- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Stemmen
Stemmen
tudeleruudje
-
- 36 messages
- 20 votes
Blijf het vreemd vinden dat mensen een film van ruim anderhalf uur beoordelen op een klein deel dat ze gezien hebben
Als ik een film na 1/3 deel nog steeds gruwelijk saai vind en de dvd stop zet zegt dit mijns inziens genoeg!
Ik ben het wel met je eens dat je geen recensie over een film moet geven als je aleen de trailer hebt gezien.
voomzap
-
- 815 messages
- 1271 votes
Heb vaak genoeg films gezien die pas na 30 tot 40 minuten ineens heel interessant worden, tegen de verwachtingen in.
Niet stemmen lijkt me eerlijker als je het grootste deel van een film niet eens hebt gezien.
tudeleruudje
-
- 36 messages
- 20 votes
Heb vaak genoeg films gezien die pas na 30 tot 40 minuten ineens heel interessant worden, tegen de verwachtingen in.
Niet stemmen lijkt me eerlijker als je het grootste deel van een film niet eens hebt gezien.
Dat vind ik persoonlijk lariekoek, er moet toch echt wel IETS aan zijn het 1e halfuur en dat kon ik van deze film niet zeggen, maar het blijft natuurlijk een persoonlijke mening (er zijn wel vele anderen die deze mening delen.
Schijnbaar wel een film waar veel over gepraat kan worden.
Mag ik eruit opmaken dat jij hem wel goed vond?
wat vond je r dan zo goed aan?
grtz Ruud
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Wat was er dan zo wanhopig slecht aan het eerste half uur dat het een 0.5 waard is? Het is een hele normale opening waarin je snel te weten komt waarom max vlucht en je kennis maakt met de wereld waarin hij graag zou willen leven.
mcdaktari
-
- 7276 messages
- 0 votes
zulke stemmen zouden ze acuut moeten verwijderen, als het nou kinderen waren ,maar het zijn volwassen mensen wtf???
maar goed het zal wel normaal zijn ginds in limboland
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
zulke stemmen zouden ze acuut moeten verwijderen, als het nou kinderen waren ,maar het zijn volwassen mensen wtf???
Inderdaad, vreselijk jammer dat moderators hier niets aan doen!
Wat is dat voor een gezeik?
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Iemand die eerlijk schrijft, na een half uur uitgezet, slechte film 0.5. Gevolg van die wordt de stem verwijderd.
Iemand die wijselijk ze kop dicht houdt en 0.5 stemt. Deze stem blijft staan.
Ik ben het wel mee eens dat films na een half uur opeens een heel stuk beter kunnen worden. Maar ik vind ook dat iedereen maar zelf moet bepalen hoe hij of zij stemt.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Dan laat het je ze toch weten? Probleem is dan snel opgelost.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Dan laat het je ze toch weten? Probleem is dan snel opgelost.
Was het maar zo simpel.
Als de user aangeeft dat hij een gedeelte heeft gezien, dan laat men die stem staan. Ook al is het gekeken gedeelte maar een kwartier van een film van meer dan twee uur.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Echt? Wat raar. Zeker als die persoon het zelf toegeeft. :S
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Eerder in dit topic is er al veel meer over gesproken.
We hebben geen regel omtrent dit specifieke onderwerp. Het is moeilijk te bepalen waar de grens ligt en vanaf wanneer je mag stemmen. Je kunt soms een film kijken en na een half uur er helemaal genoeg van hebben en al precies weten dat het niet meer beter zal worden en stemmen. Het is daarom ook niet werkbaar in de vorm van een regel. Het is dus aan iedere gebruiker voor zich om dit te bepalen. Andere gebruikers kunnen hierop inspelen en aangeven wat ze er van vinden, zodat het gedrag gecorrigeerd kan worden.
Tevens zou zo'n regel er voor zorgen dat men simpelweg niet meer vermeldt dat een film niet is afgekeken.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Bedankt voor de uitleg
Klinkt nu ook veel logischer.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Natuurlijk blijven we wel optreden tegen mensen die een film niet (kunnen) hebben gezien en die bewust hoger of lager stemmen.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Kijk, zolang het onrecht maar bestreden wordt!
