- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Ajax&Filmfreak
-
- 3362 messages
- 3729 votes
Het is op boekmeter op de 1 of andere manier ook makkelijker om je toevoegingen goedgekeurd te krijgen.
Ik heb er daar zelf meerdere titels toegevoegd terwijl het me hier nooit gelukt is. Er was hier dan altijd wel iets niet goed genoeg en dan werd voor ik er zelf tijd voor had door iemand anders de toevoeging afgemaakt.
Ik heb het hier dan ook maar opgegeven.
Er zijn ook gewoon veel meer boeken dan films (om toe te voegen). Dat scheelt ook.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Boekmeter is altijd rustig geweest maar heeft een relatief kleine community die springlevend is. Toch maar even met dit groepje een archief van 85.000 boeken opgebouwd (!). En de recensies zijn ook niet van het minste niveau.
edit: misschien is dat puur gevoelsmatig maar als ik de updates van MovieMeter of MusicMeter doorloop, dan zit daar toch echt wel veel meer beweging in dan op BoekMeter. Op TVMeter en GamesMeter ben ik amper actief maar met 1x per week een bezoek aan BoekMeter heb ik het echt wel gezien qua updates. Ik ben zelf een tijd lang erg actief geweest op de site (zo'n jaar of 5 a 6 schat ik) maar de afgelopen maanden voelt het echt alsof daar niemand meer rondloopt. Ik ben ook gewoon opgehouden met stemmen/recensies schrijven omdat ik het gevoel had dat ik ze evengoed voor mezelf in een Word documentje kon opslaan. Een gevoel dat ik bij MovieMeter niet heb.
tijs.k
-
- 139 messages
- 6 votes
Web site is heel erg langzaam momenteel. Na het klikken op een film duurt het laden erg lang
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Klopt natuurlijk, ik heb ook zo'n kleine 250 boeken toegevoegd en een kleine 200 recensies geschreven maar je kunt toch niet ontkennen dat dat vooral een ons-kent-ons groepje is dat elkaar aan de waggel houdt? Er is inderdaad een kleine community die erg actief is maar dat geeft een vertekend beeld vind ik. Na 14 jaar MovieMeter zie ik nog altijd users die ik niet ken, dat is met Boekmeter niet. Verder geen commentaar op de kwaliteit van Boekmeter natuurlijk, het gaat me om de drukte.
Als er wordt gezegd dat Boekmeter 'dood' is, dan lijkt het mij relevant om te vermelden dat Boekmeter sinds het begin van z'n bestaan een relatief kleine community heeft gehad, en dat dit nog altijd zo is. Er is in dit opzicht ook geen sprake van verval in mijn ogen (en ik ben lid van het eerste uur). Het is zelfs zo dat Boekmeter weliswaar soms vaste users verliest maar er ook nieuwe actieve users voor terugkrijgt (allemaal nog steeds zeer kleinschalig, maar toch). Rondom de active gebruikers zitten ook genoeg stille stemmers en lezers van berichten. Dus ja, de site is gewoon een levend onderdeel van het meter-bestel.
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Je bent ingelogd als BlueJudaskiss.
staat er op de FrontPage...
nu weet ik zeker niet alles, maar ik weet wel zeker dat niet klopt?
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Wat is er toch aan de hand iedere keer? De website heeft er bij mij de afgelopen week tenminste al drie keer uitgelegen, zojuist ook weer.
Edit: en letterlijk bij het refreshen/surfen na het posten van bovenstaand bericht krijg ik in eerste instantie weer een blanco pagina tot de site na een aantal keer refreshen weer opengaat. Extreem instabiel. Uit ervaring weet ik inmiddels dat dit vooral frustrerend is als je een toevoeging in het systeem probeert te zetten...
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Accountfraude!
Bannen! 
