• 177.992 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.154 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

dion.ollie (hoofdredacteur)

• 634 messages
  • 1247 votes

neo wrote:

Naar aanleiding van: MovieMeter.nl

Ik plaats het hier omdat dat artikel binnenkort zal verdwijnen.

dion.ollie

Over wat voor inhoud interessant is ben ik allang duidelijk geweest. Maar wat er ook geplaatst wordt moet wel inhoudelijk kloppen. Dan heb ik het niet over spelfouten, maar daadwerkelijk de inhoud niet begrijpen en dit slecht vertalen. Ironisch genoeg, veel van die nieuwsberichten zijn per facto overduidelijk vertalingen en van eigen inbreng is vrijwel geen sprake. Dit ontkennen is absurd. Waarschijnlijk zijn zelfs sommige 'lijstjes' gekopieerd. Prima om ter verwijzen naar een bron, wat lang niet altijd gebeurd, en dan een eigen duiding te geven. Maar wanneer is daar spraken van? Nimmer, of dusdanig minimaal (1 zin, enkele woorden). Ik mis ook een daadwerkelijke link naar de bron.

Als nieuwsberichten geen eens feitelijk kloppen, wat is dan de meerwaarde van de roddelpraat? Ik zie geen verschil.

Wat heb ik eraan als je begint over drukte? Dat je ook aan andere websites, voor mij irrelevante onderwerpen, van de commercieel eigenaar moet werken heb ik werkelijk niks aan.

Voor een 'hoofdredacteur' moet dat nooit een smoes zijn. Deze fouten zijn niet iets van de laatste weken, dit is al sinds het begin. Absurd om beterschap te beloven. Ik zie een zeer gebrekkige zelfreflectie.

Zolang niet eens aan de minimale kwaliteitseisen wordt voldaan, hanteer dan (tijdelijk?) een 'persona non grata' beleid, of stop er helemaal mee. Uiteraard zie ik het liever helemaal verdwijnen, want op elk vlak vind ik het compleet nutteloos.

Beste neo,

Allereerst bedankt voor je uitgebreide, glasheldere feedback wat betreft de nieuwssectie. Ik waardeer het zeer om te zien dat je de tijd hebt genomen om tot in detail aan te geven hoe je er tegenover staat.

De nieuwssectie in zijn huidige vorm is één van de veranderingen die wij vrijwel meteen hebben doorgevoerd toen we de site van Jordy overnamen. Dit is een bewuste keuze en hier is met het oog op de nieuwe website dan ook goed over nagedacht. Het spijt me te lezen dat de nieuwssectie voor jou en waarschijnlijk vele andere leden met jou geen toegevoegde waarde heeft en wellicht juist afbreuk doet aan het beeld dat je altijd van MovieMeter hebt gehad. Toch lees ik, de kwaliteit van de artikelen even buiten beschouwing latend, geregeld wél positieve geluiden en zijn er zeker buiten de vaste community van MovieMeter dagelijks duizenden mensen die deze artikelen lezen. Ik moet je daarom teleurstellen: die artikelen zullen er blijven.

Uiteraard is het niet zo dat ik ongevoelig ben voor hetgeen blijkbaar al langer speelt, maar eerder deze week tot uiting is gekomen bij het artikel dat ik reeds heb verwijderd (daarover later meer). Dit was voor mij een eye-opener wat betreft de kwaliteit van de stukken. Te vaak werden er afgelopen tijd stukken geplaatst waar onvoldoende met een kritische blik overheen gelezen werd. Daarbij lieten vertalingen inderdaad ook weleens te wensen over. Ik ben me er dan ook terdege van bewust dat dit, zeker op een website als MovieMeter, waar passie voor film nog hoog in het vaandel staan en een zekere kwaliteitsstandaard wordt gehanteerd, essentieel is en dat ik hier - misschien van begin af aan, misschien in toenemende mate de afgelopen tijd - ernstig in heb verzaakt. Drukte of iets dat daar ook maar op lijkt, praat dit niet goed.

