• 177.962 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.370.978 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Montorsi wrote:

(quote)

Inderdaad. Dat je een filmsite bent wil nog niet zeggen dat ALLES wat iedere bekende acteur zegt of doet of wil nieuws is. Het is op het genante af hoe er aan de 10 artikeltjes per dag gekomen moet worden. En dan ook nog een keer in de zoveel tijd een recap met nog een keer hetzelfde nieuws erin.

Dit precies. Vooral de recap valt me echt op. Zo zag ik laatst een artikel dat James Wan 46 is geworden. Tot het me opviel dat er een reactie staat van vorig jaar, en ik ook de link zie met '45'. Oftewel; het bericht is naar boven gehaald en er is één cijfer veranderd. Dit is niet de grootste ramp wat je hebt met de nieuwssectie maar het valt me gewoon erg op hoe vaak het amateuristisch werk is.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Montorsi wrote:

(quote)

Je mag er gerust over praten, ga lekker op de verjaardag van tante Corrie praten over de Nieuwe Wereldorde met tante Sjaan en ome Kees, of ga lekker los op Twitter of een donker hoekje van het internet, daar zit het vol met mensen die de hele dag praten over dingen waar we zogenaamd niet over mogen praten.

Na 'ik doe zelf wel onderzoek'.

wavanbuuren

• 4228 messages
  • 1334 votes

eRCee wrote:

Ter info dat ook bij het volgende nieuwsbericht over corona de reactiesectie gesloten is: Woody Harrelson wil af van 'absurde' coronamaatregelen op filmsets: "Laten we klaar zijn met deze onzin" .

Wie zich verbaast dat soms een reactiesectie over dit politiek gevoelige onderwerp tijdelijk open staat: wij zijn als mods niet altijd online en dit soort dingen wordt niet vooraf met ons gecommuniceerd. Het is roeien met de riemen die we hebben. Ik heb wel nogmaals aan de hoofdredacteur het dringende verzoek gedaan om direct bij plaatsing de reactiesectie al te sluiten bij artikelen die primair over corona of vaccinaties gaan (behalve als het over lockdownmaatregelen voor bioscopen oid zou gaan, maar daarvan is geen sprake).

Corona staat nu zelfs volgens het RIVM gelijk aan griep.

Dus of stoppen met deze onzin, of ik wil ook elke uitspraak over griep lezen voortaan!

Lang leve de redactie, Broeva, Haro!

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

kos wrote:

(quote)

"Ik heb dit gelezen op FaceBook".

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

kos wrote:

(quote)

Ik vraag tegenwoordig waarom men destijds niet gelijk voor geneeskunde of virologie heeft gekozen, ipv informatietechnologie, commerciele economie, bedrijfseconomie, marketing & comminicatie, ict, administratie enz. enz.

Dan houdt het snel op. Een sporadisch opborrelende "maar je kon niks meer" daargelaten.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

tbouwh wrote:

Wat mij betreft heb je nog steeds maar twee redelijke opties bij een artikel van deze aard:

-> niet publiceren omdat dit het soort artikel is waar je op voorhand al gedonder bij verwacht; je weet op voorhand dat hier een zogenoemde 'politieke discussie' ontstaat, en je hebt nu eenmaal een commentsectie waarmee je die discussie zelf faciliteert;

-> wél publiceren, maar accepteren dat mensen 'politieke reacties' plaatsen (zo lang er niet wordt opgeroepen tot, ik zeg wat, moord en doodslag)

Als je je niet voorbij deze tweesplitsing kunt of wilt bewegen, denk ik maar één ding: waarom bestaat de commentsectie? Een commentsectie openstellen en vervolgens om de haverklap censureren is een pijnlijke aangelegenheid. Dat moet je helemaal niet willen. Je ondermijnt de vrijheid van meningsuiting, of je nu denkt dat je daar het recht toe hebt of niet. Persoonlijk vind ik de "gedragsregels van MM" meer arbitrair dan de vrijheid van meningsuiting. Ik zou persoonlijk pogen me aan die gedragsregels te houden, maar keur censuur af.

Nu wordt er gesproken over moderators die "roeien met de riemen die ze [jullie,red.] hebben". Maar jullie maken het zelf zo moeilijk - en als het aan de redacteurs ligt, moet het overleg geïntensiveerd worden. Alsof je zo'n bericht over Harrelson plaatst en dan kunt verwachten dat er in de reacties alleen wordt gepraat over zijn toekomstige rol in Champions (2023).

