- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Tim94 Het is donderdag, wat is de analyse hiervan?
Ik zat er vanmorgen al aan te denken om dit bericht te plaatsen maar ik dacht; laat ik maar een keer niet balorig zijn. Maar goed, als jij het toch doet... Tim94, het podium is voor jou!
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
En voor de zekerheid taggen we ook meter_fan erbij 
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Jammer dat het dan weer zo moet.
Tim is gewoon een werknemer. Zijn werk is het programmeren. Hij hóeft niet te reageren en ik heb ook nooit gezegd dat hij gáát reageren. Als we hem uit flauwigheid gaan taggen, dan gaat hij natuurlijk niet ineens een enorme drang krijgen om te reageren en daar geef ik hem groot gelijk in.
Mijn insteek is dat de crew en de community zich samen hard maken voor een mooie site. De crew geeft input aan de eigenaar maar krijgt daarbij lang niet altijd gehoor (bijvoorbeeld: ook vanuit ons kwam kritiek op het lanceren van een Engelstalige site voordat bugs gefixed waren). Als er vanuit de community dan ook serieuze input wordt gegeven, dan staan we samen misschien wat sterker. En verder is het inderdaad het managen van je eigen verwachtingen en er met elkaar het beste van maken.
(Voor de vaststelling dat de communicatie met de eigenaar ondermaats is of voor algemene klaagzangen is het een beetje laat als je het mij vraagt.)
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Tim is gewoon een werknemer. Zijn werk is het programmeren. Hij hóeft niet te reageren en ik heb ook nooit gezegd dat hij gáát reageren. Als we hem uit flauwigheid gaan taggen, dan gaat hij natuurlijk niet ineens een enorme drang krijgen om te reageren en daar geef ik hem groot gelijk in.
We mogen toch wel een klein beetje om de situatie lachen? En onze clicks betalen tenslotte zijn salaris.
Mijn insteek is dat de crew en de community zich samen hard maken voor een mooie site. De crew geeft input aan de eigenaar maar krijgt daarbij lang niet altijd gehoor (bijvoorbeeld: ook vanuit ons kwam kritiek op het lanceren van een Engelstalige site voordat bugs gefixed waren). Als er vanuit de community dan ook serieuze input wordt gegeven, dan staan we samen misschien wat sterker.
We staan inderdaad sterker, maar echt geholpen heeft het tot nu toe nog steeds niet.
Ik stem op films, plaats berichten, communiceer vrolijk met andere gebruikers, net als altijd. Maar met de bugs en het feit dat er keer op keer op keer andere prioriteiten zijn is op een gegeven moment de maat vol.
(Voor de vaststelling dat de communicatie met de eigenaar ondermaats is of voor algemene klaagzangen is het een beetje laat als je het mij vraagt.)
Die vaststelling is al heel lang geleden gedaan.
Stephan123
-
- 236 messages
- 1224 votes
Mijn insteek is dat de crew en de community zich samen hard maken voor een mooie site. De crew geeft input aan de eigenaar maar krijgt daarbij lang niet altijd gehoor (bijvoorbeeld: ook vanuit ons kwam kritiek op het lanceren van een Engelstalige site voordat bugs gefixed waren). Als er vanuit de community dan ook serieuze input wordt gegeven, dan staan we samen misschien wat sterker. En verder is het inderdaad het managen van je eigen verwachtingen en er met elkaar het beste van maken.
Helaas moet het zo, iedereen weet dat Tim een werknemer is maar om nu een nieuwe site te lanceren en de bugs op de NL site niet op te lossen ( al weken niet...) dat is niet om over naar huis te brengen naar je community.
Het is inderdaad een hartstikke mooie site , heb ook een paar keer in het verleden gedoneerd maar helaas zie ik de noodzaak niet om nog meer te doneren als de prioriteit liggen bij het maken van een INT website en de NL website niet meer geüpdatet wordt voorlopig ... als het nou om een nieuwe NL website ging dan begreep ik en de rest van de community het .