Dat veel van die artikelen per facto vertalingen zijn, ben ik niet met je eens. Sterker nog, dat zijn het eigenlijk nooit. Quotes daarentegen worden inderdaad weleens vertaald. Dat dit één op één vertalingen zijn, is logisch, want anders trek je de context uit zijn verband. Wat mij vervolgens wel aan te rekenen valt, is onvoldoende of foutieve duiding geven aan hetgeen er geschreven staat. Hierop ben ik bij dit artikel gewezen en ik heb dit in eerste instantie doorgevoerd, maar heb het artikel later toch verwijderd. Niet omdat ik me van die kritiek wilde ontdoen, maar omdat ik me jouw suggestie in je berichtje

Ik plaats het hier omdat dat artikel binnenkort zal verdwijnen.
vannacht heb aangetrokken. Ik was in de veronderstelling dat je bedoelde dat het artikel juist moest verdwijnen, daar het nog niet voldoende de strekking van het originele artikel vertegenwoordigde. Dit had ik wellicht moeten melden.

Waar ik zelf echter niet bij kan, is het feit dat beterschap beloven in jouw ogen absurd is. Misschien vind je dat dat station al gepasseerd is. In dat geval moet ik je teleurstellen, aangezien de artikelen niet zullen verdwijnen. Wat ik wel kan doen, is je kritiek ter harte nemen en dit doorvoeren in de artikelen die komen gaan. Het is dan vervolgens aan jou en de mensen met jou die met een zeer sceptisch oog naar de artikelen kijken, om deze beterschap te erkennen of deze in zijn geheel de rug toe te keren en te aanvaarden dat deze niet aan jou zijn besteed.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Misschien is het al eens genoemd, maar waarom geef je de community niet gewoon de kans om nieuwsartikelen te schrijven? Dan krijg je artikelen met diverse invalshoeken en komt er wat interessanter nieuws te staan dan ''Tom Hanks maakt deze nieuwe film'' of ''3 films die je echt op Netflix moet checken''. Er zitten op deze site zoveel echt gepassioneerde filmfans dat hier toch wel wat van te maken valt?

Ben zelf eerlijk, ik heb mijn bookmarks zo ingesteld dat ik de nieuwtjes niet meer hoef te zien. Omdat ze gewoon inhoudelijk weinig meerwaarde hadden. Als ik bv vandaag die link van neo las van de Volkskrant over animé, dan is dat wel een artikel met inhoud en diepgang en waar meer uit te halen valt dan alleen een plotbeschrijving en een score die MM eraan geeft.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

The Oceanic Six wrote:

Misschien is het al eens genoemd, maar waarom geef je de community niet gewoon de kans om nieuwsartikelen te schrijven? Dan krijg je artikelen met diverse invalshoeken en komt er wat interessanter nieuws te staan dan ''Tom Hanks maakt deze nieuwe film'' of ''3 films die je echt op Netflix moet checken''. Er zitten op deze site zoveel echt gepassioneerde filmfans dat hier toch wel wat van te maken valt?

Ben zelf eerlijk, ik heb mijn bookmarks zo ingesteld dat ik de nieuwtjes niet meer hoef te zien. Omdat ze gewoon inhoudelijk weinig meerwaarde hadden. Als ik bv vandaag die link van neo las van de Volkskrant over animé, dan is dat wel een artikel met inhoud en diepgang en waar meer uit te halen valt dan alleen een plotbeschrijving en een score die MM eraan geeft.

Dat kan toch al? Als je naar 'Mijn Moviemeter' gaat op uw profiel, kan je niet alleen films toevoegen maar ook nieuws.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Film Pegasus wrote:

(quote)

Dat kan toch al? Als je naar 'Mijn Moviemeter' gaat op uw profiel, kan je niet alleen films toevoegen maar ook nieuws.

