• 178.041 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.687 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Movie-Addicted wrote:

Wat een inhoudsloze discussie's zijn hier aan de gang. Als de kat van huis is, dansen de muizen?

Ik zie slechts 1 inhoudsloos bericht en dat is die van jou. Nu 2 met deze erbij.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Apollinisch wrote:

Ik zie slechts 1 inhoudsloos bericht en dat is die van jou. Nu 2 met deze erbij.

dis- like

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

FillumGek wrote:

Dus zolang je maar aardig bent he...

Jep helemaal waar

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Movie-Addicted wrote:

Wat een inhoudsloze discussie's zijn hier aan de gang. Als de kat van huis is, dansen de muizen?

Voor jou kan die negeerknop inderdaad een handige optie zijn.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4511 votes

606 wrote:

(quote)
(y)

BTW, er zijn hier ook zat users, waaronder Decec en ikzelf die minder goed schrijven om welke reden dan ook. En voor hun is het natuurlijk erg confronterend want die gaan nooit geliket worden. Soort van buiten gesloten worden. Nee laat maar zoals het is lijkt me veel beter.

606 wrote:

ik denk dat er meer geliket gaat worden omdat iemand de user oke vind en niet om de recensie.

Ja, wat is het nu? Wel of niet om de recensie

Overigens, voor je toevoegingen (en ook van Decec): petje af hoor. Maar buiten dat zijn er ook zat die goed schrijven en hele lappen tekst en die ik ook niet zou liken omdat het allemaal te lang is.

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

Dat probeer ik te zeggen, dat het niet zoals op Facebook alleen een "vind ik leuk" button moet komen, maar dan ook een "vind ik niet leuk" button moet komen.

Idee is verder niets mis mee.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Vind ik niet leuk buttons gaan de sfeer verzieken. Lekker weglaten.

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

Mijn mening:

Op zich wel een goed idee, alleen ik zie het het nut er niet echt van in. Althans, bij een mooie recensie kan je altijd bij de desbetreffende gebruiker een "like" knopje indrukken. Alleen ik ben bang, als Jordy dit gaat invoeren dat er nutteloos overal maar "like" wordt ingedrukt. En dan wordt het net een grote Facebook "vind ik leuk" drama.

Maar wel eerlijk toegevend is dat je gebruikers die je graag volgt best een keer een veer in de broek/kont mag steken. Met andere woorden: complimenteren.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

mjk87 wrote:

Ja, wat is het nu? Wel of niet om de recensie

Overigens, voor je toevoegingen (en ook van Decec): petje af hoor. Maar buiten dat zijn er ook zat die goed schrijven en hele lappen tekst en die ik ook niet zou liken omdat het allemaal te lang is.

Thx en over dat andere, ik ben de weg kwijt, heb zo getypt dat ik het niet meer weet

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Movie-Addicted wrote:

Maar wel eerlijk toegevend is dat je gebruikers die je graag volgt best een keer een veer in de broek/kont mag steken. Met andere woorden: complimenteren.

Maar dat gebeurt nu ook al bij films, misschien te weinig, ok.

Dat de opzet geen "wedstrijd" moeten worden, kan. Maar het kan ook net als het bij het aanvinken bij meningen weer een competitie worden. Een nieuw lijstje, met bovenaan de gebruiker met de meeste likes. (En nog één wie de meeste likes heeft gegeven).

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

Dk2008 wrote:

(quote)

Maar dat gebeurt nu ook al bij films, misschien te weinig, ok.

Dat de opzet geen "wedstrijd" moeten worden, kan. Maar het kan ook net als het bij het aanvinken bij meningen weer een competitie worden. Een nieuw lijstje, met bovenaan de gebruiker met de meeste likes. (En nog één wie de meeste likes heeft gegeven).

"like" zou ik dan achterwege laten. Maar gewoon een knop/button met: "mooie recensie" *klik* of iets in die trend/trant?

mar007

• 1151 messages
  • 949 votes

leuk idee van Ajax&Litmanen1

Ik denk wel dat ik geneigd zal zijn om positieve recensies waar ik het mee eens

ben eerder een like te geven dan negatieve recensies waar ik het niet mee eens ben.

Wat mij ook leuk lijkt is als je kan zien hoe vaak en door wie je profiel is bezocht.

