- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4886 votes
Gewoon een vraagje en weet eigenlijk niet of dit al eens de revue is gepasseerd.
Is het misschien in de toekomst mogelijk per genre van film een top-10 samen te stellen ?
Ik vind bv. "The Shawshank Redemption","Alien","Evil Dead","Die Hard" en "Dumb and dumber" topfilmen in hun genre.In de huidige top-10 opzet is er dus eigenlijk nog maar plaats voor 5 titels. De mogelijkheden zijn dan een beetje ruimer.
Maar een ideetje en indien niet mogelijk of te complex, zal ik het wel overleven. MM is op dit moment voor mij sowieso al een top-site 
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Volgens mij zijn soortgelijke dingen al eerder gevraagd. Vaak wordt dan verwezen naar het forum waar diverse topics hiervoor zijn aangemaakt.
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
je kunt naar Toplijsten gaan, dan Overigen, en daar kun je Genre selecteren (of andere kenmerken zoals filmjaar).
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4886 votes
Bottleneck Dat zijn dan top-lijsten gegenereerd door het stemmen op MM. Niet direct datgene wat ik bedoel. Eigenlijk hetzelfde principe maar dan bij "Mijn moviemeter" de Top-10 aanmaken per genre. Maar zoals ik al zei is het niet levensnoodzakelijk 
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Wat je wel kan doen is in mijn films lijstjes maken per genre alleen dan staan ze dus niet van 1 - 10 onder elkaar of in het forum reageren bij allerlei verschillende genres (en decennia). (En dan in je updates houden, tenminste zo doe ik het, en dan om de zoveel tijd weer eens updaten).
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
Bottleneck Dat zijn dan top-lijsten gegenereerd door het stemmen op MM. Niet direct datgene wat ik bedoel. Eigenlijk hetzelfde principe maar dan bij "Mijn moviemeter" de Top-10 aanmaken per genre. Maar zoals ik al zei is het niet levensnoodzakelijk
Ah zo.
Dat kan eventueel nog wel via een omweg: ga naar Zoeken, dan Zoeken in Eigen Stemmen, daar kun je een genre aanklikken en dan onderaan sorteren op 'eigen stem'. Dan krijg je per genre een overzicht van je eigen stemmen, van hoog naar laag. 
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Kunnen in de updates deze dingen niet wit worden als je de betreffende pagina (filmpagina of forumtopic) hebt geopend? En dat ze pas weer oranje worden als er een nieuw bericht geplaatst is. Nu moet je constant in de gaten houden door wie en hoe laat het laatste bericht geplaatst is.
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
Goed idee. Ik log nu honderd keer per dag in en uit om die dingen wit te krijgen.
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Daar had ik vanmiddag ook last van: steeds dezelfde topics aanklikken die ik net daarvoor al bekeken had omdat ze nog als "ongelezen" stonden. Zou een welkome aanpassing zijn.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Het idee achter dit mechanisme is dat je de site bezoekt, aan de hand van de icoontjes nieuwe dingen leest die je interessant vindt, weer andere dingen met je leven gaat doen, en op z'n vroegst een paar uur later weer een bezoek aan de site pleegt (waarbij de icoontjes gereset zijn) 
Misschien is voor de grote liefhebbers van deze site een knop "markeer alles als gelezen" een optie. Zoiets staat ook op de ideeenlijst. Om stuk voor stuk bij te houden wat je wel en niet gelezen hebt is technisch denk ik een erg zware aanpassing.
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4886 votes
Bottleneck Inderdaad op die manier werkt het eigenlijk nog het beste
Bedankt !
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Bij deze film Occhi Freddi della Paura, Gli (1971) en deze Orrori del Castello di Norimberga, Gli (1972) staat bovenaan de titelpagina het lidwoord nog achter de titel. Ik dacht dat die allemaal 'verbeterd' waren ooit; Gli blijkbaar vergeten...
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
De crew heeft geconcludeerd dat de huidige gedragsregels niet afdoende zijn voor het aanpakken van bepaalde excessen die we de afgelopen tijd steeds vaker zien terugkomen.
We hebben daarom besloten de gedragsregels uit te breiden met de volgende aanvullende regels:
1.
