• 177.981 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.070 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

kappeuter wrote:

eRCee

Nee dat lijkt een nieuw issue te zijn.

Ik zet het op de prioriteitenlijst!

Ja ik zie het nu ja, in de nieuwe layout staat gewoon mijn oude naam er nog. Dat is niet de bedoeling

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

The Oceanic Six wrote:

Ik ga het van de week eens proberen. Maar ik heb dit wel lange tijd al en recent heb ik cookies nog verwijderd.

Als je in de oude lay-out zit, dan ligt het denk ik daaraan.

Heino (moderator series)

• 1517 messages
  • 2355 votes

The Oceanic Six wrote:

Ja ik zie het nu ja, in de nieuwe layout staat gewoon mijn oude naam er nog. Dat is niet de bedoeling

Ik heb het gemeld bij de programmeur!

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

eRCee wrote:

(quote)

Als je in de oude lay-out zit, dan ligt het denk ik daaraan.

Klopt niet, is in de nieuwe layout ook. Heb het in een browser gechecked waar ik niet ingelogd sta en de nieuwe site zie.

Tim94 (developer)

• 1700 messages
  • 286 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Klopt niet, is in de nieuwe layout ook. Heb het in een browser gechecked waar ik niet ingelogd sta en de nieuwe site zie.

Aangepast!

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Tim94 wrote:

(quote)

Aangepast!

Dank je wel, ik zie het. Lijkt nu helemaal te werken.

Ik heb nog 1 vraag nu ik mijn profiel gecombineerd met beide sites zie:

Aantal stemmen: 3581

Stemmen op films: 3014

Stemmen op series: 567 seizoenen, van 206 series

Aantal afleveringen gemarkeerd als gezien: 8183

Aantal berichten als mening gemarkeerd: 3461

Aantal toevoegingen: 33

Is er een mogelijkheid dat je de statistieken van beide sites ook kan gaan splitsen? Nu zijn beiden samengevoegd, maar ik liep bij Moviemeter juist 1 op 1 met stemmen / berichten als mening gemarkeerd. Deze mengelmoes vind ik jammer

Tim94 (developer)

• 1700 messages
  • 286 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Dank je wel, ik zie het. Lijkt nu helemaal te werken.

Ik heb nog 1 vraag nu ik mijn profiel gecombineerd met beide sites zie:

Aantal stemmen: 3581

Stemmen op films: 3014

Stemmen op series: 567 seizoenen, van 206 series

Aantal afleveringen gemarkeerd als gezien: 8183

Aantal berichten als mening gemarkeerd: 3461

Aantal toevoegingen: 33

Is er een mogelijkheid dat je de statistieken van beide sites ook kan gaan splitsen? Nu zijn beiden samengevoegd, maar ik liep bij Moviemeter juist 1 op 1 met stemmen / berichten als mening gemarkeerd. Deze mengelmoes vind ik jammer

Voor nu komt dat niet nee. Wellicht later.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Down86 schreef:

MovieMeter kan beter movietotaal gaan heten. Die site “filmtotaal” weet dat ook altijd zo mooi te tonen. Ben benieuwd wanneer ze hier ook de comment sectie uitzetten, doordat ze niet tegen commentaar kunnen.
[Verplaatst bericht.]

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Berichten verplaatst naar De Site > Algemeen > Zoeken op de site

wavanbuuren

• 4228 messages
  • 1334 votes

Ik heb het gevoel dat de activiteit op de fora weer in een behoorlijk dip zit de laatste weken. Kunnen jullie dat objectief beoordelen? Kunnen we al stellen dat de community op sterven na dood is, of maak ik het nu te dramatisch?

Benieuwd hoe jullie daar als crew tegenaan kijken. Behalve dat de database zijn waarde blijft houden zolang ie een beetje wordt bijgehouden, is dat toch ook waar jullie het voor doen lijkt me?

Gewoon eens benieuwd naar een korte reflectie, anders dan op het technische vlak, wat al zo vaak is besproken.

En als jullie mijn zorg delen: Wordt er weleens over gesproken wat er gedaan kan worden om de fora levend te houden?

