- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Mijn Films: je eigen filmlijstjes op MovieMeter
Mijn Films: je eigen filmlijstjes op MovieMeter
Adammeh
-
- 107 messages
- 1431 votes
Ik heb weer een probleem met ''Mijn Films'' hij blijft maar laden en wilt 'm uiteindelijk niet openen.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
De Mijn Films functionaliteit is me al een tijdje een doorn in het oog. Er is een oude, brakke, lelijke functionaliteit. Daarnaast is er een nieuwere variant, die er weliswaar wat "geiler" uit ziet, maar verschrikkelijk zwaar is (lang laden / vrij traag) en nogal wat bugjes bevat.
Naast deze onderverdeling staan er op elke site ook nog eens andere varianten van de bestanden, waardoor er in totaal dus 8 versies te onderhouden zijn. Af en toe heb ik eens een leuk idee voor de Mijn Films functionaliteit, maar om dit nou op 8 plekken door te voeren, daar heb ik helaas de tijd en zin niet voor.
Daarom: weer een nieuwe Mijn Films functionaliteit die beide varianten moet gaan vervangen. In eerste instantie zal deze nieuwe variant weinig vernieuwing brengen, het gaat me er in eerste instantie om, om eindelijk eens een fatsoenlijke functionaliteit te hebben die goed te onderhouden en (eventueel later) uit te breiden is.
testen kan hier: http://www.moviemeter.nl/my_mm/my_films
wat is nu even niet interessant: ideetjes voor functionele uitbreidingen, dat komt later
wat is nu wel interessant: zitten er bugs in? mis je iets in deze functionaliteit in vergelijking met wat er nu is? voor de mensen die de "oude" variant gebruiken: doet deze versie het wel fatsoenlijk op je oude(re) pc? Ik heb getest op een vrij oude PC met Explorer 6, en dat leek allemaal prima te gaan, maar feedback is welkom. Dat wil niet zeggen dat ik elke PC uit de pre-historie kan ondersteunen natuurlijk.
bedankt alvast
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Op het eerste zicht ziet het er allemaal mooi en handig uit maar is het normaal dat film nummer 9 en nummer 18 een inspringing naar rechts hebben?

Op mijn afbeelding is alleen nummer 9 te zien.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Mijn enige echt grote doorn in het oog bij 'mijn films' was dat ik ze niet apart kon openen zonder helemaal uit de pagina te schieten, in een nieuw venster of zo. Dat lijkt nu verholpen te zijn, dus wat mij betreft al een geslaagde aanpassing.
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
De lijst met films overlapt aan de onderkant de paginanummers bij mij.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
De lijst met films overlapt aan de onderkant de paginanummers bij mij.
Tekst- of gemengde weergave? IE7? Is het een pagina met maar een paar films? dan worden nl. sowieso onderaan gaan pagina linkjes getoond
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
is het normaal dat film nummer 9 en nummer 18 een inspringing naar rechts hebben?
Dat is natuurlijk niet normaal. Heb je dit nu nog steeds?
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
Tekst- of gemengde weergave? IE7? Is het een pagina met maar een paar films? dan worden nl. sowieso onderaan gaan pagina linkjes getoond