Het in extreme mate domineren van (film)discussies is op MovieMeter niet toegestaan. Dit betreft het in feite volspammen van (film)discussies met tientallen tot soms wel honderden berichten per film(discussie). Dit betreft ook het niet tolereren en niet willen verdiepen in afwijkende meningen van andere users, door er steeds vol bovenop te duiken. Dit laat onvoldoende ruimte voor andere users en wordt niet getolereerd op MM. Als je je hier schuldig aan maakt krijg je een stevige waarschuwing van de moderators. Ga je vervolgens toch door met dit gedrag, dan volgt onherroepelijk een ban.
Als je fan bent van een film, gedraag je dan in de discussies niet als 'freak' die altijd het laatste woord opeist. Dat wekt veel irritatie op. Ook als een user waar je mee in discusie bent aangeeft dat hij of zij wel klaar is met de discussie, daag de user dan niet uit de discussie voort te zetten. Ook het alsmaar er op wijzen dat de ander het niet begrepen heeft wekt wrevel.
2.
Het bespreken van users (zowel actieve als gebande users) is niet toegestaan. Dit voedt namelijk een roddelcultuur en groepjesvorming. Als je een klacht hebt over een bepaalde user, meld dit dan via een privébericht aan een moderator.
Die tweede regel was overigens al van kracht, maar die stond een beetje verstopt in de Wiki.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Duidelijke taal, daar kunnen we wat mee. Zal de site zeker leuker maken !
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Bij deze film Occhi Freddi della Paura, Gli (1971) en deze Orrori del Castello di Norimberga, Gli (1972) staat bovenaan de titelpagina het lidwoord nog achter de titel. Ik dacht dat die allemaal 'verbeterd' waren ooit; Gli blijkbaar vergeten...
gaat op de lijst!
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ook het alsmaar er op wijzen dat de ander het niet begrepen heeft wekt wrevel.
Geldt dit meer voor korte termijn of gewoon voor altijd.
Bijvoorbeeld na een aantal maanden zie je weer iets "dat niet door de beugel" kan, mag je dan wel reageren. Of is het dan ook "ja we weten al dat je er niks aan vond/dat het je favoriete film is". (Je hebt een aantal keer je mening gegeven, dus klaar).
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Wanneer ik via mijn updates op het icoontje klik voor het laatste nieuwe bericht, dan werkt dit enkel wanneer de berichten niet gespreid staan over meerdere pagina's. Vooral duidelijk bij de K.O. van mooiste actrices.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
het laatste nieuwe bericht
het eerste nieuwe bericht, of het laatste bericht?
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Geldt dit meer voor korte termijn of gewoon voor altijd.
Bijvoorbeeld na een aantal maanden zie je weer iets "dat niet door de beugel" kan, mag je dan wel reageren. Of is het dan ook "ja we weten al dat je er niks aan vond/dat het je favoriete film is". (Je hebt een aantal keer je mening gegeven, dus klaar).
Jou mening over een film moet de discussie gewoon niet domineren, dat is alles. Als je ervoor zorgt dat dat niet het geval is kun je gewoon zo nu en dan van je laten horen natuurlijk. Zodra mensen het topic niet meer gaan openen omdat Dick2008 ALWEER heeft gereageerd dan ben je dus verkeerd bezig.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Inderdaad niet duidelijk geformuleerd. Het eerste nieuwe bericht dus
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
zal ik eens naar kijken, bedankt
waarschijnlijk iets dat alleen speelt bij de instelling "nieuwste bericht eerst"
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Op een topic waar het eerste nieuwste bericht nog op pagina 1 staat werkt het perfect maar het is enkel wanneer ik naar pagina 2 moet. Op zich niet zo'n ergernis maar bon.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Jou mening over een film moet de discussie gewoon niet domineren, dat is alles.
Ok. Duidelijk.
Fortune
-
- 4312 messages
- 2769 votes
Het smiley/emoticon topic is geinfecteerd met malware van planetsmileys.com of iets dergelijks. 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Weet je toevallig ook op welke pagina het staat?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik krijg ook een mallware melding bij het smiley en emoticons topic. Laatste pagina denk ik, want ik klik altijd om naar het laatste bericht te gaan.
Fortune
-
- 4312 messages
- 2769 votes
Ik kan er niet op, virusscanner houd mij tegen.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
weg?
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Als ik in het zoekvak rechtsbovenin Hard knocks invoer krijg ik de melding "Er zijn geen resultaten voor je zoekopdracht". Hoe kan dat als er een forumtopic is met exact dezelfde titel? Overigen >> Televisie >> Hard Knocks
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.