• 177.927 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.561 votes
Profile

Stemmen

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

apolicum wrote:

familiale situatie, ...

Hoe weet jij dat ik Dr. Strangelove zo waardeer dankzij mijn familiesituatie

Maar al die films waarmee je varieert zullen dan toch 5 stemmen krijgen neem ik aan?

Ja, dat dan weer wel. Ik heb verder ook niet veel films in mijn 5*-lijst staan die echt volslagen onbekend zijn. Maar ik kan best begrijpen dat Ramon het een goed idee vind om een aantal onderbekeken favorieten in zijn top 10 te zetten om ze onder de aandacht te brengen, zelfs al zijn het geen 5 sterrenfilms. Extra reclame voor je favorieten is altijd leuk.

En het werkt, want ik ga naar aanleiding van Ramons nieuwe top 10 zeker 10 Things I Hate About You eens kijken. Heb er zin in

Goto

• 1736 messages
  • 0 votes

Heb ook wel eens een apart lijstje gemaakt, gewoon om ze wat onder de aandacht te brengen of m'n smaak ten volste weer te geven.

Geweldige top 10 trouwens Ramon.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Dank u, dank u! Maar deze top 10 haalt middernacht helaas niet vrees ik.

Het idee is toch alleraardigst: je klikt mijn top 10 aan en je ziet tussen Bergman, Dreyer en Kurosawa een Shaw-klassieker staan. Die filmpjes krijgen al geen aandacht meer. En ik vind ze retecool! Alleen is het geen meesterwerkmateriaal. Ik plaats amper posts bij films die ik zie tegenwoordig en zo draag ik toch mijn steentje bij. Verder heb ik een kung fu film in de pakketservice gegooid en een topic over Pinky Violence aan gemaakt. Moet toch voldoende zijn. Ga je toch niet zeuren over details als een Top 10 met films die geen 5*-en hebben. Dat de site daardoor verloedert of zoiets.

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Nog 4 minuten...en Cobra nog steeds op 7

Ik heb zelf ook een of twee films in mijn top10 die een lager cijfer hebben dan andere films die niet in mijn top10 staan. Sommige films hebben zich nog niet op lange termijn bewezen aan mij, dus vind ik ze nog niet rijp om een 4.5 of 5 te krijgen. Toch vind ik die - op het moment - beter dan hoger beoordeelde films die zich wel reeds hebben 'bewezen'. Dat klinkt misschien een beetje vreemd, maar ik geef een erg goede film bij nooit direct een 5 omdat ik vrees dat dat slechts mijn gevoel op dat moment is. Vaak bleek ik de film een tijd later toch niet zó fantastisch te vinden.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Ramon's nieuwe top 10...

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

kos wrote:

. Gast, de waarde van moviemeter is niet bepaald afhankelijk van hoe een paar users hun top 10 inrichten hoor.

Goodfella_90 wrote:

Haha, waar men zich al niet druk om kan maken... Laten we de alternatieve toplijst ook van de site verwijderen, want door Ramon K correspondeert die lijst niet meer met de werkelijkheid.

Ja jongens... Het zal ook niet veel uitmaken of er nu een paar users op een film stemmen die nog niet eens uit is, ook maar laten staan dan?

Het is vooral een principiele kwestie natuurlijk.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Ramon K wrote:

Het idee is toch alleraardigst: je klikt mijn top 10 aan en je ziet tussen Bergman, Dreyer en Kurosawa een Shaw-klassieker staan.

Enige probleem is dat je die Shaw-klassieker geen 5 sterren waard vindt. Zoiets kan je nooit 'meesterwerkmateriaal' vinden zoals je zelf zegt, dan geeft zo'n top 10 een vertekend beeld en gebruik je zijn functie niet waarvoor het bedoeld is.

En ik begrijp best dat je de laatste tijd opvallend hard je best doet om van je 'oude' imago af te raken, zoals je het een eind geleden eens mooi verwoordde tijdens een discussie bij Cobra:

U wrote:

We zitten bijna in 2008, niet in 2004. Toen kon ik het niet nuanceren, nu wel. Roerige tijd was dat voor me, waarin ik de sobere, intelligente (mag ik dat zo noemen?) cinema omarmde en de luchtige commerciele cinema verfoeide, inclusief aanhangers. Dat is met de jaren grotendeels weggevloeid. Nog steeds verkies ik Akira Kurosawa boven Teruo Ishii (omdat ik het simpelweg belangrijkere en betere cinema vind), maar ik weet de louter entertainende functie wat meer te omarmen nu.

