• 177.969 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.371.006 votes
Profile

Stemmen

mister blonde

• 12693 messages
  • 5825 votes

Wat een gezeik zeg. Laat Wouter lekker zijn films 5 sterren geven. Zou het een slappe lul vinden als ie het niet zou doen. Ga zelf een film maken. Kun je die lekker afzeiken wegens gebrek aan esthetische meerwaarde en een 0,5 uitdelen.

Je kunt toch niet verwachten dat iemand zijn hele ziel en zaligheid in een project stort, maanden met zijn volle overtuiging hier aan werkt vervolgens de film terug gaat kijken temidden van schreeuwerige en puistigere tieners in pathe of zo en dan hier objectief gaat zitten neerpennen wat er beter had gekund en een kritisch aantal sterren uitdeelt? Haha, wat een dom gelul zeg.

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Wat mister blonde zegt, wat een trieste discussie weer.

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

het enigste wat triest is dat iemand zichzelf zo goed vind!

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

Je kunt toch niet verwachten dat iemand zijn hele ziel en zaligheid in een project stort, maanden met zijn volle overtuiging hier aan werkt vervolgens de film terug gaat kijken temidden van schreeuwerige en puistigere tieners in pathe of zo en dan hier objectief gaat zitten neerpennen wat er beter had gekund en een kritisch aantal sterren uitdeelt?

Als je iets van de discussie had gevolgd zou je ondertussen al lang weten dat er niemand is die dat verwacht. Maar dan zou je uiteraard ...

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Zichzelf zo goed vindt? Hij is gewoon trots op datgene waar hij maanden aan heeft gewerkt. Niet meer dan logisch lijkt me.

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

timbo_ wrote:

Zichzelf zo goed vindt? Hij is gewoon trots op datgene waar hij maanden aan heeft gewerkt. Niet meer dan logisch lijkt me.

daar is ook niks mis mee en laat andere een beoordeling aan geven.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

combi wrote:

daar is ook niks mis mee en laat andere een beoordeling aan geven.

Waarom moet jij voor iemand anders beslissen of hij die trots uit in een cijfer of niet. Laat mensen dat lekker zelf uitmaken.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Onderhond wrote:

Beetje zin voor realiteit, objectief inzicht en zelfkritiek kan een mens alleen maar beter maken. Ik zou me in ieder geval belachelijk voelen als ik mijn werk van een jaar terug zou beoordelen met 5*.

Waarom? Het is niet alsof je denkt dat de film voor iedereen wel een 5 waard zal zijn. Maar voor jou persoonlijk wel. Ook al kan hij 100 keer beter.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

combi wrote:

het komt er een beetje op neer van ik ben de beste of mis ik iets?

Je mist iets.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Als ik degene was die in de film de Zeemeerman een paar zwemvliezen aan de Zeemeerman verkocht en 10 seconden in beeld was had ie op 5 sterren kunnen rekenen.

Puur omdat ik dan telkens in een deuk zou leggen, ook nog na 15 jaar. .

Voor een ander betekent het waarschijnlijk geen fuck, maar het gaat om de waardering voor jezelf.

Als je denkt dat dat iets met 'jezelf goed vinden' te maken heeft begrijp je er inderdaad geen drol van.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

kos wrote:

Waarom? Het is niet alsof je denkt dat de film voor iedereen wel een 5 waard zal zijn. Maar voor jou persoonlijk wel. Ook al kan hij 100 keer beter.

Ik doe ook werk waar een deel trots, eigen inbreng en persoonlijkheid in terug te vinden is (voor mensen die ermee vertrouwd zijn dan). Men doet hier alsof regisseur in elke film hun complete hart en ziel uitstorten en een streep geniale kunst op het beeldscherm proberen uitpersen.

Je film kan best "je kindje" zijn, wil niet zeggen dat je ook even rondom je heen kan kijken om te zien hoe hij vergelijkt met andere kindjes en daar enigszins genuanceerd op kan antwoorden.

Dat de kans klein is dat iemand zijn eigen film een 0.5* zal geven begrijp ik best wel, je hebt uiteraard zelf altijd het meest begrip voor de beperking van een project dat je zelf gedaan hebt, maar alles 5* geven ... nee.

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

Wouter wrote:

(quote)

Je mist iets.

het beinvloeden van het stem gemiddelde wat niet mag inprincipe en nu wel. of mis ik iets!

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Onderhond wrote:

Dat de kans klein is dat iemand zijn eigen film een 0.5* zal geven begrijp ik best wel, je hebt uiteraard zelf altijd het meest begrip voor de beperking van een project dat je zelf gedaan hebt, maar alles 5* geven ... nee.

