• 177.938 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.588 votes
Profile

MovieMeter in de media

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ik woon in Utrecht ja, maar ik wist hier niets van.

Ik moest even goed zoeken waar ze deze lijst vandaan hebben, maar ik het 't gevonden:

http://www.moviemeter.nl/?lijst=topjaar

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Wikipedia pagina's zijn door iedereen te editten, je kunt dus zelf overal de MovieMeter-url plaatsen

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Weet ik. Maar er zal toch wel iemand redactie voeren. Ze kunnen en zullen niet alles klakkeloos overnemen.

Dit staat er maar mooi.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

kappeuter wrote:

Maar er zal toch wel iemand redactie voeren. Ze kunnen en zullen niet alles klakkeloos overnemen.

Zo werkt een Wiki niet Als iemand foutieve informatie toevoegt kan ieder ander weer besluiten om terug te gaan naar de oudere versie

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Vast al lang bekend maar ik zeg het toch maar even, ik zag net namelijk die Veronicagids staan in dit topic . Ook de Tros-gids plukt plotbeschrijvingen van MM af. De Donnie Darko (kreeg maar 3 sterren btw) synopsis in de gids was identiek aan die van deze site .

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Denk eerder dat Jordy de sypnosis jaren terug van de gezelligste familie van Nederland kreeg toegestuurd

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Het kan zijn dat we een gezamenlijke bron hebben, maar bij LOTR viel het me op omdat ik écht herinnerde de tekst zelf geschreven te hebben. Het kan natuurlijk ook zijn dat de schuld (bij LOTR) bij de KRO ligt, die misschien de omschrijving van hun films aan de bladen levert

narva77 (crew films)

• 12723 messages
  • 6540 votes

Nee, zo werkt het volgens mij niet. De synopsis in de VARA-gids bv. is een andere. Maar ik zou er eens op moeten letten; misschien bij Donnie Darko ofzo

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Misschien al bekend:

Dit kwam ik tegen bij www.filmgids.info[/url]

(afbeelding)

Ze nemen bij elke film én de poster, én de omschrijving over.

Zelf het aantal sterren, zij het afgerond op hele sterren is overgenomen.

Wel een duidelijke bronvermelding eronder.

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Echt wel een létterlijke kopie. Spijtig dat ze er wel tussenuit laten wie hem heeft toegevoegd

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Als je helemaal naar beneden scrollt zie je ook onderaan de pagina staan: Bron:MovieMeter.nl, dus ze geven wel toe dat de gehele site is gepikt.

Ik zie trouwens dat de site nog geen weekje oud is. Zie hier

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Disclaimer altijd lezen.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Ik heb ook niet gezegd dat het zonder toestemming gebeurd is, het is juist leuk om tegen te komen. Het is best een leuke site (wel een overbodige, als je MovieMeter kent )

Met gepikt bedoel ik ook eigenlijk ge-copy-pasted

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Worden de sponsorinkomsten met MovieMeter gedeeld?

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

kappeuter wrote:

Dat kun je natuurlijk overleggen met de ons allen bekende webmaster...

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

kappeuter wrote:

Dat was ook het eerste waar ik aan dacht.

Zou volgens mij niet meer dan logisch zijn als filmgids voor de advertenties goed betaald krijgt.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Ik denk dat wij daar geen zaken mee hebben...

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Van mij mag elke site dit soort info met bronvermelding overnemen hoor. Ik zit zelfs te denken om een keer een webservice te maken voor filminfo (maar goed, dat levert alleen maar extra bandbreedte op)

sydney

• 2223 messages
  • 0 votes

Ik probeer met deze website op een overzichtelijke manier het tv aanbod weer te geven. Het is lastig, ook gezien de rechten, om op een aanvaardbare manier ook de verhaaltjes bij de programmering te krijgen. Ik heb dit toen netjes aan Jordy gevraagd. Zie het ook als extra promotie van MovieMeter (dmv de bronvermelding), omdat filmgids.info inmiddels op een aantal relevante startpagina's staat (zoals: http://tv.pagina.nl en http://film.pagina.nl). Het uiteindelijke doel is op de hoofdpagina van Startpagina. Daar ben ik nu mee bezig.

Maar goed, alles stond te lezen in de disclaimer. www.nu.nl gebruikt informatie van Cinema.nl en www.nieuws.nl gebruikt informatie van filmtotaal.nl. Je kunt het een beetje zo zien...

Queto Yurlunyur

• 4775 messages
  • 3110 votes

Maar wat voegt het in vredesnaam toe aan MovieMeter? Tv-overzicht hebben we hier toch ook al? Enige verschil is dat er op MM nog commentaar bijstaat en filmgids.info het bij het sterrenaantal houdt (met nog onduidelijk hoeveel stemmers ook).

Treht

• 290 messages
  • 343 votes

Het is voor mensen die alleen willen weten of een film oke is of niet handig, en niet zelf willen stemmen of reviews willen geven,lezen. Of het publiek met weinig tijd. Genoeg doelgroepen lijkt me

sydney

• 2223 messages
  • 0 votes

Treht wrote:

Het is voor mensen die alleen willen weten of een film oke is of niet handig, en niet zelf willen stemmen of reviews willen geven,lezen. Of het publiek met weinig tijd. Genoeg doelgroepen lijkt me

Precies... Maar dankzij de screenshot van Hannibal zag ik nog een fout op site, die niet in mijn browser te zien was. Dat is inmiddels verholpen. Mijn dank

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5068 votes

Mijn beschrijving van een film (ik schreef 'm zelf, een vrije vertaling van een paar bronnen met een korte inhoud) link duikt op in een persbericht van A-film over de DVD-release van betreffende film.

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Daar heb ik A-Film al eens vaker op betrapt

Bij een persvoorstelling was er eens geen persmap voorradig, ging de A-Film-mevrouw even weg om 'toch iets te regelen'. Lag daar naderhand een mooie synopsis van Moviemeter op een uitgeprint a4-tje, inclusief 3 namen van acteurs

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

starbright boy wrote:

Mijn beschrijving van een film (ik schreef 'm zelf, een vrije vertaling van een paar bronnen met een korte inhoud) link duikt op in een persbericht van A-film over de DVD-release van betreffende film.

Nou, volgens mij (weet het bijna zeker) heb ik onlangs de A-film synopsis op de site geplakt.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

sydney wrote:

Precies... Maar dankzij de screenshot van Hannibal zag ik nog een fout op site, die niet in mijn browser te zien was. Dat is inmiddels verholpen. Mijn dank

Graag (onbewust) gedaan

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5068 votes

kappeuter wrote:

Nou, volgens mij (weet het bijna zeker) heb ik onlangs de A-film synopsis op de site geplakt.

Zeker weten van niet. Waarschijnlijk ben je in de war met een andere film.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ik heb de synopsissen uit de A-film dvd mailing waar nodig overgenomen op de site, maar zou kunnen dan dat ik het niet gewijzigd heb omdat de identieke synopsis er al stond. Jammer dat ik het niet goed onthouden heb, maar ik geloof je.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ik kreeg btw een bericht van Veronica dat zij de tekst van LOTR inderdaad zo aangeleverd hebben gekregen van de KRO.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.