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Pick your fights, is het enige dat ik kan zeggen. De koers en prio zijn allang duidelijk voor wie de afgelopen 2 jaar opgelet heeft. Het belang van de oudgediende, kleiner wordende (maar mondige) community ook. Daar ga je geen verandering in aanbrengen.
Haal uit het nieuwe MovieMeter wat je eruit kan halen, negeer wat je niet bevalt (bijvoorbeeld forum als startpagina ipv frontpage), maar daar nu nog over zeuren is een verloren strijd. Zolang de crew bereidwillig is en er mensen zijn die artikelen, topics en films toevoegen kan het hier nog steeds aangenaam toeven zijn, desnoods met een aangepast verwachtingspatroon. Ik mis de oude weergave niet eens meer, dit werkt ook, al ontbreken er wat functionaliteiten. Maar er zijn meer manieren om hier te zijn dan hameren op bugs, een absente eigenaar of het ter verantwoording roepen van een dev die doet wat hij kan in de tijd die hij heeft.
Kan het beter? Zou ik het zelf anders doen als het mijn site was? Ja. Maar dit is echt wat het is, vrees ik. En als ik daar na al mijn rants vrede mee kan hebben, moet het een hoop anderen toch ook lukken?
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Ik voel me met mijn bericht toch wel een beetje verantwoordelijk voor deze escalatie. Daarvoor mijn excuses naar Kapp en co, die ik het uiteraard geen moment kwalijk neem en wiens harde werk en input ik alleen maar waardeer en respecteer. Daar is de afgelopen vijftien jaar niets aan veranderd. Wat ik al zei, ik ben niet uit op discussie. Ik weet ook wel dat we geen bal opschieten door de eigenaar collectief uit te kotsen. Het is meer dat ik het punt van dit topic niet snap als er toch niet geluisterd wordt, en zo'n internationale versie voelt als het ultieme voorbeeld van het compleet je achterban negeren, plus, en dat is nog een graadje erger: de vrijwilligers die voor je zwoegen niet inlichten. Dan kun je zeggen dat het niet anders is, en je er maar mee moet leven zoals het is. Maar sluit dit topic dan ook zodat we ons geen illusies hoeven te maken dat het ooit nog veranderd of beter wordt, op een manier die ook voor ons prettig is.
Het enige dat ik vraag is een A tot Z overzicht in mijn stemoverzicht mensen. Voor de 6e keer in 2 jaar tijd. Ik vraag niet of de site in het Tsjechisch vertaald word. Die internationale versie wennen we vast ook wel weer aan. Maar is het niet een beetje als iemand met 180 kilo die aan hoge bloeddruk, hoog cholesterol en suikerziekte lijdt een keertje mee naar een sportschool te nemen en verwachten dat hij/zij/hen de volgende dag de marathon van New York loopt zonder halverwege in te storten met een hartaanval?
Mijn advies. Vraag op z'n minst Jordy's hulp en betaal die man fatsoenlijk voor zijn tijd en moeite.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Geen idee of er nog mensen zijn maar ik heb ondertussen vier keer de vraag gehad of ik geen lid wil worden van beste film en serie tips via facebook. Op zich niet eens tegen maar toen ik de eerste keer accepteerde bleken alle links te gaan over nogal dodgy plekken waarin vooral volwassenen met een hoge nood zich zouden amuseren (als het al geen pure schadelijke links zijn). Zelfs daar ben ik niet altijd geheel tegen, ik heb ook al is een nood, maar ik hou mijn film en serie updates en mijn volwassenenentertainment liefst gescheiden. Ik kan me ook moeilijk bedenken dat dit van moviemeter zelf komt.
Ik vermoed een gekend probleem maar ik dacht ik meld het toch maar even.
Excuses voor het late antwoord.
Goed dat je het meldt. Dit lijkt me uiteraard niet de bedoeling.
Ik heb het bovenaan de bugslist gezet, dus men zal hier naar kijken. Ik snap niet zo goed waar dit vandaan kan komen. Je hebt toevallig niet per ongeluk spyware op je apparaat geïnstalleerd?
