• 178.008 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.001 actors
  • 9.371.231 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

eRCee wrote:

Ik zou wel adviseren om te taggen bij dit soort kritiek. meter_fan en Tim94

Alsof die meterfan ooit reageert. Die verstopt zich lekker laf achter crewleden en doet he-le-maal niks met feedback en kritiek hier. Al jaren niet.

Sluit me verder geheel bij niethie aan. Dat je de site verziekt met die nieuwstroep en andere onzin waar geen vaste user op zit te wachten is nog een ding, maar dat de site al jaren nu technisch een ramp is en simpele bugs niet eens verholpen kunnen worden binnen een paar maanden is om te huilen.

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 messages
  • 5305 votes

Wat niethie zegt. Dus om de daad bij het woord te voegen: meter_fan en Tim94, jullie zijn hierbij getagd en ik ben erg benieuwd naar jullie reactie.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

The Oceanic Six wrote:

Alsof die meterfan ooit reageert.

Dat zeg ik toch ook niet. Maar als je niet tagt, weet je zeker dat het niet eens gezien wordt en dan kan je net zo goed tegen je inloopkast praten. Ik denk dat het goed is als de community zich niet ongericht maar naar de eigenaar duidelijk uitspreekt (en blijft uitspreken), net zoals de crew dat via de eigen kanalen ook doet. Wat hier vervolgens mee gebeurt, ligt buiten onze macht.

Tim94 (developer)

• 1700 messages
  • 286 votes

eRCee

kappeuter

We zijn hier al een aantal dagen mee bezig samen met onze host. Dit kreeg ik zojuist doorgestuurd.

Om de database even wat verder te diagnostiseren is daar een monitor tooltje (monyog) aangehangen. Deze laten we draaien tot donderdag en dan kijken we even wat daaruit komt.

Donderdag maak ik even een verdere analyse.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Dat is mooi Tim94, maar het gaat ook om dingen die al heel lang op de bugslijst staan en het doorvoeren van zichtbare verbeteringen waar de community wat aan heeft. Zie het bericht op de vorige pagina van niethie.

Tim94 (developer)

• 1700 messages
  • 286 votes

eRCee wrote:

Dat is mooi Tim94, maar het gaat ook om dingen die al heel lang op de bugslijst staan en het doorvoeren van zichtbare verbeteringen waar de community wat aan heeft. Zie het bericht op de vorige pagina van niethie.

Momenteel ben ik erg druk met de volledige release van MovieMeter.com en kom ik weinig toe aan de bugslijst. Plan is dat het over een goede maand 'af' is om live te gaan. Daarna hebben we vakantie en zal er vast nog wat dingen komen die we nog niet in die release hebben zitten. Maar zal ik zo ik nu zie, wat meer tijd hebben voor de bugslijst.

• 11900 messages
  • 5305 votes

Tussen twee haakjes Tim94, je weet dat die bugslijst niet iets is van de laatste paar weken toch? Dat je je vaste gebruikers - de hartslag van jullie site - dan in de kou laat staan door dan nog steeds te zeggen 'ik kom daar weinig aan toe', daar vind ik wat van.

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

MovieMeter.com?

Dus er komt een internationale versie?

Hoe moet ik dat voor me zien? Reviews en discussies die vertaalt worden met google translate? Wat voegt dit nog toe aan de shitload aan wel goed lopende Engelstalige sites die het wereldwijde web al rijk is? Niet om de nationalist uit te hangen, maar profileert deze site zich niet al jaren uitstekend in zijn moerstaal?

Nee, maar echt. Twee (bijna drie) jaar lang een terecht klagende maar trouwe en geduldig blijvende achterban die hun best doet en blijft doen om alle bugs aan het kaarten en aan jullie door te spelen. Keer op keer zeggen dat er aan gewerkt wordt, zonder ook maar ergens expliciet op in te gaan. Gewoon maanden niets meer laten horen en nu dood leuk zeggen dat het kennelijk al die tijd geen enkele prioriteit heeft gehad. Misschien ben ik een cynische ouwe lul aan het worden maar zo ga je toch niet om met je community die je site gemaakt heeft tot wat het is?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Tim94 wrote:

(quote)

Momenteel ben ik erg druk met de volledige release van MovieMeter.com en kom ik weinig toe aan de bugslijst. Plan is dat het over een goede maand 'af' is om live te gaan. Daarna hebben we vakantie en zal er vast nog wat dingen komen die we nog niet in die release hebben zitten. Maar zal ik zo ik nu zie, wat meer tijd hebben voor de bugslijst.

