- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
@Tim94 - Ik vind zelf de mogelijkheid video's toe te voegen aan de officiële info van een film erg tof. Met name bij shorts staan die vaak volledig legaal online, en dan dien ik een correctie in met het verzoek de YouTube upload van de film te linken, zoals ik net heb gedaan bij Best Game Ever (2018)
Nu is dat een Hongaarse film, met (zoals bijna altijd) Engelse subs ipv Nederlandse. Maar omdat het niet NL is, moet de crew bij gebrek aan alternatieven nu kiezen voor 'niet ondertiteld', wat uiteraard niet klopt. En aangezien het gros van ons volkje prima met Engels uit de voeten kan, is het mogelijk om een label 'Engelse ondertiteling' te maken?
Ik zou willen voorkomen dat mensen denken dat het hier een Hongaarse short betreft die helemaal geen ondertitels heeft. Uiteraard gaat dat niet alleen om deze short, maar ik vermoed honderden en dat zullen er snel duizenden worden (die wel Engelse ondertitels hebben, maar géén NL).
Tim94 (developer)
-
- 1700 messages
- 286 votes
@Tim94 - Ik vind zelf de mogelijkheid video's toe te voegen aan de officiële info van een film erg tof. Met name bij shorts staan die vaak volledig legaal online, en dan dien ik een correctie in met het verzoek de YouTube upload van de film te linken, zoals ik net heb gedaan bij Best Game Ever (2018)
Nu is dat een Hongaarse film, met (zoals bijna altijd) Engelse subs ipv Nederlandse. Maar omdat het niet NL is, moet de crew bij gebrek aan alternatieven nu kiezen voor 'niet ondertiteld', wat uiteraard niet klopt. En aangezien het gros van ons volkje prima met Engels uit de voeten kan, is het mogelijk om een label 'Engelse ondertiteling' te maken?
Ik zou willen voorkomen dat mensen denken dat het hier een Hongaarse short betreft die helemaal geen ondertitels heeft. Uiteraard gaat dat niet alleen om deze short, maar ik vermoed honderden en dat zullen er snel duizenden worden (die wel Engelse ondertitels hebben, maar géén NL).
Fijn dat de functie bevalt. Dus je wilt op Inloggen de optie om 'Engels ondertiteld' aan te vinken lijkt mij. In dat formulier kan ik gemakkelijk wijzigingen maken en doorvoeren op de filmpagina zelf.
Ik zal ook nog eens kijken naar de toplijst. Kreeg dat vrijdag nog niet meteen goed.
-- 09:39
De dubbele er toch uit kunnen halen voor de tiplijst. Heb het een en ander verandert bij het ophalen van de data.
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Dus je wilt op Inloggen de optie om 'Engels ondertiteld' aan te vinken lijkt mij. In dat formulier kan ik gemakkelijk wijzigingen maken en doorvoeren op de filmpagina zelf.
https://i.ibb.co/SxTxGBZ/yt.jpgWat ik bedoel is waar de crew een youtube video toevoegt (ik kan daar niet bij), die op de pagina dan bij externe links komt te staan (en ook bij on demand rijtje). Daar staat zoals je ziet 'niet ondertiteld', terwijl de video Engelse ondertiteling heeft.
Wat ik begrijp is de consensus onder de crew om als er géén NL subs zijn, geen ondertiteling aan te vinken. Ik pleit voor de toevoeging van 'Engelse ondertiteling' als optie. En dat mag uiteraard op die plek die jij aanwijst óók, maar ik gebruik die zelf minder, die is meer voor trailers en making of video's wat mij betreft.
Tim94 (developer)
-
- 1700 messages
- 286 votes
(afbeelding)Wat ik bedoel is waar de crew een youtube video toevoegt (ik kan daar niet bij), die op de pagina dan bij externe links komt te staan (en ook bij on demand rijtje). Daar staat zoals je ziet 'niet ondertiteld', terwijl de video Engelse ondertiteling heeft.
Wat ik begrijp is de consensus onder de crew om als er géén NL subs zijn, geen ondertiteling aan te vinken. Ik pleit voor de toevoeging van 'Engelse ondertiteling' als optie. En dat mag uiteraard op die plek die jij aanwijst óók, maar ik gebruik die zelf minder, die is meer voor trailers en making of video's wat mij betreft.
Aha, dat is inderdaad wat anders. Dat gebeurt d.m.v. een hulpverzoek via YouTube link voor de crew. Dat wordt gebruikt als de hele film op youtube staat volgens mij. kappeuter kun je dit bevestigen? Zo werkt bijvoorbeeld een Netflix koppeling ook.