Daarnet was het trouwens erger dan nu. Ik zag de paginanummers toen helemaal niet meer, nu is het op sommige pagina's zelfs gewoon goed.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Er staat geen jaartal achter de film. Maakt op zich niet uit, maar het is wel een stijlbreuk met alle andere functionaliteiten en de oude versie waar dit wel vermeld stond.
Verder zie ik geen bugs of iets dergelijks.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Ik krijg bovenaan de map 'mijn films' net de volgende mededeling:
Deze versie van Mijn Films zal binnenkort verdwijnen. Zie dit topic voor meer informatie, hier kun je ook feedback geven.
Vraagje: wordt er automatisch overgeschakeld naar de vernieuwde versie? Ik wil namelijk niet al mijn films in deze mappen verliezen. 
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Ziet er mooi uit en werkt prima. Voor mij nu al een geslaagde verandering weer! 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik krijg bovenaan de map 'mijn films' net de volgende mededeling:
Deze versie van Mijn Films zal binnenkort verdwijnen. Zie dit topic voor meer informatie, hier kun je ook feedback geven.
Vraagje: wordt er automatisch overgeschakeld naar de vernieuwde versie? Ik wil namelijk niet al mijn films in deze mappen verliezen. 
Het staat allemaal hier boven uitgelegd, je mappen+inhoud blijven natuurlijk bewaard.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Er staat geen jaartal achter de film
bedankt, gefixed
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik gebruik geen Firefox dus volgens mij gewoon IE7 (excuses voor mijn gebrek aan verstand van zaken) en het ziet er zo uit:
Okee duidelijk, bedankt, ik zal er naar kijken.
Tarkus
-
- 6409 messages
- 5315 votes
Het staat allemaal hier boven uitgelegd, je mappen+inhoud blijven natuurlijk bewaard.
WAAR staat dat dan uitgelegd ??????? Ik vind er nergens iets van hoor. En waarom weer een verandering ?? Iets dat goed werkt moet toch niet veranderd worden..
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
waarom weer een verandering ?? Iets dat goed werkt moet toch niet veranderd worden..
Een beetje dankbaarheid zou beter op zijn plaats zijn. Waarom moet het niet veranderd worden? Dit ziet er gewoon veel beter uit.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Een beetje dankbaarheid zou beter op zijn plaats zijn. Waarom moet het niet veranderd worden? Dit ziet er gewoon veel beter uit.
Beter uitzien is niet beter zijn. Ik heb het opnieuw geprobeerd in de nieuwe versie, maar ik kan met geen enkele mogelijkheid films uit de map 'mijn films' verslepen naar mijn twee andere submappen. Terug dan maar naar de oude (lichte) versie.
Tarkus
-
- 6409 messages
- 5315 votes
Ik zou mijn dankbaarheid kunnen tonen als men eens duidelijk een uitleg, of een verwijzing ernaar gaf.
In dit forum vind ik niets hoor..
Alvast bedankt voor de reactie
Tarkus
-
- 6409 messages
- 5315 votes
Beter uitzien is niet beter zijn. Ik heb het opnieuw geprobeerd in de nieuwe versie, maar ik kan met geen enkele mogelijkheid films uit de map 'mijn films' verslepen naar mijn twee andere submappen. Terug dan maar naar de oude (lichte) versie.
Inderdaad, omdat het er beter uitziet, werkt het daarom niet beter.L
IK heb steeds de oude versie gebruikt omdat het net zo handig is. Het zou een teleurstelling zijn mocht de mogelijkheid om de oude versie te kunnen gebruiken verdwijnen.
Veranderingen zijn niet altijd verbeteringen, heb ik al meermaals ondervonden.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Daarom word het eerst ook uitgeprobeerd. Bij mij werkt het (tot nu toe) prima. Als het niet goed werkt is dat minder natuurlijk, maar de verandering is nog geen feit.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
waarom weer een verandering ??
De Mijn Films functionaliteit is me al een tijdje een doorn in het oog. Er is een oude, brakke, lelijke functionaliteit. Daarnaast is er een nieuwere variant, die er weliswaar wat "geiler" uit ziet, maar verschrikkelijk zwaar is (lang laden / vrij traag) en nogal wat bugjes bevat.
Naast deze onderverdeling staan er op elke site ook nog eens andere varianten van de bestanden, waardoor er in totaal dus 8 versies te onderhouden zijn. Af en toe heb ik eens een leuk idee voor de Mijn Films functionaliteit, maar om dit nou op 8 plekken door te voeren, daar heb ik helaas de tijd en zin niet voor.
Daarom: weer een nieuwe Mijn Films functionaliteit
Nogmaals het verzoek: als je vertelt wat je mist in deze versie ten opzicht van wat er nu is, dan kan daar iets aan gedaan worden.
Ik zie in beide versies links een menu met mapjes en (als je de tekstweergave kiest) rechts een lijstje films die je kunt slepen, ik begrijp dus niet wat er beter is aan de oude versie. Daarom heel uitdrukkelijk het verzoek aan de gebruikers van de oude functionaliteit om toe te lichten waarom die beter is zodat ik de benodigde aanpassingen kan doen. Veel netter had ik dit toch niet aan kunnen pakken volgens mij.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik heb het opnieuw geprobeerd in de nieuwe versie, maar ik kan met geen enkele mogelijkheid films uit de map 'mijn films' verslepen naar mijn twee andere submappen.
Kun je uitleggen wat er fout gaat?
Tarkus
-
- 6409 messages
- 5315 votes
Ik heb de testpagina eens geopend. En dat ziet er wel goed uit.
Maar toen ik mijn profiel wijzigde om de nieuwe versie in werking te stellen kreeg ik nog steeds de versie die enkele maanden geleden al in werking was, en die het bij mij helemaal niet doet. De reden ook waarom ik weer op de oudere versie ben terug gestapt.
De nieuwe op de testpagina ziet er, zoals gezegd wel goed uit, maar ik weet dus niet hoe ik die toepassing op mijn profiel kan instellen.
Zolang dat niet duidelijk is zal ik de oudere versie blijven gebruiken, die me nog steeds de beste diensten bewijst.
Het zou zonde zijn dat de site niet meer bruikbaar is voor sommige mensen waarbij de veranderingen niet werken en ze noodgedwonen een alternatief moeten gaan zoeken omdat de functie voor het oude systeem zou verdwijnen.
Ik hoop dat men voor die mensen begrip toont en het oude systeem behoud. Trouwens, niet iedereen heeft de nieuwste pc in huis, die het nieuwe systeem ondersteunen.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
De nieuwe op de testpagina ziet er, zoals gezegd wel goed uit, maar ik weet dus niet hoe ik die toepassing op mijn profiel kan instellen.
Zolang dat niet duidelijk is zal ik de oudere versie blijven gebruiken
Dat is ook precies de bedoeling. De nieuwe functionaliteit, te vinden op http://www.moviemeter.nl/my_mm/my_films , staat klaar om te testen, en kan nog niet "echt" geactiveerd worden. Ik vraag mensen die de oude variant gebruiken, de variant dus waar nu een rode tekst boven staat, om naar bovenstaande URL te kijken, te vertellen wat ze missen of wat er niet werkt, zodat we STRAKS deze nieuwe functionaliteit echt kunnen activeren.
Tarkus
-
- 6409 messages
- 5315 votes
Dat is ook precies de bedoeling. De nieuwe functionaliteit, te vinden op http://www.moviemeter.nl/my_mm/my_films, staat klaar om te testen, en kan nog niet "echt" geactiveerd worden. Ik vraag mensen die de oude variant gebruiken, de variant dus waar nu een rode tekst boven staat, om naar bovenstaande URL te kijken, te vertellen wat ze missen of wat er niet werkt, zodat we STRAKS deze nieuwe functionaliteit echt kunnen activeren.
Hallo Jordy...
Ik had dus eerst mijn profiel gewijzigd door de oudere versie uit te klikken. Dan kreeg ik het systeem dat dus niet werkte.
Ik heb nu weer het oude systeem, dat het perfect doet.
Ik werk met IE 7, en heb de nieuwe versie (via de link) eens getest.
Meteen al doet zich dezelfde fout voor als bij de vorige (nieuwe) versie. Ik kan geen filmen verslepen van de ene naar de andere map.
En bovendien worden de lijsten bijzonder traag geladen. Eender welke lijst je kiest, alleen titel of met afbeelding.
Je ziet, het zal nog wel effe duren eer je de ouwe getrouwe versie kan verwijderen.
Ik wens je alvast veel succes, maar denk goed na voor je alles wijzigd hoor.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
even voor de duidelijkheid
1. de oude, lichte versie (deze gaat weg)
te vinden op http://www.moviemeter.nl/my_mm/my_movies als je het vinkje AAN hebt staan in je profiel