Je weet dat een hoop verzoeken/issues/feedback/aanpassingen niet 3 maanden maar 3 jaar al gevraagd worden he? Jullie zijn met alles bezig, behalve de site fatsoenlijk te laten functioneren.

Moviemeter.com, auw... Gaan jullie die beter testen dan de nieuwe layout die er uit het niets neer werd geplempt?

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Net ook even issues met de bereikbaarheid. Cloudflare pagina met Host Error 524 Ray ID: 71b44c4e4897b794 • 2022-06-14 16:03:47 UTC- A timeout occurred

TMP

• 1890 messages
  • 1715 votes

Nou, misschien gaat er over een half jaar eens iemand kijken naar bugs die al jaren geleden zijn gemeld. Weinig hoopgevend. De klassieke modus, die al (ruim) anderhalf jaar niet wordt bijgehouden, is nog steeds gebruiksvriendelijker dan de (inmiddels nauwelijks nog nieuw te noemen) reguliere site.

Kronos

• 1009 messages
  • 1476 votes

TMP wrote:

Nou, misschien gaat er over een half jaar eens iemand kijken naar bugs die al jaren geleden zijn gemeld.

Ik heb daar alle vertrouwen in. Wel alleen bugs die gemeld zijn met een tag voor meter_fan en Tim94. Anders weet je zeker dat het niet eens gezien wordt.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

De bugs die hier gemeld worden worden door joachimt en ondergetekende allemaal genoteerd in de bugslist en op volgorde van prioriteit gezet.

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9724 votes

En aanvullend daarop. Bij meldingen van bugs liever niet Tim taggen, maar wel graag mij en/of kappeuter taggen. Als ik niet getagd wordt, mis ik ook nog wel eens wat.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Die nieuwsberichten hebben mij al vanaf hun release niks geïnteresseerd, het nieuwe lay-out heb ik een tijdje geprobeerd en ik begon er aan te wennen maar, mijn gevoel wou toch liever het oude vertrouwde weer terug en daarbij ben ik weer overgeschakeld naar klassiek, het zijn kleine dingen die mij weer helpen de site leuk te vinden en ik merk dat ik de nodige bugs mijdt. Maar, het blijft mij dag op dag pijn doen te zien hoeveel er wel niet geklaagd word hier om een fatsoenlijk en gebruikersvriendelijke site zonder bugs (dezelfde bugs die ik al jaren voorbij zie komen hier), en constant word het weer in de doofpot gestopt en men gaat vrolijk verder alsof er niks aan de hand is. En het voelt toch altijd vervelend dat weer dezelfde crewleden naar voren worden geschoven om de wind van voren te krijgen, die eigenlijk ook machteloos staan, en dan maar weer een simpel berichtje te doen naar de verantwoordelijke die daar dan weer te druk voor is, te druk met iets waar de vaste gebruikers niks voor voelt.

Ik vier binnenkort mijn negenjarig bestaan hier op deze site, en ik heb nooit eraan gedacht dat ik er een einde aan zou gaan breien maar, ik ben benieuwd of ik mijn tien jaar nog kan vol houden. En dat is nog niks vergeleken met sommige mensen die hier al bijna 20 jaar rond hangen. Ik heb vele gewaardeerde gebruikers zien vertrekken, en er zijn er nog maar een handje vol die mij weer doen beseffen dat het best leuk kan zijn hier. Mijn meningen schrijf ik over het algemeen al niet meer voor hier, en ik ga na aankomend festivalweekend maar weer verder mijn data te verplaatsen, zodat die safe staan, voor het geval dat de stekker er uitgaat; wij zijn toch niet belangrijk genoeg.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

joachimt wrote:

En aanvullend daarop. Bij meldingen van bugs liever niet Tim taggen, maar wel graag mij en/of kappeuter taggen. Als ik niet getagd wordt, mis ik ook nog wel eens wat.

kan die tim jou niet even seinen dan, dat er weer een bug is, of leven jullie langs elkaar heen?

