- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Tim94 (developer)
-
- 1700 messages
- 286 votes
Voor MusicMeter zijn de 2 zoekmachine scripts voor albums/artiesten af. Voor MovieMeter films is ook zo goed als.
Ik verwacht dat aan het eind van de dag de films weer zijn geïndexeerd. Hierna ga ik beginnen met het script om gebruikers vindbaar te maken.
-- 15:40
Het gebruikersscript loopt nu ook. Ik kan nu ook weer via @ de gebruikersnaam vinden van bijvoorbeeld mijzelf of kappeuter. Ook dit duurt even voordat het gevuld is.
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Dank voor de tip. Maar ik denk dat het sneller is gewoon via Google op 'MovieMeter' plus de filmtitel te zoeken en door te klikken op het eerste resultaat.
Dat is inderdaad ook een goed alternatief en eigenlijk ook wat handiger en praktischer 
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
-- 15:40
Het gebruikersscript loopt nu ook. Ik kan nu ook weer via @ de gebruikersnaam vinden van bijvoorbeeld mijzelf of kappeuter. Ook dit duurt even voordat het gevuld is.
ik kon mezelf als user ook weer vinden bij films in de klassieke modus en ook kon ik weer volledig zoeken op films.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Het valt me de laatste tijd op dat het dichtzetten van de comments bij artikelen die geheid een shitstorm veroorzaken erg goed gaat. Voor users zoals ik die zich tegen beter weten in toch nog wel eens in wapengekletter begeven, is dat erg fijn 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Zo te zien werkt de zoekmachine weer, top.
En ik zie ook dat als ik zoek, ik zelfs meteen de MM-score te zien krijg met het aantal stemmen. Da's best handig.

The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Het valt me de laatste tijd op dat het dichtzetten van de comments bij artikelen die geheid een shitstorm veroorzaken erg goed gaat. Voor users zoals ik die zich tegen beter weten in toch nog wel eens in wapengekletter begeven, is dat erg fijn
Het is vooral idioot dat een redactie steeds mikt op dit soort artikelen, waarna mensen er niet op mogen reageren. Plaats dan de artikelen niet of geef de leden hier de vrijheid iets van het onderwerp te vinden. Schijnbaar ben jij voor censuur, ik vind het vooral krom.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Oh, ik heb in deze bewoordingen het artikel liever helemaal niet, als ik zou mogen kiezen. Want polariserend en opruiend in woordkeuze.
Maar als ik moet kiezen tussen wat jij censuur noemt, en het moeten trotseren van de meest tenenkrommende, wereldvreemde en hatelijke comments op een website waar ik voor filmliefde kom, dan weet ik het wel. Zet maar lekker dicht, als de keuze bestaat uit mét of zonder comments.
Mocht er een petitie zijn die me invloed geeft op het soort artikelen op de voorpagina, dan zal ik daar zeker gebruik van maken, maar dat is wat anders.
Om dan te roepen dat iemand ‘voor censuur’ is, lijkt me wel heel kort door de bocht
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Kortom, ook jij hebt een mening over dat onderwerp maar omdat veel meningen van leden de jouwe niet zijn noem je het maar polariserend en opruiend. Of tenenkrommend, wereldvreemd en hatelijk.
Als iedereen hier pro-woke was geweest, had je dan ook bezwaar gehad?
Ik vind mensen de mond snoeren om een andere mening (en eentje die tegenwoordig gelukkig steeds meer mensen wereldwijd delen en uit durven te spreken na een aantal jaar de mond te zijn gesnoerd) inderdaad censuur. Daar moet je niet aan mee willen doen. Ik hou ook niet van Forum voor Democratie of D66, maar het zou wat zijn als die mensen hun zegje niet meer mogen doen omdat ik de inhoud vervelend zou vinden.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Nee Hoor.
Ik zie mezelf niet eens als pro-woke, ik vind het een vrij zielige term. Er zijn talloze meningen die ik niet deel, maar niet hatelijk vind; ik zou zelfs zeggen het grootste gedeelte. Gelukkig wel. En er zijn genoeg mensen die dingen verkondigen waar ik het weliswaar niet mee eens ben, maar waar ze duidelijk wel over nagedacht hebben, en die ze desgevraagd uit kunnen leggen. Maar er wordt hier regelmatig een beste pot simplistische haat geroepen, terwijl ik niet begrijp waarom.
Maar als historicus is het wel eens lastig welke shit mensen in volle overtuiging uitkramen. Dat je denkt: jezus, lees je wel eens een boek?
Tanguy
-
- 455 messages
- 2051 votes
Heel erg fijn dat de zoekmachine weer compleet werkt naar behoren, ook in de klassieke modus! Goed werk geleverd, dank daarvoor. 