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Dat is geen nieuwe trend, en ook niet specifiek voor MovieMeter helaas. Maar zoals al vaker gezegd: MM zijn we zelf

Een van de dingen die ik kan bedenken is zelf aankondigingen/artikelen schrijven als er fora activiteiten zijn, zoals Film Pegasus deed met de MovieMeter top 1000. Maar zoiets kan ook voor de horrorchallenge als die in het najaar weer is. Ik sta daar zelf wel positief tegenover, en zal dat als ik dan wat tijd kan maken met alle plezier doen. Je weet nooit of zulks mensen overhaalt een account aan te maken en actiever te worden.

wavanbuuren

• 4228 messages
  • 1334 votes

Bedankt John. Dat jouw reactie de enige is in 24 uur zegt ook al wat.....

madmadder

• 371 messages
  • 3054 votes

Ik vind het ook altijd raar om te merken dat het forum op MusicMeter zo ontzettend veel levendiger is dan dit forum. Er zijn spelletjes waar 80+ man per etmaal stemmen en als je een vraag stelt komen er binnen 24 toch best wat reacties op. De aard van de topics is vaak ook wat persoonlijker, veel animo bijvoorbeeld voor het presenteren van je 100 favoriete liedjes (vaak ook met heel persoonlijke verhalen en is een topic dat ook alweer 10+ jaar bestaat).

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Het is vrij simpel voor mij. Afgelopen 1, 2 jaar zijn veel vaste users vertrokken doordat MM niet communiceerde naar de achterban met veranderingen die niet gewaardeerd werden en niks met feedback deden. Gevolg is een langzaam wegzakkende site waar steeds minder activiteit op is, spijtig genoeg. Ik geloof niet zo dat het komt door de komst van social media, want genoeg grote sites/fora die nog veel users geregistreerd hebben en waar het druk is. Wat je nu hier hebt is hoe de nieuwe eigenaren het graag zien, ik vermoed veel clicks van vluchtige bezoekers, maar een weggejaagde vaste achterban die voor de content zorgde. Ik vertrek niet snel omdat ik hier onderhand mijn halve leven al actief ben, maar ik zou me hier ook niet meer aanmelden als nieuw lid als ik de site per ongeluk eens had gevonden.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Nieuwe leden worden ook actief weggejaagd door de wat oudere leden. Als ik zie hoe bijvoorbeeld bij het topic van de film "foodies" de nieuwe user 'Voetes' benaderd werd, kan ik me indenken dat mensen het snel voor gezien houden.

Er wordt meteen geoordeeld, zonder even een discussie te starten.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Graaf Machine wrote:

Nieuwe leden worden ook actief weggejaagd door de wat oudere leden. Als ik zie hoe bijvoorbeeld bij het topic van de film "foodies" de nieuwe user 'Voetes' benaderd werd, kan ik me indenken dat mensen het snel voor gezien houden.

Er wordt meteen geoordeeld, zonder even een discussie te starten.

Even gelezen net, maar dat is gewoon weer iemand die voor die film werkt en even 5 steren uit komt delen. Dat soort spammers mag je van mij ook belachelijk maken. Die gebeurt op MM bij ELKE nieuwe Nederlandse film.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Even gelezen net, maar dat is gewoon weer iemand die voor die film werkt en even 5 steren uit komt delen. Dat soort spammers mag je van mij ook belachelijk maken. Die gebeurt op MM bij ELKE nieuwe Nederlandse film.

Precies dit dus. Zo jaag je mensen weg. En dan gaan klagen dat er weinig activiteit is.

Ik geef gewoon toe dat ik niet weet of hij heeft meegewerkt aan de film, maar ik geloof wel dat hij bij de testuitvoering aanwezig was. Dan mag hij toch gewoon een mening geven?

Hij, of zij, is niet iemand die even een stem plaatst en dan wegblijft, hij reageert gewoon in dat topic. Eigenlijk zou jij je moeten schamen dat je Voetes ook hier weer een trap na geeft. Hoewel de nickname zich daar wel voor leent natuurlijk.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Graaf Machine wrote:

(quote)

Precies dit dus. Zo jaag je mensen weg. En dan gaan klagen dat er weinig activiteit is.

Ik geef gewoon toe dat ik niet weet of hij heeft meegewerkt aan de film, maar ik geloof wel dat hij bij de testuitvoering aanwezig was. Dan mag hij toch gewoon een mening geven?

Hij, of zij, is niet iemand die even een stem plaatst en dan wegblijft, hij reageert gewoon in dat topic. Eigenlijk zou jij je moeten schamen dat je Voetes ook hier weer een trap na geeft. Hoewel de nickname zich daar wel voor leent natuurlijk.

