• 178.033 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.613 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Dat heb ik gemist. Mooi .

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Elineloves wrote:

(quote)

Dat is bij IMDB ook zo toch? Loved it, hated it en neutral. Best handig inderdaad.

Niet bij stil gestaan maar het imdb heeft ook iets soortgelijks inderdaad.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

143547 gebruikers en waarschijnlijk worden de likes/duimpjes/whatever verdeeld over 20 mensen. Ook niet echt een waarde-oordeel aan te verbinden dan. Maar ik heb er verder geen problemen mee hoor, wanneer mensen bevestiging zoeken dat ze goed bezig zijn met hun recensies zie ik daar weinig kwaad in.

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7275 votes

Vind het wel een leuk idee eigenlijk.

Film Pegasus wrote:

Ik beweer niet dat men gaat stemmen op gekende gebruikers, maar wel likes gaat geven op recensies met een gelijkaardige score, los van de inhoud.

Ik denk dat dit wel meevalt. Kan enorm genieten van goede recensies waar ik het uiteindelijk niet met de eindbeoordeling eens ben. Zou zelf dus rustig op de 'like-knop' kunnen drukken bij een een recensie met een voor mij afwijkende mening.

I like it.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dat vind jij. Maar mensen kunnen soms met zijn allen iemand aanvallen. Het interesseert ze niet wat jij inhoudelijk van de film vindt, het stoort ze dat je laag stemt of vinden het onbegrijpelijk dat je de film niet goed vindt, zulke dingen, ondanks de goede argumentering.

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7275 votes

Dat klopt helaas, maar wat heeft dat met een eventuele like-knop te maken?

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Tot hoe ver laat je het dan gaan? Alle berichten, inclusief forum? Alleen aangevinkte meningen bij films? Anders krijg je straks bij een bericht als 'Wat een poep film' 8 likes ofzo. Dat heeft dan ook weinig toegevoegde waarde.

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7275 votes

Het lijkt me iets voor bij een aangevinkte recensie. Alleen bij films dus.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Mij ook, anders kunnen inderdaad nietszeggende berichten enorm veel likes krijgen. Voor dat scenario dat Eline schetst ben ik dan ook een beetje bang voor. In het forum ook niet wenselijk, vooral bij het voetbaltopic.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Zinema wrote:

Dat klopt helaas, maar wat heeft dat met een eventuele like-knop te maken?

In jouw geval niets en dat zal wel voor meerdere mensen gelden. Maar om er vanuit te gaan dat het maar een handje vol mensen zijn die er "misbruik" van maken, vind ik wat voorbarig.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Elineloves wrote:

Tot hoe ver laat je het dan gaan? Alle berichten, inclusief forum? Alleen aangevinkte meningen bij films? Anders krijg je straks bij een bericht als 'Wat een poep film' 8 likes ofzo. Dat heeft dan ook weinig toegevoegde waarde.

Het gaat alleen maar om aangevinkte meningen, daar worden wel eisen aan gesteld. Maar of dat ook allemaal wordt nageleefd ....

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Bijkomend probleem daar is wel dat lang niet iedereen z'n meningen aanvinkt.

Ik blijf voor nu bij m'n eerdere mening dat ik de wens snap, en zelf ook wel eens ervaar, maar dat ik bang ben dat het teveel vervelende off-topic discussies op zal leveren bij de films.

Bovendien ben ik ook wel bang dat het vooral door een klein kliekje die-hards gebruikt zal worden om gelijkgezinden veren in de kont te stoppen. Een goed geschreven negatieve recensie bij een populaire film zal nooit veel likes ontvangen, denk ik, waardoor die likes alleen maar de heersende opinie gaan onderstrepen ipv dat het een mechanisme wordt om mooie stukjes tekst prominenter naar voren te kunnen halen, of te belonen.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ben ook wel een beetje bang dat de mensen die nu ook al bepaalde films adopteren / terroriseren door er honderden berichten te plaatsen, hiermee nog meer ammonutie krijgen om de discussie te gaan overheersen.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Jordy wrote:

Een goed geschreven negatieve recensie bij een populaire film zal nooit veel likes ontvangen, denk ik, waardoor die likes alleen maar de heersende opinie gaan onderstrepen ipv dat het een mechanisme wordt om mooie stukjes tekst prominenter naar voren te kunnen halen, of te belonen.