Tanguy
-
- 455 messages
- 2051 votes
Kortom, ook jij hebt een mening over dat onderwerp maar omdat veel meningen van leden de jouwe niet zijn noem je het maar polariserend en opruiend. Of tenenkrommend, wereldvreemd en hatelijk.
Als iedereen hier pro-woke was geweest, had je dan ook bezwaar gehad?
Ik vind mensen de mond snoeren om een andere mening (en eentje die tegenwoordig gelukkig steeds meer mensen wereldwijd delen en uit durven te spreken na een aantal jaar de mond te zijn gesnoerd) inderdaad censuur. Daar moet je niet aan mee willen doen. Ik hou ook niet van Forum voor Democratie of D66, maar het zou wat zijn als die mensen hun zegje niet meer mogen doen omdat ik de inhoud vervelend zou vinden.
Deze discussie is dus precies hetgeen wat je probeert te vermijden op een site als MovieMeter. Lijkt mij prima dat je de reacties op eventueel polariseerde artikelen uit zet en het lijkt mij ook super onlogisch om dan deze woke-discussie alsnog weer te gaan voeren in het feedback topic hier. Voor dit soort geneuzel kan je volgens mij prima terecht op andere fora of nieuwssites.
tijs.k
-
- 139 messages
- 6 votes
Goed dat de zoekfunctionaliteit weer werkt. Ik vind het niet fair dat er zo op de man gespeeld wordt richting medewerkers van de website. Ook ik heb de ballen verstand van hoe de techniek werkt maar door de hoeveelheid bugs zal er genoeg werk zijn voor de programmeurs en niet alles kan in 1 dag gerepareerd worden dat is ook te begrijpen lijkt me. De laatste keer dat ik zelf een web site heb 'gemaakt' was ik al 2 uur bezig met het aanpassen van een logo. Wat ik wil zeggen is: het eindproduct lijkt soms simpel --dat is juist de bedoeling, de gebruiker wil de techniek niet zien, kijk naar het succes van Apple maar daar zal ik MoMe niet mee vergelijken --- maar de weg ernaartoe is dat vast niet altijd. Goed werk en fijn dat het opgelost is Tim94
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Deze discussie is dus precies hetgeen wat je probeert te vermijden op een site als MovieMeter. Lijkt mij prima dat je de reacties op eventueel polariseerde artikelen uit zet en het lijkt mij ook super onlogisch om dan deze woke-discussie alsnog weer te gaan voeren in het feedback topic hier. Voor dit soort geneuzel kan je volgens mij prima terecht op andere fora of nieuwssites.
Nee hoor. Ik voer hier geen discussie wie gelijk heeft. Ik voer hier een mini-discussie over censuur.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Nee hoor. Ik voer hier geen discussie wie gelijk heeft. Ik voer hier een mini-discussie over censuur.
Voor censuur moet je niet hier zijn. Bij mij thuis wordt je ook gewoon de deur uit gewerkt als je gaat zeuren over dingen waar ik geen gezeur over wil horen. Censuur is vanuit overheidswege. Dit is geen overheidssite.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Voor censuur moet je niet hier zijn. Bij mij thuis wordt je ook gewoon de deur uit gewerkt als je gaat zeuren over dingen waar ik geen gezeur over wil horen. Censuur is vanuit overheidswege. Dit is geen overheidssite.
Het ging over John Milton die vond dat er niet gereageerd mag worden bij berichten waar andere meningen staan dan die van hem. De site moet het zelf beslissen, maar het is wel heel gek dat de redactie wel elke dag berichten post die controversieel zijn en dat leden dan niks kunnen zeggen.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Het ging over John Milton die vond dat er niet gereageerd mag worden bij berichten waar andere meningen staan dan die van hem. De site moet het zelf beslissen, maar het is wel heel gek dat de redactie wel elke dag berichten post die controversieel zijn en dat leden dan niks kunnen zeggen.
Kan best zijn dat het over dit of dat gaat, maar altijd dat geblèr over censuur wordt wat vervelend.
Overigens ben ik van mening dat er op die nieuwsberichten beter helemaal niet gereageerd zou mogen worden. Reageer maar in de fora. Maar die nieuwsberichten krijgen natuurlijk minder clicks als er helemaal niet gereageerd mag worden, dus laat de site het maar zo. Geleuter over het salaris van acteurs, de toiletten op de set of de jurk van de vrouw van Matt Damon is altijd belangrijk namelijk.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Ik heb nooit gezegd dat ik vind dat dat niet mag. Ik zei dat ik het erg fijn vond dat anderen besloten hebben dat die optie bij die bepaalde artikelen dichtstaat, zodat ik verder kan tot waar ik hier voor kom (filmzaken!), zonder every.single.time ergerlijk commentaar over woke dit, woke dat te hoeven lezen. Zó irritant!
