• 177.962 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.370.982 votes
Profile

Stemmen

Steeldevil

• 34 messages
  • 1105 votes

Ik zat al te kijken waar is mijn topic gebleven ok ik zal er eens naar kijken.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Ik kom er nu wel achter dat ik honderden films heb gezien voordat ik MM lid was. Dus bij veel films kan ik wel een stem plaatsen maar doe dat niet omdat het al lang geleden is geweest voor een betrouwbare stem.

Dat is wel goed van je! Misschien kan je een middenweg vinden en alleen stemmen op de films die een opmerkelijke indruk op je hebben gemaakt (goed of slecht)? Als het echt om honderden gaat, is het misschien ook zonde om er helemaal niets mee te doen.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Het gaat zeker om honderden. Maar ik denk dat ik het gewoon zo doe. Ik stem alleen op de films die ik nu kijk.

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

Tja een 0,5 omdat het saai is....

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Tja, je kan moeilijk een 5 geven als het saai is.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Moet het wel echt saai zijn natuurlijk.

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

Nomak wrote:

Tja, je kan moeilijk een 5 geven als het saai is.

Nee dan maar een 0,5.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Tja, die user geeft tenminste aan dat het saai was waarna de beoordeling volgt. Ik ga ervan uit dat hij/zij de hele film heeft gezien.

Ik heb hier minder moeite mee dan iemand die een 0,5* uitdeelt en zegt dat hij de film na 10 minuten heeft afgezet. Want dat soort mensen heb je ook.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Denk als iemand bij Miami Vice 0,5 neerzet en zegt dat het de saaiste film ooit is, jij diegene ook niet serieus meer neemt. 0,5 is echt voor de flop top 100. Schindler's List kan je ding absoluut niet zijn, maar de depressieve sfeervorming is gewoon erg goed en er wordt ook prima geacteerd. Dit zouden toch al 2 puntjes kunnen zijn om de film in ieder geval geen 0,5 te geven?

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Natuurlijk heb je gelijk. Maar bij een film als Schindler's List is het natuurlijk ook niet moeilijk om hem als verschrikkelijk saai te bestempelen. Er gebeurt namelijk heel erg weinig en de film duurt ook nog eens redelijk lang. Dat argument gaat bij Miami Vice niet op. En vergeet niet dat het hier hoogstwaarschijnlijk gaat om een meisje van 15 jaar. Als ze de film over 10 jaar nog eens herziet zal de waardering waarschijnlijk wel met enkele sterren stijgen.

En mijn eigen beoordeling zou ook omhoog moeten kunnen, maar daarvoor moet ik de film eerst eens herzien. Bij de voorgaande kijkbeurten vond ik het ook vreselijk saai en ik werd eigenlijk totaal niet gegrepen door de film. Al kan dat ook liggen aan de omstandigheden waarin ik de film keek.

_manga_

• 171 messages
  • 43 votes

ik stem als volgt, de meeste films zullen een 2,5 * van me krijgen, dat geef ik als de film gewoon leuk is, hij kijkt lekker weg maar het is geen topper, 2 * is ongeveer hetzelfde maar iets slechter, als er bijv een aantal erg grappige momenten inzitten kan het een 3 * worden 3,5 * sterren en hoger geef ik aan films die ik echt goed vind

1,5 * en lager geef ik aan films die ik echt slecht vind

film_criticus

• 64 messages
  • 0 votes

Bij Book of Eli, The (2010):

vond er werkelijk geen reet aan, ben na 30 minuten de bios uitgelopen om thuis maar een echte goeie film op te zetten (zoals avatar)

Clearm

• 62 messages
  • 87 votes

Lol bij jou is het ook wel erg zwart/wit ofniet? Nouja dat mag ook natuurlijk. Avatar was ook vet, maar ook een totaal andere film.

Lennert

• 2412 messages
  • 1400 votes

film_criticus wrote:

vond er werkelijk geen reet aan, ben na 30 minuten de bios uitgelopen om thuis maar een echte goeie film op te zetten (zoals avatar)

Voor de tweede keer: als je een film niet af kijkt, stem dan gewoon NIET.

film_criticus

• 64 messages
  • 0 votes

@lennert waar baseer je dat op? Als ik naar de bios ga en geld betaal om vervolgens in een flutfilm terecht te komen en weg loop, behoud ik nog altijd het recht om mijn stem uit te brengen

boozebelly

• 1428 messages
  • 1905 votes

Daar heb je dan ook weer gelijk in BjornH, maar soms is het wel een beetje ergerlijk. Als je ziet hoeveel mensen soms 0,5* uitdelen aan een film waarbij dat gewoon onrealistisch over komt...

En een enkeling komt wel met een goed argument waarom een film in zijn/haar ogen waardeloos is, maar in de meeste gevallen (zo ook in dit geval) geven ze een reden die kant noch wal raakt.

