- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Ter info:
De reactiesectie onder dit nieuwsbericht is (grotendeels preventief) gesloten, omdat we dit onderwerp niet binnen de gedragsregels van MM kunnen bediscussiëren.
clubsport
-
- 3813 messages
- 6940 votes
Ter info:
De reactiesectie onder dit nieuwsbericht is (grotendeels preventief) gesloten, omdat we dit onderwerp niet binnen de gedragsregels van MM kunnen bediscussiëren.
Wat een kul , als er blijkbaar feiten kunnen worden aangedragen die Lily's keuzes ondersteunen dan mag dat niet gezegd worden .
Elke discussie zou mogelijk moeten zijn zonder beperkingen , nu verschuilen jullie je achter zogenaamde gedragsregels .
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Wat een kul , als er blijkbaar feiten kunnen worden aangedragen die Lily's keuzes ondersteunen dan mag dat niet gezegd worden .
Elke discussie zou mogelijk moeten zijn zonder beperkingen , nu verschuilen jullie je achter zogenaamde gedragsregels .
Is niks nieuws hoor, doen ze vaker.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Haha hoe krijg je het voor elkaar om een topic met zo'n simpel onderwerpje te sluiten vanwege de gedragsregels. Er heeft zeker weer iets gestaan wat onze woke moderator niet acceptabel vond en maar weer achter de regels is gaan schuilen. Wat een grap is die nieuwssectie.
clubsport
-
- 3813 messages
- 6940 votes
De angst om de discussie aan te gaan zegt eigenlijk al genoeg .
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
MovieMeter is niet en zal ook nooit de plaats zijn om te discussiëren over vaccinaties. Misschien als er een documentaire over het onderwerp op de site staat, dat daar inhoudelijke discussie kan plaatsvinden. Maar dat is het dan ook. Met deze gedragsregels beogen we de community te beschermen tegen onnodige polarisering en persoonlijke aanvallen die niets te maken hebben met datgene wat ons op deze site bindt.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
Haha hoe krijg je het voor elkaar om een topic met zo'n simpel onderwerpje te sluiten vanwege de gedragsregels. Er heeft zeker weer iets gestaan wat onze woke moderator niet acceptabel vond en maar weer achter de regels is gaan schuilen. Wat een grap is die nieuwssectie.
Nou dit heeft weinig met woke te maken, maar vooral de bagger die uit discussies over vaccinaties komt. Voetbal mag oorlog zijn volgens De Generaal, maar dat is echt kinderspel vergeleken bij vaccinaties. Als je ziet tot wat voor polarisatie die discussie leidt. Ga eens op Twitter kijken, echt niet normaal. Volgens mijn zijn reaties en vriendschappen erdoor verbroken. Van mij mag hier af en toe best steviger gediscussieerd worden, ook politiek (zeker als het onderwerp erover gaat in een film of nieuwsbericht), maar voor discussies over vaccinaties maak ik graag een uitzondering.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Dan haal je die paar vaccinatieberichtjes weg en zet je dat er neer ipv meteen weer een heel topic te killen.

Misschien moet je niet voor de hele community willen denken.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
Dan haal je die paar vaccinatieberichtjes weg en zet je dat er neer ipv meteen weer een heel topic te killen.
Dan blijf je bezig, dit soort berichten werken als rode lap voor sommigen (laat ik zo zeggen, vooral voor één kant wier hele levens enkel nog hieruit lijkt te bestaan en geen mogelijkheid onbenut laten er iets over te zeggen).Daar mag MovieMeter ook wel een beetje rekening mee houden dat dit een behoorlijk prikkelend onderwerp is. Maar ja, het zal vast heel veel clicks opleveren. Dan maar de reactiemogelijkheid uitzetten.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Het is nog altijd een film (en serie) site en de ervaring leert toch wel dat sommige onderwerpen al voor zeer harde discussies zorgen die niets met film te maken hebben en ook zeer snel persoonlijk worden. Uiteraard mag iedereen een eigen mening hebben, die vrijheid hebben we gelukkig nog. Wat niet wil zeggen dat je elke mening ook hier moet neerschrijven. Zo werd in het verleden (nog voor mijn tijd als mod) al de keuze gemaakt op voetbal te vermijden in het Algemeen Sporttopic. Voor voetbal, vaccinaties, platte aarde theorieën of 'woke' roepen bij elke verandering, zijn er genoeg sites. Voor film en series kan je net als vroeger nog steeds terecht op moviemeter. Daar is niets in veranderd.