Maar alle gekheid op een stokje, ik vroeg me idd gewoon af waarom de stemmen niet verwijderd zouden worden als een film niet volledig werd bekeken. Maar zoals je al zei moet een stemmer daar zelf over oordelen, en meestal worden mensen die dat doen toch wel aangesproken door anderen. Zolang de stemmen van al die gasten die stemmen voor dat productie überhaupt begonnen is verwijderd worden vind ik het prima.
mcdaktari
-
- 7276 messages
- 0 votes
dus geef ik hem nog steeds een 7/10, deels uit nostalgie 
Een aanrader voor alle Horrorfans
Ik dacht dat jij inmiddels lang genoeg hier op Moviemeter rond hangt om te weten dat hier van 0,5 t/m 5,0 gestemd word , dus dat 7/10 waar slaat dat nou weer op. Ik snap ook wel dat 7/10 hetzelfde is als je stem die je hier gegeven hebt, maar stem dan gelijk zoals het hier hoort van 0,5 t/m 5,0
Near_Dark
-
- 754 messages
- 424 votes
Ik dacht dat jij inmiddels lang genoeg hier op Moviemeter rond hangt om te weten dat hier van 0,5 t/m 5,0 gestemd word , dus dat 7/10 waar slaat dat nou weer op. Ik snap ook wel dat 7/10 hetzelfde is als je stem die je hier gegeven hebt, maar stem dan gelijk zoals het hier hoort van 0,5 t/m 5,0
Wat loop jij nou te klagen...?
Ik vind de ster-beoordeling nét iets te grof,
ik wil de nuance kunnen maken tussen een 7/10 = 3,5* en een 7,5/10.
Die laatste beoordeling valt niet in sterren uit te drukken, dus dan rond ik dat af naar boven of beneden, wat me goed uitkomt.
Trouwens, mijn *-beoordeling staat er toch bij...?
Die wordt namelijk automatisch door MovieMeter ingevuld bij elke reaktie die je hier schrijft.
Had je nog iets....?
Reservoir Dogs
-
- 1393 messages
- 819 votes
Wat is eigenlijk het ideale stemgemiddelde?
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Bij Hangover, The (2009):
Eh, daar gaat het dan ook niet om. Het gaat gewoon even om het begrijpen/respecteren (o.i.d.) van andermans mening, iets wat ver te zoeken is bij jou inzake de 2e plaats van 'The Hangover' in de toplijst van 2009. Beetje frustratie ofzo. 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Eh, daar gaat het dan ook niet om. Het gaat gewoon even om het begrijpen/respecteren (o.i.d.) van andermans mening, iets wat ver te zoeken is bij jou inzake de 2e plaats van 'The Hangover' in de toplijst van 2009. Beetje frustratie ofzo.
Noem het frustratie, (wat het niet is), maar ik snap niet dat iemand die een film met 4* beoordeeld dat een 2e plaats waard vind. Met 4* kom je bij nog maar nipt in mijn top 10. Dus vandaar de opmerking dat je dan niet veel goede films gezien zal hebben. Heeft meer met rekenkunde te maken dan met respect.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Ik oordeel via de vermakelijkheid van een film. Als een film brilliant is, ik dat erken, maar me kapot verveeld heb, zal hij natuurlijk nooit in mijn top 10 verschijnen. Heb het oude jaar uitgeluid met 'The Hangover' en heb me weer goed vermaakt. Blijft een leuke film.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik oordeel via de vermakelijkheid van een film.
Dat doe ik ook = 3,5* 
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
@Reinbo; je snapt m'n hele punt niet. Jij vind het triest dat deze film de nummer #2 plaats heeft in de toplijst van 2009. Mensen die deze film hoog hebben staan zullen volgens jou wel niet veel ''goede films'' gezien hebben. Beide punten slaan nergens op. Waarom zou de nummer #2 positie triest zijn? Deze film was gewoon een grote verrassing en is geweldig bevonden door heel veel mensen. De beste komedie sinds jaren hoor je overal. Dat jij het daar niet mee eens bent is een ander verhaal, maar die nummer #2 is terecht, of je het daar nou mee eens bent of niet. Niks 'triests' aan. Daarom begon ik ook over het feit dat ik denk dat je maar moeite hebt met het respecteren/begrijpen van andere meningen, omdat je lukraak dingen loopt te roepen, terwijl we allemaal verschillende meningen hebben. Jij vind de positie niet terecht, maar dat is-ie wel, of je het daar nou mee eens bent of niet. Daarnaast lijk je ook niet te snappen dat mensen verschillend stemmen, want misschien strooide jij in 2009 met 4*, bij mij is dat érg hoog en een dikke plek in de top tien waard. Je denkt teveel aan je ''eigen'' zonder rekening te houden met anderen. 
