• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.614 votes
Profile

Stemmen

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Ik stem hoe ik wil....of je dat nu leuk vindt of niet

Nee, je stemt zoals de regels zijn op de site. Stemmen op trailers mag dus niet. Er is alleen geen regel dat je een film moet hebben uitgekeken om te mogen stemmen dus ga gerust je gang. Je stem is voor mij (en vele anderen) alleen niets waard.

Samio

• 100 messages
  • 172 votes

BoordAppel wrote:

(quote)

Nee, je stemt zoals de regels zijn op de site. Stemmen op trailers mag dus niet. Er is alleen geen regel dat je een film moet hebben uitgekeken om te mogen stemmen dus ga gerust je gang. Je stem is voor mij (en vele anderen) alleen niets waard.

intresseert me niet of ie wat waard is voor je...........mijn stem telt mee en daar gaat het om

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

Film Pegasus wrote:

Ik kijk zowel naar de stemmen als de recensies. Als ik twijfel om een film te zien kijk ik even naar de recensieknop. Vooral als ik keuze heb tussen films natuurlijk.

Die recensie knop is inderdaad handig, kwam ik onlangs achter, onderscheidt de onderbouwde meningen van de oneliners en pulp

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Het ergste vind ik nog dat de moderators dit zomaar toelaten.

Iemand als Samio die zomaar op films stemt waarvan hij maar een fractie heeft gezien haalt het niveau van de site naar beneden.

Ik snap echt niet dat de moderators zulke stemmen niet verwijderen.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Samio wrote:

(quote)

ik mag hier mijn mening geven en een stem is is daar een onderdeel van..........waar maken jullie je druk om?

Nooit gehoord van rechten EN plichten? Je mag dan wel bepaalde dingen op de site zoals stemmen of berichten plaatsen, maar dat hangt wel samen met bepaalde voorwaarden. Als je wil stemmen moet je de film gezien hebben. punt !

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

Bij Slumdog Millionaire (2008):

Een stem mag je imo verlagen/verhogen naar nieuwe inzichten. Of als je er na een paar dagen/weken of een nieuwe kijkbeurt toch anders over denkt.

Maar mensen die het doen om te treiteren of aandacht trekken (wat je elders wel eens tegen komt) vind ik zielig.

Samio

• 100 messages
  • 172 votes

Nomak wrote:

Het ergste vind ik nog dat de moderators dit zomaar toelaten.

Iemand als Samio die zomaar op films stemt waarvan hij maar een fractie heeft gezien haalt het niveau van de site naar beneden.

Ik snap echt niet dat de moderators zulke stemmen niet verwijderen.

JANKERD

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

neo wrote:

Stem van Ramon K verwijderd. Bewust iets naar beneden stemmen wordt niet geaccepteerd.

Sorry hoor, maar dit vind ik echt een belachelijke actie. Ik hoop dan ook echt dat Ramon zijn stem terug plaatst.

Ramon heeft de film tenminste volledig gezien, die stem moet gewoon blijven staan.

In een ander topic is er een discussie over iemand die een film 0,5* geeft terwijl hij maar 20 minuten heeft gezien, maar die stem laten jullie wel staan.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Samio wrote:

JANKERD

Heb je niets anders te zeggen?

Ga nog wat films beoordelen op basis van een paar minuten, triest mannetje dat je bent.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik neem me altijd voor een film helemaal uit te kijken. Mocht het een film lukken mij er toch toe te bewegen 'm voortijdig uit te zetten dan lijkt mij een 0,5* op zijn plaats. Tot nog toe zijn overigens maar twee films dat gelukt:

Nutty Professor 2 : The Klumps en The Mummy deel 2.