Als de reactiemogelijkheid wordt afgesloten bij zo'n bericht (waar we als crew niets over te zeggen hebben) is dat niet vanwege onze eigen mening, maar om te vermijden dat er opnieuw een verhitte discussie komt die niets met film te maken heeft en alleen maar voor de nodige wrevel zorgt.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Lekker dicht zetten bij zo’n nieuwsbericht idd. Helemaal voor.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
platte aarde theorieën.
Zoals Herman Finkers ooit zei: de Aarde is rond, net als een pannenkoek.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Lekker dicht zetten bij zo’n nieuwsbericht idd. Helemaal voor.
Ik ook. Of nog beter, plaats zulke berichten niet. Maar als je mensen de mogelijkheid geeft tot reageren, zit dan niet constant in te grijpen omdat het een andere mening is dan van een crewlid. Zo zijn diverse topics gesloten waar gewoon persoonlijke irritatie van crewleden over meningen de reden was tot Noord-Koreaans ingrijpen. Laat je als crew niet voor het karretje spannen van de eigenaren. Als zij controversiële topics willen, laat het dan lekker toe.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Ik ben allang blij dat de shitstorm die er ongetwijfeld onder was ontstaan, hiermee wordt vermeden. Dat heeft voor mij altijd nog prio 1. Los van dat die discussie op een filmsite niet erg thuishoort, wordt het er bepaald niet gezelliger van. En daar hebben wij ook last van (ik wel althans), want ik zou dus niet trots aan de zijlijn staan terwijl zgn. wappies, anti-wokers, jouw favoriete deugneuzen, Volkskrantlezers etc, elkaar verbaal in de haren vliegen, terwijl de eigenaren onthutst toe zouden moeten zien wat er is ontketend. En dat in de hoop dat ze zich nog eens achter de oren krabben of dat soort artikelen wel een goed idee zijn 
Noord-Koreaans ingrijpen lijkt me een beetje overdreven. De discussie die daar zou zijn ontstaan had Jordy ook niet gewild, dus de crew hanteert gewoon de regels zoals we die altijd al kennen, ook al werken de eigenaren en auteurs soms niet helemaal mee, omdat die policy nu eenmaal niet heel geweldig samengaat met de jacht op clicks. Dat de crew dat stukje van het oude MovieMeter in ere houdt, is wat mij betreft geen slechts iets. Integendeel. 
clubsport
-
- 3813 messages
- 6940 votes
MovieMeter is niet en zal ook nooit de plaats zijn om te discussiëren over vaccinaties. Misschien als er een documentaire over het onderwerp op de site staat, dat daar inhoudelijke discussie kan plaatsvinden. Maar dat is het dan ook. Met deze gedragsregels beogen we de community te beschermen tegen onnodige polarisering en persoonlijke aanvallen die niets te maken hebben met datgene wat ons op deze site bindt.
En zo komt de waarheid over het onderwerp nooit boven tafel want er mag niet over gesproken worden .
Maar als je die discussie werkelijk niet wilt , zet het bericht erover er dan niet op , heel simpel , iedereen kan 1 + 1 optellen en weten dat er onvermijdelijk reacties op komen .
Lijkt er wel op alsof de discussies met dit soort berichten uitgelokt worden .
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
En zo komt de waarheid over het onderwerp nooit boven tafel want er mag niet over gesproken worden .
Maar als je die discussie werkelijk niet wilt
Volgens mij is dit een contradictio in terminis. Discussiëren met iemand/binnen een groep betekent ook dat je je eigen mening ter discussie wilt stellen. Als je met iemand gaat discussiëren en je plakt er het label 'waarheid' op, dan laat je al gelijk zien dat je de mening van de ander niet serieus neemt. Dan is het niet discussiëren wat je doet, maar de ander je mening opdringen en langs elkaar heen praten. Een belangrijk verschil.