0,5* is toch voor de meeste ergerlijke, slechte rotzooi? Het meerendeel van de films kent altijd wel een paar pluspunten.

Maar goed...so be it

Grotehaas

• 44 messages
  • 859 votes

Een 0.5 geef je aan echt slechte films, wat je ook voor mening over deze film hebt, hij is echt wel beter dan een 0.5.

Vind idd ook dat je een film af moet zien om een cijfer te kunnen geven

polopolo150

• 197 messages
  • 563 votes

Bij Avatar (2009):

willemse81 wrote:

Het feit dat de film 2 uur en 40 minuten lang, zonder te verslappen, de aandacht vast weet te houden en weet te boeien, maakt hem er één om te onthouden! 4,5*

Meen je serieus dat je de hele 2 uur en 40 minuuten deze film boeide?

Jeejloow

• 13 messages
  • 18 votes

Nogmaals, polopolo, als dat bij jou niet het geval was waarom geef je de film dan in godsnaam 4.

Ik weet dat meningen erg persoonlijk zijn enzo, maar veel mensen lijken niet laaiend over de film en geven die toch hoge scores. Voor mij moet een film constant boeien, ik kan mij niet inbeelden dat ik een film goed vind waarin ik een half uur lang sms'jes lig te sturen bij wijze van spreken...

swollenaer68

• 247 messages
  • 777 votes

Jeejloow wrote:

Nogmaals, polopolo, als dat bij jou niet het geval was waarom geef je de film dan in godsnaam 4.

Ik weet dat meningen erg persoonlijk zijn enzo, maar veel mensen lijken niet laaiend over de film en geven die toch hoge scores. Voor mij moet een film constant boeien, ik kan mij niet inbeelden dat ik een film goed vind waarin ik een half uur lang sms'jes lig te sturen bij wijze van spreken...

Zieltjes aan het winnen?

Jeejloow

• 13 messages
  • 18 votes

Jezus jij bent altijd lekker constructief hé. Ik vraag gewoon waarom hij een 4 geeft als hij erna zelf mensen countert die onverbloemd positief zijn. Bij deze ook echt laatste keer dat ik nog op jou reageer. Je bent veruit de triestigste plant op dit forum.

Mariami

• 163 messages
  • 333 votes

polopolo150 wrote:

(quote)
Waarom lijkt dat niet geloofwaardig? Ikzelf wilde meer nadat de film afliep. Toen ik weer thuiskwam ging ik kijken op internet, bekeek de trailers ervan, las info op wikipedia en meer (wat ik normaal altijd negeer voordat ik aan een nieuwe film begin). En bekeek de film gelijk een tweede keer een paar dagen daarna. Dus dat mij die film die 2 uur en 40 minuten boeide, hoe klinkt het alsof ik dat dan niet meen??

swollenaer68

• 247 messages
  • 777 votes

Jeejloow wrote:

Jezus jij bent altijd lekker constructief hé. Ik vraag gewoon waarom hij een 4 geeft als hij erna zelf mensen countert die onverbloemd positief zijn. Bij deze ook echt laatste keer dat ik nog op jou reageer. Je bent veruit de triestigste plant op dit forum.

Dank je, je bent een goede tweede. Bovendien ben je veel beter in afbreken dan ik. Ik sta positief tegenover de film, jij ben hier alleen om de film af te kraken. Toch een verschil.

2116

• 24 messages
  • 799 votes

Bij Avatar (2009):

Lexcoaster, je vind de film niet top 250 waardig maar geeft hem wel 4 sterren? hoe verklaar je dat dan? want films met een gemiddelde van 4 sterren staan allemaal in de top 250...

DonOswaldo

• 6430 messages
  • 1931 votes

2116 wrote:

Lexcoaster, je vind de film niet top 250 waardig maar geeft hem wel 4 sterren? hoe verklaar je dat dan? want films met een gemiddelde van 4 sterren staan allemaal in de top 250...

Kan toch? ik geef The Hangover ook 5*, betekent niet meteen dat ik vind dat hij in de top 250 moet staan..

willemse81

• 78 messages
  • 128 votes

polopolo150 wrote:

(quote)

Ehm... Ja, dat meen ik serieus. Dat de film mij boeide dan, niet dat ik de film geboeid heb, zoals je vraagt...

Jeejloow

• 13 messages
  • 18 votes

DonOswaldo wrote:

(quote)

Kan toch? ik geef The Hangover ook 5*, betekent niet meteen dat ik vind dat hij in de top 250 moet staan..

Is toch normaal dat dat vreemd is? Als je een film een perfecte score geeft dan vind je hem super goed. Misschien moeten mensen keertje leren nuanceren...

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

Vreemd. Een film 5.0* geven en maar toch Top250 onwaardig vinden. Je 0.5* films zijn dan wel Top250 waardig?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.