En ga me niet vertellen dat het laatste uur beter wordt, want ik hetb de delen 1 van die serie wel uitgezeten en dat was ook al niet veel. En vraag me niet waarom ik dan ooit deel 2 ben gaan kijken... Ik vrees dat ik de rest van het dvd rek al kende en me erg verveelde.

titia

• 601 messages
  • 1302 votes

wat is het verschil tussen het beoordelen van een film op basis van het eerste kwartier, en het beoordelen van een film op basis van een trailer? Bij allebei heb je een soort van beeld van de film, maar heb je 'm niet gezien. Alleen als op basis van de trailer gestemd wordt, dan word je stem verwijderd, maar op basis van 't eerste kwartier mag je wel stemmen.

kanttekening: als er van een film niet meer beschikbaar is dan een trailer, is duidelijk dat iemand de film niet gezien kan hebben, en is dus voor de mods vrij duidelijk dat de stem niet geldig zou kunnen zijn. andere kant: als iemand zo duidelijk aangeeft de film niet uit gezien te hebben...is het ook vrij duidelijk eigenlijk.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Een trailer kan vaak een verkeerd (opgeklopt of gecondenseerd)) beeld van een film geven. Uit het eerste kwartier kan je veel meer opmaken. Het tempo bijvoorbeeld. Een kwartier is ook 15 keer zo lang als de meeste trailers....

Nu moet ik zegen dat ik een kwartier wel erg weinig vind. Zeker bij een appart soort films. Bij een Hollywood komedie a la Ace Ventura of Naked Gun heb je wat mij betreft na 15 minuten wel een perfect beeld van wat de film te bieden heeft. Bij een film als Irreversible zeker niet, het ergste moet immers nog komen.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik ben solidair met Ramon K. Verander mijn stem in een 0,5 omdat ik de film plots minder goed vind.

Ga dan eerst maar eens alle 'one vote wonders' die een 0,5 of 5 geven aan The Shawshank Redemption en de Godfather verwijderen....

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Dit ga je niet menen...

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Booooring

Als jullie het niet eens zijn met Neo's actie, waarom contacteren jullie dan Neo niet rechtstreeks (wat ik dus gedaan heb) ipv hier een beetje te gaan zeuren?

Het komt trouwens wel weer in orde, dus weer veel geblaat en weinig wol.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Het tempo bijvoorbeeld

Dat in de rest van de film natuurlijk compleet anders kan zijn.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

BoordAppel wrote:

(quote)

Dat in de rest van de film natuurlijk compleet anders kan zijn.

Bij 95% niet....

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Leland Palmer wrote:

Dit ga je niet menen...

Dat tweede zeker wel. Die personen die even lid worden, een 0,5 of een 5 geven aan een van beide films zijn toch duidelijk puur om de score te beinvloeden...

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Maar dat kan je niet weten als je de film niet afkijkt.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Nou, ik heb er genoeg gezien om in te schatten of een film wel of niet iets anders gaat bieden. Wat denk jij? Zou het tempo en de humor van Police Academy 6 echt veel veranderen na het eerste kwartier?

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Laat ik om te beginnen Jordy's mening quoten over het aanpakken van mensen die stemmen na een x-aantal minuten:

Lijkt me erg lastig om aan te pakken, als je daar tegen gaat optreden bereik je alleen maar dat mensen het niet meer melden (dat ze 'm niet afkeken), niet dat ze niet meer stemmen.

En hiermee ben ik het ook eens. Helder en duidelijk. En hoe vervelend het ook kan zijn, het is niet werkbaar in de vorm van een regel.

Wanneer wordt een stem dan wel verwijderd? Als iemand doelbewust een lager cijfer geeft, stemt op de film die nog niet uit is of aangeeft een film niet te hebben gezien en toch stemt.