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Als er wordt gezegd dat Boekmeter 'dood' is, dan lijkt het mij relevant om te vermelden dat Boekmeter sinds het begin van z'n bestaan een relatief kleine community heeft gehad, en dat dit nog altijd zo is. Er is in dit opzicht ook geen sprake van verval in mijn ogen (en ik ben lid van het eerste uur). Het is zelfs zo dat Boekmeter weliswaar soms vaste users verliest maar er ook nieuwe actieve users voor terugkrijgt (allemaal nog steeds zeer kleinschalig, maar toch). Rondom de active gebruikers zitten ook genoeg stille stemmers en lezers van berichten. Dus ja, de site is gewoon een levend onderdeel van het meter-bestel.
Er is nu inderdaad eenmaal een community die de site frequent bezoekt maar ik krijg daar vooral het gevoel bij dat het een select vriendengroepje dat elkaar in leven houdt. Daar is, nogmaals, op zich niets mis mee maar mijn initiële punt was dat je zelfs op MovieMeter weinig stijging ziet qua nieuwe leden en dat het op Boekmeter zelfs zonder alle toeters en bellen die ze hier hebben geïntroduceerd al redelijk desastreus is.
dualcia
-
- 953 messages
- 2311 votes
Ik zie hier ook inderdaad een andere gebruiker staan dan mijn eigen gebruikersnaam.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Ik ben letterlijk 3 maanden na jij op Boekmeter geregistreerd dus ik weet ook nog hoe het er in de begindagen aan toe ging. Ik heb het gevoel dat ik een beetje een gevoelige snaar heb geraakt maar je kunt toch niet ontkennen dat in vergelijking met MovieMeter en MusicMeter BoekMeter toch gewoon geen actieve site is? Ik beweer ook nergens dat het geen onderdeel zou zijn van het meter-bestel dus vanwaar die opmerking opeens komt?
Er is nu inderdaad eenmaal een community die de site frequent bezoekt maar ik krijg daar vooral het gevoel bij dat het een select vriendengroepje dat elkaar in leven houdt. Daar is, nogmaals, op zich niets mis mee maar mijn initiële punt was dat je zelfs op MovieMeter weinig stijging ziet qua nieuwe leden en dat het op Boekmeter zelfs zonder alle toeters en bellen die ze hier hebben geïntroduceerd al redelijk desastreus is.
Jij begrijpt mij niet, maar ik begrijp jou ook totaal niet. Welk punt probeer je nu precies te maken? Dat Boekmeter een andere site is dan Moviemeter?
Volgens mij gaat het erom dat er een soort doem-notie werd opgeworpen waarin het zo werd voorgesteld dat de diverse metersites op sterven na dood zijn, al of niet veroorzaakt door de overname. Wat ik zeg is dat Boekmeter altijd klein is geweest maar met een harde kern, en dat dit nog steeds zo is. Dat is inherent aan de site. Het lezen van boeken is een minder populair tijdverdrijf dan filmkijken heden ten dage. Met dit verschil in sites is niks mis. Het is geen teken dat de site dood is. Wijs mij maar een andere website aan in het Nederlands taalgebied waar je meer dan 200 beoordelingen hebt staan van De broers Karamazov.
Overigens kennen de leden van Boekmeter elkaar, op enkele uitzonderingen na, niet. Dat hele idee van een select vriendengroepje slaat ook nergens op. Het is klein, dat is alles. Ik ken geen site die zo open, vriendelijke en tolerant is richting iedereen. Niet voor niks dat het voetbaltopic op Boekmeter is doorgezet.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik zou echt niet weten hoe ik het nog duidelijker kan omschrijven dan hetgeen ik in mijn vorige berichten heb gedaan eRCee. Je gaat inderdaad echt compleet voorbij aan hetgeen ik bedoel. Ik heb de indruk dat Boekmeter je heel nauw aan het hart ligt en dat de emoties de overhand nemen dus laten we het hier dan maar bij laten. Een toepasselijk stukje uit Twee Koningskinderen:
Het water was veel te diep.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
The Lakes (1997) is naar het forum verplaatst, aangezien het een tv-serie betreft met meerdere seizoenen.
