- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
wavanbuuren
-
- 4228 messages
- 1334 votes
De site is momenteel (gister ook al) geregeld vrij dramatisch met berichten plaatsen (chrome). Dan blijft de pagina maar laden, maar er gebeurt niks. Als ik het weg klik en weer open dan is het bericht wel geplaatst. Merken meer mensen dit?
Dat heb ik ook inderdaad. Het is sinds de nieuwe lay-out het geval dat berichten plaatsen vaak lang duurt, dus heb me maar aangeleerd niet meer te klagen. Alleen verwachtingsmanagement kan ons nog een beetje redden in deze tijden waar clickbait het enige is wat de eigenaren interesseert.
jippie2010
-
- 2612 messages
- 8082 votes
Vraagje: Gaat het aanbod van ViaPlay ook toegevoegd worden aan het kopje On demand? Zou ik een toegevoegde waarde vinden!
joachimt (crew films)
-
- 3795 messages
- 9722 votes
Vraagje: Gaat het aanbod van ViaPlay ook toegevoegd worden aan het kopje On demand? Zou ik een toegevoegde waarde vinden!
De pagina is er al.
https://www.moviemeter.nl/viaplay
Ik weet niet wanneer de lijst met beschikbare films en/of series op MM komt, maar dat was wel het plan.
jippie2010
-
- 2612 messages
- 8082 votes
De pagina is er al
Ja dat had ik gezien, zou mooi zijn!
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Bericht verplaatst naar De Site > Algemeen > Ads / reclame op de site
Mac Hammer Fan
-
- 6014 messages
- 7444 votes
Het koppelen van acteurs vraagt extra werk bij de postercorrecties, zowel voor de user als voor de crew. Het is bijzonder spijtig dat soms bestaande koppelingen verdwijnen als je een poster wil toevoegen en dat die dan opnieuw moeten ingevoerd worden. Kan daar echt niets aan gedaan worden? 
Richardus
-
- 2128 messages
- 1196 votes
Als je de url van een filmpagina copypaste werd dat toch altijd omgezet in de titel+jaar als link, maar dat werkt niet meer? Heel vervelend. Is er een ander manier of komt deze voorheen toch normale en veelgebruikte functie nog terug?
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Ja daar loop ik ook dagelijks tegenaan, gek genoeg lijkt hij het bij een externe nieuwslink wel gewoon te doen (soms?).
Was deze al wel gemeld/bekend?
Flavio
-
- 4893 messages
- 5224 votes
Er is vorige maand al melding van gemaakt, maar zal het nog even onder de aandacht brengen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Bericht verplaatst naar De Site > Algemeen > Ads / reclame op de site
joachimt (crew films)
-
- 3795 messages
- 9722 votes
Het koppelen van acteurs vraagt extra werk bij de postercorrecties, zowel voor de user als voor de crew. Het is bijzonder spijtig dat soms bestaande koppelingen verdwijnen als je een poster wil toevoegen en dat die dan opnieuw moeten ingevoerd worden. Kan daar echt niets aan gedaan worden?
Ik vermoed dat dit alleen voorkomt bij films waar nog acteurs alleen maar als tekst vermeld staan, dus zonder link naar persoonspagina. De nieuwe werkwijze ondersteunt dat niet meer, dus kun je niet aanpassen zonder ook de acteurs te moeten aanpassen. Ik denk niet dat we dit gaan oplossen. Je wilt dan namelijk een aanpassing doen aan de pagina, maar met behoud van iets dat we niet meer gebruiken.
Klopt het wat ik zeg, of kom je dit ook bij andere situaties tegen? Zodra je er tegenaan loopt, update hem even niet en stuur mij de link als voorbeeld.
Mac Hammer Fan
-
- 6014 messages
- 7444 votes
Ik vermoed dat dit alleen voorkomt bij films waar nog acteurs alleen maar als tekst vermeld staan, dus zonder link naar persoonspagina. De nieuwe werkwijze ondersteunt dat niet meer, dus kun je niet aanpassen zonder ook de acteurs te moeten aanpassen. Ik denk niet dat we dit gaan oplossen. Je wilt dan namelijk een aanpassing doen aan de pagina, maar met behoud van iets dat we niet meer gebruiken.
Klopt het wat ik zeg, of kom je dit ook bij andere situaties tegen? Zodra je er tegenaan loopt, update hem even niet en stuur mij de link als voorbeeld.
Het gebeurt inderdaad ook als er al links zijn. Ik zal bij de eerstvolgende situatie waar ik het merk een link naar jou sturen. Bedankt.