Dat denk ik ook. De meeste mensen kijken alleen of het een positieve of een negatieve reactie is.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Ja kan daar niet wat aan gedaan worden. Na 100 berichten mag je niks meer posten bij de film

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Zou geen slecht idee zijn

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Berichten bij de film lijkt me niet zo'n probleem, bovendien zit daar ook naslag tussen, bijvoorbeeld of de film nog verkrijgbaar is, o.i.d.

Bij het meningfilter kan wel een limiet worden ingesteld. Alleen krijgen dan mensen die later inschrijven heel weinig kans.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Zeker niet, wel blij dat dat idee geen anderhalfjaar eerder geopperd is. Voor mij was adoptie eenmalig .

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7275 votes

Ik vermoed dat MacManus bedoelt dat als je als user 100 keer iets gepost hebt bij dezelfde film dat dat wel voldoende is. Volledig mee eens, al vind ik 100 keer wat aan de royale kant.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ah bedoelt hij dat. Kan wel aardig frusterend zijn, lijkt me, als je niks meer mag posten en bijvoorbeeld na enige tijd gaat iemand iets heel vervelends over je favoriete film schrijven.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Daar ben je toch zelf bij? Dan had je maar zuiniger met je 'post-limiet' om moeten gaan, als je al 99 keer eerder bij dat topic hebt gepost.

Of geef ze na 100 berichten een 'time-out', voor een bepaalde periode. (Maand ofzo)

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Nee maar dat gespam bij een film tussen 2 gebruikers is ook vrij irritant. Kun je weer paar pagina's verder gaan klikken om de werkelijk interessante meningen te lezen. Bepaalde tijd tussen reacties die je kan geven bij een film lijkt me wel wat. Half uurtje eerst maar eens of zo

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Knisper zat er even tussen. Was reactie op Jordy die ook wat gek lijkt te worden van mensen die een film adopteren en maar blijven posten. Arbitrair getal verder natuurlijk

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

moviemafketel wrote:

Nee maar dat gespam bij een film tussen 2 gebruikers is ook vrij irritant. Kun je weer paar pagina's verder gaan klikken om de werkelijk interessante meningen te lezen.

Daar is de meningen filter toch voor uitgevonden?

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Inderdaad. Maar wat Eline zegt, time-out, na een maand mag je weer lijkt me een goed punt. Ik vind 100 dan wel veel.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

In 10 berichten kun je je zegje al wel hebben gedaan ja, 100 is nog belachelijk veel.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Dan zou je inderdaad een limiet in een bepaalde tijd moeten instellen. 100 is wel heel erg royaal. Doe je zoiets instellen ga je als gebruiker wel meer denken over je post of het het waard is. Aan de andere kant kan dat discussies nog wel eens tegen werken.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4511 votes

moviemafketel wrote:

In 10 berichten kun je je zegje al wel hebben gedaan ja, 100 is nog belachelijk veel.

Ja, maar als mensen weer iets tegen jou zeggen wil je daar waarschijnlijk ook op reageren. Je kan aan die ander ook vragen eerst de hele discussie te lezen voordat ze gaan reageren, maar dat is velen te moeilijk. En verder is er een meningenfilter, als iedereen die netjes gebruikt is er weinig aan de hand.

Max 100 berichten gaat toch niet gelden voor de voetbaltopic

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ga je gezellig privé met elkaar verder

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Jordy wrote:

Ben ook wel een beetje bang dat de mensen die nu ook al bepaalde films adopteren / terroriseren door er honderden berichten te plaatsen, hiermee nog meer ammonutie krijgen om de discussie te gaan overheersen.

Mja, dat is toch maar een heel klein groepje? Ik denk dat we allemaal wel weten welke users graag een film adopteren en verdedigen (of juist blijven aanvallen).

En je punt dat je bang bent dat alleen positieve reviews een hoop likes krijgen is op zich een goed punt, maar ik zou me daar niet te druk om maken. Je zal ook genoeg users hebben die films afkraken en de negatieve reviews weer meer beoordelen met likes. En daar tussen zit denk ik een grote groep die er gewoon neutraal in staat en gewoon een goed geschreven of heldere review een like zal geven.

Je zou het misschien eens een maand kunnen proberen, bij wijze van proef.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.