• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.422 votes
Profile

MovieMeter in de media

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5068 votes

En dan staat er ook nog dat het even kan duren voor je stukje op de site staat omdat ze misschien eerst moeten redigeren. Tsja...

bioscoopzaal

• 2805 messages
  • 4325 votes

Ik had ook nog nooit van Filmfocus gehoord, maar waarschijnlijk scoort die site zo hoog omwille van het hoge comedy-gehalte. In navolging van Freud, een bloemlezing:

Bij Eternal Sunshine of the Spotless Mind:

Meesterlijke film, die je zeker 2x moet gaan kijken om het goed te snappen. Goed gefilmd met veel vage scenes die je aan het denken zet. Achter veel discussies gehad over het geheugen (wat best interessant is). Al zullen velen de film niet snappen en onderwaarderen, wat aan de ene kant wel begrijpelijk is.

Bij Pearl Harbor:

Het zijn eigenlijk twee films die bij elkaar zijn gevoegd (vadaar ok dat de film zo ongeloofelijk lang is), aan de ene kant is het een compleet uitgewerkt romantisch drama en daarnaast zit er nog een actiefilm in. De meeste mensen zullen maar één van die delen leuk vinden en dan krijgen ze ongeveer anderhalf uur oninteressante film te zien.

Bij Se7en:

Geweldig acteerwerk van Pitt, Freeman en Spacey. Onder bezielende regie van Fincher (die het verder niet helemaal waar heeft weten te maken, maar wel de nodige krediet heeft opgebouwd bij me)

Heerlijk dit, pure wansmaak.

pjotr

• 2672 messages
  • 2781 votes

Hoeveel films staan er eigenlijk op die site?

Ik heb de indruk dat er bar weinig opstaat - voor films als Oldboy, Reconstruction, Innocence en my Neighbour Totoro verwijs ik u door naar Moviemeter.

Fiend

• 295 messages
  • 1700 votes

Er kan wel een nieuwe topic worden geopend: Film focus Memorabele Quotes

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5068 votes

Dr. Strangelove heeft het overweldigende aantal van twee stemmen. Citizen Kane haalt er drie. Rosemary's baby staat niet eens op de site. La Pianiste staat in de Flop 10 dankzij onder meer figuren als deze:

een woord die film die stinkt gewoon msn slaat nergens op vergeet het maar ik heb hem niet gesien en ga hem ook niet sien ook en vervolgens een waardering van 2/10.

You Got Served (2.45 op MM) staat dan weer op 22 in de toplijst.

Ik blijf toch maar hier.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Filmfocus is onderdeel van Wanadoo. Wanadoo is geloof ik de tweede provider van Nederland. Dat genereert automatisch veel bezoekers. Inhoudelijk stelt het inderdaad niet zoveel voor. Cinema.nl en moviemeter.nl -light zou je kunnen zeggen.

bioscoopzaal

• 2805 messages
  • 4325 votes

Erg leuk ook de commentaren bij een popi-tienerfilm als The Butterfly Effect:

"kweetnie oe goe, vooral met n'een kweetnie oe snel gastje op het scherm en naast je het wordt kweetnei oe goe gespeeld, mar ge moet wel mee zjn vanaf het begin, want anders snapt de film nie. ge moet deze film zien!!!!!"

en:

"dit is echt een supervette film. een echte aanrader. ik hoop dat er een deel2 van uit gaat komen"

maar vooral:

"wat een mega gafe film..."

bioscoopzaal

• 2805 messages
  • 4325 votes

En nu is het afgelopen met makkelijk scoren.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

kweetnie oe goe

joyce.b

• 712 messages
  • 0 votes

is dit een spelletje andere filmsite afkraken?

bij moviemeter zitten een heleboel mensen die zich wel inloggen,en dat dat dan ook meteen hun laatste bezoek is geweest.

bij moviemeter zitten net zo goed de` vette films`,de `meesterwerkjes `en de `baggers ` zonder verder commentaar.

overigens:de meeste mensen stemmen alleen maar,zonder hun stem van argumenten of commentaar te voorzien.

(iets waar ik het mee eens kan zijn,als je niet wil discusseren,of je hebt niks te zeggen,dan ga je ook niet wat geforceerds bedenken)

moviemeter heeft 10867 users,kan er iemand eens nagaan hoeveel van die users hier - bijvoorbeeld- de afgelopen week zijn geweest,en hoeveel dus niet?

of hoeveel van deze users twee of meer namen hebben aangemaakt in de loop der tijd?

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

En wat wil je nu zeggen?

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Dat het misschien een beetje hypocriet is om een andere site op zijn users te beoordelen terwijl de situatie hier niet veel anders is.

Ben ik het overigens gedeeltelijk mee eens.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Het scheelt hem veel. Enorm veel. Je moet eens rustig een kijkje nemen.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Dat is dan ook het gebied waarop ik het oneens met hem ben. Daar is het erger, maar het komt hier ook zeker voor.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Akkoord, maar over het algemeen is het iets wat gebracht wordt door zeer jonge users (niet allemaal natuurlijk).