Dat formulier is ook aan te passen. Al heb ik momenteel voor BoekMeter eerst iets wat gedaan moet worden. Maar zal het noteren.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
We voegen die links handmatig toe. Geen hulpverzoeken.
Ja alleen als een film volledig op YouTube staat en rechtenvrij is. De meeste films op YouTube staan er illegaal op, dus daar letten we wel op.
Tim94 (developer)
-
- 1700 messages
- 286 votes
We voegen die links handmatig toe. Geen hulpverzoeken.
Ja alleen als een film volledig op YouTube staat en rechtenvrij is. De meeste films op YouTube staan er illegaal op, dus daar letten we wel op.
Dat dacht ik inderdaad al! Zag al een toevoeg formulier en er bestaat inderdaad geen automatisch script voor zoals bij Netflix.
Fijn dat mijn vermoeden inderdaad klopte en de film er volledig op moet staan. Daarmee is het dus ook anders dan de video pagina om bijv een trailer of teaser toe te voegen.
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
Is er ook een manier om te achterhalen welke posts je als laatste heb geplaatst op de site (los van het filmlog met stemmen en recensies dus), van recent tot zeg maar een jaar terug of zo? Een 'posts-logboek', zeg maar.
Zo niet, zou dit makkelijk te realiseren zijn, Tim94?
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Ik heb al jaren het idee dat er soms berichten/recensies van de site verdwijnen (ik bedoel geen aanstootgevende berichten die terecht door de crew worden weggehaald!) en weet ik het bijna wel zeker. Bij Tuck Everlasting (Film, 1981) heb ik zeker weten ooit iets gepost en er stonden ook meer berichtjes, maar nu staat er geen enkel bericht bij deze film?
Kan het kloppen dat er soms berichten verloren gaan om wat voor reden dan ook?
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Vraagje. Op de filmpaginas worden pre- en sequels en spinoffs aan elkaar gekoppeld onderaan de webpagina. Is het een idee dat met de series ook te doen?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Vraagje. Op de filmpaginas worden pre- en sequels en spinoffs aan elkaar gekoppeld onderaan de webpagina. Is het een idee dat met de series ook te doen?
Bij films wordt dit geautomatiseerd gedaan via TMDb die deze reeksen aanmerkt.
Bij series zal dit wellicht anders opgelost moeten worden, maar dat zou wel een leuke toevoeging zijn.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Bij films wordt dit geautomatiseerd gedaan via TMDb die deze reeksen aanmerkt.
Bij series zal dit wellicht anders opgelost moeten worden, maar dat zou wel een leuke toevoeging zijn.
Vind ik best een leuke feature.
Ik zou bv best aan de hand van mijn MM data willen zien hoeveel Studio Ghibli films ik heb gezien en welke nog ontbreken.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Kan het kloppen dat er soms berichten verloren gaan om wat voor reden dan ook?
Dat idee had ik ook. Ik meen dat ik iets had geschreven bij Spy Kids maar zie mijn bericht niet terug. Vreemd. (Elders nog een back up maken van belangrijke berichten is toch het beste)
Heino (moderator series)
-
- 1517 messages
- 2355 votes
Dit hebben we als Series-crew al eens geopperd en het staat dan ook op onze wensenlijst. Het was niet op mogelijk om dit op dezelfde manier te doen als voor films, maar wellicht dat er nog een oplossing voor gevonden wordt.
Tim94 (developer)
-
- 1700 messages
- 286 votes
Dit hebben we als Series-crew al eens geopperd en het staat dan ook op onze wensenlijst. Het was niet op mogelijk om dit op dezelfde manier te doen als voor films, maar wellicht dat er nog een oplossing voor gevonden wordt.
Wij hebben alleen film 'collections' vanuit TMDB helaas. Dan zal het wellicht in de toekomst een handmatige tool moeten worden voor series. Al staat dat momenteel niet gepland.
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Ik ben bijzonder benieuwd naar de motieven van de moderatie om een bericht met link te verwijderen welke verwijst naar een programma dat nota bene is uitgezonden door de nederlandse publieke omroep. Om precies te zijn een programma van PowNed een jaar of 7 geleden. Een programma met presentator rutger castricum welke vandaag de dag nog gewoon te bekijken is via de npo, maar op moviemeter klaarblijkelijk "illegaal" is verklaard.
Hoe dan?
Was het bericht off-topic? Was het een op moviemeter verboten woord in de titel van het programma?
Ondergetekende is benieuwd naar de motivatie. Zeker omdat door de moderatie geen onderbouwing is gegeven maar het gewraakte bericht stilletjes is verwijderd.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Splinters: er is geen moderator die een dergelijk bericht verwijderd heeft, voor zover te achterhalen bij navraag van alle actieve mods aan de filmkant of in de nieuwssectie. Als je zeker weet dat er een bericht verwijderd is, kan je me dan even een PM sturen met meer details over waar het bericht stond en wanneer het gepost / verwijderd zou zijn.