Ow, nooit geweten

Word dit dan nauwelijks gedaan ofzo?

• 31144 messages
  • 5447 votes

Geen idee, maar als je graag iets wil schrijven kan dat zonder probleem.

• 634 messages
  • 1247 votes

The Oceanic Six wrote:

Deze optie is inderdaad onlangs toegevoegd. Is ook een 'artikel' aan gewijd, die een aantal dagen bovenaan in de nieuwssectie heeft gestaan.

MovieMeter.nl

Gretz

• 95 messages
  • 308 votes

dion.ollie zou het mogelijk zijn om deze feature ook in te bouwen op MusicMeter? Dat we kunnen zien op welke albums de afgelopen 3 dagen het meest gestemd is?

MovieMeter.nl - Trending

Nicolage Rico

• 20219 messages
  • 2364 votes

tbouwh wrote:

(quote)

Ik zag bij Der Goldene Handschuh van Akin 'Cinemember' op het MM-profiel staan en dat is in ieder geval de laatste toevoeging. Dus check het nog eens, maar het lijkt erop dat die tenminste weer up to date is.

Nope, staat helaas niet bij de updates van Cinemember hier op de site.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

dion.ollie

Mooi dat de nieuwsberichten zorgen voor een nieuwe doelgroep. Hoezeer ik het ook oneens ben met de saaie onderwerpen, vind ik dat wel fijn. Terwijl er echt wel mogelijkheden zijn, zelfs vrij minimaal, om ook mij tevreden te stemmen; iets meer duiding, iets meer verdieping. Maar dit is niet zo zeer mijn punt.

Ondanks de kritiek/feedback bij een aardige hoeveelheid nieuwsberichten, is blijkbaar nooit het kwartje gevallen. De spelfouten, de feitelijke onjuistheden, de onbegrijpelijke zinnen etc. Dat soort minimale kwaliteitseisen ontbreken al sinds het begin en er is werkelijk niks verbeterd. Dat zijn echt het soort dingen waar een hoofdredacteur over moet waken. Om nu pas het licht te zien is veel te laat. Ook de suggestie dat drukte er iets mee te maken heeft... Ik zie geen verschil. Daarom vind ik het absurd om nu pas beterschap te beloven. Dat is totaal ongeloofwaardig voor een betaalde, 'professionele' hoofdredacteur.

• 634 messages
  • 1247 votes

neo wrote:

dion.ollie

Mooi dat de nieuwsberichten zorgen voor een nieuwe doelgroep. Hoezeer ik het ook oneens ben met de saaie onderwerpen, vind ik dat wel fijn. Terwijl er echt wel mogelijkheden zijn, zelfs vrij minimaal, om ook mij tevreden te stemmen; iets meer duiding, iets meer verdieping. Maar dit is niet zo zeer mijn punt.

Ondanks de kritiek/feedback bij een aardige hoeveelheid nieuwsberichten, is blijkbaar nooit het kwartje gevallen. De spelfouten, de feitelijke onjuistheden, de onbegrijpelijke zinnen etc. Dat soort minimale kwaliteitseisen ontbreken al sinds het begin en er is werkelijk niks verbeterd. Dat zijn echt het soort dingen waar een hoofdredacteur over moet waken. Om nu pas het licht te zien is veel te laat. Ook de suggestie dat drukte er iets mee te maken heeft... Ik zie geen verschil. Daarom vind ik het absurd om nu pas beterschap te beloven. Dat is totaal ongeloofwaardig voor een betaalde, 'professionele' hoofdredacteur.

Luid en duidelijk. Hoezeer ik ook betreur het te moeten zeggen, kan ik in dat geval niets anders doen dan me erbij neerleggen dat ik in jouw ogen, en in de ogen van sommigen met jou, een onbekwame redacteur zal blijven.