Wat ik hieraan lastig vind, is dat volgens mij de lijn die de crew/mods hebben gekozen best duidelijk is uitgedragen en ook draagvlak heeft, binnen de mogelijkheden en vooral onmogelijkheden die we hebben. Ik snap dat sommigen liever een andere lijn hadden gezien, maar je zult ergens voor moeten kiezen, en wij kiezen hiervoor. Als ik dan een mededeling plaats die volgt uit de lijn die we al drie jaar hanteren dan zit ik alweer in de stress vanwege de discussie die dit gaat opleveren.

Optie 1 ligt niet binnen onze eigen besluitvorming en is dus louter een theoretische optie.

Optie 2 vinden wij niet passen bij het karakter van MovieMeter.

Optie 3, oftewel de lijn van de moderators: ook in de reacties binnen de nieuwssectie handhaven we de bekende gedragsregels van de site. Bij discussies die over de grens gaan wordt ingegrepen. Bij onderwerpen die niet binnen de gedragsregels bediscussieerd kunnen worden, sluiten we de reactiesectie. Dit laatste hebben ook divere users op deze site in het verleden bepleit.

Ik zeg niet dat iedereen het met de gekozen lijn eens moet zijn. Maar het is wat het is.

clubsport

• 3813 messages
  • 6940 votes

Montorsi wrote:

(quote)

Je mag er gerust over praten, ga lekker op de verjaardag van tante Corrie praten over de Nieuwe Wereldorde met tante Sjaan en ome Kees, of ga lekker los op Twitter of een donker hoekje van het internet, daar zit het vol met mensen die de hele dag praten over dingen waar we zogenaamd niet over mogen praten.

Je reageert nogal geirriteerd , wil je erover praten ? kan ook in een donker hoekje op het internet als je daar de voorkeur aan geeft

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

clubsport wrote:

(quote)

Je reageert nogal geirriteerd , wil je erover praten ? kan ook in een donker hoekje op het internet als je daar de voorkeur aan geeft

Geirriteerd allerminst, het was eerder schamper lachend. Ik dacht dat mijn suggestie om dergelijke quatsch niet op een filmsite te bezigen duidelijk genoeg was dat ik geen zin had om het daar met jou, waar dan ook, over te hebben.

clubsport

• 3813 messages
  • 6940 votes

Montorsi wrote:

(quote)

Geirriteerd allerminst, het was eerder schamper lachend. Ik dacht dat mijn suggestie om dergelijke quatsch niet op een filmsite te bezigen duidelijk genoeg was dat ik geen zin had om het daar met jou, waar dan ook, over te hebben.

Ik weet niet wat jij quatsch noemt maar ik benoem gewoon een voorbeeld met feiten , blijkbaar heb je daar geen weerwoord op gezien je kinderachtige uit de hoogte toontje .

als je het er werkelijk niet met me over wilt hebben ? prima reageer dan ook niet

Je wilt het er niet over hebben maar je reageert wel

Mac Hammer Fan

• 6014 messages
  • 7444 votes

In die toplijst zie ik slechts 25 films in plaats van 250.

Top 250 beste films aller tijden

Firefox op MacOS Ventura laatste versie.

Ik vind geen mogelijkheid om naar de volgende 25 te gaan.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Crewmededeling:

Flavio heeft aangegeven zijn crewtaken neer te leggen.

Flavio bedankt voor je tomeloze inzet de afgelopen jaren en de prettige samenwerking.

Ik wens je hierbij nog veel plezier op de site als user.

John Milton

• 24220 messages
  • 13384 votes

Bedankt Flavio!

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Flavio bedankt

Sol1

• 581 messages
  • 261 votes

Flavio: bedankt voor alle inspanningen!

Collins

• 7282 messages
  • 4306 votes

Flavio bedankt.

Ik hoop wel dat je als user actief blijft

Boenga

• 2628 messages
  • 1532 votes

kappeuter wrote:

Crewmededeling:

Flavio heeft aangegeven zijn crewtaken neer te leggen.

Jammer.

Mag dat eigenlijk wel zonder dat daar democratisch over gestemd is ?

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

Bedankt Flavio!

