- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Het feedback topic #2 bevat geen berichten. Al een hele lange tijd. Bugs melden gaat niet omdat het topic waarin bugs gemeld kunnen worden er zo goed als uit ligt. Kafka zou er trots op zijn!
narva77 (crew films)
-
- 12724 messages
- 6540 votes
Het feedback topic #2 bevat geen berichten. Al een hele lange tijd. Bugs melden gaat niet omdat het topic waarin bugs gemeld kunnen worden er zo goed als uit ligt. Kafka zou er trots op zijn!
Maar ik heb het ook al weken bij bepaalde topics, zeker als je “laatste bericht” aanklikt.
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Maar ik heb het ook al weken bij bepaalde topics, zeker als je “laatste bericht” aanklikt.
Yes, deze! Ik heb er wel een foto van gemaakt, maar hoe kan ik die in een post zetten?
narva77 (crew films)
-
- 12724 messages
- 6540 votes
Yes, deze! Ik heb er wel een foto van gemaakt, maar hoe kan ik die in een post zetten?
narva77 (crew films)
-
- 12724 messages
- 6540 votes
BlueJudaskiss deze gratis site gebruik ik sinds kort om plaatjes te uploaden:
-
- 11900 messages
- 5305 votes
En bij de nieuwsberichten: wel zien dat er een reactie bij staat, maar de reactie zelf is onzichtbaar. In dit geval bij het bericht over Red Dragon.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Dat gaat om automatisch verwijderde spamberichten.
De teller zou dan wel naar 0 moeten gaan uiteraard. Dat is een bekende bug.
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Kan het zijn dat er iets mis is met de top 250? Het Argentijnse Wild Thales zou erin moeten staan - een gemiddelde van 3,78, met meer stemmen dan andere films met diezelfde score - maar staat er niet tussen. Hoe kan dat?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Kan het zijn dat er iets mis is met de top 250? Het Argentijnse Wild Thales zou erin moeten staan - een gemiddelde van 3,78, met meer stemmen dan andere films met diezelfde score - maar staat er niet tussen. Hoe kan dat?
Wel goed spellen he, kon 'm al niet vinden 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Dat is inderdaad merkwaardig. Misschien is het gemiddelde nog pas onlangs omhoog gegaan vanwege een recente stem.
Ik zie dat Hansiro zijn stem vanochtend heeft verhoogd. In theorie kan dat in het gemiddelde er net voor hebben gezorgd dat het stemgemiddelde van 3.77 naar 3.78 is gegaan.
De toplijsten worden 's nachts berekend, dus dan zou 'ie er morgen alsnog in moeten staan.
Zoniet dan is er waarschijnlijk een bug en zal er naar gekeken worden.
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Touché. Is overigens te wijten aan die vreselijke auto-correct van mijn nieuwe telefoon, maar absoluut: touché 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Zoals ik al voorspelde, hij staat er nu alsnog in:
Alternatieve titel: Wild Tales
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Kan het zijn dat er berichten verdwijnen?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Er was net een storing waardoor er een poos geen berichten geplaatst konden worden.
Excuses voor het ongemak.
tukkerstein
-
- 2216 messages
- 3467 votes
Berichtje aan de schrijver van de nieuwsberichten: het zonder toestemming letterlijk vertalen van stukken tekst van andere websites is auteursrechtenschending. Ik heb het nu over het artikel De beste drie films van de jarige Leonardo DiCaprio op Netflix - MovieMeter.nl.
Check bijvoorbeeld het verschil tussen de tekst op Moviemeter en IMDb voor Inception:
Bron: Mahesh Shelatkar, IMDb
En Moviemeter:
Het is natuurlijk een absolute giller dat ik bij het plaatsen van deze post deze waarschuwing krijg:
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Wat het dan helemaal vreemd maakt is dat er op MovieMeter natuurlijk al een synopsis van de film staat, namelijk deze:
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Eens. En aangezien ik dat plot geschreven heb vat ik dit persoonlijk op. 
Moviewatcher
-
- 31 messages
- 9 votes
In Film > Toplijsten en favorieten > Totaallijst films:
Is er een database beschikbaar waarop per dag de films staan die uitkomen op alle platforms, bioscoop, dvd en tv? Dus alles bij elkaar in één oogopslag? Nu zijn het vaak allemaal losse lijsten en heb je kans films te missen. Voorbeeld: Greenland staat bij Prime, maar via via kom ik er achter dat deze binnenkort uitkomt. Nu moet ik elke lijst apart doornemen voor nieuwe titels. Kan dit makkelijker?
dion.ollie (hoofdredacteur)
-
- 634 messages
- 1247 votes
Berichtje aan de schrijver van de nieuwsberichten: het zonder toestemming letterlijk vertalen van stukken tekst van andere websites is auteursrechtenschending. Ik heb het nu over het artikel De beste drie films van de jarige Leonardo DiCaprio op Netflix - MovieMeter.nl.
Check bijvoorbeeld het verschil tussen de tekst op Moviemeter en IMDb voor Inception:
Bron: Mahesh Shelatkar, IMDb
En Moviemeter:
Het is natuurlijk een absolute giller dat ik bij het plaatsen van deze post deze waarschuwing krijg:
Hiervan was ik me niet bewust.
Het is overigens sowieso niet meer de bedoeling dat er gekopiëerd en geplakt wordt, ook niet vanaf de eigen website, dus dit zal in de toekomst niet meer gebeuren. Bedankt voor de melding!