Ik denk dat we allemaal wel eens een kijkje nemen bij de top 10 van een user, het lijkt

mij leuk dat je kan zien wie jouw profiel pagina heeft bezocht.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Als een 'like' er toe brengt dat men meer en betere recensies gaat schrijven komt dat de site idd ten goede. De moeilijkheidsgraad is dat je in plaats van goeie recensies eerder gebruikers gaat beoordelen of dat je bij het 'liken' niet kijkt naar de kwaliteit, maar naar iemand die dezelfde menig is aangedaan. Als iemand een film die ik goed vind, juist niet zo goed vindt maar dat goed kan motiveren en weergeven in een recensie zou die eerder een like moeten krijgen dan 'keigoe, beste film ever' omdat die qua score dichter bij mijn smaak komt.

Of het een toevoeging is, wordt nog afwachten. Er zijn al veel voor- en tegenstanders, vooral over het hoe en beetje de schrik dat de toevoeging eigenlijk niet over films zelf gaat. Wat toch nog de essentie van de site blijft. Maar goed dat er toch over nagedacht wordt.

goongumpa

• 3057 messages
  • 4083 votes

Iets anders: moet het echt zo zijn dat wanneer je een stem wijzigt of plaatst bij een film, die film weer helemaal vanboven moet komen te staan in je filmlog? Ik heb net wat stemmen geplaatst bij films die ik al besproken had, en nu staan er berichten van 3 jaar geleden alsof ik ze vandaag geschreven heb. Zou ik graag anders zien.... Of kan ik dit zelf oplossen??

jordandejong

• 4772 messages
  • 1431 votes

Ben het wel eens met Ajax&Litmanen. Wat is er mis mee om met een like button iemand zijn geschreven stukje te waarderen zonder er een heel klef PM berichtje aan te hangen..?

Dislike buttons inderdaad gewoon weglaten. Verziekt de sfeer en veroorzaakt alleen maar haat en nijd strijdjes...

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

Inderdaad " like" weglaten, want dat kan vele betekenissen hebben. In plaats daarvan "mooie recensie" of "goede recensie" of " vind je dit een mooie of goede recensie?" klik. Overigens goed stukje van FilmPegasus. Ik ben het daar merendeels mee eens.

Maar goed, ik wacht de reactie van Jordy wel af.

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

mar007 wrote:

Wat mij ook leuk lijkt is als je kan zien hoe vaak en door wie je profiel is bezocht.

Ik denk dat we allemaal wel eens een kijkje nemen bij de top 10 van een user, het lijkt

mij leuk dat je kan zien wie jouw profiel pagina heeft bezocht.

Dat is ook een goeie!

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Dat het al 3,5 pagina's aan voer oplevert zorgt in ieder geval ervoor dat het wel leeft onder het MM publiek. Toch zijn er inderdaad twijfels. Als je op de meningen filter bij bijvoorbeeld Avatar klikt zie je 246(!!) meningen staan, dat zijn al 9 pagina's aan meningen. Of Inception(196).... Beetje lullig als jij dan mening nummer 130 bent, want aan een like kom je in ieder geval nooit, hoe erg je ook je best hebt gedaan... Dan is het wel een kwestie om er zo snel mogelijk bij te zijn(pagina 1), want daarna wordt het vaak ook rustiger op het topic en leest niemand het meer. Ik sta er gelukkig wel vaak bij, dus kom maar op

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dat wat Film Pegasus aankaart kan een goede optie zijn maar heb ik deels ook al opgemerkt. Het lijkt me ook erg moeilijk. Bij de nummer 1 bijvoorbeeld is het een opstapeling van allemaal lovende kritieken over de film, wanneer komt er weer eens iemand die er minder over te spreken is. Niet alleen zal die weer een hoop reacties kunnen verwachten maar ook zal hij niet zo snel hoeven te rekenen op een "mooie recensie".

,

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

rep_robert wrote:

Dat het al 3,5 pagina's aan voer oplevert zorgt in ieder geval ervoor dat het wel leeft onder het MM publiek. Toch zijn er inderdaad twijfels. Als je op de meningen filter bij bijvoorbeeld Avatar klikt zie je 246(!!) meningen staan, dat zijn al 9 pagina's aan meningen. Of Inception(196).... Beetje lullig als jij dan mening nummer 130 bent, want aan een like kom je in ieder geval nooit, hoe erg je ook je best hebt gedaan... Dan is het wel een kwestie om er zo snel mogelijk bij te zijn(pagina 1), want daarna wordt het vaak ook rustiger op het topic en leest niemand het meer. Ik sta er gelukkig wel vaak bij, dus kom maar op

Dit dus. Plus je blijft altijd vriendjespolitiek houden. De overgrote meerderheid zal op user stemmen, zoals Nomak al zei.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

rep_robert wrote:

Misschien kan er een optie komen dat je de meningen willekeurig kan lezen, in plaats van op datum van recensie? (ook die optie laten bestaan, maar misschien een 2e optie erbij geven, zodat inderdaad nummer 130 ook nog eens gelezen wordt)

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik vind de scheiding (d.m.v. kleuren) van recensies wel prettig (zie metacritic). Categoriseren in negatief, neutraal en positief. Aan de andere kant is dat vooral handig bij blockbusters, die ik mestal toch al in het openingsweekend zie.