Maar goed, voor de rest wel eens met de mensen die zeggen dat je zo'n bericht dan ook niet op de site moet plaatsen. Lekker voor de 'clicks', maar dit resultaat was te verwachten. Ik ben twee jaar geleden al gestopt met deze discussie, maar je moet onder een steen hebben geleefd om niet te zien dat er nog genoeg mensen zijn die het maar niet kunnen loslaten. Treurig en meelijwekkend, maar helaas waar.
clubsport
-
- 3813 messages
- 6940 votes
Volgens mij is dit een contradictio in terminis. Discussiëren met iemand/binnen een groep betekent ook dat je je eigen mening ter discussie wilt stellen. Als je met iemand gaat discussiëren en je plakt er het label 'waarheid' op, dan laat je al gelijk zien dat je de mening van de ander niet serieus neemt. Dan is het niet discussiëren wat je doet, maar de ander je mening opdringen en langs elkaar heen praten. Een belangrijk verschil.
Maar goed, voor de rest wel eens met de mensen die zeggen dat je zo'n bericht dan ook niet op de site moet plaatsen. Lekker voor de 'clicks', maar dit resultaat was te verwachten. Ik ben twee jaar geleden al gestopt met deze discussie, maar je moet onder een steen hebben geleefd om niet te zien dat er nog genoeg mensen zijn die het maar niet kunnen loslaten. Treurig en meelijwekkend, maar helaas waar.
Is de waarheid over de moord op Kennedy ons ook niet meer dan 50 jaar onthouden ?
Nu komen er pas geleden dan eindelijk documenten naar buiten die wel degelijk bewijzen dat de moord door de CIA
en hoge militairen in de regering is beraamd .
Maar ondertussen wel al degenen die het al jarenlang wisten als complotdenkers proberen de mond te snoeren
Het woord complottheorie is zelfs bewust in die tijd verzonnen om mensen de mond te snoeren .
De waarheid is dus niet zomaar een label maar naar gedegen ondezoek zal er toch eens een rationele conclusie moeten komen .
Na 2 jaar en een vracht aan bewijzen lijkt me die conclusie niet moeilijk te maken .
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Is de waarheid over de moord op Kennedy ons ook niet meer dan 50 jaar onthouden ?
Nu komen er pas geleden dan eindelijk documenten naar buiten die wel degelijk bewijzen dat de moord door de CIA
en hoge militairen in de regering is beraamd .
Maar ondertussen wel al degenen die het al jarenlang wisten als complotdenkers proberen de mond te snoeren
Het woord complottheorie is zelfs bewust in die tijd verzonnen om mensen de mond te snoeren .
De waarheid is dus niet zomaar een label maar naar gedegen ondezoek zal er toch eens een rationele conclusie moeten komen .
Na 2 jaar en een vracht aan bewijzen lijkt me die conclusie niet moeilijk te maken .
Wauw, is Kennedy door de CIA vermoordt? Dammit, had die ouwe Oliver Stone toch gelijk...
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ah, het moest een vaccinatiewappie discussie worden. Dan haak ik ook af.
clubsport
-
- 3813 messages
- 6940 votes
Ah, het moest een vaccinatiewappie discussie worden. Dan haak ik ook af.
Maak je geen zorgen , deze discussie word toch snel gesloten
wavanbuuren
-
- 4228 messages
- 1334 votes
Het is nog altijd een film (en serie) site
Ik ben het daar volledig mee eens. Het enige probleem is dat de eigenaren wel heel goed hun best hebben gedaan om allerlei drek over ons uit te storten. Ik vind het nog steeds lullig voor jullie als mods, maar ik zie ook iets terug met een splinter en een balk, misschien zelfs doorspekt met een tikkie hypocrisie.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Ter info dat ook bij het volgende nieuwsbericht over corona de reactiesectie gesloten is: Woody Harrelson wil af van 'absurde' coronamaatregelen op filmsets: "Laten we klaar zijn met deze onzin" .
