- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Ik ben en blijf tegen betaling, dit was een gratis site, en toen kwam er een beetje reclame! Goed prima. Maar de manier waarop het nu gaat + alle bijkomende problemen ! Nee al zou ik er over hebben gedacht bij mij blijft het nee.
Wel zeiken maar niet lappen. Zo werkt dat natuurlijk niet beste man.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Ik ben en blijf tegen betaling, dit was een gratis site, en toen kwam er een beetje reclame! Goed prima. Maar de manier waarop het nu gaat + alle bijkomende problemen ! Nee al zou ik er over hebben gedacht bij mij blijft het nee.
Het is nog steeds een gratis site... Ik denk niet dat je kan verlangen dat een website reclameloos blijft ook al betaal je zelf geen bijdrage. De site moet toch op een manier online kunnen blijven en dat word echt niet uit eigen zak betaald. En er moet natuurlijk brood op de plank komen, dus de keuze voor advertenties lijkt mij wel duidelijk.
Betalen is vrijwillig, wil je het niet dan moet je gewoon dealen met de problemen zoals ze nu zijn.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Wel zeiken maar niet lappen. Zo werkt dat natuurlijk niet beste man.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Betalen is vrijwillig, wil je het niet dan moet je gewoon dealen met de problemen zoals ze nu zijn.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Gratis bestaat niet.
Er was altijd reclame en ook vroeger ging daar wel eens iets mis mee. Wel werd het toen in mijn ervaring sneller verholpen.
Google of facebook zijn ook niet gratis, je betaalt alleen niet met geld maar met data, die zij weer gebruiken voor advertentieprofielen, die vervolgens kunnen worden ingezet om je hier (min of meer) relevante reclames te laten zien. Waar MM weer wat inkomsten van genereert van de advertentiepartij.
Los daarvan moet MM (voor hun eigen hachje, niet omdat ze het ons verplicht zijn, al zou het leuk zijn) zorgen dat de gebruikerservaring weer beter wordt. Daar wint iedereen bij.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Gratis bestaat niet.
Er was altijd reclame en ook vroeger ging daar wel eens iets mis mee. Wel werd het toen in mijn ervaring sneller verholpen.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Wat dan? We hebben het hier over advertentieproblemen, simpel weg iets wat ik niet zie op deze website. Ik kan dit enkel ondervinden op MusicMeter, een website die ik zelden bezoek op de telefoon.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Toen ik me in 2005 inschreef werd nergens geroepen over betaling of onvoorziene kosten, of in de toekomst, dus in mijn ogen gratis !!!!
Sure. Maar dat is te kort door de bocht. Een telefoon was ook jarenlang zogenaamd gratis bij je mobiele abonnement voor veel Nederlanders, daar heb je nu toch ook andere gedachten bij?
Een site in de lucht houden kost tijd en geld, dat moet betaald worden, one way or another.
Enige jammere is dat je het nu heel erg merkt, en vooral de afgelopen dagen. Maar ook onder Jordy zijn er wel eens opdringerige adds geweest, al was hij (gelukkig) ook geen fan van te opdringerige advertenties.
Ik hoop dat de nieuwe eigenaren dat ook (gaan) aanhouden, of een aantrekkelijke ervaring tegen betaling bieden. Anders zou het voor mij ook een no-go worden; heel allergisch voor.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Wat dan? We hebben het hier over advertentieproblemen, simpel weg iets wat ik niet zie op deze website. Ik kan dit enkel ondervinden op MusicMeter, een website die ik zelden bezoek op de telefoon.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
Nee Nee, het zeiken is begonnen toen de nieuwe eigenaars om de hoek kwamen kijken, jij moet wel realistisch blijven he! voor die tijd was er NIKS aan de hand.
Daar kan je de nieuwe eigenaars wel op aankijken, maar daar is Jordy net zo goed voor verantwoordelijk. Alle respect voor het werk dat hij in deze sites gestoken heeft, maar 1 programmeur die alles onderhoudt levert no doubt een mesthoop aan code op. Als je het zelf gebouwd hebt valt dat nog enigszins te overzien (al zag je het af en toe ook gewoon kraken/breken op de oude site), maar als je zo iets van een ander moet overnemen dan volgt er sowieso een periode waarin het even minder gaat. Waar de nieuwe eigenaar op onverwachte bugs stuit die te maken hebben met historische troep.
Verder is het internet (en MM) ook sterk geëvolueerd sinds 2005. De functionaliteit is steeds uitgebreid, iedereen verwacht dat het ook mobiel werkt, database groeit, server infrastructuur wordt complexer. Dat zoiets na een tijdje niet meer uit eigen zak te betalen valt is ook niet verwonderlijk.
