• 177.976 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.057 votes
Profile

Stemmen

DonOswaldo

• 6430 messages
  • 1931 votes

Jeejloow wrote:

(quote)

Is toch normaal dat dat vreemd is? Als je een film een perfecte score geeft dan vind je hem super goed. Misschien moeten mensen keertje leren nuanceren...

Hoezo? Als je een film de hoogste score geeft kan je je heel erg vermaakt hebben maar als film niet goed genoeg vinden om in de top 250 van films te staan, wat ik dus bijv. met genoeg komedies heb.

Daarbij ligt ieders stemgedrag anders, een 4* kan desnoods voor een persoon zelfs gelijk staan aan gewoon vermakelijk en dan dus niet betekenen dat hij in de top 50 van films aller tijden moet staan..

En ik hoef niet te leren nuanceren, ik vind het allemaal nogal logisch, maar afijn je hebt je uitleg.

Kevin13 wrote:

Vreemd. Een film 5.0* geven en maar toch Top250 onwaardig vinden. Je 0.5* films zijn dan wel Top250 waardig?

Jouw reactie is vreemd. Maar oke, ik zal me dan nog normaal proberen op te stellen tegenover jouw vreemde reactie en je onzinnige vraag negeren.

Vooral bij komedies (maar eigenlijk elke film) beoordeel ik gewoon de film op wat voor een gevoel het me geeft/of hoe het me vermaakt (en dus niet hoe goed de film is). Dusja, ik vond The Hangover hilarisch en heb me ontzettend vermaakt dus vind 5* op z'n plaats. Dat wil niet zeggen dat het qua film steengoed is en in de top 250 van films zou moeten. (Ik ken ook genoeg films die wel als film goed zijn maar die ik toch een laag cijfer geef omdat het gewoon niks voor mij was, simple as that).

Als je het nu nog niet snapt, probeer dan eerst wat te relativeren voordat je weer reageert, maar vooral voordat je weer een onzinnige vraag stelt.

Peter Ho

• 359 messages
  • 79 votes

Kevin13 wrote:

Vreemd. Een film 5.0* geven en maar toch Top250 onwaardig vinden. Je 0.5* films zijn dan wel Top250 waardig?

Het is inderdaad vreemd, maar toch ben ik het met DonOswaldo eens.

Daarbij wil ik ook vermelden dat een film niet per se supergoed/perfect is als je hem 5 sterren geeft.

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

Als je het nu nog niet snapt, probeer dan eerst wat te relativeren voordat je weer reageert, maar vooral voordat je weer een onzinnige vraag stelt.

Ik heb helemaal geen vraag gesteld. Vind je puntensysteem wat raar maar ik begrijp nu hoe je stemt. Het is niet de manier die ik prefereer maar dat maakt iedereen voor zichzelf natuurlijk uit.

Peter Ho wrote:

(quote)

Daarbij wil ik ook vermelden dat een film niet per se supergoed/perfect is als je hem 5 sterren geeft.

Idd. Ik zou het woord perfect niet eens durven toekennen aan Pulp Fiction of mijn favoriete serie The Wire.

Mariami

• 163 messages
  • 333 votes

Komt uiteindelijk neer op het verschil van wat je favoriet is en wat je gewoon goed vindt, denk ik. Zo vind ik een zekere filmsoort erg leuk maar wordt die door anderen vaak afgekraakt maar dat ik die goed vind en als ik een zekere film die onder die filmsoort valt een 5 geef vind ik dat normaal, maar als ik op een objectievere kant het probeer te bekijken dan denk ik niet dat die op een toplijst zou moeten staan, naast je eigen toplijst dan.

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

Of je strooit te makkelijk met vijven.

Peter Ho

• 359 messages
  • 79 votes

Mariami wrote:

Komt uiteindelijk neer op het verschil van wat je favoriet is en wat je gewoon goed vindt, denk ik. Zo vind ik een zekere filmsoort erg leuk maar wordt die door anderen vaak afgekraakt maar dat ik die goed vind en als ik een zekere film die onder die filmsoort valt een 5 geef vind ik dat normaal, maar als ik op een objectievere kant het probeer te bekijken dan denk ik niet dat die op een toplijst zou moeten staan, naast je eigen toplijst dan.

Precies Mariami

En ik heb bijvoorbeeld American Beauty een 3,5 gegeven en dat is omdat ik niet echt hou van zulke films, maar ik begrijp wel dat hij in de top 250 staat.

Kevin13 wrote:

(quote)

Ik heb helemaal geen vraag gesteld.

Ehm... wat is dit dan?

Kevin13 wrote:

Clearm

• 62 messages
  • 87 votes

Bij Book of Eli, The (2010):

Lennert wrote:

(quote)

Voor de tweede keer: als je een film niet af kijkt, stem dan gewoon NIET.

Ehm Film Criticus is gewoon een grote trol. Jennifer's Body (2009) geeft hij een 5 puur omdat de actrice er zo goed uit ziet. Nouja die film is uberhaupt geen 5 sterren waard, dat zal elke filmkenner beamen, maargoed meneer Film "Criticus" geeft de film 5 sterren voor de mooie Megan Fox.