Wie zich verbaast dat soms een reactiesectie over dit politiek gevoelige onderwerp tijdelijk open staat: wij zijn als mods niet altijd online en dit soort dingen wordt niet vooraf met ons gecommuniceerd. Het is roeien met de riemen die we hebben. Ik heb wel nogmaals aan de hoofdredacteur het dringende verzoek gedaan om direct bij plaatsing de reactiesectie al te sluiten bij artikelen die primair over corona of vaccinaties gaan (behalve als het over lockdownmaatregelen voor bioscopen oid zou gaan, maar daarvan is geen sprake).
clubsport
-
- 3813 messages
- 6940 votes
En dit had ik al zien aankomen , als er eenmaal 1 keer zo'n absurde beslissing is genomen dan is het hek van de dam en gaat het vaker gebeuren , of op den duur bij alles , kijk maar naar film totaal
Nu is het excuus daar om het ook bij andere onderwerpen te doen naargelang hoe de pet staat .
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Ik bedank graag even dat ik de absurditeit die onder dat artikel plaats zou vinden, niet hoef te ondergaan.
Mag hopen dat de redactie hierin mee gaat om dat voortaan zelf dicht te zetten, it ain't rocket science.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Wat mij betreft heb je nog steeds maar twee redelijke opties bij een artikel van deze aard:
-> niet publiceren omdat dit het soort artikel is waar je op voorhand al gedonder bij verwacht; je weet op voorhand dat hier een zogenoemde 'politieke discussie' ontstaat, en je hebt nu eenmaal een commentsectie waarmee je die discussie zelf faciliteert;
-> wél publiceren, maar accepteren dat mensen 'politieke reacties' plaatsen (zo lang er niet wordt opgeroepen tot, ik zeg wat, moord en doodslag)
Als je je niet voorbij deze tweesplitsing kunt of wilt bewegen, denk ik maar één ding: waarom bestaat de commentsectie? Een commentsectie openstellen en vervolgens om de haverklap censureren is een pijnlijke aangelegenheid. Dat moet je helemaal niet willen. Je ondermijnt de vrijheid van meningsuiting, of je nu denkt dat je daar het recht toe hebt of niet. Persoonlijk vind ik de "gedragsregels van MM" meer arbitrair dan de vrijheid van meningsuiting. Ik zou persoonlijk pogen me aan die gedragsregels te houden, maar keur censuur af.
Nu wordt er gesproken over moderators die "roeien met de riemen die ze [jullie,red.] hebben". Maar jullie maken het zelf zo moeilijk - en als het aan de redacteurs ligt, moet het overleg geïntensiveerd worden. Alsof je zo'n bericht over Harrelson plaatst en dan kunt verwachten dat er in de reacties alleen wordt gepraat over zijn toekomstige rol in Champions (2023).
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Je mag er gerust over praten, ga lekker op de verjaardag van tante Corrie praten over de Nieuwe Wereldorde met tante Sjaan en ome Kees, of ga lekker los op Twitter of een donker hoekje van het internet, daar zit het vol met mensen die de hele dag praten over dingen waar we zogenaamd niet over mogen praten.
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Inderdaad. Dat je een filmsite bent wil nog niet zeggen dat ALLES wat iedere bekende acteur zegt of doet of wil nieuws is. Het is op het genante af hoe er aan de 10 artikeltjes per dag gekomen moet worden. En dan ook nog een keer in de zoveel tijd een recap met nog een keer hetzelfde nieuws erin.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Nu wordt er gesproken over moderators/redacteurs die "roeien met de riemen die jullie hebben". Maar jullie maken het zelf zo moeilijk.
Maar de moderators kunnen er niks aan doen, het wordt hun dan ook moeilijk gemaakt. De redacteurs wel. Dat staat hier toch.
Wie zich verbaast dat soms een reactiesectie over dit politiek gevoelige onderwerp tijdelijk open staat: wij zijn als mods niet altijd online en dit soort dingen wordt niet vooraf met ons gecommuniceerd. Het is roeien met de riemen die we hebben. Ik heb wel nogmaals aan de hoofdredacteur het dringende verzoek gedaan om direct bij plaatsing de reactiesectie al te sluiten bij artikelen die primair over corona of vaccinaties gaan (behalve als het over lockdownmaatregelen voor bioscopen oid zou gaan, maar daarvan is geen sprake).
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.