Dus losstaand van de aard van de artikelen: dat dat vreselijke gezever me bespaard blijft, juich ik alleen maar toe.
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Even terzijde, maar heel Hollywood ligt plat met de grootste staking in 60 jaar tijd maar de belangrijkste artikelen op deze filmsite zijn de doodsoorzaak van Elvis Presley's dochter en dat er vanavond een Dick Maas film op TV is?
Edit: Vrij snel ondergesneeuwd in de "nieuwsberichten," maar wel dus vanochtend rond 09:00.
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Inderdaad. Besteed daar eens aandacht aan. Onvoorstelbaar dat je als middenklasse acteur een baan ernaast moet nemen om rond te kunnen komen. Iedereen weet dat amerika geen part-time paradise is maar dit slaat alles.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Even terzijde, maar heel Hollywood ligt plat met de grootste staking in 60 jaar tijd maar de belangrijkste artikelen op deze filmsite zijn de doodsoorzaak van Elvis Presley's dochter en dat er vanavond een Dick Maas film op TV is?
Edit: Vrij snel ondergesneeuwd in de "nieuwsberichten," maar wel dus vanochtend rond 09:00.
Jane Lynch is vandaag jarig
mrklm
-
- 11374 messages
- 9897 votes
Verplaatst vanuit De Site / Algemeen / Gerelateerde Tags:
Ik vind het wel zinvol om een discussie te openen over het gebruik van sommige tags. Directe aanleiding is Le Havre (2011), een film waarin een Franse man van middelbare leeftijd een uit Afrika afkomstige illegale immigrant besluit te helpen.
Bij de gerelateerde tags zie ik 'black people' staan, maar geen 'white people' , 'French people', 'old people' of 'middle-aged people' en dat begrijp ik niet. Het wekt de indruk dat 'black people' afwijken van de norm, want huidskleur is hier irrelevant. De jongen in kwestie had net zo goed uit Armenië, Jemen of Myanmar kunnen komen. Bovendien bestaat de cast voornamelijk uit Franse, witte acteurs van middelbare leeftijd. Daar is echter geen tag voor toegevoegd.
Ik wil een pleidooi doen voor een consequent van tags:
Tags die te maken hebben met huidskleur, geloofsovertuiging, geslacht, gender of religie, dienen alleen gebruikt te worden als het thema's zijn die een onderdeel uitmaken van het plot.
Ik zou van de moderators willen weten of er richtlijnen zijn met betrekking op deze groep tags. Hoe passen jullie die concreet toe?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Die tags komen integraal en geautomatiseerd van TMDb. Wij hebben daar geen invloed op.
Wellicht dat je op TMDb met een account een en ander kunt corrigeren. Op MM hebben we die mogelijkheid helaas niet.
TMDb is open source en is te vergelijken met een filmversie / systeem vergelijkbaar met Wikipedia.
LetterBoxd werkt bijvoorbeeld ook met TMDb data.
narva77 (crew films)
-
- 12723 messages
- 6540 votes
Die tags komen integraal en geautomatiseerd van TMDb. Wij hebben daar geen invloed op.
Wellicht dat je op TMDb met een account een en ander kunt corrigeren. Op MM hebben we die mogelijkheid helaas niet.
TMDb is open source en is te vergelijken met een filmversie / systeem vergelijkbaar met Wikipedia.
LetterBoxd werkt bijvoorbeeld ook met TMDb data.
christian
-
- 518 messages
- 1546 votes
Ik heb sinds kort de klassieke modus ontdekt. Daar ben ik heel blij mee, maar bij mij geeft hij de regisseurs en acteurs niet weer. Het probleem doet zich vooral voor bij nieuwe films. Zie plaatje:
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Je gaat wel meer bugs tegenkomen. Weet ook dat de dev (wat mij betreft begrijpelijk) zijn tijd in de nieuwe site steekt, dus dat is de prijs die je betaalt voor de klassieke modus, vrees ik.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Zolang ik berichten kan plaatsen en kan stemmen vind ik de oude modus nog uitstekend. Je kan een paar topicjes niet meer in en wat info ontbreekt, maar boeiend. Alles beter dan die reclame-tsunami waarbij ik me een ongeluk scrol om wat info te lezen.
christian
-
- 518 messages
- 1546 votes
Je gaat wel meer bugs tegenkomen. Weet ook dat de dev (wat mij betreft begrijpelijk) zijn tijd in de nieuwe site steekt, dus dat is de prijs die je betaalt voor de klassieke modus, vrees ik.
Jammer, maar ik ben al heel blij dat ik nu de klassieke modus kan gebruiken. Ik kan echt niet wennen aan de nieuwe site.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Jammer, maar ik ben al heel blij dat ik nu de klassieke modus kan gebruiken. Ik kan echt niet wennen aan de nieuwe site.
Is het niks, verwijder je hem weer 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.