Mac Hammer Fan
-
- 6014 messages
- 7444 votes
Ziehier een voorbeeld:
joachimt (crew films)
-
- 3795 messages
- 9722 votes
Ik heb een vermoeden waar het aan ligt. Ga ik even uitzoeken met Tim.
Mac Hammer Fan
-
- 6014 messages
- 7444 votes
Bedankt.

joachimt (crew films)
-
- 3795 messages
- 9722 votes
Mijn vermoeden klopte. Het is geen bug. Bij deze film (en dus waarschijnlijk ook bij andere voorbeelden waar je tegenaan liep) staan geen acteurskoppelingen in de MM-database. De getoonde acteurs zijn TMDb-koppelingen. Op een filmpagina worden namelijk in eerste instantie onze eigen koppelingen getoond. Als die er niet zijn, worden er TMDb-koppelingen getoond. Als die er niet zijn, staan er geen acteurs vermeld. Hier was dus het tweede het geval. Als je dan op corrigeren klikt, dan lijkt het alsof de acteurs opeens verdwenen zijn, omdat die invoervelden leeg zijn. Dat is dus niet het geval. Je kunt twee dingen doen:
1. Velden leeg laten en alleen de posterupdate doen die je van plan was. Na correctie worden nog steeds de TMDb-koppelingen getoond.
2. Naast de posterupdate ook even uitzoeken welke acteurs de voornaamste rollen hebben en die velden vullen.
wavanbuuren
-
- 4228 messages
- 1334 votes
Een nuttige toevoeging, bedankt Kappeuter!
Filmclub62
-
- 10 messages
- 1286 votes
Toch nog even zeggen dat in MacOS Monterey met Safari (laatste updates) nog steeds geen submenu's verschijnen onder mij avatar. (geen profiel, stemmen, toevoegingen e.d.m)
Jammer.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
Toch nog even zeggen dat in MacOS Monterey met Safari (laatste updates) nog steeds geen submenu's verschijnen onder mij avatar. (geen profiel, stemmen, toevoegingen e.d.m)
Jammer.
Ik heb sinds vandaag een iPad met hetzelfde euvel. Op de iPhone geen probleem.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Is helaas al een tijd zo, mjk87. Op de iPad is wel een truc om vanaf onder de balk omhoog te swipen, een andere app naar de andere beeldscherm helft te slepen voor split screen (kan ook met een extra browser tab, zoals ik hieronder laat zien), en vaak kun je het dan wel openen, zo niet, werkt het na een een browser refresh vaak wel, zoals hier. Onhandig en stom dat het moet, maar tot het gefixed is, kan het helpen als workaround.
Gaat volgens mij niet lekker in het scalen op iPadOS, al meermaals aangekaart, maar heeft geen hoge prio heb ik het idee.
Truc:
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
Ik vraag me overigens nog altijd af of het stemoverzicht bij je profiel (dus de stemmen die je te zien krijgt wanneer je al je 5,0* stemmen wilt zien bijvoorbeeld) ooit nog verbeterd wordt. Zou zoveel overzichtelijker en fijner staan als het gewoon per stemsoort alfabetisch geordend was. Ook zie je soms nog films er dubbel in staan.
Eigenlijk het enige waar ik me nog weleens aan stoor op de site.
Baldur
-
- 691 messages
- 3072 votes
En series komen nog steeds niet tussen de gebruikersupdates te staan.
joachimt (crew films)
-
- 3795 messages
- 9722 votes
Ik stuur dat filmpje van John Milton even naar Tim, want dit toont wel heel concreet hoe onhandig dit werkt. Dank voor het delen.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Nu zien mensen wel al mijn verderfelijke, perverse favorieten op de iPad. Ah well, too late 
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Kan die spoilerbug gerepareerd worden?
Het is al heel lang zo dat als je een bericht schrijft, en wilt spoileren, dat dan als je twee alinea's spoilert, dat de eerste dan wel, maar de tweede niet wordt gespoilerd. Dat kan soms best vervelend zijn als je even niet oplet.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Dit probleem is bekend, maar gelukkig betreft het alleen de spoilersignalering: voor gebruikers die op een film gestemd hebben, lijkt het of de spoilertags niet goed staan (signalering in grijs is namelijk niet compleet), maar wie niet op de film heeft gestemd wordt wel gewoon van de tekst afgeschermd door de spoilertags.
Maar staat zeker op 'de lijst', want alsnog vervelend.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
De film Making Of van Thijs Bayens is alsnog verwijderd, aangezien de film nooit is afgerond en nooit is uitgekomen. Toepasselijke titel...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.