Waar zie je dan trouwens die dubieuze content, op Facebook of op MM?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
De oplossing is inmiddels gevonden:
Deze groep is ooit aangemaakt, maar daar wordt al een tijdje niets meer mee gedaan. Ik kan me voorstellen dat deze verlaten pagina's worden gebruikt voor spyware. Ik ga hem zo snel mogelijk sluiten, zodat je daar geen last meer van hebt.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik krijg net een melding dat iemand me een like heeft gegeven of op me heeft gereageerd, geen idee. Want ik kan het niet zien.
[13:56]
Dit is het enige dat ik zie. Heb geschakeld tussen klassieke en nieuwe modus, maar bij beiden zie ik niks. Eerder vandaag nog wel zulke meldingen gehad die wel in orde waren.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Je had je bericht geplaatst op de oude layout bij een VOD-dienst. Die berichten kunnen we niet lezen op de nieuwe layout, daarom moest ik even schakelen.
Ik heb gereageerd op de nieuwe layout, maar dat werkt dus blijkbaar niet omdat ik het bericht uit de oude layout had gequote op de nieuwe layout.
Het advies is om de oude layout niet meer te gebruiken.
Ik heb pas sinds kort weer Prime Video genomen.
Ik moet zeggen dat ik er niet veel aan vind. Veel oude meuk.
Series kan ik niet goed beoordelen, want dat kijk ik sowieso amper.
Ik ben veel beter te spreken over HBO Max. Daar heb je wel veel interessante nieuwe toevoegingen.
Mac Hammer Fan
-
- 6014 messages
- 7444 votes
Vanmorgen ben ik moeten stoppen met postercorrecties. De site wordt nog maar eens geteisterd door een bug. De posters zijn blijkbaar niet meer zichtbaar als je ze wil corrigeren. kappeuter, ik heb een mailtje naar jou gestuurd met schermafbeeldingen. Ik begrijp niet dat de makers van de site willen overstappen naar een internationale site moviemeter.com. Ze zouden beter eerst werk maken van het oplossen van bugs. Ik heb ook gemerkt dat de crew nog steeds extra werk heeft met toevoegingen die verdwijnen.
Tim94 (developer)
-
- 1700 messages
- 286 votes
Er was vanochtend van 08:30 tot nu een grote wereldwijde storing bij Cloudflare. Dit heeft ervoor gezorgd dat het 'halve' internet plat lag, waaronder wij. Veel websites zijn niet bereikbaar door grote storing bij Cloudflare - update - IT Pro - Nieuws - Tweakers
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Vraagje over de berichten van Zinema. Nog afgezien van de vergezochte alliteratie aan het begin van zijn stukjes, staat er onderaan elk bericht 'met dank aan [productiemaatschappij] voor het recensie exemplaar'.
Dat moet hem dan een enorme kast met gratis films opleveren ondertussen. In hoeverre weten de productiehuizen en de PR-bedrijven dat zijn stukjes geen recensies zijn maar berichten die op de grote hoop belanden tussen de rest van allerlei andere meningen? Weten ze van dit bedrog en staan ze het oogluikend toe - elk flintertje PR is natuurlijk PR - of is het een kwestie van doen alsof en hopen dat niemand er achter komt?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Vraagje over de berichten van Zinema. Nog afgezien van de vergezochte alliteratie aan het begin van zijn stukjes, staat er onderaan elk bericht 'met dank aan [productiemaatschappij] voor het recensie exemplaar'.
Dat moet hem dan een enorme kast met gratis films opleveren ondertussen. In hoeverre weten de productiehuizen en de PR-bedrijven dat zijn stukjes geen recensies zijn maar berichten die op de grote hoop belanden tussen de rest van allerlei andere meningen? Weten ze van dit bedrog en staan ze het oogluikend toe - elk flintertje PR is natuurlijk PR - of is het een kwestie van doen alsof en hopen dat niemand er achter komt?
Waarom zouden zijn berichten geen recensie zijn? Je mening over een film is toch gewoon een recensie? Ook wel vreemd om dit bedrog te noemen. Hij doet het al jaren, dus ze zijn vast tevreden over zijn werk.
