- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Stemmen
Stemmen
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Begane grond wordt merendeels nu aangeduid als: BG
0 is ook een cijfer, dus rechtsgeldig.
*off-topic*
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
0 is geen cijfer. Je kan niet met tellen bij nul beginnen.
Yeah right 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Je begint altijd bij 0 met tellen, dat de 0 vaak stil is doet daar niets aan af
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Feitelijk echter niet zo'n vreemde bewering, nul zegt feitelijk 'geen' (zie ook herkomst van de betekenis van het woord). Er is ergens geen eenheid van. Een cijfer 0 als schoolresultaat geeft strikt genomen aan dat er geen sprake is van een resultaat.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Een 0 zegt gewoon dat je geen enkele vraag juist hebt. Het telt juiste antwoorden. 0 dus.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
Nee, het cijfer dat je krijgt is een waardering, dat weliswaar soms een een-op-eenvertaling is van het aantal behaalde punten, maar een waardering niettemin. En 1 is nu eenmaal het eerste volle getal dat komt na 0, dus de laagst mogelijk waardering. En zeker bij films op MoMe is dat het geval, ook daar kan nul niet.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Iemand die wegblijft krijgt een 0, en iemand die het proefwerk wel maakt maar alles fout heeft krijgt ook een 0. Lijkt me niet zo eerlijk. (Ik zeg dus al, 1 voor de moeite).(Een regisseur, etc. stopt er ook tijd in)
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
Iemand die wegblijft krijgt geen cijfer overigens. Althans, in het pta niet meer. Die heeft dus nooit de verplichte 100% aan toetsen gehad en kan derhalve niet slagen.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Volgens mij kon het vroeger ook al niet. Dan moest je hem gewoon inhalen....
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Een 0 zegt gewoon dat je geen enkele vraag juist hebt. Het telt juiste antwoorden. 0 dus.
Niet per definitie natuurlijk, en een waardering is nog niet hetzelfde als het daadwerkelijke resultaat, maar opzich heb je daar gelijk in. Ging mij verder ook totaal niet om het cijfer 0, maar om de schaalverdeling. Een schaalverdeling van 10 cijfers (dus waarbij de helft goed is en de helft niet) lijkt me beter dan een schaalverdeling van 11 cijfers (dus waarbij meer dan de helft goed genoeg is).
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Als je iets krijgt voor 0 euro dan heb je het item nog steeds gekregen hoor.
Zal er dan ook wel mee te maken hebben dat wij nooit spraken over "waardering", maar gewoon over "punten".
Mat_
-
- 737 messages
- 1335 votes
[quote]RuudC wrote:
Je hebt iets of niets, dat hoef ik je toch niet uit te leggen? Dit is gewoon een onnozele reactie.[/quote
en nul is dan toch gewoon de cijfermatige aanduiding van het feit dat je iets niet hebt?
Mat_
-
- 737 messages
- 1335 votes
Niet per definitie natuurlijk, en een waardering is nog niet hetzelfde als het daadwerkelijke resultaat, maar opzich heb je daar gelijk in. Ging mij verder ook totaal niet om het cijfer 0, maar om de schaalverdeling. Een schaalverdeling van 10 cijfers (dus waarbij de helft goed is en de helft niet) lijkt me beter dan een schaalverdeling van 11 cijfers (dus waarbij meer dan de helft goed genoeg is).
Wat ik mij dan wel afvraag: Hoe gebeurt dan de quotering van een test waarbij je 10 vragen krijgt? In Vlaanderen is het simpel. 0 juiste antwoorden is 0/10, 1 juist antwoord is 1/10, ...., 5 juist is 5/10 (en geslaagd), 10 juist is 10/10
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
In Nederland is een 6 pas voldoende. Begrijp je vraag eigenlijk niet zo? (kan nl. ook vragen hoe jullie dat dan met 9 vragen zouden doen, of 6, of 2) Net zo simpel, alleen anders, en er wordt vooral verwacht dat je meer dan de helft goed hebt.
Het idee met een tiencijferige schaal is dat de bovenste 5 goed genoeg is, en de onderste 5 niet. De logica van de bovenste 6 goed genoeg en de onderste 5 niet heeft nog niemand mij uit kunnen leggen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Wat een discussie ook weer zeg. Principe is ook gewoon hetzelfde.
narva77 (crew films)
-
- 12723 messages
- 6540 votes
Na een kwartier nog niet kunnen boeien. Wat een saai geheel. Komedie is wel een beetje overdreven betiteling.
gauke
-
- 9852 messages
- 13069 votes
Wat een onzin! Ik lees dat wel meer, maar volgens mij staat dit nergens in het moviemeter reglement. Soms krijg het idee dat er gebruikers zijn die vinden dat hun favoriete films hoge gemiddelden verdienen en daarin, hoe autoritair, geen tegenspraak dulden. Dus worden er eigen regels bedacht.
Ik kan me voorstellen dat wanneer je een productie niet te pruimen vindt, dat je na verloop van tijd, omdat je ervan overtuigd bent dat het toch niet beter wordt, besluit om te stoppen met kijken. Het is te zot voor woorden dat je dat niet in een cijfer tot uitdrukking mag brengen.
