- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Is het nodig om elkaar te complimenten?
En je tweede punt, gebeurt nu nauwelijks. Een enkeling geeft zo'n reactie.
Begrijp me niet verkeerd, ik denk niet dat het idee er komt, maar zo ja heb er geen enkele moeite mee. Ze "liken" maar een eind weg.
Deze site is gericht op films en facebook is gericht op heel veel interessen.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Hiermee geef jij in ieder geval aan dat zulk een like-knop een toevoeging kan zijn. Want het elkaar complimenteren gebeurt nu dus nauwelijks.
Lijkt me wel leuk als je bij iemands review op een knopje kan drukken waardoor er bovenin bij meldingen '[...] vindt jouw mening bij [...] leuk'. De tel bijhouden bij de review hoeveel hij is geliked is een tweede, maar ook daar doe je niemand kwaad mee lijkt me.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Vandaar dat er op dit forum ook wordt gepraat over voetbal, sport, horloges, auto's, drank, vakanties, foto's van users, tv series, tv programma's en noem nog 100 dingen op.
MM is ruim 10 jaar oud. In 10 jaar tijd is er gewoon het nodige veranderd, zelfs op en voor MM.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Lijkt me wel leuk als je bij iemands review op een knopje kan drukken waardoor er bovenin bij meldingen '[...] vindt jouw mening bij [...] leuk'. De tel bijhouden bij de review hoeveel hij is geliked is een tweede, maar ook daar doe je niemand kwaad mee lijkt me.
Ben ik ook wel een fan van, net als het wat verouderde maar toch erg fijne karma systeem.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4512 votes
Facebook was toch ooit bedoeld om chicks te regelen? Dat nu alle huismoeders bakken vol banale nonsens op je wall knikkeren en het allemaal breder wordt doet daar weinig aan af.
En nu we toch bezig zijn: de datefunctie die sommige opperden kan Jordy wellicht ook gelijk invoegen 
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Vandaar dat er op dit forum ook wordt gepraat over voetbal, sport, horloges, auto's, drank, vakanties, foto's van users, tv series, tv programma's en noem nog 100 dingen op.
MM is ruim 10 jaar oud. In 10 jaar tijd is er gewoon het nodige veranderd, zelfs op en voor MM.
Het meningfilter geldt alleen voor films en niet over al die andere zaken die je nu aanhaalt.
Jordy wil die like / dislike functie niet. Of die dit wel wil betwijfel ik.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Ik ben ook voorstander. Het schrijven van (goede) berichten mag wel wat meer gestimuleerd worden. Als ik veel moeite in een recensie steek wil ik daar ook een beetje erkenning voor. Maar zeker als het een positieve recensie betreft mag je van geluk spreken als er iemand reageert. Als niemand reageert wekt dat de indruk dat niemand het leest of interessant vindt en dat is gewoon behoorlijk demotiverend.
Ik zou het wel gewoon openbaar maken. Ik ben wel benieuwd naar recensies die populair zijn. Wat is daar op tegen? Bang dat schrijvers van weinig populaire recensies er mee kappen? Mooi toch, komt de kwaliteit van de site ten goede!
Nee even serieus, op basis van wat ik zie op sites als Facebook en Youtube verwacht ik hooguit dat mensen meer moeite doen voor hun recensies (mooi!) en proberen grappig te zijn (mwa), maar niet dat ze minder gaan schrijven.
Op basis van wat ik op die sites zie ben ik ook niet bang dat alleen positieve recensies populair worden. In mijn ervaring wordt inhoudelijk commentaar altijd gewaardeerd, ook als het kritisch is, en in ieder geval meer dan het intrappen van open deuren.
Ik zou het trouwens niet beperken tot alleen recensies. Genoeg berichten die geen recensie zijn maar wel lezenswaardig. En hoe meer berichten profiteren van de voordelen, hoe beter.
