- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Tim94 (developer)
-
- 1700 messages
- 286 votes
Vraag: tot hoe lang blijft je filmlog in te zien? Ik zie nu tot januari 2022
Heb een handmatige 'select' vak toegevoegd op basis van maand en jaar. Nu kun je makkelijk switchen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Super! 
Die zie je trouwens nog niet staan bij de hoofdpagina van het log. Kan die daar ook nog worden geplaatst?
Tim94 (developer)
-
- 1700 messages
- 286 votes
Super! 
Die zie je trouwens nog niet staan bij de hoofdpagina van het log. Kan die daar ook nog worden geplaatst?
Nu werkt het wel.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Dat is zeker wel een relaxte toevoeging. Ik deed het vroeger altijd handmatig, door de zoekbar aan te passen.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
De logboeken blijven gewoon bestaan, alleen toont het menu alleen recente jaren.
Dat is fijn.
Bedankt Tim94mooie aanvulling.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Ik vind het toch een groot gemis dat er geen permalink bestaat. Als ik binnen een discussie bij een film bv. alle reacties van een user zoek, en in die lijst dan de datumlink aanklik, hoop ik dat ik terecht zou komen in de discussie waar die opmerking geplaatst was. Maar dat werkt dus niet. Jammer
alexander038
-
- 957 messages
- 1295 votes
Heb een handmatige 'select' vak toegevoegd op basis van maand en jaar. Nu kun je makkelijk switchen.
Een hele mooie optie Tim, bedankt!
tukkerstein
-
- 2216 messages
- 3467 votes
https://www.moviemeter.nl/advertorial/naast-films-ook-sport-op-televisie-zet-dit-weekend-in-op-deze-sportwedstrijden-9402 Ik vind dit echt een hele twijfelachtige zaak hoor. De URL en schrijfstijl maakt duidelijk dat dit een advertorial is, maar de opbouw is overduidelijk bedoeld om de naïeve lezer om de tuin te leiden en enthousiast te maken om te gokken - via een regulier nieuwsartikel. Is wel zo netjes om hier duidelijk advertorial bovenaan de tekst te zetten.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Hier klopt iets niet Top 250 beste komedies aller tijden maar er staan er maar 25
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Hier klopt iets niet Top 250 beste komedies aller tijden maar er staan er maar 25
Nu wel volledig. Als die lijst opnieuw gegenereerd wordt kan er tijdelijk een kortere lijst zichtbaar zijn.
Als je dan even wacht en later terugkomt, dan komt de hele lijst wel tevoorschijn. 
tukkerstein
-
- 2216 messages
- 3467 votes
https://www.moviemeter.nl/advertorial/naast-films-ook-sport-op-televisie-zet-dit-weekend-in-op-deze-sportwedstrijden-9402 Ik vind dit echt een hele twijfelachtige zaak hoor. De URL en schrijfstijl maakt duidelijk dat dit een advertorial is, maar de opbouw is overduidelijk bedoeld om de naïeve lezer om de tuin te leiden en enthousiast te maken om te gokken - via een regulier nieuwsartikel. Is wel zo netjes om hier duidelijk advertorial bovenaan de tekst te zetten.
Inmiddels is "in samenwerking met" toegevoegd, nu is het in elk geval wat duidelijker!
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Discussie over Elliot Page verwijderd. Dit topic is voor opmerkingen en feedback over de site, niet over acteurs, gender en uitspraken uit interviews.
ZAP!
-
- 5449 messages
- 3621 votes
Discussie over Elliot Page verwijderd. Dit topic is voor opmerkingen en feedback over de site, niet over acteurs, gender en uitspraken uit interviews.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
ZAP!: ik heb het aanvankelijk geprobeerd te verplaatsen naar de 'regisseurs' pagina van Elliot Page (heeft 1 regisseurscredit en naar acteurs verplaatsen kan niet), maar dat ging niet. Heb daar vanochtend een kwartier aan besteed voor m'n werk. Naar de nieuwssectie verplaatsen, waar het eigenlijk hoorde, kan technisch ook niet. Een nieuw topic hiervoor vond ik geen optie. De discussie kan onder het betreffende nieuwsbericht gevoerd worden.
ZAP!
-
- 5449 messages
- 3621 votes
...De discussie kan onder het betreffende nieuwsbericht gevoerd worden.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Vraagje. Eerst stond er zoiets "als je een bericht/review schrijft bij de film wordt dat door de gebruikers gewaardeerd".
Weggehaald of staat het ergens?
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Staat op de filmpagina's bij het tabje stemmen.
