- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik zal wel iets geks zeggen maar hoe kan het dat de programmeur hier nog niks aan heeft gedaan? Zo'n zoekmachine die kapot is moet toch prio nr 1 zijn? Daar draait je site op en ook hun inkomsten met clicks.
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
...het gebruik van de klassieke modus wordt hierdoor wel erg bemoeilijkt.
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
Ik zal wel iets geks zeggen maar hoe kan het dat de programmeur hier nog niks aan heeft gedaan? Zo'n zoekmachine die kapot is moet toch prio nr 1 zijn? Daar draait je site op en ook hun inkomsten met clicks.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Welnee. Is gewoon de zoveelste technische error bij deze site.
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
Welnee. Is gewoon de zoveelste technische error bij deze site.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Is dat zoekmachine probleem alleen bij de klassieke modus, of ook bij normale? Wat is er dan stuk aan, ik heb nog niets gemerkt?
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Is dat zoekmachine probleem alleen bij de klassieke modus, of ook bij normale? Wat is er dan stuk aan, ik heb nog niets gemerkt?
De zoekmachine waarbij je kunt zoeken naar "Films, regisseurs, gebruikers of topics", die werkt niet meer goed in de klassieke modus. Bepaalde soort films kun je daarmee niet vinden. Dat zijn vooral films waarbij je in de klassieke modus geen cast ziet staan en het veld "geregisseerd door" is leeg.
De zoekmachine "zoek bericht of gebruiker" bij een film, die werkt in beide modus niet goed. Zoek je bijvoorbeeld bij een film naar een "gebruiker", dan wordt die niet gevonden of iemand moet de "gebruiker" genoemd hebben in zijn / haar bericht.
Zoek je bijvoorbeeld bij "Quo Vadis, Aida?" (die film kan je niet vinden in de klassieke modus) naar "Theunissen", dan wordt er niets gevonden, terwijl ik daar afgelopen zondag een recensie geschreven heb.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
In de klassieke modus dus. Maar iedereen die daar nog is, weet nu toch wel dat dit een in elkaar stortend universum is, waar geen deus ex machina's meer voor komen?
Ik snap de verbazing niet zo. Die.Shit.Gaat.Stuk en ze gaan er geen uren meer in stoppen, en dat is reeds lang bekend. Ik zou de stekker er zelf al uit hebben getrokken.
DieGo
-
- 5808 messages
- 2365 votes
Sinds kort werkt het zoeken naar stemmen niet meer. Als ik bij de film Temple Grandin bij Stemmen zoek naar gebruiker Tommeh geeft hij de melding "Er zijn geen stemmen gevonden die aan je zoekopdracht voldoen." Terwijl Tommeh weldegelijk op deze film gestemd heeft (3,5*).
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
In de klassieke modus dus.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Hoe vink je een mening in huidige modus achteraf aan, ik moet steeds overschakelen naar klassieke modus?
Tim94 (developer)
-
- 1700 messages
- 286 votes
Ben een aantal dagen vrij geweest. De zoektechniek (SOLR) wordt op alle metersites, vanuit origine gedraait en heb ik weinig tot geen ervaring mee.
Dit is van afgelopen vrijdag op MusicMeter:
Er moeten goede scripts voor zowel albums als artiesten komen. Wellicht komt er ook een crew stukje om op id de zoekmachine te bewerken (jullie vullen dan het id in en het script pakt het op), mochten de scripts dat nog niet hebben gedaan. Maar dat weet ik nog niet zeker.
Het lastigste gaat nu worden om te bepalen welke wel en niet vindbaar gaan zijn. Er zijn wel 650k+ albums op MusicMeter. Dit moet ik ook met onze host nalopen. Wellicht zeggen zij wel dat het niet uitmaakt, maar dat weet ik nog niet.
De aparte, eigen scripts worden uiteindelijk voor alle metersites gemaakt. Maar kost tijd. Ik ga ook niet overal op reageren, maar dan weten jullie er wat meer van.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Bovenstaand verhaal zegt me vrij weinig, zijn jullie nu bezig om op meerdere metersites de zoekfunctie geheel te wijzigen? Gaat er nu wel of niet iets aan de zoekproblemen worden gedaan op korte termijn?
Tim94 (developer)
-
- 1700 messages
- 286 votes
Bovenstaand verhaal zegt me vrij weinig, zijn jullie nu bezig om op meerdere metersites de zoekfunctie geheel te wijzigen? Gaat er nu wel of niet iets aan de zoekproblemen worden gedaan op korte termijn?
Ja ben bezig om nieuwe scripts te maken, om de 'oude, huidige' zoekmachine van nieuwe data te voorzien. Dit staat los van de normale zoekmachine van bovenin de website! Dit kost gewoon tijd om te maken. Een termijn kan ik zo even niet geven. Wel is dit mijn eerste prioriteit waar ik meer grip op wil krijgen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ja ben bezig om nieuwe scripts te maken, om de 'oude, huidige' zoekmachine van nieuwe data te voorzien. Dit staat los van de normale zoekmachine van bovenin de website! Dit kost gewoon tijd om te maken. Een termijn kan ik zo even niet geven. Wel is dit mijn eerste prioriteit waar ik meer grip op wil krijgen.
Ok, dan moeten we maar gewoon wachten.
Ondersteunen jullie met de nieuwe scrips de moderne en de klassieke site-modus?
Flavio
-
- 4893 messages
- 5224 votes
Hoe vink je een mening in huidige modus achteraf aan, ik moet steeds overschakelen naar klassieke modus?
Op de sterren klikken boven je bericht dan verschijnt er een melding of je het bericht als “mening” wil markeren.
