• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.066 actors
  • 9.372.253 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Kan inderdaad via pm, een heleboel users vinken hun bericht niet aan als mening dus dat werkt dan toch niet goed.

mjk87 (moderator films)

• 14515 messages
  • 4513 votes

Maar ik ga niet iedereen PM'en van wie ik een leuk stukje las, dat vind ik onnodig en ook net iets te persoonlijk. En om het forum ermee te bevuilen is gewoon irritant en wees wel, dat gebeurt sporadisch. Nee, zo een simpele like-knop dat verder niemand in de weg zit maar wel voldoende zeggen kan is best een goed idee van A&L.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Ik vind dat het te veel een strijd gaat worden en dat de sfeer van de site niet ten goede komt, dan ga je krijgen van Waarom hij / zij wel een like en ik niet. ect ect.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Misschien is een negeer-knop ook wat? Er is een bepaalde user (zal geen namen noemen) die het steeds weer voor elkaar krijgt om het bloed onder mijn nagels vandaan te halen.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Lefgozer wrote:

Misschien is een negeer-knop ook wat? Er is een bepaalde user (zal geen namen noemen) die het steeds weer voor elkaar krijgt om het bloed onder mijn nagels vandaan te halen.

Dat is vervelend, je kan toch gewoon niet reageren erop.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

mjk87 wrote:

Nee, zo een simpele like-knop dat verder niemand in de weg zit maar wel voldoende zeggen kan is best een goed idee van A&L.

Ik vind het zoals 606 ook al zegt helemaal niks. De bedoeling is dat je discussieert over de film inhoudelijk en niet zoals je heel vaak ziet over iemands smaak.

Iemand die heel positief over een film schrijft krijgt een like. Iemand die een veel beter bericht schrijft met kritische kanttekeningen over de film krijgt niks. Werkt niet is gewoon vriendjessysteem, zie je bij IMDb ook.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Lefgozer wrote:

Dat is ergens begrijpelijk met zo'n grote database aan users maar dat gaat er sowieso niet komen heeft Jordy ooit gezegd:

De Site >> Algemeen >> Het grote opmerkingen / feedback topic #2

mjk87 (moderator films)

• 14515 messages
  • 4513 votes

Dk2008 wrote:

(quote)

Ik vind het zoals 606 ook al zegt helemaal niks. De bedoeling is dat je discussieert over de film inhoudelijk en niet zoals je heel vaak ziet over iemands smaak.

Iemand die heel positief over een film schrijft krijgt een like. Iemand die een veel beter bericht schrijft met kritische kanttekeningen over de film krijgt niks. Werkt niet is gewoon vriendjessysteem, zie je bij IMDb ook.

Tja, dat de mensheid daar niet voor geschikt is volgens jou maakt het nog geen slecht idee. Jij gaat ervan uit dat men smaak beoordeelt ipv het inhoudelijke. Maar ja, wees eerlijk, dan kan je de helft van de site wel sluiten als je daar principieel tegen bent.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Het wordt alleen zo'n drukke bedoening bij elke recensie zo'n vind-ik-leuk/delen-icoontje en dan zeker ook nog zo'n twitter-delen-icoon erbij. Wordt beetje onoverzichtelijk denk ik. Verder maakt het mij niet zoveel uit of 1 user 100 likes krijgt voor zijn/haar recensie en een ander 0. Je schrijft hier uiteindelijk je eigen mening en boeit het me weinig wat anderen daar van vinden.

mjk87 (moderator films)

• 14515 messages
  • 4513 votes

Nee, schrijven doe je om de mensheid te verheffen

Twitter hoeft ook niet. Een bepaalde knop op je profiel naar BoMe, MuMe en GaMe mag van mij overigens best wel worden toegevoegd. Daar is vast wel een manier voor te vinden als je de link maakt dat je alleen even je wachtwoord geven moet.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

mjk87 wrote:

(quote)

Tja, dat de mensheid daar niet voor geschikt is volgens jou maakt het nog geen slecht idee. Jij gaat ervan uit dat men smaak beoordeelt ipv het inhoudelijke. Maar ja, wees eerlijk, dan kan je de helft van de site wel sluiten als je daar principieel tegen bent.

Dat zeg ik niet, ik heb het nu over de site en dat is internetcommunicatie, heel anders dan in het dagelijks leven.

Iedereen krijgt hier de gelegenheid om wat over de film te schrijven als hij/zij dat wil, vind ik best. Meningen zijn bedoeld om snel een indruk te krijgen van de film niet om te laten zien of je ook een goede recensie kunt schrijven.

mjk87 (moderator films)

• 14515 messages
  • 4513 votes

Maar het idee van A&L was elkaar veren in de reet te steken opdat men dan wat vaker schrijft. Juist om zoveel mogelijk informatie te krijgen. Zeker als je ziet dat het gewaardeerd wordt. Sommigen, zoals A&L zelf maar ook ik sinds een tijd schrijven standaard een review maar veel anderen niet. Buiten dat merk je wellicht dat de ene review beter gewaardeerd wordt dan de ander. Dat is ook goed voor jezelf om jezelf te verbeteren in stukjes schrijven (en daar wordt niemand slechter van).