...maar je kan het niet wegstoppen dat je die luchtige 'minder intelligente' cinema nog steeds hoedanook minderwaardig vindt. Waarom dat dan toch adapteren in een top 10, die dan iets anders doet uitschijnen? Je waardering tot enterainment blijft trouwens erg beperkt tot vrijwel uitsluitend (oude) Oosterse vecht/geweldfilmpjes. Dat noem ik nu niet bepaald een 'diverse' uitbreiding in je aprreciatie naar de entertainende cinema toe...

Maar goed, elk zijn zin zeg maar, en me echt druk maken in dat soort top 10's doe ik nu ook weer niet. Vind het alleen allemaal een beetje vreemd en jammer, das al.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

En ik begrijp best dat je de laatste tijd opvallend hard je best doet om van je 'oude' imago af te raken

Dit is geen imago-kwestie: ik breid enkel mijn interesse-gebied uit.

Waarom er in deze simpele discussie nu ineens quotes moeten worden aangehaald mbt mijn stemgedrag kan ik niet begrijpen. Als je weer naar persoonlijk gekissebis op zoek gaat dan sta ik zo bij de mods. Ik waarschuw je dus alvast.

...maar je kan het niet wegstoppen dat je die luchtige 'minder intelligente' cinema nog steeds hoedanook minderwaardig vindt.

Niet minderwaardig. Een 5* film moet me bijv. emotioneel raken, ontroeren, esthetisch meevoeren. Bruce Willis zal dat nooit waar kunnen maken helaas. Sonny Chiba ook niet. Maar dan kunnen er nog steeds 4,5*-en uit rollen en kan ik er erg van genieten.

Je waardering tot enterainment blijft trouwens erg beperkt tot vrijwel uitsluitend (oude) Oosterse vecht/geweldfilmpjes. Dat noem ik nu niet bepaald een 'diverse' uitbreiding in je aprreciatie naar de entertainende cinema toe...

Stallone zal het helaas nooit doen voor me. Niet elke vorm van luchtige cinema is goed. Jaren 80 tijdperk vind ik het minste cinematijdperk. Nu ga ik me eerst eens in de spaghettiwestern verdiepen.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Ramon K wrote:

Waarom er in deze simpele discussie nu ineens quotes moeten worden aangehaald mbt mijn stemgedrag kan ik niet begrijpen.

Je zegt zelf dat je met je top 10 je uitgebreide filmsmaak wilt etaleren. Ik zie dat op zich niet als iets negatiefs... Snap niet goed waar je die persoonlijke tint ziet. Als je jezelf als voorbeeld neemt in een discussie, mag je toch wel aannemen dat er daarrond dan verder gereageerd kan worden.

Niet minderwaardig. Een 5* film moet me bijv. emotioneel raken, ontroeren, esthetisch meevoeren. Bruce Willis zal dat nooit waar kunnen maken helaas. Sonny Chiba ook niet. Maar dan kunnen er nog steeds 4,5*-en uit rollen en kan ik er erg van genieten.
Maar geen 5* -en. Omdat je die andere cinema -je eigen woorden- simpelweg beter en belangrijker vindt. Je vind het dus zeker op een bepaalde manier steeds net iets minderwaardiger. Je goed recht, maar dan plaats je het toch niet in een top 10??

Niet elke vorm van luchtige cinema is goed.
Zoals ik al zei, blijft je waardering voor luchtige cinema erg beperkt. Oude vecht/geweldfilms en Westerns. En hier en daar wel een bekende naam (Tarantino, Woo...). Je afkeer voor het grootste deel van de luchtige entertainmentcinema blijft : Sowieso 95 procent van de actie, horror, komedies, romantiek, avontuur, animaties... die niet van Oosterse origine zijn maken weinig kans. En al zeker niet als het naar Hollywood ruikt en na de jaren 80 gemaakt is. Dus echt veel is er imo niet echt veranderd. Voor de duidelijkheid: dit is geen verwijt (voor mocht je je aangevallen voelen of zoiets...).

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Allemaal gelul Djelle! Hoe een discussietje over de Top 10 toch weer gaat uitmonden in gespeculeer over mijn stemgedrag. Mods: dit is totaal off-topic.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Het gaat niet echt over jou stemgedrag, maar zelfs dan nog: hoe kan jij dat nu off topic noemen met als topictitel: 'stemmen' ??