Clearm

• 62 messages
  • 87 votes

film_criticus wrote:

@lennert waar baseer je dat op? Als ik naar de bios ga en geld betaal om vervolgens in een flutfilm terecht te komen en weg loop, behoud ik nog altijd het recht om mijn stem uit te brengen

Sterker nog meneer de film "criticus". Het enige waar jij een film op waardeert is als er een mooie vrouw in zit. Dan krijgt de film opeens gelijk 5 sterren.

Quote van dhr. "criticus" bij de matige film Triangle:

film_criticus wrote:

5,0 geplaatst op 18 maart 2010, 20:50 uur

zeer boeiende film die me heel de tijd op het puntje van de stoel hield, en dan nog es geacteerd door een mooie dame.

Kom op zeg, word eens volwassen.

louisvf

• 1462 messages
  • 2523 votes

Hij is ook inslaap gevallen bij the hurt locker en geeft vervolgens een 2.5...

VanRippestein

• 1178 messages
  • 1052 votes

Mariami wrote:

Objectief gaat het nooit worden, het blijft toch een kunstvorm die gemaakt is om wat van te vinden (Er vanuitgaande dat film kunst is en geen product). Daarom probeer ik geen verschil te zien tussen favoriet en goed: it's all the same for me. Ik ga een tergende film geen hoog cijfer geven om de status of de gewonnen prijzen (die op hun beurt zo subjectief zijn dat de randvoorwaarden nooit bekend worden). Ik wil je dan ook uitdagen om, naast inkomsten, 1 objectieve maatstaf te noemen voor een goede film. Als je dat niet kan, kun je alleen objectief blijven door elke maand alle inkomsten per film op een lijstje zetten.

SnakeDoc

• 4687 messages
  • 2243 votes

In De Site > Algemeen > Verdwijnen van stemmen:

De laatste tijd merk ik dat ik op een aantal films niet gestemd heb, terwijl ik toch zeker weet dat ik die een tijdje terug absoluut sterretjes heb gegeven.

Is het bekend dat er soms gegeven stemmen verdwijnen?

Mijn maat (ook actief op MM) heeft er ook last van.

Of zit het bij ons tussen de oren?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Eens in de zoveel tijd wordt dat door users gemeld.

Het is echter nog nooit aangetoond en is waarschijnlijk moeilijk na te gaan.

SnakeDoc

• 4687 messages
  • 2243 votes

Mwah ..... doet er ook niet toe.

Maar misschien dat het een veel voorkomend probleem was

Niet dus!

Duidelijk!

narva77 (crew films)

• 12724 messages
  • 6540 votes

kappeuter wrote:

Eens in de zoveel tijd wordt dat door users gemeld.

Het is echter nog nooit aangetoond en is waarschijnlijk moeilijk na te gaan.

Precies, een soort Monster van Loch Ness dus.

Is al eerder gemeld door Ramon K, en later door mij!

Ik was écht in de veronderstelling dat ik bij een bepaalde film (weet niet meer welke) een stem had geplaatst, maar dat was dus niet zo.

Volgens mij staat dat in het Forumtopic "Het Grote Opmerkingen / Feedback-Topic".

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dat met cookies verwijderen anders blijft je stem niet staan is volgens mij nu wel vaker het geval dan in het verleden. Dus als je veel stemmen plaats en tussendoor ben je ook elders op het internet bezig dan is de kans groot dat de laatste stemmen de volgende keer weg zijn.

Re73

• 649 messages
  • 1194 votes

Bij Forrest Gump (1994):

Rukarasta wrote:

ik snap niet dat mensen dit een mooie film vinden.ik vind de film grafisch nog niet zo heel slecht, maar de verhaallijn is slecht en tom hanks stelt me met de ze film zwaar teleur. de acteurs in de film zijn ook niet allemaal even goed.

ieder zijn mening, maar gezien jouw top 10 hechten de kenners hier niet zoveel waarde aan.

persoonlijk vind ik het alleen jammer dat je deze film met je trieste waarderingscijfer naar beneden haalt, terwijl je nalaat je eigen top 10 te waarderen met een een cijfer toch opmerkelijk niet?

Rukarasta

• 6 messages
  • 0 votes

mijn top 10 is gewoon een beginsel en trouwens ik heb die top 10 niet gemaakt om hoe mooi de grafics zijn maar of ik ze leuk vind. wie zijn volgens jou de kenners dan, mensen die gewoon maar overal een 5 neerzetten om het cijfer niet omlaag te halen.?

Thom1994

• 1312 messages
  • 672 votes

Je top 10 is wel echt dramatisch slecht te noemen. Sorry dat ik het zeg. Of heb je deze lijst gemaakt met het doel om een lijst van de '10 slechtste films ooit' te maken. Als je dan de nr. 1 even weghaalt, en deze vervangt, vind ik het wel redelijk in de buurt komen.