Het aanpakken van gebruikers die eenmalig een stem op een film als The Godfather uitbrengen, zijn evenmin makkelijk te aan te pakken. Wie zijn wij om zonder enig bewijs dat soort gebruikers aan te pakken? Pas als misbruik bewezen is kunnen we zo iemand aanpakken.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Je hoeft ze ook niet aan te pakken, maar je kan ze wel niet mee laten tellen. Een stem zonder enige referentie ten opzichte van andere films is immers totaal niets zeggend en kan daarom op gegronde redenen genegeerd worden.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

En hoe wil je dat niet een vorm van aanpakken noemen? Wie bepaalt dat de ene stem minder waard is als de ander. Eng idee hoor.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

NIets engs aan. Heeft ook niets met aanpakken te maken als je het gewoon duidelijk communiceerd. Zo kan je ook extreemstemmers* uitsluiten, die lijken mij ook niet gewenst.

Bovendien als iemand maar 1 keer stemt heeft die stem geen waarde. Er is immers geen referentie. Gaat mat Paaseieren net zo...

* die enkel 0,5 of 5* uitdelen.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Iemand heeft het recht om 1 keer stemmen. Het idee om zo'n stem niet mee te laten tellen ga ik niet in mee. Was jij het ook niet die wilde dat accounts van mensen die al jaren niet maar actief waren te verwijderen? Ook dat gaat niet gebeuren. Extreemstemmers worden net als 1-stemmers individueel bekeken en indien er er echt misbruik aangetoond kan worden zullen deze aangepakt worden.

Filmkriebel

• 9958 messages
  • 4648 votes

neo wrote:

Wie bepaalt dat de ene stem minder waard is als de ander. Eng idee hoor.

Dat is inderdaad de kern van de zaak lijkt me. DIscussies over elkaars kwoteringen is enorm kinderachtig haantjesgedrag. Vertelt meer over de onbescheidenheid van de user in elk geval dan een mening over de film zelf. Sommigen denken inderdaad dat hun mening meer telt dan anderen en hangen maar al te graag de grote filmgoeroe uit.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Off-topic berichten verwijderd.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Jezus hee, je hoeft echt niet meteen alles te verwijderen wat een beetje afwijkt van het topic..

Samio

• 100 messages
  • 172 votes

Reinbo wrote:

Ik neem me altijd voor een film helemaal uit te kijken. Mocht het een film lukken mij er toch toe te bewegen 'm voortijdig uit te zetten dan lijkt mij een 0,5* op zijn plaats. Tot nog toe zijn overigens maar twee films dat gelukt:

Nutty Professor 2 : The Klumps en The Mummy deel 2.

En ga me niet vertellen dat het laatste uur beter wordt, want ik hetb de delen 1 van die serie wel uitgezeten en dat was ook al niet veel. En vraag me niet waarom ik dan ooit deel 2 ben gaan kijken... Ik vrees dat ik de rest van het dvd rek al kende en me erg verveelde.

helemaal mee eens......ik had ook mijn best gedaan....lukte niet dus een 0.5. Dit was trouwens de eerste keer dat ik een film niet kon afkijken....zo walgelijk was ie.

Samio

• 100 messages
  • 172 votes

titia wrote:

wat is het verschil tussen het beoordelen van een film op basis van het eerste kwartier, en het beoordelen van een film op basis van een trailer? Bij allebei heb je een soort van beeld van de film, maar heb je 'm niet gezien. Alleen als op basis van de trailer gestemd wordt, dan word je stem verwijderd, maar op basis van 't eerste kwartier mag je wel stemmen.

kanttekening: als er van een film niet meer beschikbaar is dan een trailer, is duidelijk dat iemand de film niet gezien kan hebben, en is dus voor de mods vrij duidelijk dat de stem niet geldig zou kunnen zijn. andere kant: als iemand zo duidelijk aangeeft de film niet uit gezien te hebben...is het ook vrij duidelijk eigenlijk.

verschil is dat bij een trailer alleen spannende filmpjes worden vertoond (teaser). als je een echt aan een film begint en hij is na 20 minuten zo slecht dan vind ik dat je hem niet af te kijken en dat een 0,5 op zijn plaats is....waarom een 0,5? om dat het begin ervoor heeft gezord dat ik de film af moest zetten en of na die 20 min de film wel goed is maakt dan niet meer uit.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.