Ik vind het prima dat je er anders over denkt joh. Je bent wel naïef, want na al die jaren op MM herken ik zulke types meteen. Registreren zich vlak voor de release van een Nederlandse film, rammen er 5 sterren uit, soms nog 1 of 2 stemmen erbij om het echt te laten lijken en na een paar dagen zie je ze nooit meer. Kijk ook eens bij bv de meest recente Kameleonfilm. Dat soort volk ben ik hier graag kwijt ja, die bedriegen gewoon mensen door bijna altijd kutfilms omhoog te stemmen. Grappig genoeg hebben ze niet door dat hun doelgroep MM vermoedelijk niet bezoekt en dat hun fraudestemmen geen nut hebben.

Maar je kaapt met bovenstaande berichten mijn bericht over het leeglopende MM weg, dus ik laat het weer hierbij.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Ik vind het prima dat je er anders over denkt joh. Je bent wel naïef, want na al die jaren op MM herken ik zulke types meteen. Registreren zich vlak voor de release van een Nederlandse film, rammen er 5 sterren uit, soms nog 1 of 2 stemmen erbij om het echt te laten lijken en na een paar dagen zie je ze nooit meer. Kijk ook eens bij bv de meest recente Kameleonfilm. Dat soort volk ben ik hier graag kwijt ja, die bedriegen gewoon mensen door bijna altijd kutfilms omhoog te stemmen. Grappig genoeg hebben ze niet door dat hun doelgroep MM vermoedelijk niet bezoekt en dat hun fraudestemmen geen nut hebben.

Maar je kaapt met bovenstaande berichten mijn bericht over het leeglopende MM weg, dus ik laat het weer hierbij.

Tja, laat mij dan maar zo dapper zijn om in naïviteit te leven.

Ik weet niet of Voetes medewerker van de film Foodies is, en als ik dat wil weten vraag ik het hem wel, maar het interesseert me eigenlijk niet.

Ik zie tig keer liever gewoon zo'n positief bericht over een film, nadat de film ook gezien is, dan al die berichten van stokoude users die Nederlandse films al afkraken nog voordat er is aangekondigd dat ze gemaakt worden.

Maar ieder zijn ding.

wavanbuuren

• 4228 messages
  • 1334 votes

Dank voor jullie reacties. En de bijbehorende discussie. Agree to disagree hoop ik....

Voor mij het zelfde. De databases behouden zolang die worden bijgehouden hun waarde. Als een naslagwewerk. En soms als geheugensteuntje of ik een film heb gezien en wat ik er dan van vond.

En verder hoop ik stiekem dat bij het proces wat A&L beschrijft (sorry dat ik je zo blijf noemen) de wal ooit het schip zal keren, maar ik erken mijn naïviteit in deze. ik heb dan wel weer mijn mening over de oppervlakkigheid van mensen die het internet op die manier gebruiken.

Ik had ook nog gehoopt op een korte refelctie van de crew eigenlijk.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

De analyse is al een paar keer gemaakt, vooral op de ervaring van voorbije jaren natuurlijk. Het forum was al wat minder actief voor de overname. Maar dat is een algemene trend vrees ik. Hier zijn nooit zoveel speltopics geweest. Vooral de knock-outs waren wel populair. 2 films of namen tegenover elkaar zetten en kiezen tussen de twee. De challenges (vooral horror) doen het ook nog wel goed. En zo lang er animo is werkt de top 1000 ook wel.

De films blijven zelf blijven het gelukkig wel goed doen met de handige meningfilter. Ik was vooral blij met de toevoeging van cast & crew op de site. Want je had wel veel topics rond het weer, sport, huisdieren, werk, etc maar er was weinig aandacht voor acteurs en regisseurs. Helaas blijft die optie ook wat weggestoken en geraken gesprekken of berichten daar ook niet echt van start. Maar misschien hebben daar gewoon minder mensen behoefte aan.

Qua bezoekers blijkt de site nog wel veel mensen te trekken. De clickbate nieuwsberichten zijn het uithangbord van de site geworden. Het zal een ander publiek trekken dat minder de grote filmliefhebbers zijn maar eerder mensen die gewoon genieten van films. Die hebben volgens mij wel wat aan 5 (voor ons evidente) tips van de jaren acteur van de de dag. En gebruiken de rest als een soort database denk ik. Dan zit je al wel snel op dezelfde lijn met een IMDb of Letterboxed. Wel handig zijn de links met streamingdiensten. Maar dat valt ook eerder onder raadplegen en minder onder een actief forum. Maar ik denk dat een internetforum zoals we dat jaren geleden kenden, zijn tijd gewoon heeft gehad.