De discussie op de inhoud blijft natuurlijk altijd zo als iemand het ergens pertinent mee oneens is.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

The Oceanic Six wrote:

Het hoeft ook niet openbaar te zijn

Blijkbaar leest iedereen hier over, maar hiermee gaat al een hoop van de hierboven gegeven kritiek niet meer op.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Nee hoor. Niet openbaar komt toch in de buurt van een pm.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Blijkbaar leest iedereen hier over, maar hiermee gaat al een hoop van de hierboven gegeven kritiek niet meer op.

Juist. Het is puur dat anderen jou kunnen laten blijken dat je een leuke, passende of grappige review hebt geschreven. Dat stimuleert om meer reviews te schrijven en er ook moeite in te stoppen. Laten we eerlijk zijn, het is leuk als je waardering krijgt. En dat kan gewoon wat mij betreft anoniem, zodat het geen openbare wedstrijd wordt om zoveel mogelijk ''likejes (ik noem ze maar even zo)'' te ontvangen.

Jammer dat er hier meteen een paar leden paniekerig in de verdediging springen zonder even over de voordelen na te denken. MM wordt hierdoor echt geen Facebook, het is slechts een manier om de site wat interactiever te maken.

mjk87 (moderator films)

• 14515 messages
  • 4513 votes

Dk2008 wrote:

Jij geeft op facebook dus ook nooit likes maar vertelt het die persoon in een pb (dus niet op de wall zelf) dan maar? Een like is zoveel doeltreffender en eenvoudiger - dus makkelijker en sneller te gebruiken- dan iemand een pm te sturen.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Dk2008 wrote:

Maar een PM schrijf je persoonlijk. Verschil tussen een like en een comment op Facebook. Er zit een groot verschil op.

Verder heb je dan niet veel aan "vriendjespolitiek" want de zogenaamde likes zijn toch niet publiekelijk zichtbaar, noch kan je er op filteren of sorteren.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Dk2008 wrote:

Nee. Met een PM moet je de moeite doen om een bericht te schrijven en ook een paar extra handelingen te doen om hem te versturen. Totaal niet te vergelijken met het indrukken van 1 knopje waarmee je aangeeft iemand zijn review te waarderen. En volgens mij lezen er ook een stel over het feit heen dat ik dit alleen bij officiële reviews wil zien, niet bij ieder willekeurig bericht. Zo zal je er op het forum niks van gaan zien. Sommige mensen lijken hier niet echt tegen verandering te kunnen.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Maar juist als je via PM gaat werken, dan krijg je veel meer het vriendjessysteem dat je daarjuist aanhaalde. Als het anoniem is en alleen maar toegankelijk is voor de user zelf dan wordt de meeste kritiek wel van tafel geveegd.

edit: eigenlijk wat onder andere Onderhond uitlegt

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Maar een PM schrijf je persoonlijk. Verschil tussen een like en een comment op Facebook. Er zit een groot verschil op.

Verder heb je dan niet veel aan "vriendjespolitiek" want de zogenaamde likes zijn toch niet publiekelijk zichtbaar, noch kan je er op filteren of sorteren.

Spijker op de kop geslagen. Dit dus.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Zo een like knop vind ik helemaal niets. En openbaar al helemaal niet, voor dat soort populariteitswedstrijdjes kan je op andere sites terecht. Of je kan natuurlijk lekker elkaars reet gaan likken in het 'welke user volg jij' topic.

Een negeer knop voor bepaalde topics en users zou wel een fantastische toevoeging zijn.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Nomak wrote:

Zo een like knop vind ik helemaal niets. En openbaar al helemaal niet, voor dat soort populariteitswedstrijdjes kan je op andere sites terecht. Of je kan natuurlijk lekker elkaars reet gaan likken in het 'welke user volg jij' topic.

Een negeer knop voor bepaalde topics en users zou wel een fantastische toevoeging zijn.

Lees mijn volledige post eerst eens voordat je begint te blaffen, Stevie Wonder.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Heeft niets met veranderingen op de site te maken.

moviemafketel wrote:

Je schrijft hier uiteindelijk je eigen mening en boeit het me weinig wat anderen daar van vinden.

Dus niet vanwege een like / dislike.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Nomak wrote:

Je kan toch ook gewoon die topics niet lezen en zelf user negeren, zonder knop

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Al die fanmail is ook niet meer doorheen te komen, dus voortaan gewoon een duimpje omhoog please.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Dk2008 wrote:

Heeft niets met veranderingen op de site te maken.

(quote)

Dus niet vanwege een like / dislike.

Als iemand het leuk of niet leuk vindt wat ik heb geschreven bij een film is daar heel makkelijk een reactie op te geven dus like/dislikeknop erbij is dubbelop.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

moviemafketel wrote:

(quote)

Als iemand het leuk of niet leuk vindt wat ik heb geschreven bij een film is daar heel makkelijk een reactie op te geven dus like/dislikeknop erbij is dubbelop.

Een post plaatsen met ''Goede review man!'' vind ik pas zinloos en zonde van de tekst op een pagina.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

moviemafketel wrote:

(quote)

Maar niet iedereen kan dat en bovendien kan dan iemand weer op die reactie reageren. Toch weer wat anders dan op een knop drukken.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Nomak wrote:

.

mjk87 (moderator films)

• 14515 messages
  • 4513 votes

FillumGek wrote:

Al die fanmail is ook niet meer doorheen te komen, dus voortaan gewoon een duimpje omhoog please.

Hiermee geef jij in ieder geval aan dat zulk een like-knop een toevoeging kan zijn. Want het elkaar complimenteren gebeurt nu dus nauwelijks.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.