Yellowz
-
- 2 messages
- 0 votes
In De Site > Algemeen > Update wanneer film/serie beschikbaar is op een van de on-demand diensten?:
Vraag; als ik een film toevoeg aan 'Mijn updates' op Moviemeter, krijg ik dan ook een update wanneer die beschikbaar is op een van de on-demand platformen?
Het is mij niet geheel duidelijk wat er onder 'updates' word verstaan en kon het helaas ook niet vinden via Google of via de search van Moviemeter. De search werkt ook helemaal niet voor het forum, correct?
Ben namelijk opzoek naar een site waarbij ik een notificatie krijg op het moment als een bepaalde film/serie van mijn lijst beschikbaar is op een van de Nederlandse on-demand platformen.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Vraag; als ik een film toevoeg aan 'Mijn updates' op Moviemeter, krijg ik dan ook een update wanneer die beschikbaar is op een van de on-demand platformen?
Nee. Het gaat om updates van het filmtopic: als er een nieuw bericht geplaatst wordt dus.
De functionaliteit die jij zoekt is bij mijn weten niet beschikbaar. Via de Ondemand pagina, kan je wel kijken naar het nieuwe en bestaande aanbod: Aanbod On Demand streamingdiensten in Nederland - moviemeter.nl
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Ben namelijk opzoek naar een site waarbij ik een notificatie krijg op het moment als een bepaalde film/serie van mijn lijst beschikbaar is op een van de Nederlandse on-demand platformen.
Upgrade to Letterboxd Pro • Letterboxd
Kost een paar euro per jaar, maar je krijgt netjes een mailtje op het moment dat een van je watchlist films is toegevoegd aan de diensten die je aangevinkt hebt. en je kunt eventueel je watchlist importeren.
madmadder
-
- 371 messages
- 3057 votes
Upgrade to Letterboxd Pro • Letterboxd
Kost een paar euro per jaar, maar je krijgt netjes een mailtje op het moment dat een van je watchlist films is toegevoegd aan de diensten die je aangevinkt hebt.
(afbeelding)
Dit wist ik als pro-member niet! Wel heel handig, dank! 
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Ik kwam er ook par jaren later achter hoor 
Yellowz
-
- 2 messages
- 0 votes
Heb nog even verder gezocht. Blijkbaar heeft filmvandaag deze functionaliteit wel (niet betaald).
filmvandaag[punt]nl/veelgestelde-vragen
Wanneer je films en series op je watchlist hebt geplaatst ontvang je een notificatie per e-mail of op de website als een titel te zien is op tv, in de bioscoop, op dvd/blu-ray of video on demand. Je kunt je notificatie-instellingen aanpassen via deze pagina.
Misschien een idee om deze functionaliteit in Moviemeter zelf te bouwen? Moviemeter weet immers al welke nieuwe films/series er via on-demand beschikbaar komen.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Heb nog even verder gezocht. Blijkbaar heeft filmvandaag deze functionaliteit wel (niet betaald).
filmvandaag[punt]nl/veelgestelde-vragen
Misschien een idee om deze functionaliteit in Moviemeter zelf te bouwen? Moviemeter weet immers al welke nieuwe films/series er via on-demand beschikbaar komen.
Het voorstel dat hier te gebruiken is reeds gedaan, maar van wat ik begrepen heb is dat op het moment technisch voor MovieMeter niet de meest voor de hand liggende keuze. Misschien in de toekomst, wederom: als ik het me goed herinner.
Als hun gratis service voldoet: more power to you. Anders kun je altijd Letterboxd nog checken. (sowieso wel toffe site trouwens)
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Met een deel van de streamingdiensten zijn samenwerkingen onderhandelbaar. Dan krijg je de data aangeleverd. Anders moet het deels handmatig of via zelf gebouwde/geautomatiseerde systemen (daar moet ook wel eea in mogelijk zijn, maar ik ben er zelf niet onderlegd in). Ten slotte weet ik niet of Just Watch ook kan werken (lees: beschikbaar/bruikbaar is) voor Nederlandse sites. Zoals hierboven op de screenshot al te zien is, filtert LB wel uitstekend door naar het Nederlandse aanbod als je je account op het juiste land instelt.
Tanguy
-
- 455 messages
- 2052 votes
Om maar even een iets ander licht hierop te schijnen: ik merk de laatste tijd dat de informatie over beschikbaarheid van films op streamingsdiensten op Letterboxd (via JustWatch) niet altijd correct is, voornamelijk bij de iets obscuurdere films. MovieMeter heeft dan vaak wel de juiste verwijzing. Chapeau. 
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Het niveau van inhoud van de artikelen ligt weer bijzonder hoog de laatste dagen! 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.