De filmspelletjes of filmlijsten waren luchtige topics. Nu vallen de dagelijkse sensatiebeluste nieuwsberichten rond bvb Heard en Depp meer op. Gesprekken in filmgerelateerde topics geraken minder snel op gang. Echte leegloop van MM is er niet, er zijn zelfs meer gebruikers. Maar minder actief op het forum, een ander publiek dat meer raadpleegt en minder praat over films zelf.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Film Pegasus, dat is denk ik een beetje dezelfde conclusie die ik ook gister trok. Er zal genoeg aanloop zijn, maar vooral vluchtige bezoekers die even een keer stemmen of een nieuwtje lezen. Qua activiteit is het wel echt karig. Het forum is half dood en bij films is het ook rustiger, uitgezonderd absolute blockbusters. En ook daar schrik ik nog wel eens, als er 5 dagen na de release maar een paar echte reviews staan. Dat was 5 jaar geleden wel anders...

We moeten het er maar mee doen. Ik heb de hoop opgegeven dat de nieuwe eigenaren nog eens communiceren met de achterban om te kijken wat zij graag zouden zien veranderen en langzaamaan lijkt dit wel uit te doven hier. Zonde, dit is een iconische filmsite voor Nederlandse begrippen. De eigenaren hebben een nieuwe koers en daarmee hebben ze actieve users weggejaagd en een ander soort user aangetrokken. Zullen wij allen niet blij mee zijn, maar zij wel.

wavanbuuren

• 4228 messages
  • 1334 votes

Duidelijk, dank Film Pegasus. Ondertussen trek ik (opnieuw) mijn conclusie in de lijn van A&L. De genen die me een beetje kennen weten dat dat aan mijn hart gaat. Het is niet anders.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Moviemeter gaat internationaal?? Nu een Engelse taal-optie wat eigenlijk een hele andere site is, zonder community en hele andere artikelen.

Misschien dat het er al maanden is hoor, maar ik zie het voor het eerst..?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Montorsi

Dat klopt. Sinds gisteren.

Dat is vooralsnog zoals je ziet een uitgeklede site. Later komt er nog een uitgebreidere internationale site, maar zonder forum.

wavanbuuren

• 4228 messages
  • 1334 votes

Het is dus duidelijk dat de ontwikkelcapaciteit naar meer clickbait gaat ipv naar het oplossen van de problemen op de lijst of de wensen van de gebruikers.....Sorry ik kon het niet laten. Dit is het laatste zure bericht wat ik er over heb geplaatst, want ik wil ook weer geen Don Quichote worden. Ik beloof het (denk ik )

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Je bent in elk geval lekker bezig om wat leven in het forum te brengen wavanbuuren.

wavanbuuren

• 4228 messages
  • 1334 votes

Haha, ja je moet natuurlijk wel het goede voorbeeld geven als je ergens over klaagt

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

kappeuter wrote:

Later komt er nog een uitgebreidere internationale site, maar zonder forum.

Ik hoop trouwens niet dat dit een voorbode is van wat ons te wachten staat?

oup

• 587 messages
  • 3181 votes

Je ziet overal wel dat de hoogtijdagen van forums al geruime tijd achter ons liggen. Moviemeter is daarop geen uitzondering. Zelf was ik jaren geleden (zeg zo tussen 2002 en 2012) bijvoorbeeld zeer actief op een voetbalforum. Dat was echt een drukte van jewelste. Daar is inmiddels ook vrijwel niets meer van over. Sterker nog, dat forum was een tijdje geleden al verdwenen. Mede op verzoek van een clubje diehards is die community toen toch weer gereanimeerd.

Het zijn gewoon andere tijden inmiddels. Ik denk dat de wat jongere generatie ook geen idee heeft wat een forum überhaupt te bieden heeft. Alsof je met Teletekst op de proppen komt terwijl je de meest uitgebreide apps hebt met tig mogelijkheden. Het is vandaag de dag toch met name zoeken naar een snelle reactie, like of stukje waardering. Dan ga je niet een halve dag zitten wachten op een reactie in een forumtopic.

En toch was het hier tijdens de bekendmaking van de top 1000 echt goed toeven. Dus dit forum op sterven na dood is wellicht wel iets te somber uitgedrukt. Het jammere was wel dat de boel na de bekendmaking weer snel doodbloedde, terwijl ik het zelf nog wel interessant vond om wat dieper in de ranglijst te duiken.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.