O en voor alle zekerheid om reacties voor te zijn: zelf kijk ik films altijd af, hoe verschrikkelijk ik ze ook vind. Maar ik vind niet dat iedereen aan deze zelfkastijding hoeft te doen.
narva77 (crew films)
-
- 12723 messages
- 6540 votes
Wat een onzin! Ik lees dat wel meer, maar volgens mij staat dit nergens in het moviemeter reglement. Soms krijg het idee dat er gebruikers zijn die vinden dat hun favoriete films hoge gemiddelden verdienen en daarin, hoe autoritair, geen tegenspraak dulden. Dus worden er eigen regels bedacht.
Ik kan me voorstellen dat wanneer je een productie niet te pruimen vindt, dat je na verloop van tijd, omdat je ervan overtuigd bent dat het toch niet beter wordt, besluit om te stoppen met kijken. Het is te zot voor woorden dat je dat niet in een cijfer tot uitdrukking mag brengen.
En bovendien is dit nog lang geen favoriete film van me. En autoritair probeer ik toch zeker niet te zijn. Wel realistisch...
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
Inzake stemmen: als dat met sterretjes zo lastig is: Dan introduceer een systeem dat je kunt stemmen met getallen op 1 decimaal gebaseerd op Nederlandse stelsel.
Kunnen we eindelijk een 8,1 ofzo geven, 
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
In België hebben ze ook nulsterrenpensions. Hebben wij geloof ik ook niet.
Even wat rechtzetten, was vandaag op het nieuws
Amsterdam opent jacht op illegale hotels - Horeca Entree - horecaentree.nl
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ik vind het wel raar dat mensen gaan schrijven, zoiets als erg leuke film, zeer vermakelijke film, etc. maar vervolgens met een stem komen van 3.0. Dat is net voldoende.
(Ik doe het zelf dus niet meer, dat stemmen, maar moest het toch even kwijt).
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Terecht toch? vermakelijk en leuk vinden kan evenwaardig zijn aan 3 sterren 
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
vermakelijk en leuk vinden kan evenwaardig zijn aan 3 sterren
Dan wel. Maar erg, zeer, geweldig is meer dan dat, dus overtreffende trap, dan is 3 sterren niet veel.
Kuzey Tekinoglu
-
- 40 messages
- 668 votes
Wat mij is opgevallen dat de gemiddelde van een film de uiteindlijke beoordeling nog weleens wil beinvloeden. Bij films met een hoge score: 'Redelijk.., maar wel teleurstellend, kon me niet al te veel boeien, 3 sterren'. Bij films met een lage score: 'Ben echt positief verrast, heb me echt vermaakt, ondanks de lage score, 2,5 sterren.
JvB Lucas
-
- 323 messages
- 0 votes
Ik zit er serieus over na te denken om niet op films te stemmen en gewoon een mening op te schrijven en die dan te markeren als recensie. Ik overweeg dit omdat ik merk dat ik soms niet precies weet of mijn mening op de juiste manier overkomt met mijn cijfer. Dat vind ik lastig en ik denk dat als ik mijn mening opschrijf dit wat helpt.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Onder het motto "liever imperfecte stemmen dan geen stemmen" heb ik na een paar jaar dan eindelijk weer stemmen toegevoegd.
Films die ik vroeger negatief beoordeeld heb of die ik me niet voldoende goed kon herinneren heb ik geen cijfer gegeven, maar hé: het is beter dan niets!
Edit: en ondertussen heb ik ook stemmen toegevoegd op musicmeter. En een top 10.
alexander038
-
- 957 messages
- 1295 votes
Ik merk heel soms dat er bij een film waar ik voor 99% zeker op gestemd heb mijn stem is verdwenen. Het zijn ook geen stemmen die door moderators zijn verwijderd, Bijv: 3,5 * voor When a Stranger Calls Back (1993) (3.02 * algemeen) (aan deze film heb ik m'n stem vandaag wel weer opnieuw toegevoegd)
Kan dit?
mordicus
-
- 2 messages
- 0 votes
Zo vast te stellen, blijkbaar een ongekend regisseur: Na Hong Ji, zuid Coreaans.
Prachtige thriller, ontdanks het feit ik meer uitkijk naar europese regisseurs.
Echt de moeite waard om het talent van deze jonge regisseur te leren kennen
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Zo vast te stellen, blijkbaar een ongekend regisseur: Na Hong Ji, zuid Coreaans.
Prachtige thriller, ontdanks het feit ik meer uitkijk naar europese regisseurs.
Echt de moeite waard om het talent van deze jonge regisseur te leren kennen

Geen idee hoe of wat en waarom etc., maar je bedoelt waarschijnlijjk deze regisseur: Hong-jin Na
mcdaktari
-
- 7276 messages
- 0 votes
Bij Monuments Men, The (2014):
bah wat heb ik me verveeld in de bios... in de pauze weggegaan. een natuurfilm is nog spannender
Weer zo'n eikel die op een halve film stemt. Ze zouden je hier meteen van Moviemeter moeten verwijderen.