mrwhite
-
- 1521 messages
- 3499 votes
Noem het frustratie, (wat het niet is), maar ik snap niet dat iemand die een film met 4* beoordeeld dat een 2e plaats waard vind. Met 4* kom je bij nog maar nipt in mijn top 10. Dus vandaar de opmerking dat je dan niet veel goede films gezien zal hebben. Heeft meer met rekenkunde te maken dan met respect.
ik dacht dat 4* een hoge score is toch bij mij wat dat betekend dat hij een score krijgt tussen 8,5 en 9.ik heb in 2009 één film gezien die ik 5* sterren heb gegeven en het was dan nog een film uit 2002.
maarja mss ben jij snel tevreden en geef je snel hier aan daar een 5*.
ik heb op mm nog maar 6 keer 5* gegeven en dat doe je naar mijn menning enkel bij film waarvan je zegt deze is top tien waard en vindt jezelf één van de beste films die je ooit hebt gezien.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik heb inderdaad al 100 films die ik een 5* en nog eens een paar honderd met een 4,5, dus 4*, wat volgens mij gewoon een 8 is, is goed, maar niet heel erg goed, dat is namelijk een 4,5 = 9. Verder klopt mijn analyse dat je niet zo hele goede films gezien hebt, als je zo weinig 4,5 en 5* uitdeelt. 
mrwhite
-
- 1521 messages
- 3499 votes
Ik heb inderdaad al 100 films die ik een 5* en nog eens een paar honderd met een 4,5, dus 4*, wat volgens mij gewoon een 8 is, is goed, maar niet heel erg goed, dat is namelijk een 4,5 = 9. Verder klopt mijn analyse dat je niet zo hele goede films gezien hebt, als je zo weinig 4,5 en 5* uitdeelt.
ik heb veel goeie films gezien alleen goeie films geef je geen 4,5* of 5* dat geef je aan uitstekende films.
en je hebt mn vorig argument kracht bijgegeven dat je snel tevreden bent want je hebt al een paar 100 films 4,5* of 5* gegeven dus
I REST MY CASE.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
en je hebt mn vorig argument kracht bijgegeven dat je snel tevreden bent want je hebt al een paar 100 films 4,5* of 5* gegeven dus
I REST MY CASE.
Reinbo heeft dan ook meer dan 4000 stemmen. Het kan toch best zijn dat er daar dan een paar 100 uitstekende films tussenzitten.
Ik zie dus niet in wat dat te maken zou hebben met snel tevreden zijn.
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Ik heb ook een hoger stemgemiddelde als de meeste hier. En dat komt misschien wel doordat ik voornamelijk films kijken die hier redelijke resencies hebben gehad. Niet dat ik dan ook gewoon hoog stem. Zo had ik laatst een film uit de top 250(Paths of Glroy) die ik niet super bijzonder vond.
En ik kies ook meestal films die me wel bevallen na het lezen van de plotomschrijving en de acteurs. En die films bevallen me dan meestal ook wel redelijk.
En dit is mijn 700ste bericht merk ik net op!
mrwhite
-
- 1521 messages
- 3499 votes
ik wil eigelijk gewoon zeggen dat als ik naar een film kijk en ik vind em goed of zelfs uitstekend ga ik altijd oordelen of hij het waard of beter is dan films die nu in mijn top 10 staan is dat niet zo dan geef ik ook gewoon geen 5*.
en als ik nu 1000 of 10000 films heb op gestemd maakt dat voor mij geen verschil.trouwens ik kan ook wel gerust 4a 5000 stemmen zetten hoor wees maar zeker.
Steeldevil
-
- 34 messages
- 1105 votes
In De Site > Algemeen > Stemmen worden niet meer opgeslagen bij mij?:
Ik gebruik firefox, de nieuwste versie uiteraard.
Het lijkt erop dat moviemeter mijn stemmen niet meer opslaat vreemd genoeg.
Ik kan wel "stemmen" maar dat word dan niet opgeslagen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Even de MovieMeter cookies verwijderen, dan werkt het waarschijnlijk wel weer.