Seam
-
- 991 messages
- 2310 votes
Bij:
Mijn recensie van 1100 woorden is volledig weggehaald omdat er blijkbaar een respectloze tekst in staat? Het zou fijn zijn als ik te horen krijg wat respectloos is zodat ik hem kan aanpassen. Echt geen stijl om een uitgebreide recensie compleet te verwijderen. Het is maar goed dat ik hem opgeslagen had...
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Zou inderdaad wel fijner zijn wat er dan zowaar respectloos is dit door de crewlid verwijderd te worden en te melden. Ik sla mijn meningen bijvoorbeeld niet op, als iets zomaar verwijderd word ben ik wel een aardig werkje kwijt. Zie maar mijn laatste mening waar je al gauw 45 tot 60 minuten mee bezig kan zijn.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4511 votes
Nu ben ik wel benieuwd naar die mening 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Als moderators verwijderen we niet snel een bericht, maar in dit geval was er zeker reden toe. En de reden werd zeker duidelijk gemaakt aan de auteur.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Als moderators verwijderen we niet snel een bericht, maar in dit geval was er zeker reden toe. En de reden werd zeker duidelijk gemaakt aan de auteur.
Wat voor iets schokkend stond daar dan in dat een hele review weg moest?
En dan nog zou ik denken, kopieer dan die review even en stuur hem terug aan de betreffende user. Ik zou ook pislink worden als zo'n lap tekst verwijderd is.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Als je kijkt naar het type film en de toon van de review, dan is het niet moeilijk de puzzel te leggen toch?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Als je kijkt naar het type film en de toon van de review, dan is het niet moeilijk de puzzel te leggen toch?
Nou, nee. Ik heb serieus geen idee. Het lijkt me geen user die agressief is of iets heel naars zou typen. Ik hoop vooral dat het niet een ingreep is omdat 1 of 2 personen huilie hebben gedaan en ergens over gekwetst zijn. Die hele cancel cultuur is in het dagelijkse leven al extreem vermoeiend.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Zou inderdaad wel fijner zijn wat er dan zowaar respectloos is dit door de crewlid verwijderd te worden en te melden. Ik sla mijn meningen bijvoorbeeld niet op, als iets zomaar verwijderd word ben ik wel een aardig werkje kwijt. Zie maar mijn laatste mening waar je al gauw 45 tot 60 minuten mee bezig kan zijn.
Een uur? Ik typ de meeste lange reviews in 10 of 15 minuten. Maar ik tik ze dan ook op een laptop, een mobiel is daar totaal ongeschikt voor. Althans, voor mij.
Seam
-
- 991 messages
- 2310 votes
Een uur? Ik typ de meeste lange reviews in 10 of 15 minuten. Maar ik tik ze dan ook op een laptop, een mobiel is daar totaal ongeschikt voor. Althans, voor mij.
In reactie op de overigen: het waren vooral grapjes over de aantrekkelijkheid van de hoofdrolspeler. Flauw, maar wel duidelijk komisch in mijn ogen. Je kan dat als aanval zien, maar er zijn er ook genoeg die het als humor zien (getuige de meerdere likes die mijn review kreeg).
Los van de inhoud, heb ik vooral een probleem dat zo'n uitgebreide mening zonder vooraankondiging of zonder het origineel te bewaren, zo maar verwijderd wordt. Ik had er duidelijk voldoende tijd ingestoken en ik ging ook duidelijk in op de film.
Maar goed ik heb het aangepast, met een disclaimer, hopelijk is nu iedereen weer blij 
Ik heb wel een vermoeden, maar wel vervelend dat het me pas duidelijk gemaakt wordt als ik er zelf om vraag
Is in mijn ogen de omgekeerde wereld 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Serieus, een bericht wordt weggehaald omdat je de hoofdrolspeelster op uiterlijk beoordeeld? Dan kan je bij mij ook tig berichten weghalen en bij anderen ook.
