluit. (overigens moet je natuurlijk hier wel bij in acht nemen dat de ene groep absoluut gezien veel groter is dan de andere groep, wat het resultaat natuurlijk wel enigzins vertekent, maar dan nog)
Timba69
-
- 425 messages
- 673 votes
Ik ben wel van mening dat het logisch zou zijn als er minder 0,5 stemmen zouden zijn dan 5,0 stemmen. Het meerendeel van de mensen gaat toch naar films kijken waar ze vantevoren een positief gevoel bij hebben. Daar zullen ongetwijfeld altijd missers of zware teleurstellingen in zitten, maar de kans is groter dat de film voldoet aan hun wensen/verwachtingen. Pas als je lukraak films gaat kijken lijkt het mij statistisch gezien normaal dat er evenveel 0,5 als 5,0 waarderingen vallen.
gmx
-
- 1034 messages
- 778 votes
Ik ben wel van mening dat het logisch zou zijn als er minder 0,5 stemmen zouden zijn dan 5,0 stemmen. Het meerendeel van de mensen gaat toch naar films kijken waar ze vantevoren een positief gevoel bij hebben. Daar zullen ongetwijfeld altijd missers of zware teleurstellingen in zitten, maar de kans is groter dat de film voldoet aan hun wensen/verwachtingen. Pas als je lukraak films gaat kijken lijkt het mij statistisch gezien normaal dat er evenveel 0,5 als 5,0 waarderingen vallen.
Dat klopt maar dat is geheel mijn punt niet.
Timba69
-
- 425 messages
- 673 votes
Dat klopt maar dat is geheel mijn punt niet.
Sorry was ook een toevoeging. 
DjFrankie
-
- 3413 messages
- 3496 votes
Kwam dit bij iemand tegen
0,5Accidental Husband, The (2008)
geplaatst: 30 november 2008, stem was: 2,0
0,5Hunger (2009) (I)
geplaatst: 31 januari, stem was: 5,0
0,5Last Seven, The (2010)
geplaatst: 19 januari, stem was: 3,0
0,5Majesteit (2010)
Alternatieve titel: Majesty
geplaatst: 9 februari, stem was: 2,0
0,5Salt (2010)
geplaatst: 17 december 2010, stem was: 4,0
0,5Vliegenierster van Kazbek, De (2010)
geplaatst: 7 september 2010, stem was: 2,0
Ben je dan nog betrouwbaar? Zeker bij Salt van 5 naar 0.5 
Skycrawler
-
- 741 messages
- 0 votes
Bij nader inzien vind ik stemmen en recensies schrijven maar een nutteloze bezigheid. Ik zie er ab-so-luut het nut niet van in om zoals sommige gebruikers hier tienduizend woorden aan een recensie te spenderen. Het topic waar men trots pocht over het aantal behaalde woorden vind ik dan ook te stom voor woorden. Daarom dat ik per direct stop met stemmen en het schrijven van recensies. Ik ben hier in de eerste plaats om over films te discussieren; de rest laat ik bij deze aan anderen over. Genoeg gebruikers op Movie Meter die een mening hebben waarmee ik mij kan identificeren.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12838 votes
Dat verklaart waarom je geen recensies meer wil schrijven, niet waarom je niet meer wil stemmen. Verder is een recensie natuurlijk een ideaal startpunt voor een discussie, maar dat terzijde.