TMP

• 1890 messages
  • 1715 votes

dion.ollie wrote:

Toch lees ik, de kwaliteit van de artikelen even buiten beschouwing latend, geregeld wél positieve geluiden en zijn er zeker buiten de vaste community van MovieMeter dagelijks duizenden mensen die deze artikelen lezen. Ik moet je daarom teleurstellen: die artikelen zullen er blijven.

Deze passage lijkt er toch op te duiden dat de clicks veruit het belangrijkste zijn en dat kwaliteit niet voorop staat. Die indruk bestond bij mij overigens al langere tijd. Ik begrijp de opmerkingen van neo dan ook goed. Het heeft geen zin om beterschap te beloven als dat de instelling is.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

dion.ollie wrote:

Hoezeer ik ook betreur het te moeten zeggen, kan ik in dat geval niets anders doen dan me erbij neerleggen dat ik in jouw ogen, en in de ogen van sommigen met jou, een onbekwame redacteur zal blijven.

Dat is dan wel weer heel nederig. Ik vind dat je in deze berichten prima schrijft, dus volgens mij is het inderdaad meer een kwestie van aandacht, of focus om het iets hipper te zeggen, en ben ik na je reacties hierboven gematigd optimistisch.

Ben heel benieuwd hoe de functie om nieuwsberichten aan te dragen gebruikt gaat worden door de community. Hopelijk ook flexibel inspringen op de feedback daar, want die zal vast komen.

Welk schaap steekt als eerste de dam over?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

TMP wrote:

(quote)

Deze passage lijkt er toch op te duiden dat de clicks veruit het belangrijkste zijn en dat kwaliteit niet voorop staat. Die indruk bestond bij mij overigens al langere tijd. Ik begrijp de opmerkingen van neo dan ook goed. Het heeft geen zin om beterschap te beloven als dat de instelling is.

Natuurlijk is dat het doel. Een commerciële partij neemt MM niet over zonder financiële reden. Maar het zou samen moeten kunnen, clicks en kwaliteit. Dat tweede ontbreekt wel ja. Mij stoort het niet, heb gewoon mijn bookmarks aangepast zodat ik direct op het forum verschijn.

Wat ik wel interessant zou vinden om te weten is of er nu in het afgelopen jaar meer bezoekers, pageviews en berichten zijn verschenen. Misschien dat dion.ollie dit kan vertellen? Het is nog steeds relatief rustig, al is het hier drukker dan bij de andere Metersites.

TMP

• 1890 messages
  • 1715 votes

The Oceanic Six wrote:

Natuurlijk is dat het doel. Een commerciële partij neemt MM niet over zonder financiële reden. Maar het zou samen moeten kunnen, clicks en kwaliteit. Dat tweede ontbreekt wel ja. Mij stoort het niet, heb gewoon mijn bookmarks aangepast zodat ik direct op het forum verschijn.

Wat ik wel interessant zou vinden om te weten is of er nu in het afgelopen jaar meer bezoekers, pageviews en berichten zijn verschenen. Misschien dat dion.ollie dit kan vertellen? Het is nog steeds relatief rustig, al is het hier drukker dan bij de andere Metersites.

Oh, zeker begrijpelijk dat er geld verdiend moet worden. Vraag me af of dat op de lange termijn gaat lukken zonder kwaliteit te leveren. En als je gewoon een clickbait site wil zijn, dan mag dat uiteraard ook. Ging mij er meer om dat er telkens verbetering wordt beloofd, maar daarvan geen enkele sprake is. Overigens heb ik er geen last van hoor, de nieuwssectie valt inderdaad ook goed te vermijden, al gebruik ik de homepage op zich nog wel best graag.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

Allicht dat het wat meer clicks en reclame opbrengt, maar qua nieuwe leden die iets toevoegen blijft het opvallend stil.

Ajax&Filmfreak

• 3362 messages
  • 3729 votes

Ik lees hierboven dat het doel van MM tegenwoordig is om geld te verdienen.