---
2. de nieuwere, zware versie (deze gaat weg)
te vinden op http://www.moviemeter.nl/my_mm/my_movies als je het vinkje UIT hebt staan in je profiel

---
3. het voorstel (!) voor de nieuwe versie
te vinden op http://www.moviemeter.nl/my_mm/my_films , maar nog NIET te activeren

Ik hoor graag waarom het eerste plaatje beter is dan het derde plaatje, dan kan ik die problemen oplossen. De problemen met het tweede plaatje zijn bekend.
Tarkus
-
- 6409 messages
- 5315 votes
3. het voorstel (!) voor de nieuwe versie
te vinden op http://www.moviemeter.nl/my_mm/my_films, maar nog NIET te activeren
Als ik op de link klik krijg ik een lege pagina te zien..
Tarkus
-
- 6409 messages
- 5315 votes
okee, heb m'n tekst aangepast
Nog een paar fouten.. Als ik overschakel van lijsten in tekst naar gemengd, krijg ik de melding dat de map geen filmen bevat.
Omgekeerd krijg ik wel de titels terug te zien.
En nog steeds, het is niet mogelijk om filmen van de ene map naar de andere te slepen
Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
Jordy, mijn complimenten. Ik maak er niet zoveel gebruik van (o.a. vanwege het lelijke uiterlijk en brakke functionaliteit (zijn jouw woorden)), maar dit is zeker een vooruitgang, ligt meer in de lijn van de rest van de site en ik neem aan dat dat ook de bedoeling is (?). Ik heb maar één lijstje van één pagina en kan daarin geen bugs ontdekken.
Als ik een vraag mag stellen:
- Die (nieuwe) knopjes rechtsbovenin:
a. een knopje voor een stemtabel
b. een knopje voor een CSV-export
c. twee knopjes voor in- en uitklappen van de lijst (met en zonder plaatje)
Waarom niet in de stijl van de toplijsten, zoekresultaten (via menu) en de gebruikerspagina's een actieregel bovenin voor a en b en de plusjes en minnetjes voor het in- en uitklappen van de films (c)? Ter bevordering van nog meer congruentie op de site.