Dan klopt mijn vermoeden dus wel, dat de crew het hoofd laat hangen naar 1 of 2 beroepsgekwetsen op deze site, net als bedrijven dit in het echie ook doen als iemand iets niet vind kunnen. Binnenkort cancelen we als land de boeken van Jip en Janneke.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4511 votes
Jip en Janneke.
Jip en Janneke zijn al inclusief gemaakt in een prachtige reeks van die stripjes van Van 9 tot 5 (staan wel op de facebook-pagina daarvan de afgelopen twee dagen).
Ajax&Filmfreak
-
- 3362 messages
- 3729 votes
Bij:
Mijn recensie van 1100 woorden is volledig weggehaald omdat er blijkbaar een respectloze tekst in staat? Het zou fijn zijn als ik te horen krijg wat respectloos is zodat ik hem kan aanpassen. Echt geen stijl om een uitgebreide recensie compleet te verwijderen. Het is maar goed dat ik hem opgeslagen had...
Ik vind het ook wel ironisch dat iets respectloos wordt weggehaald omdet het respectloos zou zijn.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Jip en Janneke zijn al inclusief gemaakt in een prachtige reeks van die stripjes van Van 9 tot 5 (staan wel op de facebook-pagina daarvan de afgelopen twee dagen).
Hahaha ik heb die pagina even opgezocht. Erg treffend ja.
Seam
-
- 991 messages
- 2310 votes
Erg treurig dat ik het gewicht van een hoofdpersonage niet mag benoemen. Een vol figuur noemen, mag wel. Triest hoor. Het is niet alsof ik iemand een vet zwijn of ranzig dik mormel noemde. Ik benoemde enkel haar gewicht.
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
Ik vind het dan weer ironisch dat mensen hier zielig gaan lopen doen over censuur en over 'beroepsgekwetsen', terwijl ze schijnbaar het oorspronkelijke bericht niet eens gelezen hebben en dus geen idee hebben waar het over gaat. En in het filmtopic nog eens willekeurige andere users gaan aanvallen. Over zelfmedelijden en lange tenen gesproken.
En nee, ik heb het oorspronkelijke bericht óók niet gelezen, en heb dus geen mening over wat er in stond. Lijkt me ook beter om eventuele kwetsende stukken tekst te verwijderen ipv de hele lap tekst, dus kan me de irritatie van Seam ook wel voorstellen hoor.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Het seksisme (richting vrouwen) is wel een hekel punt op dit forum met veelal mannen/puberjongens. Ik pleit voor een vrouwelijk lid van het moderatorenteam!
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Het seksisme (richting vrouwen) is wel een hekel punt op dit forum met veelal mannen/puberjongens. Ik pleit voor een vrouwelijk lid van het moderatorenteam!
Zeker welkom, wat mij betreft hoort dit gedrag hier niet thuis. Dat heeft niets meer met film te maken, maar gaat soms recht op persoon. Vrijheid van mening wil niet zeggen dat je hier zomaar alles kan schrijven.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik vind het dan weer ironisch dat mensen hier zielig gaan lopen doen over censuur en over 'beroepsgekwetsen', terwijl ze schijnbaar het oorspronkelijke bericht niet eens gelezen hebben en dus geen idee hebben waar het over gaat. En in het filmtopic nog eens willekeurige andere users gaan aanvallen. Over zelfmedelijden en lange tenen gesproken.
En nee, ik heb het oorspronkelijke bericht óók niet gelezen, en heb dus geen mening over wat er in stond. Lijkt me ook beter om eventuele kwetsende stukken tekst te verwijderen ipv de hele lap tekst, dus kan me de irritatie van Seam ook wel voorstellen hoor.
Ik heb het originele bericht gelezen.
Echt geklaag om helemaal niets. Tenzij je inderdaad een beroepsgekwetste bent.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.