Dat er onderschatting geweest is vanuit de nieuwe eigenaars is inderdaad waar (maar iets waar je als gebruiker op voorhand ook al rekening mee had kunnen houden) en dat de communicatie niet optimaal verliep is ook waar (hebben ze ondertussen al 100 keer zelf gezegd), maar er over blijven zeuren en klagen en janken heeft vooral zijn impact om de community zelf, niet zozeer op de nieuwe eigenaars.
Dus jank maar een eind weg, maar verbaas je er dan ook niet over dat je tegenwind krijgt van mensen die wél nog graag op MM zitten en een kleine jaarlijke bijdrage willen betalen. Of het geduld hebben om door wat functionele bugs heen te bijten.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Hey het is mijn mening he, dus ga nou niet ineens mij aanvallen, vrijheid van meningsuiting. En ik zie het zo dus ja, termen zoals janken ect vind k nou niet erg leuk, ik zeg ook alles gewoon netjes.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
All-caps, vier uitroeptekens, "Shit" met een hoofdletter zelfs. Het is maar wat je netjes noemt.
En zoals ik al zei, je mag best je mening geven, maar anderen mogen dat ook en verwacht je bij zoveel negativiteit best aan wat tegenwind.
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Mijn hemel 606. Elk weerwoord en iedere tegenwind op je idee 'het was gratis dus dat moet het blijven' afdoen met de 'vrijheid van meningsuiting' dooddoener is nogal vermoeiend. Als je geen discussie aan kan, begin d'r dan ook niet aan.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Mijn hemel 606. Elk weerwoord en iedere tegenwind op je idee 'het was gratis dus dat moet het blijven' afdoen met de 'vrijheid van meningsuiting' dooddoener is nogal vermoeiend. Als je geen discussie aan kan, begin d'r dan ook niet aan.
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Dat is alleen maar een reactie op jouw manier van reageren.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik ben wel bereid om zo een soort premium te nemen. De reclame stoort me niet zo maar die algemene filmartikels op elke individuele filmpagina wel. Die 2 zou ik liever vervangen zien door wat 'nuttigere' functionaliteiten. Van mij mogen nieuwsartikels gerust blijven bestaan maar dan op een algemene nieuwspagina (nu wordt daarvoor de hoofdpagina gebruikt waar veel regulars toch niet op kijken denk ik). Nieuwsartikels op individuele filmpagina zouden mij niet storen als ze daadwerkelijk verband houden met de film zelf. En ik denk dat er nog wel andere leuke dingen te bedenken vallen.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Ik neem dan toch liever Premium om interessante extra's te krijgen (Letterboxd) en niet om twijfelachtige beslissingen van een eigenaar terug te kunnen draaien.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik neem dan toch liever Premium om interessante extra's te krijgen (Letterboxd) en niet om twijfelachtige beslissingen van een eigenaar terug te kunnen draaien.
Dat bijvoorbeeld ja.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Dat is alleen maar een reactie op jouw manier van reageren.
je probeert jezelf goed te praten, want ik geef mijn eigen mening over wat ik ervaar. En die mag ik geven want het is tenslotte mijn gevoel.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Je kan ook denken dat het mooi meegenomen is dat je 15 jaar gratis deze site hebt mogen gebruiken. Ik heb geen moeite met een premium-model, zolang er maar wel extra's bij zitten waardoor je het gevoel hebt dat het het geld waard is. In 2005 was het internet gewoon compleet anders dan vandaag de dag. Het gevolg kan ook zijn dat MM ooit ermee stopt als het niet rendabel is. Voor de andere metersites lijkt een abonnement me niet zo belangrijk, die sites zijn veel te kleinschalig en worden ook nauwelijks onderhouden.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Voor de andere metersites lijkt een abonnement me niet zo belangrijk, die sites zijn veel te kleinschalig en worden ook nauwelijks onderhouden.
Ik heb de reclame nooit een probleem gevonden (omdat ik me ook ergens meen te herinneren dat Jordy zei dat de inkomsten voor reclame nog altijd hoger lagen dan de donaties) maar als er zo'n extra functionaliteiten inzitten.. Lijkt me wel interessant. Dan kan ik misschien is op alle sites die stommiteit van mijn usernaam zonder hoofdletter te laten beginnen rechttrekken
Privéforum dat ik hier ergens zag passeren vind ik dan weer minder interessant, maar zo'n optie om avatars wel/niet te tonen past daar ook perfect in.
Weet er trouwens iemand nog het drama dat ontstond toen avatars of het nieuwe (of één van de nieuwe) design(s) werden geïntroduceerd? Doet me in mindere mate aan al dit denken. Ook toen werd er gedreigd van weg te gaan en dat MovieMeter in elkaar ging zakken als het op die manier verder ging etc.. Dat is toch ook allemaal losgelopen dus ik snap echt niet waar iedereen zich zo enorm druk in maakt.