En dan vind men ook dat dat begrijpelijk is etc.

Ik vind het echter de wereld op zn kop.

In het verleden werd hier de slogan gebruikt: MM de filmsite VOOR filmliefhebbers.

Als je uitgaat van een site die er is om geld te verdienen dan is het geen filmsite voor liefhebbers meer maar liefhebbers voor een filmsite.

Ik snap best dat in een kapitalistisch systeem voor niks de zon op gaat en dat er mensen aan de site werken die ook gewoon hun huur/hyphoteek moeten betalen.

Maar ik denk dat als je een steengoede filmsite maakt voor filmliefhebbers, dat kwaliteit genoeg liefhebbers aan zal trekken en daarmee ook adverteerders, clickss etc.

En dan is de site er er dus voor de liefhebbers ipv de liefhebbers voor de site.

narva77 (crew films)

• 12724 messages
  • 6540 votes

Ajax&Filmfreak wrote:

In het verleden werd hier de slogan gebruikt: MM de filmsite VOOR filmliefhebbers.

Heel vroeger was het zelfs "Door en voor filmliefhebbers" volgens mij.

narva77 (crew films)

• 12724 messages
  • 6540 votes

The Oceanic Six wrote:

Het is nog steeds relatief rustig, al is het hier drukker dan bij de andere Metersites.

Grappig, ik las laatst op het forum op MusicMeter dat ze het hier maar een dooie boel vonden t.o.v. MusicMeter... (maar goed, dat is ook maar gewoon iemands mening)

Ajax&Filmfreak

• 3362 messages
  • 3729 votes

narva77 wrote:

(quote)
Heel vroeger was het zelfs "Door en voor filmliefhebbers" volgens mij.

Nou je het schrijft kan ik me dat idd ook nog herrinneren.

• 31144 messages
  • 5447 votes

narva77 wrote:

(quote)
Grappig, ik las laatst op het forum op MusicMeter dat ze het hier maar een dooie boel vonden t.o.v. MusicMeter... (maar goed, dat is ook maar gewoon iemands mening)

Ik ben een grote muziekliefhebber, maar heb me altijd meer thuis gevoeld op MovieMeter dan op MusicMeter. Daar is er meer activiteit bij de spelletjes, wat hier minder is geworden. Maar er is hier wel meer animo bij de films dan bij de albums op musicmeter lijkt me.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ik heb het gevoel dat Moviemeter en Musicmeter qua drukte wat gelijk zit (al zit ik zelf meer op Moviemeter) maar de andere sites daarentegen? Die zijn zo dood als een pier

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Op Gamesmeter zit gelukkig nog wel een fijne vaste (maar kleine) kern die best actief is. Op Tvmeter is echt geen reet te doen nee.

narva77 (crew films)

• 12724 messages
  • 6540 votes

MovieMeter en TvMeter worden toch samengevoegd binnenkort.

Wat me wel bij het volgende punt brengt:

Wat gebeurt er met dubbele accounts van users op MM en TVMeter? Worden die samengevoegd? Is dat technisch gezien mogelijk?

En eventuele dubbele titels van miniseries/docuseries enz?

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

narva77 wrote:

Enig nieuws daarover? Gingen we in september/oktober al geen eerste preview krijgen?

• 634 messages
  • 1247 votes

narva77 wrote:

Wat me wel bij het volgende punt brengt:

Wat gebeurt er met dubbele accounts van users op MM en TVMeter? Worden die samengevoegd? Is dat technisch gezien mogelijk?

En eventuele dubbele titels van miniseries/docuseries enz?

Leuk om te zien dat hier interesse voor is. Wat betreft het samenvoegen van MovieMeter en TV-meter hebben we al een mooie manier gevonden om accounts samen te voegen en hierbij alle data van beide accounts te behouden. Ook over het samenvoegen van dubbele miniseries wordt op dit moment nagedacht. Het is zelfs één van de laatste functies die we waterdicht moeten krijgen voordat we een eerste preview zullen delen. Dit gaat vermoedelijk wel na de feestdagen plaatsvinden, aangezien dat over het algemeen een wat drukkere periode is.