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Omdat we een discussie voeren over de Top 10, niet over het soort entertainment dat ik waardeer. Daar ging deze discussie niet over. Ik heb geen zin in dit gekut! Zeker gezien ons verleden niet. Doei!

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Ik zeg gewoon dat ik het vreemd vind dat je uberhaupt entertainment in je top tien plaatst, wanneer je het nooit volwaardige cinema kan vinden (het raakt je niet emotioneel etc). Daarnaast vind ik het vreemd dat je dat doet om je uitgebreide filmsmaak te etaleren, terwijl ik niet zie -noch in je stemmenlijstjes noch in die top 10 die je had- dat er daar veel anders qua vermaak-waarderingen te vinden valt dan eergenoemde. Zie dus ook daar nog steeds niet in waar ik in de context off topic gegaan ben? (en nogmaals: je hebt zélf je eigen als voorbeeld genomen voor alle duidelijkheid in deze discussie).

Je moet het zelf weten natuurlijk... Alleen een beetje ironisch dat iemand die spottend doet over de zogezegde punctualiteit van iemand en details, dan zelf zo vlug op zijn teentjes getrapt is over zogezegde off topic opmerkingen enzo...

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Zoals ik al zei, blijft je waardering voor luchtige cinema erg beperkt. Oude vecht/geweldfilms en Westerns. En hier en daar wel een bekende naam (Tarantino, Woo...). Je afkeer voor het grootste deel van de luchtige entertainmentcinema blijft : Sowieso 95 procent van de actie, horror, komedies, romantiek, avontuur, animaties... die niet van Oosterse origine zijn maken weinig kans. En al zeker niet als het naar Hollywood ruikt en na de jaren 80 gemaakt is. Dus echt veel is er imo niet echt veranderd.

Je vormt hier steeds kleinere groepjes. Uiteindelijk (en iedereen kan dat nalezen) staat er dit: Je waardering voor luchtige cinema is beperkt omdat je niet van Hollywood jaren 80 cinema houdt. En die redenering is bullshit. Je probeert het me al jaren op te dringen en het heeft totaal niets met de discussie te maken. Ik probeer je te ontwijken omdat elke discussie op dit uitdraait. Slaap ze!

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Elke discussie?? Volgens mij draaiden onze 10 laatste discussies daar helemaal niet op uit. Volgens mij is dat ook al heel lang geleden dat daar eens iets over gezegd geweest is. Daarnaast zwijg ik er wel over hoor als het je zo nauw ligt. Vraag dat dan gewoon.

Ten tweede verdraai je mijn woorden trouwens. Er staat wat er staat, jij reduceert het tot iets helemaal anders.

En mocht je me écht willen ontwijken omwille van dat zogezegd, had je je hier niet geroerd in de eerste plaats. Je bent nota bene één van de eersten die reageerde op mijn bemerking. Dan nog met jezelf als voorbeeld. Tja...

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

En mocht je me écht willen ontwijken omwille van dat zogezegd, had je je hier niet geroerd in de eerste plaats. Je bent nota bene één van de eerste die reageerde op mijn bemerking. Dan nog met jezelf als voorbeeld. Tja...

Ik gaf enkel een antwoord op een algemeen gestelde vraag: ik hoorde bij die groep mensen die films buiten hun 5*-en in hun Top 10 hadden staan. En ik ben totaal ontopic geweest. Jij maakt er weer een ander feest van. Ik had beter moeten weten.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Je had inderdaad kunnen weten dat er dan al eens dieper ingegaan wordt omtrent jou uitleg waarom die films in je top 10 staan.

Maar goed, als je dat niet fijn vindt dat er daarover gediscussieert wordt (de soorten entertainment die je waardeert), dan zwijg ik er gewoon over. Zoals ik al zei kan je dat ook gewoon eens vragen, ik doe daar niet moeilijk rond. Ik ben hier niet om weer in ruzie te vallen met zekere Ramon K . Wat mij betreft is die tijd allang voorbij.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

En ik vind dat dat best kan. Pas een keer 10 kung fu-films ingezet, ook al een keer wat Pinky Violence en momenteel staat er een mix van de films die met het meest deden en wat genre-films die ik cool vind. Ontstaat er dan verwarring of is dat alleen in Belgie zo?

Ik vind ook best dat dat kan, alleen gebruik je het ding dan niet waarvoor het dient.

Verder zijn er denk ik al 35 filmgames met ongeveer hetzelfde doel dat jij aanhaalt. Maar verder kan ik mij er niet aan storen.