Verder is dit gewoon eigenlijk het perfecte antwoord:
Daar kan je de nieuwe eigenaars wel op aankijken, maar daar is Jordy net zo goed voor verantwoordelijk. Alle respect voor het werk dat hij in deze sites gestoken heeft, maar 1 programmeur die alles onderhoudt levert no doubt een mesthoop aan code op. Als je het zelf gebouwd hebt valt dat nog enigszins te overzien (al zag je het af en toe ook gewoon kraken/breken op de oude site), maar als je zo iets van een ander moet overnemen dan volgt er sowieso een periode waarin het even minder gaat. Waar de nieuwe eigenaar op onverwachte bugs stuit die te maken hebben met historische troep.
...
Dat er onderschatting geweest is vanuit de nieuwe eigenaars is inderdaad waar (maar iets waar je als gebruiker op voorhand ook al rekening mee had kunnen houden) en dat de communicatie niet optimaal verliep is ook waar (hebben ze ondertussen al 100 keer zelf gezegd), maar er over blijven zeuren en klagen en janken heeft vooral zijn impact om de community zelf, niet zozeer op de nieuwe eigenaars.
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
je probeert jezelf goed te praten, want ik geef mijn eigen mening over wat ik ervaar. En die mag ik geven want het is tenslotte mijn gevoel. "De site was gratis dus nu ga ik er ook niet voor betalen" is geen gevoel. Dat is een 100% rationele beslissing. En ik schuif niks af. Ik constateer.
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
. Voor de andere metersites lijkt een abonnement me niet zo belangrijk, die sites zijn veel te kleinschalig en worden ook nauwelijks onderhouden.
MusicMeter is met 50.000 leden niet helemaal te verwaarlozen.
Ik heb eigenlijk geen idee of er andere sites zijn met zo'n database aan muziek.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Inderdaad, je kunt MusicMeter in ieder geval niet wegschuiven. Deze is qua Boekmeter en Gamesmeter veel actiever, en de harde kern is misschien nog wel iets sterker dan hier op MovieMeter (zoals we zagen toen de drie moderatoren er van door gingen), al kunnen we de sites natuurlijk nooit helemaal realistisch vergelijken. Deze mag je dus sowieso niet vergeten en zeker niet verkeerd inschatten.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
.
Voor de programmeerleek is de verandering in het gebruik van de site groot en dan denk je... Iemand onderhoudt in zijn eentje een site en je hebt amper tot nooit problemen (ik iig niet) en vervolgens neemt een professionele partij het over en kraakt de site al een half jaar aan alle kanten.
Jouw verhaalt verduidelijkt voor mij het overname proces iig al een stuk meer en dit had ik van tevoren eigenlijk wel willen weten. Want er zijn veel ergernissen geweest en als dit uit jouw verhaal zou weten dan had ik er ook anders ingestaan de afgelopen maanden.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens zoveel heb zien foutgaat de afgelopen tijd, maar ik heb dan ook geen last van advertentieproblemen. Anderzijds waren die er ook al ten tijde dat Jordy nog aan het roer stond. Dat verloopt sowieso via externe services die af en toe dingen doen waar je als website beheerder niet blij mee bent, maar je ook niet tegen kan wapenen.
Het enige grote issue dat ik ervaren heb was de zoek die een aantal keren niet meer werkte, en ook dat was niet meteen onoverkomelijk (eerder gewoon wat vervelend).
Om even een analogie te geven, programmacode van een hobbyproject/website onderhouden door 1 persoon kan je best zien als het cliché van een compleet chaotische en overladen bureau. De persoon van wie die bureau is vindt er doorgaans makkelijk iets terug, de rest ziet alleen een stapel rotzooi. Zoiets overnemen is nooit makkelijk. Het enige wat je van een professionele partij zou mogen verwachten is dat ze die chaos vooraf al kunnen inschatten én ook beseffen dat het meestal erger is dan de eigen inschatting die ze gemaakt hebben. Maar ik merk nog dagelijks dat zelfs de grootste en meest professionele partijen daar tegen zondigen, en daar reken ik ook gewoon mezelf bij 
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Voor de andere metersites lijkt een abonnement me niet zo belangrijk, die sites zijn veel te kleinschalig en worden ook nauwelijks onderhouden.
FYI, MusicMeter is een stuk actiever dan MovieMeter met ook nog een database die 4 keer zo groot is.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
FYI, MusicMeter is een stuk actiever dan MovieMeter met ook nog een database die 4 keer zo groot is.
Ah, dan zit er meer muziek in die site dan ik dacht 
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Ja, nu komt er natuurlijk ook wel weer meer muziek uit dan films, dus de vergelijking is niet helemaal eerlijk.
Maar goed, het maakt verder ook niet uit, want een abonnementsmodel is sowieso geen overweging vermoed ik.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ja, nu komt er natuurlijk ook wel weer meer muziek uit dan films, dus de vergelijking is niet helemaal eerlijk.
Maar goed, het maakt verder ook niet uit, want een abonnementsmodel is sowieso geen overweging vermoed ik.
Het was eigenlijk een vrij slechte woordgrap van me...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.