FeZ

• 460 messages
  • 3170 votes

joyce.b wrote:

overigens:de meeste mensen stemmen alleen maar,zonder hun stem van argumenten of commentaar te voorzien.

(iets waar ik het mee eens kan zijn,als je niet wil discusseren,of je hebt niks te zeggen,dan ga je ook niet wat geforceerds bedenken)

Ik weet niet hoe het bij andere gebruikers van deze site zit, maar wat ik in ieder geval heb is dat wanneer er over een film al een X aantal pagina's vol is geschreven, dan heb ik niet zo'n zin om mijn niks vernieuwende stukje te gaan schrijven. En dat is wel snel het geval bij een site met zoveel gebruikers. Dus dan is het percentage mensen wat stemt zonder commentaar te geven veel groter dan het aantal mensen dat stemt + nog commentaar geeft. Maarja, ik spreek hier voor mezelf, misschien dat ik de enige ben die op deze manier stemt+stukjes schrijft, en dan gaat mijn verhaal natuurlijk niet echt op.

Treht

• 290 messages
  • 343 votes

Als er nog weinig bij een film staat, ben ik ook sneller geneigd om mezelf te motiveren; logisch ook. Meestal alleen als ik me wat afvraag zeg ik wat bij de grote films

ThaMovieVoter

• 3637 messages
  • 2242 votes

FeZ schreef:

Ik weet niet hoe het bij andere gebruikers van deze site zit, maar wat ik in ieder geval heb is dat wanneer er over een film al een X aantal pagina's vol is geschreven, dan heb ik niet zo'n zin om mijn niks vernieuwende stukje te gaan schrijven. Maarja, ik spreek hier voor mezelf, misschien dat ik de enige ben die op deze manier stemt+stukjes schrijft, en dan gaat mijn verhaal natuurlijk niet echt op.

Zo is het idd soms wel, anders lijkt het alleen maar of je tekst kopieert.

Dan zie ik een paar korte zinnen als voldoende om toch even te laten weten wat je er van vindt.

morpheus

• 1034 messages
  • 675 votes

Als er al genoeg geschreven is over een film dan refereer ik soms ook wel naar de recensie van een ander die overeenkomt met mijn eigen mening. Meestal ben ik toch wel geneigd tenminste met een paar zinnen mijn stem te beargumenteren. Soms vind ik argumentatie ook overbodig, bijvoorbeeld mijn 0,5 stem voor de zeemeerman heeft denk ik geen argumentatie nodig.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Beste Veronica,

Ik vind het natuurlijk helemaal niet erg dat jullie voor de filmbeschrijvingen af en toe wat inspiratie opdoen op mijn site (zoals bijvoorbeeld de letterlijke overname van mijn prachtige omschrijving van de inhoud van The Fellowship of the Ring), maar misschien is het leuk om in ruil een keertje een bronvermelding te plaatsen in jullie blad?

groeten,

Jordy de Jong

http://www.MovieMeter.nl[/i]

btw: Veronica plaatst sinds kort opvallende lezersbrieven, en mijn abo verloopt deze of volgende week. Dus als iemand dit de komende tijd even in de gaten kan houden...

kos

• 46687 messages
  • 8844 votes

Lol, weet je wel 100 procent zeker dat jij dat stukje hebt geschreven? .

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

allemaal neo's schuld

(afbeelding)

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

kos wrote:

Lol, weet je wel 100 procent zeker dat jij dat stukje hebt geschreven? .

96,4%

bovendien zie je, als je Googlet op de eerste zin, allemaal nep-sites waar wij écht geen teksten vandaan halen

narva77 (crew films)

• 12723 messages
  • 6540 votes

Je moviemeter-link doet het niet, Jordy. Het is zonder hoofdletters hoor

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Er staat nog een [/i] achter.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Jordy wrote:

allemaal neo's schuld

Ja, zie je nu wel dat er mensen op af kwamen daardoor

iluvmovies

• 183 messages
  • 64 votes

MovieMeter stond gister (29-12) in het Utrechts Nieuwsblad

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Misschien leuk om te scannen

iluvmovies

• 183 messages
  • 64 votes

Mijn scanner doet het niet...

Maar het Utrechts Nieuwsblad (en waarschijnlijk ook de Amersfoortse Courant) had gister een pagina met meer dan twintig 'lijstjes'. De bestbezochte films van 2004, de meest vervelende mensen van 2004, de meest gedownloade muziek, de meest irritante politici etc. etc.

Zo is er ook een top 5 'Beste films'.

Dit stond er in de krant:

Beste films

1. Taegukgi Hwinalrimyeo (Alternatieve titel: Brotherhood)

2. Simon

3. Der Untergang

4. Diarios De Motocicleta (The Motorcycle Diaries)

5. Before Sunset

Bron: www.moviemeter.nl

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

Kapp kwam toch uit Utrecht?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.