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Ja, dat zou inderdaad een leuke toevoeging zijn. Het hele like-gedoe hoeft voor mij niet per se.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Naomi Watts wrote:

Ik vind de scheiding (d.m.v. kleuren) van recensies wel prettig (zie metacritic). Categoriseren in negatief, neutraal en positief. Aan de andere kant is dat vooral handig bij blockbusters, die ik mestal toch al in het openingsweekend zie.

Dat is bij IMDB ook zo toch? Loved it, hated it en neutral. Best handig inderdaad.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Vind ik ook wel wat hebben, wel minder opvallend dan i.p.v. dat rood/groen. Alleen je stimuleert dus niet dat mensen meer en betere recensies gaan schrijven.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Wat ook leuk kan zijn is dat je een lijstje maakt met favoriete users, wat je kan projecteren op de recensiefilter. Dus stel ik vind Jawaddedadde, Elineloves en Dick2008 (laatste 3 personen die hier hebben gereageerd, voorbeeldje) hele fijne schrijvers/personen/whatever, dan zou het leuk zijn als MM meteen hun recensies bovenaan zet, zodat ik meteen van mijn favoriete users hun mening lees.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Naomi Watts wrote:

Zoiets staat al op de ideeënlijst, zie De Site >> Algemeen >> Het grote opmerkingen / feedback topic #2.

En een vraagje voor Nomak, Film Pegasus, Elineloves en al die andere gebruikers die bang zijn dat er vooral voor de gebruiker en niet voor het bericht likes worden gegeven: dat zouden jullie zelf doen? Zo nee, spreek dan alsjeblieft voor jezelf. Vergeet niet dat de overgrote meerderheid van de MM-gebruikers niet zulke diehard (forum)gebruikers zijn als wij en nauwelijks weten wie wie is.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Apollinisch wrote:

(quote)
Zoiets staat al op de ideeënlijst, zie De Site >> Algemeen >> Het grote opmerkingen / feedback topic #2.

En een vraagje voor Nomak, Film Pegasus, Elineloves en al die andere gebruikers die bang zijn dat er vooral voor de gebruiker en niet voor het bericht likes worden gegeven: dat zouden jullie zelf doen? Zo nee, spreek dan alsjeblieft voor jezelf.

En stel, stel dat er users zijn die dit wel doen. Wat boeit het eigenlijk? Ik zou sowieso trouwens nooit iemand zijn bericht waarderen als ik dit niks vind, al is het iemand die ik aardig vind, maar stel dat het wel zo is, maakt het iets uit? Laat nou eens een klein gedeelte hun like-recht misbruiken. Who cares.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Apollinisch wrote:

(quote)

En een vraagje voor Nomak, Film Pegasus, Elineloves en al die andere gebruikers die bang zijn dat er vooral voor de gebruiker en niet voor het bericht likes worden gegeven: dat zouden jullie zelf doen? Zo nee, spreek dan alsjeblieft voor jezelf. Vergeet niet dat de overgrote meerderheid van de MM-gebruikers niet zulke diehard (forum)gebruikers zijn als wij en nauwelijks weten wie wie is.

Ik beweer niet dat men gaat stemmen op gekende gebruikers, maar wel likes gaat geven op recensies met een gelijkaardige score, los van de inhoud.

Als jij er zo van overtuigd bent dat mensen echt wel liken wat een goed geschreven recensie is, dan hoop ik dat ik me vergis. Maar ik ben voorlopig verre van overtuigd.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Zolang het bij het aangevinkte meningen blijft maakt het mij niets uit, daar kies je zelf voor. (Mocht het verder gaan dan dat dan wil ik zo'n optie, uitschakelen, zoals bij YouTube).

Vriendjespolitiek zul je altijd houden. Wel kan het aanleiding geven tot op gegeven moment weer onrustige sfeer op de site tussen twee dan wel meerdere users, maar dat zien we dan wel weer.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.