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Splinters: er is geen moderator die een dergelijk bericht verwijderd heeft, voor zover te achterhalen bij navraag van alle actieve mods aan de filmkant of in de nieuwssectie. Als je zeker weet dat er een bericht verwijderd is, kan je me dan even een PM sturen met meer details over waar het bericht stond en wanneer het gepost / verwijderd zou zijn.
Deze terugkoppeling had ik niet verwacht. Het bericht is geplaatst, daar ben ik zeker van. User Thomas Angelo heeft het bericht nog een like gegeven. En gistermiddag was het bericht ineens "foetsie".
Hmmm. Een gevalletje broekzakbellen maar dan net even anders. Zou het?
Ik kom er later nog even op terug.
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Volgens mij heb ik deze al eens eerder genoemd hier en toen is het echt deels verbeterd. Maar nog niet helemaal en dat zit me niet lekker. Hier overlapt het vaak nog steeds een beetje wanneer je een stem hebt uitgebracht en een filmtitel + jaartal iets langer is. Bij nog iets langere titels gaat het overigens wel goed, dan pakt ie de volgende regel.
https://i.imgur.com/3HEmkZK.png
Ps. In sommige lijstjes is je uitgebrachte stem niet zichtbaar als in bovenstaand screenshot. Bijvoorbeeld in de nieuwssectie. Zou het daar ook kunnen worden toegevoegd?
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Daar aan toevoegend. Bij mijn meningen staan bij de meeste films een stem weergegeven maar niet bij alle
Pieter_Brug
-
- 8 messages
- 237 votes
Waarom laat de beste films top 250 maar 25 films zien op mobiel?
Tim94 (developer)
-
- 1700 messages
- 286 votes
Volgens mij heb ik deze al eens eerder genoemd hier en toen is het echt deels verbeterd. Maar nog niet helemaal en dat zit me niet lekker. Hier overlapt het vaak nog steeds een beetje wanneer je een stem hebt uitgebracht en een filmtitel + jaartal iets langer is. Bij nog iets langere titels gaat het overigens wel goed, dan pakt ie de volgende regel.
(afbeelding)
Ps. In sommige lijstjes is je uitgebrachte stem niet zichtbaar als in bovenstaand screenshot. Bijvoorbeeld in de nieuwssectie. Zou het daar ook kunnen worden toegevoegd?
Weer wat bijgeschaafd voor wat kleinere telefoons. iPhone SE?
Tim94 (developer)
-
- 1700 messages
- 286 votes
Waarom laat de beste films top 250 maar 25 films zien op mobiel?
Bij mij wordt alles weergegeven. Het heeft waarschijnlijk te maken gehad met het her berekenen van de toplijst. Daar lopen scripts voor. Dan was de verwerking nog bezig.
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Weer wat bijgeschaafd voor wat kleinere telefoons. iPhone SE?
Haha. Correct. Nooit aan gedacht dat het daaraan kon liggen. Zal ik volgende keer even rekening mee houden in commentaar/verbeterpunten 
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Bij mij wordt alles weergegeven. Het heeft waarschijnlijk te maken gehad met het her berekenen van de toplijst. Daar lopen scripts voor. Dan was de verwerking nog bezig.
Ik zie ook gewoon 250 films inderdaad.
Wel vreemd volgens mij… De alternatieve 250; hier lijkt nu (deels?) gesorteerd op score toch. Terwijl je hier een puntenaantal wilt zien toch?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Er is weer 1 of ander reclame spamding dat constant in beeld verschijnt (ik sta daar niet altijd ingelogd op) op de mobiel en het volledige scherm bedekt. Meer mensen last van?
Tim94 (developer)
-
- 1700 messages
- 286 votes
Haha. Correct. Nooit aan gedacht dat het daaraan kon liggen. Zal ik volgende keer even rekening mee houden in commentaar/verbeterpunten
Ik kon het zien aan de browser en in vergelijking met mijn iPhone. Als je niet programmeert denk je er ook niet zo over na.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Vraag: tot hoe lang blijft je filmlog in te zien? Ik zie nu tot januari 2022
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Vraag: tot hoe lang blijft je filmlog in te zien? Ik zie nu tot januari 2022
De logboeken blijven gewoon bestaan, alleen toont het menu alleen recente jaren.
Je kunt met een truc de url aanpassen. Bijvoorbeeld januari 2016 en januari 2010
Er moeten in de betreffende periode wel stemmen of recensies zijn geplaatst, anders zie je vanzelfsprekend geen log.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.