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Ach, de Metersites stonden toch al vol met duizenden plotomschrijvingen die gekopieerd zijn van elders.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 messages
- 2790 votes
Op tv-meter worden de plotomschrijvingen zelfs iedere nacht automatisch opgehaald van o.a. tvmaze. Is gewoon een scriptje.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Inderdaad ook regelmatig last van.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Inderdaad ook regelmatig last van.
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2364 votes
Worden de on demand lijsten goed bijgehouden? Die van Netflix wel, geloof ik, maar die van Cinemember en Amazone Prime niet.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Worden de on demand lijsten goed bijgehouden? Die van Netflix wel, geloof ik, maar die van Cinemember en Amazone Prime niet.
Ik zag bij Der Goldene Handschuh van Akin 'Cinemember' op het MM-profiel staan en dat is in ieder geval de laatste toevoeging. Dus check het nog eens, maar het lijkt erop dat die tenminste weer up to date is.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Naar aanleiding van: MovieMeter.nl
Ik plaats het hier omdat dat artikel binnenkort zal verdwijnen.
Over wat voor inhoud interessant is ben ik allang duidelijk geweest. Maar wat er ook geplaatst wordt moet wel inhoudelijk kloppen. Dan heb ik het niet over spelfouten, maar daadwerkelijk de inhoud niet begrijpen en dit slecht vertalen. Ironisch genoeg, veel van die nieuwsberichten zijn per facto overduidelijk vertalingen en van eigen inbreng is vrijwel geen sprake. Dit ontkennen is absurd. Waarschijnlijk zijn zelfs sommige 'lijstjes' gekopieerd. Prima om ter verwijzen naar een bron, wat lang niet altijd gebeurd, en dan een eigen duiding te geven. Maar wanneer is daar spraken van? Nimmer, of dusdanig minimaal (1 zin, enkele woorden). Ik mis ook een daadwerkelijke link naar de bron.
Als nieuwsberichten geen eens feitelijk kloppen, wat is dan de meerwaarde van de roddelpraat? Ik zie geen verschil.
Wat heb ik eraan als je begint over drukte? Dat je ook aan andere websites, voor mij irrelevante onderwerpen, van de commercieel eigenaar moet werken heb ik werkelijk niks aan.
Voor een 'hoofdredacteur' moet dat nooit een smoes zijn. Deze fouten zijn niet iets van de laatste weken, dit is al sinds het begin. Absurd om beterschap te beloven. Ik zie een zeer gebrekkige zelfreflectie.
Zolang niet eens aan de minimale kwaliteitseisen wordt voldaan, hanteer dan (tijdelijk?) een 'persona non grata' beleid, of stop er helemaal mee. Uiteraard zie ik het liever helemaal verdwijnen, want op elk vlak vind ik het compleet nutteloos.
-
- 11900 messages
- 5305 votes
neo Letter voor letter hier mee eens, met nog even de nadruk: drukte mag nooit een reden zijn om je werk niet goed te doen. Als ik als ZZP'er soms te veel werk heb is dat balen (of nou ja, eigenlijk niet want het levert wel geld op) maar ik zorg wel dat ik alles af krijg met kwaliteit.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Een willekeurig artikel om eens naar te kijken... Nota bene van een gebruiker van deze site die professioneel voor die krant schrijft:
DPG Media Privacy Gate - volkskrant.nl
Ik zie duiding, een mening, het is sterk informerend, duidelijk geschreven etc. .... Ik zie in dat stuk potentieel veel delen die gebruikt kunnen worden voor tal van nieuwsberichten: een nieuwe film die uitkomt in de bioscoop , een titel die is toegevoegd aan Netflix..... Zoiets zie ik ook graag bij de nieuwsberichten op Moviemeter.
Schrijf zelf niet professioneel voor een site, gelieerd aan film. Ik doe dit met passie, precisie en waardeer feedback enorm. Krijg veel opmerkingen en neem altijd tijd voor elke vorm van feedback. Ik pas vrijwel meteen iets aan, mocht dit nodig zijn, kijk ook naar wat mensen missen en lever hierdoor iets van mijn 'autonomie' in. Ik doe het immers vooral voor de lezers. Veel van mijn collega's, van over de hele wereld, doen dit naar mijn idee ook en krijgen er niet eens betaald voor. Die hebben het, net als ik, ook druk; een gezin, een normale baan....
Maar als een hoofdredacteur die betaald krijgt voor deze site vind het ik het werkelijk onbegrijpelijk. Wat mij betreft moet iemand, tenzij er sprake is van geen alternatief om te kunnen leven, zich of volledig overgeven aan zijn functie, of simpelweg begrijpen dat dit niet lukt en stoppen. Ben zelf meerdere malen om die reden vrijwillig per direct op gestapt bij niet-commerciële instellingen.
Ik zie dat het nieuwsbericht is verwijderd. Als ex-moderator is het onbegrijpelijk om iets zomaar te verwijderen en dit niet eens te melden. Sowieso is in de huidige status van de site veel van kritiek al verloren gegaan bij die nieuwsberichten. Ik vergeef iemand op vrijwillige basis veel meer fouten.
Het meest vervelende vind k dat de nieuwssectie het enige is wat nadrukkelijk is veranderd sinds de overname. Ja, er zijn vele bugs en gebreken die zeer traag worden opgelost, maar op zich blijft voor mij de hoofdmoot gelijk, Echter, ik merk dat veel mensen hier steen en been over klagen. Het is pijnlijk dat ik al die 'oneffenheden' maar gewoon accepteer.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.