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Bij De Site > Algemeen > Zoeken op de site:

Gaat er nog eens wat gedaan worden met die dubbele regelafstand? Vooral opsommingen zijn vreselijk onoverzichtelijk zo.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Berichten verplaatst naar De Site > Algemeen > Zoeken op de site

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Even gewoon uit nieuwsgierigheid, maar werken dit soort berichten nu eigenlijk? Epische klassieker 'The Lord of The Rings: The Two Towers' morgenavond op Paramount Network

In de zin van of er echt veelvuldig op geklikt wordt. Hoeveel mensen kijken überhaupt nog films via tv (en al die ergerlijke reclames), en hoeveel mensen daarvan zouden dan getriggerd worden door zo'n stukje tekst.

Bonusvraag: worden dit soort standaard teksten met ChatGPT geschreven?

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

chevy93 wrote:

Even gewoon uit nieuwsgierigheid, maar werken dit soort berichten nu eigenlijk? Epische klassieker 'The Lord of The Rings: The Two Towers' morgenavond op Paramount Network

In de zin van of er echt veelvuldig op geklikt wordt. Hoeveel mensen kijken überhaupt nog films via tv (en al die ergerlijke reclames), en hoeveel mensen daarvan zouden dan getriggerd worden door zo'n stukje tekst.

Een vraag voor dion.ollie.

dion.ollie (hoofdredacteur)

• 634 messages
  • 1247 votes

chevy93 wrote:

Bonusvraag: worden dit soort standaard teksten met ChatGPT geschreven?

Je zou er nog van opkijken hoeveel mensen er nog op deze artikelen klikken. Dat is ook de enige reden waarom we deze nog schrijven. ChatGPT?

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Ik wil ook nog wel eens op de nieuwsberichten klikken in de hoop een woke discussie aan te treffen. Bijna dagelijks wel raak.

Handje popcorn erbij en genieten.

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 messages
  • 5305 votes

Vraagje: heeft Tom Egberts in films gespeeld dat het rechtvaardigt een artikel san hem te wijden?

tijs.k

• 139 messages
  • 6 votes

Vervolgvraag: is dat nog relevant voor RoddelMeter?

wavanbuuren

• 4228 messages
  • 1334 votes

BlueJudaskiss wrote:

Vraagje: heeft Tom Egberts in films gespeeld dat het rechtvaardigt een artikel san hem te wijden?

Los van het feit dat jullie mijn mening kennen over de makers van de site en bijbehorende content:

Tom Egbers is natuurlijk wel de schrijver van het boek over De Zwarte Meteoor (Film, 2000) - MovieMeter.nl

In die zin zou je de link naar film met een beetje fantasie nog wel vrij direct kunnen noemen.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

BlueJudaskiss wrote:

De man heet Tom Egbers. Op wikipedia lees ik:

"Tom Egbers speelde een hoofdrol in de speelfilm Covergirl (1990, Metropolis Film) en gastrollen in De eenzame oorlog van Koos Tak (NPS, regie Theo van Gogh) en De Vereenigde Algemeene (VARA, regie Egbert van Hees)."

tijs.k

• 139 messages
  • 6 votes

Er wordt in de artikelen weinig gehint naar die prachtfilms, ha ha

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

dion.ollie wrote:

(quote)

Je zou er nog van opkijken hoeveel mensen er nog op deze artikelen klikken. Dat is ook de enige reden waarom we deze nog schrijven. ChatGPT?

Oké, interessant.

De opmerking over ChatGPT sloeg vooral op mijn impressie dat de stukken een beetje inspiratieloos geschreven worden en dat het vooral standaard teksten zijn. Daar is op zichzelf niets mis mee, maar allicht is AI inmiddels ook ver genoeg om een dergelijke tekst te schrijven.

https://i.gyazo.com/eebd394b3eaf0d0ea152971bc0844985.png

Dit doet toch niet onder voor het stuk dat er al staat.

(behalve dat het gemiddelde niet klopt)

dion.ollie (hoofdredacteur)

• 634 messages
  • 1247 votes

tijs.k wrote:

Er wordt in de artikelen weinig gehint naar die prachtfilms, ha ha

Aha, die AI-tool. Nee, alles wordt gewoon 'met de hand' geschreven, maar er wordt wel een zekere basis gebruikt voor de televisie-artikelen. Indrukwekkend (en ook een beetje griezelig) om te zien hoever AI al is.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.