Het is dat of niet-stemmen, vind ik. Iedere andere stem zou juist vreemd zijn. Dit geeft direct aan hoe serieus het te nemen is.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

combi wrote:

(quote)
het beinvloeden van het stem gemiddelde wat niet mag inprincipe en nu wel. of mis ik iets!

Je mist iets.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

Wouter wrote:

Het is dat of niet-stemmen, vind ik. Iedere andere stem zou juist vreemd zijn.

Dit begrijp ik dus echt niet. Een regisseur kan toch wel kritiek op het eindresultaat hebben. Of over hoe het met bepaalde zaken gelopen is. Wat hij de volgende keer beter zou kunnen doen. Hoe dicht de film uiteindelijk komt bij het verwachtte beeld vooraf. Welke keuzes achteraf toch misschien niet de juiste waren.

Lijkt me gewoon erg als iemand die dingen voor zichzelf niet kan afmeten. Bij elk project dat ik zelf afrond heb ik minstens 5 kritiekpunten waarbij ik aan het volgende project probeer te werken. Alleen al door zo'n constatatie kan je toch geen 5* meer uitdelen?

Spetie

• 38871 messages
  • 8145 votes

Inderdaad, als je nooi kritisch naar jezelf kijkt, ook als regisseur zijnde, zul je ook geen betere regisseur worden. Maar goed zelfkritiek is een heleboel mensen vreemd, dat is in ieder geval een punt wat wel duidelijk is. Is in feite allemaal heel logisch wat OH zegt.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Onderhond wrote:

Lijkt me gewoon erg als iemand die dingen voor zichzelf niet kan afmeten. Bij elk project dat ik zelf afrond heb ik minstens 5 kritiekpunten waarbij ik aan het volgende project probeer te werken. Alleen al door zo'n constatatie kan je toch geen 5* meer uitdelen?

Dan zou dus praktisch niemand zijn eigen werk dus meer optimaal kunnen beoordelen? Je gaat er bovendien vanuit dat die 5 gelijk staat aan perfectie. Hoeft helemaal niet voor iedereen zo te zijn.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

Daar ga ik niet vanuit, ik ga er vanuit dat wat je 5* geeft zich kan meten met de andere films die je 5* hebt gegeven, van andere regisseurs. Dat je iets meer voeling hebt met je eigen werk (en het dus ook iets hoger beoordeelt) zal best, da's nog steeds heel wat anders dan 5* over heel de lijn.

Daarbij spreek ik zeker niet enkel over kleine details en afwerkingsfoutjes, vaak gewoon structurele missers en zaken die absoluut beter moeten.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Dit begrijp ik dus echt niet. Een regisseur kan toch wel kritiek op het eindresultaat hebben.

Tuurlijk. En in de kroeg zal ie je dat vast ook vertellen.

Alleen al door zo'n constatatie kan je toch geen 5* meer uitdelen?

O, jawel hoor.

Jeauhan

• 879 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Daar ga ik niet vanuit, ik ga er vanuit dat wat je 5* geeft zich kan meten met de andere films die je 5* hebt gegeven, van andere regisseurs. Dat je iets meer voeling hebt met je eigen werk (en het dus ook iets hoger beoordeelt) zal best, da's nog steeds heel wat anders dan 5* over heel de lijn.

Daarbij spreek ik zeker niet enkel over kleine details en afwerkingsfoutjes, vaak gewoon structurele missers en zaken die absoluut beter moeten.

Helemaal mee eens. Er wordt hier vrij gemakkelijk de conclusie getrokken dat je wanneer je maanden ergens je ziel en zaligheid in legt en je trots bent op het resultaat je automatisch vindt dat het resultaat helemaal perfect is. Dat kun je als regisseur zeker bij je debuut niet van jezelf verlangen en dat zal het publiek ook niet doen.

Je moet altijd kritisch naar je eigen werk durven kijken. Dat doe je tijdens het maakproces de hele tijd. Het kan toch niet zijn dat dat ineens stopt als de film klaar is? Als je weet wat je fout hebt gedaan kun je de volgende keer met iets beters komen, anders niet.

Punt 2 is dat de heer in kwestie bij Goedemorgen NL op tv durft te beweren dat 'die amateurs op die filmsites' maar een beetje onzin uitkramen en je die sites niet serieus moet nemen. Kom hier dan ook niet om te stemmen, dan neem je jezelf niet serieus.