Wie de plusjes/likes geeft zou ik niet openbaar maken, ook niet aan de schrijver van het bericht. Het is op zich wel leuk om dat te weten, maar van veel toegevoegde waarde is het volgens mij niet. Voor sommige mensen zal het een drempel vormen (die geven liever anoniem complimentjes) en op deze manier werk je wel vriendjespolitiek en competitie in de hand. Er zullen gebruikers zijn die zoveel mogelijk plusjes/likes geven om er zoveel mogelijk terug te krijgen (mensen ervaren dat als soort van morele verplichting) en niet teruggegeven plusjes/likes leiden tot wrevel.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik merk zelf soms ook dat ik een "like" functie mis. Om zo'n functionaliteit verborgen te maken, vind ik dan weer een beetje onzin. Een toegevoegde waarde zou juist zijn dat je als bezoeker direct ziet wat goede/interessante reviews zijn. Daarnaast kan het ook geen kwaad als mensen met een soort 'trots' beloond worden voor openbare waardering voor een mooi stukje. Het voorstel om de plusjes wel openbaar te maken, maar zonder namen, vind ik dan een goed compromis.
Waarom ik er over twijfel, en het er tot op heden niet is, is dat ik bang ben dat de discussies dan steeds meer over de likes / reviews gaan, en steeds minder over de films zelf.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik merk zelf soms ook dat ik een "like" functie mis. Om zo'n functionaliteit verborgen te maken, vind ik dan weer een beetje onzin. Een toegevoegde waarde zou juist zijn dat je als bezoeker direct ziet wat goede/interessante reviews zijn. Daarnaast kan het ook geen kwaad als mensen met een soort publieke 'trots' beloond worden voor een mooi stukje. Het voorstel om de plusjes wel openbaar te maken, maar zonder namen, vind ik dan een goed compromis.
Waarom ik er over twijfel, en het er tot op heden niet is, is dat ik bang ben dat de discussies dan steeds meer over de likes / reviews gaan, en steeds minder over de films zelf.
Dat verbergen opperde ik alleen maar omdat je daarmee een hoop kritieken van tafel kan vegen. Zelf zou ik zeker niet tegen het openbaar maken van een ''like'' zijn.
Je zou een hoop geklaag kunnen voorkomen door te verbieden dat users over likes praten in topics, behalve misschien in een speciaal aangemaakt topic over dat onderwerp? Het zou wel storend zijn als je inderdaad in topics steeds users hoort klagen of slijmen over die dingen. Maar het is wel een stimulans om een leuke review te schrijven. Iedereen vind het denk ik leuk om waardering te krijgen, zelfs de mensen die roepen dat ze andermans mening over hun teksten niet interessant vinden.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Het is toch volledig een eigen keus of je nu een lange mooie recensie schrijft, ik zie niet in dat een like knop daar een extra push aan geeft.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Het is toch volledig een eigen keus of je nu een lange mooie recensie schrijft, ik zie niet in dat een like knop daar een extra push aan geeft.
Lees de laatste paar pagina's eens door zou ik zeggen. Beetje vervelend dat er steeds dingen opnieuw uitgelegd moeten worden die er gewoon uitgelegd staan. Als je er anders over denkt, fine, maar doe niet alsof de mensen die hun voordelen noemen vreemde dingen zeggen.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Ik zeg gewoon dat ik niet zie dat mensen ineens massaal extra goed / mooi gaan schrijven zodra er een like knop is.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Een stimulans d.m.v. die like-knop is niet verkeerd 606. Waar ik dus wel mee zit is de reden waarom iemand een like gaat geven.
Bij een foto kan ik er wel wat van voorstellen, mooie foto, geen mooie foto. Maar een recensie is toch wat anders. (Gaat het omdat je heel duidelijk de min en pluspunten aanhaalt of toch meer omdat het overeenkomt met wat jij van ook van de film vindt).
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Net of dat bij een foto anders zou zijn (mooie foto versus ik-mag-die-user-graag).