Re73

• 649 messages
  • 1194 votes

Rukarasta wrote:

mijn top 10 is gewoon een beginsel en trouwens ik heb die top 10 niet gemaakt om hoe mooi de grafics zijn maar of ik ze leuk vind. wie zijn volgens jou de kenners dan, mensen die gewoon maar overal een 5 neerzetten om het cijfer niet omlaag te halen.?

Wie heeft het over graphics ? En als jij alleen een film beooordeeld over hoe leuk jij een film vond tja dan ben jij dus een echte " kenner"

Ik heb inmiddels een kleine 500 films een cijfer gegeven (ik moet er nog ongeveer een stuk of 1500 doen, werk het alfabet af waarvan er slechts 7 een 5 hebben gekregen dus geloof me ik ben niet zo scheutig

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Thom1994 wrote:

Je top 10 is wel echt dramatisch slecht te noemen. Sorry dat ik het zeg. Of heb je deze lijst gemaakt met het doel om een lijst van de '10 slechtste films ooit' te maken. Als je dan de nr. 1 even weghaalt, en deze vervangt, vind ik het wel redelijk in de buurt komen.

Wordt 't hier nou echt al zo belachelijk dat we andermans top10 gaan beoordelen of een mening erover loslaten?

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Wilde al zeggen, overigens is er niks mis met Avatar, American History X, LOTR, Kick-Ass, Saving Private ryan, Shaun of the Dead en in iets mindere mate ook Yes Man

Heb er wel is slechteren gezien

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Inderdaad een belachelijke opmerking van Thom...

matjuh

• 28 messages
  • 160 votes

Belachelijk, allemaal geirriteerd raken over 1 opmerking van Rukarasta, Rukarasta is misschien in real life m'n beste vriend, maar zelfs als dat niet zo was geweest had ik dit nog idioot gevonden mensen.

Iedereen mag zijn eigen films mooi vinden toch? Als iemand een keertje niet de top 10 van de top 250 in zijn lijst zet, is dat dan meteen erg? Hij beoordeeld films op zijn manier, jullie op jullie eigen manier, maar om meteen zo heftig te reageren, sjonge jonge..

PS: Ga nu maar lekker afreageren op mijn top 10, als je daarmee plezier beleeft.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Ik snap je mening, maar het is wel een perfect voorbeeld van iemand die niet verderkijkt dan de grote Blockbusters

matjuh

• 28 messages
  • 160 votes

Justinw wrote:

Ik snap je mening, maar het is wel een perfect voorbeeld van iemand die niet verderkijkt dan de grote Blockbusters

Hij weet misschien niet erg veel van films, maar dat maakt toch niet uit? Bedankt voor het begrip.

Rukarasta

• 6 messages
  • 0 votes

jullie zuigen allemaal behalve jij matjuh;) . jullie gaan een beetje andere afkraken omdat jullie gewoon geen leven hebben.

matjuh

• 28 messages
  • 160 votes

Oké, daar sta ik niet achter. Ik vind moviemeter een geweldige site, maar Rukarasta geeft gewoon niet zoveel om deze site (waarschijnlijk vanwege het ontvangst, haha!).

Hopelijk is dit probleem nu voorbij?

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Ik hoop dat er nog een toekomst op MM is voor jou! Maar er zullen momenten komen dat er kritiek op je stemmen komt. En das bij elke user. MM is ook een discussie-forum.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

matjuh wrote:

Als iemand een keertje niet de top 10 van de top 250 in zijn lijst zet, is dat dan meteen erg?

Dat zou wel erg toevallig zijn als iemand dat had

Rukarasta wrote:

jullie zuigen allemaal behalve jij matjuh;) . jullie gaan een beetje andere afkraken omdat jullie gewoon geen leven hebben.

. Opeens vind ik het niet meer zo erg voor je dat er zoveel kritiek op jou is.

Re73

• 649 messages
  • 1194 votes

matjuh wrote:

Belachelijk, allemaal geirriteerd raken over 1 opmerking van Rukarasta, Rukarasta is misschien in real life m'n beste vriend, maar zelfs als dat niet zo was geweest had ik dit nog idioot gevonden mensen.

Iedereen mag zijn eigen films mooi vinden toch? Als iemand een keertje niet de top 10 van de top 250 in zijn lijst zet, is dat dan meteen erg? Hij beoordeeld films op zijn manier, jullie op jullie eigen manier, maar om meteen zo heftig te reageren, sjonge jonge..

PS: Ga nu maar lekker afreageren op mijn top 10, als je daarmee plezier beleeft.

Ok waar zullen we beginnen.. nee serieus je hebt gelijk als je zegt dat iedereen zijn eigen films mooi mag vinden...maar kom op zeg 1.5 ster omdat er geen verhaallijn in zit de hele amerikaanse geschienis komt zon beetje voorbij..... misschien moet jij je vriend nog eens overtuigen van de kwaliteit van deze film aangezien jij deze film wel 5* geeft?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.