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

Tim94 wrote:

(quote)

Hoe kun je als eigenaar en team op het idee komen om een .com te lanceren terwijl de gewone omgeving nog zoveel bugs / wensen heeft?

.... en de snelheid van berichten plaatsen vrij dramatisch is eigenlijk.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Graaf Machine wrote:

kan die tim jou niet even seinen dan, dat er weer een bug is, of leven jullie langs elkaar heen?

Bugs kunnen gewoon in dit topic gemeld worden, bij voorkeur met tag naar kappeuter en joachimt. Als er niet getagd wordt dan speelt iemand anders van de crew het wel door aan kappeuter en joachimt (dit doe ik bijvoorbeeld regelmatig) en die plaatsen het op de bugslijst, waarover ze in contact staan met Tim.

Dat vervolgens de bugs niet opgelost worden omdat onze programmeur aan andere taken wordt gezet, is iedereen een doorn in het oog en dit is ook al meermaals aangekaart, maar de crew heeft hier verder geen invloed op. Daarom is mijn advies: als je dit soort kritiek uit, doe dan in elk geval een tag uit naar meter_fan en Tim94, zodat zij hopelijk ook zien hoeveel frustratie dit oplevert.

• 11900 messages
  • 5305 votes

Wacht even, joachimt zei juist dat we Tim94 niet moesten taggen?

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Niet voor het melden van bugs. Dat schrijf ik toch op?

Jordy hield vroeger dit topic zelf bij, voor zowel kritiek als bugs. Nu houdt de crew het topic bij voor bugs die gemeld worden. De eigenaar en programmeur houden het topic niet bij. Dus als je een mooi verhaal schrijft met kritiek op hoe het er aan toe gaat met onze site, dan leest niemand dat die er ook daadwerkelijk invloed op zou kunnen hebben, tenzij je de juiste personen tagt wellicht. Duidelijker kan ik het niet maken.

wavanbuuren

• 4228 messages
  • 1334 votes

Kondoro wrote:

Ik vier binnenkort mijn negenjarig bestaan hier op deze site, en ik heb nooit eraan gedacht dat ik er een einde aan zou gaan breien maar, ik ben benieuwd of ik mijn tien jaar nog kan vol houden. En dat is nog niks vergeleken met sommige mensen die hier al bijna 20 jaar rond hangen.

Ik zit inmiddels bijna op 18 jaar. En met pijn in mijn hart kan ik je melden dat er maar één ding is wat je kan doen: Je eigen verwachting managen. De crew (waar ik al vaker van heb geschreven dat ik er groot respect voor heb) doet zijn werk naar vermogen, de handen gebonden op de rug en op één been. De eigenaren roest het al een paar jaar aan de reet, dus het is niet realistisch daar opeens ander gedrag van te verwachten (ondertussen vind ik er wel wat van, maar dat zal ik om etische redenen niet opschrijven).

Met die uitgangspunten is het te doen.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Conform eerdere afspraken binnen de crew heb ik de reactiesectie bij het artikel over James Bond/Idris Elba uitgeschakeld. Doorpraten kan in het forum. Dat heeft dus niet te maken met de twee reeds geplaatste reacties.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

eRCee wrote:

Conform eerdere afspraken binnen de crew heb ik de reactiesectie bij het artikel over James Bond/Idris Elba uitgeschakeld. Doorpraten kan in het forum. Dat heeft dus niet te maken met de twee reeds geplaatste reacties.

Waarom precies mag je niet reageren in dat artikel of Elba de James Bond gaat worden?

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Omdat die discussie daar teveel doet denken aan Groundhog day. In het forum is dat minder zo.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

eRCee wrote:

Omdat die discussie daar teveel doet denken aan Groundhog day. In het forum is dat minder zo.

Wat is het verschil met het 59e Amber Heard topic waar berichten wel weken stonden?

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Het verschil is dat de discussie over een niet-witte Bondacteur eerder uit de hand liep. En dat we een mooi forumtopic hebben over James Bond.