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Het zullen vast en zeker recensies worden genoemd maar dat geldt dan ook voor stukjes die jij en ik hier neerpennen. Ik ben benieuwd in hoeverre het gecontroleerd wordt: ik heb zelf ook recensietjes geschreven in het verleden en daar moest je af en toe de bezoekscijfers en het bereik doorgeven. Zulke cijfers kan je van een bericht op een forum - want dat zijn zijn berichten - moeilijk geven, maar als je ze geeft van MovieMeter in het algemeen klinkt het allemaal een stuk indrukwekkender. Ik ben erg benieuwd hoe dit zit.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Het zullen vast en zeker recensies worden genoemd maar dat geldt dan ook voor stukjes die jij en ik hier neerpennen. Ik ben benieuwd in hoeverre het gecontroleerd wordt: ik heb zelf ook recensietjes geschreven in het verleden en daar moest je af en toe de bezoekscijfers en het bereik doorgeven. Zulke cijfers kan je van een bericht op een forum - want dat zijn zijn berichten - moeilijk geven, maar als je ze geeft van MovieMeter in het algemeen klinkt het allemaal een stuk indrukwekkender. Ik ben erg benieuwd hoe dit zit.
Het kost een filmmaatschappij een bluraytje tegen inkoopprijs. Dat is toch niks? Daarvoor krijgen ze, hopelijk voor ze, een leuke review terug. Ik zie het probleem niet.
Overigens denk ik dat een hele grote groep mensen Moviemeter bezoekt zonder account en naar het stemgemiddelde, de synopsis of het tabje Meningen komt om een indruk te krijgen van een film.
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Inkoopprijs / leuke review: klopt, maar een PR-maatschappij is geen liefdadigheidsinstelling en willen ook waar voor hun geld. Ik ben dus benieuwd of ze die waar ook krijgen en of Zinema open is over zijn manier van publiceren.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik snap werkelijk je punt niet. Hij publiceert zijn content open en bloot op een site die iedereen kan bezoeken. Hij doet het juist heel netjes door te vermelden dat hij een reviewexemplaar heeft ontvangen voor zijn verhaal.
tijs.k
-
- 139 messages
- 6 votes
Ik snap het probleem ook niet, het lijkt me heel gebruikelijk dat er reviewexemplaren beschikbaar worden gesteld en het is toch aan de maatschappij zelf om te kijken of ze het waard vinden om het uit te delen. Het voelt een beetje vreemd om achter de rug van Zinema om te speculeren over de gemaakte afspraken..dat is niet aan ons om te beoordelen lijkt me.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Berichten verplaatst naar Het grote muziektopic
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik kom mijn tvmeter account niet meer in...
Ik heb niks aangepast, gister de site nog bezocht...
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik ondervond het zelf ook vanmiddag met mijn MM account.
Toen ik het wachtwoord opnieuw invoerde kon ik wel gewoon inloggen.
Er was vanmiddag serveronderhoud. Misschien heeft het daar iets mee te maken.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik ondervond het zelf ook vanmiddag met mijn MM account.
Toen ik het wachtwoord opnieuw invoerde kon ik wel gewoon inloggen.
Er was vanmiddag serveronderhoud. Misschien heeft het daar iets mee te maken.
Vreemd, dit helpt ja. Nu zit ik er weer ingelogd in. Wat een vreemde error.
alexander038
-
- 957 messages
- 1295 votes
Ik denk dat tijdens het onderhoud de inlogcookies aan serverzijde zijn gewist.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Berichten verplaatst naar De Site > Algemeen > Ads / reclame op de site
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Berichten verplaatst naar Overig > Televisie > Het Uur van de Wolf
Noud
-
- 544 messages
- 1156 votes
In De Site > Algemeen > Youtube stem:
Hoi ik wil niet heel mierenneukerig doen. De voiceover in het nieuws item op Youtube is op een gegeven moment voor mij enorm hinderlijk. Ik kan niet zeggen wat het is. Het trucje wordt haast bij elke zin herhaald. Vooral wanneer de zin wordt afrond. Ik denk als je dat eruit haalt het fijner is om naar te luisteren. (L)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.