MovieMeter en TV-meter worden samen dan wel één overkoepelende website, waarin veel zaken met elkaar verweven worden, toch zal er op veel vlakken nog heel duidelijk een scheidslijn gehanteerd worden, maar daarover ter zijner tijd meer informatie.

• 634 messages
  • 1247 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Enig nieuws daarover? Gingen we in september/oktober al geen eerste preview krijgen?

Dat was inderdaad de deadline, maar zoals dat met projecten van dit formaat wel vaker het geval is, loopt dit nogal uit. Je verkijkt je erop hoeveel mooie data er verwerkt moet worden.

narva77 (crew films)

• 12724 messages
  • 6540 votes

dion.ollie wrote:

Leuk om te zien dat hier interesse voor is. Wat betreft het samenvoegen van MovieMeter en TV-meter hebben we al een mooie manier gevonden om accounts samen te voegen en hierbij alle data van beide accounts te behouden.

Bedankt voor je antwoord! Echter, hoe doe je dat als bv (hypothetisch) een user op MM de ene username/avatar heeft, en op TVMeter een totaal andere? Als dat überhaupt al voorkomt? Ik zelf heb iig op alle metersites waar ik op zit dezelfde username.

Ook over het samenvoegen van dubbele miniseries wordt op dit moment nagedacht.

Of anders handmatig titels verwijderen, als het niet anders kan?

MovieMeter en TV-meter worden samen dan wel één overkoepelende website, waarin veel zaken met elkaar verweven worden, toch zal er op veel vlakken nog heel duidelijk een scheidslijn gehanteerd worden, maar daarover ter zijner tijd meer informatie.

Vallen daar bv ook de crewtaken van de crew van beide sites onder? Of was die vraag al eerder gesteld?

• 634 messages
  • 1247 votes

narva77 wrote:

(quote)

Bedankt voor je antwoord! Echter, hoe doe je dat als bv (hypothetisch) een user op MM de ene username/avatar heeft, en op TVMeter een totaal andere? Als dat überhaupt al voorkomt? Ik zelf heb iig op alle metersites waar ik op zit dezelfde username.

(quote)

Of anders handmatig titels verwijderen, als het niet anders kan?

(quote)

Vallen daar bv ook de crewtaken van de crew van beide sites onder? Of was die vraag al eerder gesteld?

Zeker, de crewtaken van het filmgedeelte staan volledig los van die van het seriegedeelte. Dit willen we bewust zo houden.

Wat betreft de samenvoeging van profielen: dit is nogal een technisch verhaal waar ik het fijne ook niet precies van weet. Het komt er hoe dan ook op neer dat gebruikers met één gebruikersnaam door zullen moeten op de nieuwe website, terwijl de data die is verzameld onder de andere gebruikersnaam mee gaat.

GoodOldJack

• 1339 messages
  • 4625 votes

narva77 wrote:

Bedankt voor je antwoord! Echter, hoe doe je dat als bv (hypothetisch) een user op MM de ene username/avatar heeft, en op TVMeter een totaal andere? Als dat überhaupt al voorkomt?

Ik kan in ieder geval al bevestigen dat dit voorkomt .

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Metalfist wrote:

Ik heb het gevoel dat Moviemeter en Musicmeter qua drukte wat gelijk zit (al zit ik zelf meer op Moviemeter) maar de andere sites daarentegen? Die zijn zo dood als een pier

Boekmeter is altijd rustig geweest maar heeft een relatief kleine community die springlevend is. Toch maar even met dit groepje een archief van 85.000 boeken opgebouwd (!). En de recensies zijn ook niet van het minste niveau.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.