Tim94 (developer)
-
- 1700 messages
- 286 votes
Ok, dan moeten we maar gewoon wachten.
Ondersteunen jullie met de nieuwe scrips de moderne en de klassieke site-modus?
Ja de techniek zit zeker in de klassieke modus verwerkt. Met de nieuwe scripts gaan wij de aparte zoekmachine server voorzien van nieuwe data. De zoekmachine server wordt al lang gebruikt. Voordat we de sites in bezit kregen.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Op de sterren klikken boven je bericht dan verschijnt er een melding of je het bericht als “mening” wil markeren.
Ok. Bedankt.
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
In de klassieke modus dus. Maar iedereen die daar nog is, weet nu toch wel dat dit een in elkaar stortend universum is, waar geen deus ex machina's meer voor komen?
Ik snap de verbazing niet zo. Die.Shit.Gaat.Stuk en ze gaan er geen uren meer in stoppen, en dat is reeds lang bekend. Ik zou de stekker er zelf al uit hebben getrokken.
P.s.: volg ook hier de discussie op MuMe, waar Tim94 druk bezig schijnt te zijn een en ander te verbeteren voor de KLASSIEKE modus...
Tim94 (developer)
-
- 1700 messages
- 286 votes
P.s.: volg ook hier de discussie op MuMe, waar Tim94 druk bezig schijnt te zijn een en ander te verbeteren voor de KLASSIEKE modus...
John Milton heeft wel degelijk gelijk. Wat je nu ziet is de huidige/nieuwe versie (net hoe je het bekijkt) en wordt ondersteund. De klassieke MovieMeter modus niet meer. Alleen kan het zijn dat gedeeltes overlap hebben. En in dat geval zal de wijziging voor beide gelden.
De andere metersites zijn wel gebaseerd op de klassieke Moviemeter site. Maar loopt wel apart. En wordt dan ook gewoon bijgewerkt mocht er iets niet werken.
En inderdaad ben ik volop bezig met de zoekfunctie voor MusicMeter. Dezelfde techniek ga ik hergebruiken voor MovieMeter e.d.
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
En inderdaad ben ik volop bezig met de zoekfunctie voor MusicMeter. Dezelfde techniek ga ik hergebruiken voor MovieMeter e.d.
En na verloop van tijd zullen waarschijnlijk de andere Meters volgen in de omschakeling naar de nieuwe modus.
Tim94 (developer)
-
- 1700 messages
- 286 votes
En na verloop van tijd zullen waarschijnlijk de andere Meters volgen in de omschakeling naar de nieuwe modus.
De zoekmachine techniek draait op MovieMeter (huidig & klassiek) en op de overige metersites. Alleen het indexeren (scripts) van de zoekmachine, hergebruik ik gedeeltelijk.Vandaar dat de klassieke MM modus er ook profijt van heeft. Maar hier ga ik verder niet op in.
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
De zoekmachine techniek draait op MovieMeter (huidig & klassiek) en op de overige metersites. Alleen het indexeren (scripts) van de zoekmachine, hergebruik ik gedeeltelijk.Vandaar dat de klassieke MM modus er ook profijt van heeft.
Maar hier ga ik verder niet op in.
Tim94 (developer)
-
- 1700 messages
- 286 votes
Het zit te technisch en sommige dingen hebben overlap. Tevens werk ik aan een oplossing of niet... Er kan altijd wat niet goed werken. Altijd maar klagen is ook een opgave.
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
Het zit te technisch en sommige dingen hebben overlap.
Tevens werk ik aan een oplossing of niet...
Er kan altijd wat niet goed werken.
Altijd maar klagen is ook een opgave.

En ik vind het stiekem niet echt leuk om zo over je heen te vallen, maar waarom ben je dan begonnen aan een functie die je niet waar kan maken? Dit lijkt gewoon nergens op. Iemand moet het je toch zeggen, mijn beste...
Tim94 (developer)
-
- 1700 messages
- 286 votes

En ik vind het stiekem niet echt leuk om zo over je heen te vallen, maar waarom ben je dan begonnen aan een functie die je niet waar kan maken? Dit lijkt gewoon nergens op. Iemand moet het je toch zeggen, mijn beste...
Jij ook nog een fijne dag.
Warp
-
- 963 messages
- 3045 votes
Nee, het heeft ook geen zin om tot de kern te komen en om überhaupt verder inhoudelijk te gaan reageren als je er zelf de ballen verstand van hebt.
Goed om te horen dat het probleem bekend is en er aan gewerkt wordt voor nu.
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
Jij ook nog een fijne dag.
Nee, het heeft ook geen zin om tot de kern te komen en om überhaupt verder inhoudelijk te gaan reageren als je er zelf de ballen verstand van hebt.
Goed om te horen dat het probleem bekend is en er aan gewerkt wordt voor nu.
Waku
-
- 5456 messages
- 6491 votes
Ik wilde net aangeven dat de zoek functie naar films niet meer werkt maar zie dat er al leden voor mij waren. Hoop dat het snel opgelost wordt. Ik zit al sinds 2005 op deze site en blijf het een geweldig medium vinden. Voor elke film die ik wil zien check ik altijd Moviemeter. 
Komt vast weer goed... 
Thiver
-
- 474 messages
- 5394 votes
Je hoeft niet de nieuwe modus perse te gebruiken. Ik maak gebruik van de klassieke modus in Firefox en als in de klassieke modus iets niet werkt, dan open ik Microsoft Edge en daarin gebruik ik MovieMeter in de nieuwe modus.
Dank voor de tip. Maar ik denk dat het sneller is gewoon via Google op 'MovieMeter' plus de filmtitel te zoeken en door te klikken op het eerste resultaat.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.