Ik ga er vanuit dat als iemand een review een like zou geven, dat dat is gedaan omdat iemand zich in die review kan vinden. En of dat nou is vanwege de plus en minpunten weergeven is of dat het aansluit bij eigen mening, dat vind ik niet zo heel relevant eigenlijk.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Ik vind een stimulans ook niet verkeert laat dat duidelijk zijn, ik denk dat er meer geliket gaat worden omdat iemand de user oke vind en niet om de recensie. Natuurlijk is het fijn om gewaardeerd te worden. Ik schrijf nooit uitgebreide recensie's om dat ik er moeite mee heb. Een enkele keer wel omdat ik heel bekend ben met het onderwerp, dan zou het inderdaad leuk zijn om te weten of ik het goed heb omschreven.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4512 votes
Ik vind een stimulans ook niet verkeert laat dat duidelijk zijn, ik denk dat er meer geliket gaat worden omdat iemand de user oke vind en niet om de recensie. .
Dan nog zou ik dat best fijn vinden.
Sterker nog, dat is zelf beter - dat het ook gewoon om je persoon kan gaan geeft helemaal een goed gevoel. Ja, ze mogen mij!
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Maar een recensie is toch wat anders. (Gaat het omdat je heel duidelijk de min en pluspunten aanhaalt of toch meer omdat het overeenkomt met wat jij van ook van de film vindt).
Daarom vind ik dat hele populariteitsgedoe maar niets.
ik denk dat er meer geliket gaat worden omdat iemand de user oke vind en niet om de recensie.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ik blijf het niks vinden, als er geen duidelijk reden is waarom de like gegeven is en het wordt openbaar, krijg je allicht discussies daarover. Die krijgt wel een like en die niet, kan nooit goed gaan.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4512 votes
Ik blijf het niks vinden, als er geen duidelijk reden is waarom de like gegeven is en het wordt openbaar, krijg je allicht discussies daarover. Die krijgt wel een like en die niet kan nooit goed.
Dus die verbied je dan, net als offtopic-berichten (of zelfs als zijnde offtopic) of politiek gewauwel wat ook niet mag. Zo moeilijk is het allemaal niet.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Dit dus.

BTW, er zijn hier ook zat users, waaronder Decec en ikzelf die minder goed schrijven om welke reden dan ook. En voor hun is het natuurlijk erg confronterend want die gaan nooit geliket worden. Soort van buiten gesloten worden. Nee laat maar zoals het is lijkt me veel beter.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Ik blijf het niks vinden, als er geen duidelijk reden is waarom de like gegeven is en het wordt openbaar, krijg je allicht discussies daarover. Die krijgt wel een like en die niet, kan nooit goed gaan.
.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
BTW, er zijn hier ook zat users, waaronder Decec en ikzelf die minder goed schrijven om welke reden dan ook. En voor hun is het natuurlijk erg confronterend want die gaan nooit geliket worden. Soort van buiten gesloten worden.
ik denk dat er meer geliket gaat worden omdat iemand de user oke vind en niet om de recensie.
Dus zolang je maar aardig bent he... 
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
BTW, er zijn hier ook zat users, waaronder Decec en ikzelf die minder goed schrijven om welke reden dan ook. En voor hun is het natuurlijk erg confronterend want die gaan nooit geliket worden.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Daar heb je gelijk in.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Als je van jezelf weet dat je geen beste schrijver bent, dan hou je sneller rekening met het feit dat je niet vaak een userwaardering krijgt. Big deal. Nogmaals, het is geen wedstrijdje wie de meeste krijgt. Het is een aanmoediging om je best te blijven doen een mooie post (review) te schrijven.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Wat een inhoudsloze discussie's zijn hier aan de gang. Als de kat van huis is, dansen de muizen?
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Dat zal best, maar dat wil niet zeggen dat er geen mensen zijn die jullie bijdragen wel waarderen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.