Legan

• 18121 messages
  • 4947 votes

Ramon K wrote:

Het idee is toch alleraardigst: je klikt mijn top 10 aan en je ziet tussen Bergman, Dreyer en Kurosawa een Shaw-klassieker staan. Die filmpjes krijgen al geen aandacht meer. En ik vind ze retecool!

Even quoten voor wat meer aandacht . De kung-fu's zijn dan geen meesterwerken, maar inderdaad retecool!

Friday the 13 th

• 2558 messages
  • 2023 votes

Ik stop in mijn top 10 alleen maar films waar ik van genoten heb. Als je mijn top 10 ziet zul je weinig films uit de top 250 vinden. Ik heb me proberen te wagen aan scareface en andere top 10 helden, ze zijn erg goed geacteerd en zo, maar kunnen me gewoon niet boeien en zijn vaak erg langdradig.

In mijn top 10 alleen maar films die echte emoties in mij hebben doen boven komen, dan alleen maar een geeuw.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Omdat mijn stemgedrag steeds meer tekenen van een neurose begon te vertonen, heb ik besloten mijn tijd beter te besteden door te stoppen met stemmen. En geloof me, het zal vele vrije uurtjes opleveren. Alleen dit weekend al ben ik minimaal drie uur bezig geweest met het corrigeren van mijn stemlijsten. Dat terwijl ik besef dat ik gewoon moet accepteren dat mijn smaak zich blijft ontwikkelen. Alleen lukt dat niet; ik ben er te perfectionistisch voor denk ik. Een pak van m'n schouders, dat kan ik wel stellen. Want het bleef niet alleen bij het bovenstaande; het heeft zelfs mijn denkpatroon aangetast. In gedachten beoordeelde ik dan willekeurige objecten of personen.
Die Opel Zafira geef ik 2*.

In werkelijkheid deed ik het om tot het selecte gezelschap van o.a. Halcyon en combi toegelaten te kunnen worden.

Baksteen

• 720 messages
  • 748 votes

Apollinisch wrote:

het heeft zelfs mijn denkpatroon aangetast. In gedachten beoordeelde ik dan willekeurige objecten of personen.

Die Opel Zafira geef ik 2*.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

En amper een paar dagen later staan ze er weer. Ik ben er in die paar dagen achter gekomen dat stemmen juist de charme is van MM. En zonder kan ik inmiddels niet meer. Maar... om tijdverspilling in de toekomst te voorkomen heb ik mijn stempatroon radicaal omgegooid en veel duidelijkere richtlijnen opgesteld. Zie hier de richtlijnen.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

In De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic:

Weet even niet goed in welk topic ik het kwijt moet, maar het aantal (Nederlandse) filmmakers (of betrokkenen bij een film) dat zich eenmalig inschrijft om op een eigen film 5.0* te stemmen neemt hand over hand toe volgens mij.

Nogal kleinzielig en storend aanwezig. Nu weer bij Het Wapen van Geldrop waar de "users" elineh, SuusA, vanessa2728 en liefde allemaal 4.5* of 5.0* geven. Maar het gebeurt vaker. Lijkt me reëel deze stemmen te verwijderen, aangezien strategisch stemmen om een film naar beneden te krijgen ook niet mag.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Je hebt zo af en toe van die regisseurs inderdaad ...

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Stemmen op eigen product lijkt me niks mis mee.

Daar wordt niet tegen opgetreden.

Als er heel weinig stemmen bij een film staan valt het wat meer op.

Maar ja, sowieso zijn gemiddeldes bij weinig stemmen wellicht minder 'betrouwbaar'.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

kappeuter wrote:

Stemmen op eigen product lijkt me niks mis mee.

Nee, maar alles 5* geven van jezelf lijkt me toch redelijk duidelijk beïnvloeding van het gemiddelde.

Of je moet jezelf echt zo geweldig vinden, kan ook ...

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Aangezien het om stembeïnvloeding gaat (en niets anders) en dat volgens de huisregels niet mag lijkt het me reëel ze te verwijderen.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Gewoon effe het IP-adres checken dus.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Aangezien het om stembeïnvloeding gaat (en niets anders) en dat volgens de huisregels niet mag lijkt het me reëel ze te verwijderen.

Als een maker 5* geeft vind ik dat geen beinvloeding, eerder promotie.

Als er tig accounts zijn aangemaakt op 1 ip-adres wordt daar uiteraard tegen opgetreden.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.