Als er wordt ingegrepen in de reacties, dan wordt er regelmatig geroepen dat er dan helemaal geen reactiemogelijkheid zou moeten zijn. Volgens mij heb je dat zelf ook wel eens gesuggereeerd.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

eRCee wrote:

Niet voor het melden van bugs. Dat schrijf ik toch op?

Jordy hield vroeger dit topic zelf bij, voor zowel kritiek als bugs. Nu houdt de crew het topic bij voor bugs die gemeld worden. De eigenaar en programmeur houden het topic niet bij. Dus als je een mooi verhaal schrijft met kritiek op hoe het er aan toe gaat met onze site, dan leest niemand dat die er ook daadwerkelijk invloed op zou kunnen hebben, tenzij je de juiste personen tagt wellicht. Duidelijker kan ik het niet maken.

Misschien hebben we daar wel meteen het grootste achterliggende probleem te pakken. Om welke reden dan ook houdt de eigenaar (en programmeur) geen vinger aan de pols hier. Dat merk je op veel verschillende manieren. Of dat nu realistisch is om te vragen of niet is een tweede, maar je zou toch op zijn minst verwachten dat er wat meer met de leden gecommuniceerd zou worden vanuit dat front, wetende waar MM vandaan is gekomen.

Het is ook wel weer jammer om te lezen dat de ontwikkeling van een Engelstalige site de komende maanden voorrang krijgt boven bugs die op de Nederlandse site al enkele maanden tot jaren spelen.

tijs.k

• 139 messages
  • 6 votes

Ik snap het wel dat de eigenaar een eigen idee heeft over de toekomst van MM (al ben ik het zeker niet eens met de gevaren koers) maar er zou meer gecommuniceerd moeten worden precies zoals Montorsi zegt. Dat is waarschijnlijk een groot deel van de frustratie die te voelen is hier. Er gebeuren vaak 'onverwachte' dingen (bijv. dat nu die Engelstalige site prioriteit heeft) waar we niet over op de hoogte zijn. Het voelt niet goed. Users hebben MM gemaakt tot wat het is en worden nu (zo lijkt het dan, misschien zie ik het fout) meer als een last beschouwd in plaats van dat ze mogen meedenken..

Rick18

• 232 messages
  • 5295 votes

tijs.k wrote:

Ik snap het wel dat de eigenaar een eigen idee heeft over de toekomst van MM (al ben ik het zeker niet eens met de gevaren koers) maar er zou meer gecommuniceerd moeten worden precies zoals Montorsi zegt. Dat is waarschijnlijk een groot deel van de frustratie die te voelen is hier. Er gebeuren vaak 'onverwachte' dingen (bijv. dat nu die Engelstalige site prioriteit heeft) waar we niet over op de hoogte zijn. Het voelt niet goed. Users hebben MM gemaakt tot wat het is en worden nu (zo lijkt het dan, misschien zie ik het fout) meer als een last beschouwd in plaats van dat ze mogen meedenken..

Dat de communitie wordt genegeerd is al jaren zo. Als eigenaar hoef je eigenlijk maar 1 topic te volgen en dat is het feedback topic. Daar is men al jaren te beroerd voor. Dat stimuleerd nu niet echt het aandragen van bugs etc.

Een groot aantal bugs een irritaties bij mij komen voort uit het onzalige idee om een patient in coma( tvmeter) te combineren met hartpatient moviemeter. Ipv het hart uit tvmeter te transplanteren, heeft men gekozen voor het aan elkaar naaien van beide sites, waardoor dit huidige siamese gedrocht is ontstaan. Het leeft wel, maar er zijn; veel doubleures bij miniseries/series, zoekfunctie bovenin werkt niet voor series, uitgebreid zoeken op de mobiel is onmogelijk etc.

Maar zoals gezegt waarom moeite steken in het geven van feedback of het aanleveren van bugs als men als eigenaar de community toch niet serieus neemt of ooit zal nemen. Als ik nu bugs of fouten in de database zie neem ik niet eens meer de moeite een correctie of melding te maken.

Ik heb mij er al jaren geleden bij neergelegd dat dit de nieuwe realiteit is en mijn data overgezet. Steek mijn tijd/energie liever in het kijken van films enzo.

Stephan123

• 236 messages
  • 1224 votes

Tim94 Het is donderdag, wat is de analyse hiervan?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.