Er zijn 2 opties: of Römer ziet ook zelf wel dat z'n werk niet heel goed is maar kan gewoon het lage gemiddelde niet aanzien. Dat zou dus stemfraude betekenen. Het kan ook zijn dat hij écht denkt dat z'n regiedebuut geweldig is. Dat zou nog erger zijn dan het eerste.

Wouter wrote:

Dan is het dus stemfraude

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

Wouter wrote:

Maar op een site als MM niet? Voor wie moet je dan eigenlijk opletten? Bang dat ze de kontlikkerij op extras niet meer serieus gaan nemen?

Dat men daar maar loopt te knikken en roepen dat de film fantastisch is kan ik best inkomen, is dan ook je reinste promo onzin. MM is echter een site waar mensen hun mening over films meedelen, en die oa uitdrukken dmv een stem. Komt die stem niet overeen met hun mening dan wordt die stem verwijderd. Terecht.

Dat je eigen mening gekleurd wordt door je eigen inbreng is niet eens het probleem, dat er een compleet gebrek aan nuance is wel.

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

en ik maar denken dat ik iets mis.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Spetie wrote:

Inderdaad, als je nooi kritisch naar jezelf kijkt, ook als regisseur zijnde, zul je ook geen betere regisseur worden. Maar goed zelfkritiek is een heleboel mensen vreemd, dat is in ieder geval een punt wat wel duidelijk is. Is in feite allemaal heel logisch wat OH zegt.

Alsof het feit dat een regisseur hier zijn films vijf sterren geeft zou betekenen dat ie geen zelfkritiek heeft.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

Wouter wrote:

Alsof het feit dat een regisseur hier zijn films vijf sterren geeft zou betekenen dat ie geen zelfkritiek heeft.

Toch erg weinig, anders geef je geen 5*.

Het zou in ieder geval moeten betekenen dat hij al z'n films beter vindt dan de films in z'n 4.5* lijstje, anders is er dus gewoon sprake van stemfraude (zoals mods dat zo mooi noemen).

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Jeauhan wrote:

(quote)

Dan is het dus stemfraude

Nee hoor. Iedereen mag zijn eigen criteria bedenken, lijkt me.

rokkenjager

• 2863 messages
  • 1702 votes

mister blonde wrote:

Wat een gezeik zeg. Laat Wouter lekker zijn films 5 sterren geven. Zou het een slappe lul vinden als ie het niet zou doen. Ga zelf een film maken. Kun je die lekker afzeiken wegens gebrek aan esthetische meerwaarde en een 0,5 uitdelen.

Wie heeft het hier enkel over Wouter? generally speaking uiteraard. Alsnog geen rede om zo offensief te reageren.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Toch erg weinig, anders geef je geen 5*.

Ik ben zelfs niet volledig kritiekloos over sommige andere films die ik vijf sterren geef.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Onderhond wrote:

Dat je eigen mening gekleurd wordt door je eigen inbreng is niet eens het probleem, dat er een compleet gebrek aan nuance is wel.

Grappige uitspraak van de grootste zwart-wit stemmer van de hele site. . Heb jou werkelijk nog nooit op enige nuance kunnen betrappen.

Hoeft verder ook niet hoor. . Maar ga dan niet tegen anderen zitten mauwen.

Ik snap sowieso de reden tot discussie al niet.

Lijkt me nogal logisch dat je als regisseur je film heus niet de beste film aller tijden vindt, maar hij voor jouzelf in vergelijking tot andere films vele malen belangrijker en waardevoller is, ook al is hij in de verste verte geen meesterwerk uit de cinema-geschiedenis. En al helemaal niet voor andere mensen. Heeft echt geen zak met fraude te maken. Echt een lachwekkend sneu idee.

Dat er regisseurs zijn die het gemiddelde wat op willen krikken uit marketing-idee, dat zal ongetwijfeld zo zijn, maar dat dit per definitie zo is, slaat echt nergens op.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Wouter wrote:

Dat dus.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

Wouter wrote:

MM leden hebben zich aan een paar duidelijke regels te houden als het op stemmen aankomt. Eén daarvan is dat je een film de stem geeft die je vindt dat een film verdient. En dus niet je stem bijstellen adhv andere factoren (zoals gemiddeldes, promotie etc).

kos wrote:

Grappige uitspraak van de grootste zwart-wit stemmer van de hele site. . Heb jou werkelijk nog nooit op enige nuance kunnen betrappen.

Ehm ... onze stemgrafiekjes al eens naast elkaar gelegd? Het lijkt er toch verdacht veel op dat ik meer gebruik maak van de stemopties die mij geboden worden. Daarbij, nogmaals, elke van mijn stemmen op MM komt overeen met mijn waardering van de film.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.