• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.991 actors
  • 9.370.970 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

John Milton

• 24220 messages
  • 13384 votes

Fijn Dion, en sowieso ook bedankt voor het eerlijke antwoord. Wordt op prijs gesteld!

Weet dat ook zeurende JM's graag goede dingen voor MovieMeter willen, en veel (en tevreden terugkomende) bezoekers hoort daar zeker bij! En idd, tijd (en indien van toepassing: geld) is een behoorlijk begrenzende factor voor artikelen, ik weet er alles van. Maar dan lijkt er in feite sprake van een wat scheve balans: men wil dan meer artikelen op de site hebben, dan er geld of tijd is voor auteurs (of eindredactie) om die kwantiteit er foutloos op te kunnen krijgen.

Dan kun je volgens mij 4 dingen doen:

-Niets, je betreurt de kritiek, maar het is nu eenmaal zo want de middelen ontbreken om het beter te doen. -Zo sta je er zo te horen gelukkig niet in!

-Je past de werkwijze van de bestaande auteurs die je reeds hebt of de correctie van hun artikelen aan, door de rollen anders te verdelen. Of iemand of allen een specifieke taak te geven binnen de uren die ze nu ook hebben om hun werk te doen.

-je draait de kwantiteit iets terug zodat er meer ruimte is voor iets meer kwaliteitscontrole. De soep als kok eerst even proeven, voor je hem aan de ober meegeeft om aan die zuur kijkende klant met het notitieblok te serveren. Who me? Nieuwe content is belangrijk voor clicks natuurlijk, maar het moet natuurlijk wel een beetje profi blijven ogen, willen mensen terugkomen.

-Je gaat pro-actief achter (nog) meer schrijftalent aan, zodat er minder artikelen per auteur geschreven hoeven worden voor het gewenste quotum, of meer tijd kan worden besteed per artikel. Óf zoals ik eerder voorstelde: één of twee auteurs minder kunnen gaan schrijven om er redigeertaken naast te kunnen doen. Met nieuwtjes is dat lastig, maar top 5's of andere minder actuele artikelen kunnen best een dagje wachten tot Collega X die even heeft nagekeken, toch?

Dat kunnen overigens prima auteurs zijn die het gratis doen omdat ze recensies schrijven leuk vinden. Ik heb dat jaren gedaan, en vond het toen prima om 1-2 uur aan een artikel/recensie te spenderen waar ik trots op was. Voor nop, niet alles hoeft geld te kosten. Een hoop sites werken op die manier. Mrklm zal er ook wat tijd aan kwijt zijn gok ik, als ik zijn stukken zo zie. En van die enthousiastelingen zijn er vast wel meer te vinden. Via Social Media of hier op de site zou natuurlijk best een oproep gedaan kunnen worden? Of een mailtje naar het secretariaat van een KCM faculteit of de docenten film bij hun studenten kunnen polsen of er gegadigden zijn om ervaring op te doen met schrijven over film of TV? Een Stagiair misschien zelfs?

Er is vast een oplossing te bedenken, al gaat het misschien niet over een nacht ijs.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Een permanente stagaire-plek voor iemand die filmjournalistiek doet ofzo, om stukjes te schrijven, te redigeren en met nieuwe content te komen. Lijkt me wel een topidee. Weet niet of het te verwezenlijken is.

Misschien heeft The One Ring contacten?

madmadder

• 371 messages
  • 3054 votes

Ik zou evt. ook best eens willen bijspringen bij het redigeren van stukjes. Ik heb niet heel veel tijd maar een paar stukjes doorlezen en eventuele fouten corrigeren moet toch lukken. Lees ik die artikelen waar zoveel om te doen is ook eens.

Ik schrijf zelf al jaren voor van alles (momenteel een muziektijdschrift (nog echt op papier) en een online boekenblog) en weet hoe lastig het is om je eigen fouten uit een tekst te halen, terwijl een ander paar ogen zo de fouten ziet.

John Milton

• 24220 messages
  • 13384 votes

Ik heb indien gewenst nog wel aan 2 contacten aan de Rijksuniversiteit Groningen die ik zou kunnen vragen. Ik heb nog filmvakken gevolgd bij wie nu de hoofd van het departement Kunst, Cultuur en Media is, en een van mijn oud studiegenoten van toen is daar nu assistent professor, die zijn vast bereid om die info op de juiste plek te helpen krijgen.

Maar lijkt me idd handig om eerst intern het balletje op te gooien. En kijk eens hoe lief onze Madelon gelijk haar kunde aanbiedt! Like I said, er is van alles mogelijk.

joachimt (crew films)

• 3795 messages
  • 9722 votes

kappeuter wrote:

(quote)

Dat is toch wel degelijk zo; Jordy heeft deze nieuwe functionaliteit 27 september 2015 geïntroduceerd. Toen verdwenen dus overal de csv linkjes op de site.

Wel bijzonder dat op de oude site het exporteren van zoekresultaten wel mogelijk bleef. Ik was nog (net) geen lid op 27 september 2015, dus geen idee waar overal csv-linkjes stonden, o.a. bij "mijn stemmen" en "mijn films" neem ik aan, maar ze waren dus niet overal verdwenen.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

John Milton wrote:

En kijk eens hoe lief onze Madelon gelijk haar kunde aanbiedt!

Potver. Madelon. Er klikt iets in mijn brein.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

joachimt wrote:

Wel bijzonder dat op de oude site het exporteren van zoekresultaten wel mogelijk bleef. Ik was nog (net) geen lid op 27 september 2015, dus geen idee waar overal csv-linkjes stonden, o.a. bij "mijn stemmen" en "mijn films" neem ik aan, maar ze waren dus niet overal verdwenen.

Ah ja, dus toch. Dan waren er dus enkele uitzonderingen, om praktische redenen denk ik.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Zelfs ik ben wel bereid om stukjes op spel- en stijlfouten te controleren. Voor zover stukjes inhoudelijk fouten of hiaten bevatten moet ik passen. En helaas (of gelukkig?) is die kritiek er ook.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Waar zit tegenwoordig de mogelijkheid om fouten in samenvattingen van films te verbeteren? Kan het niet vinden, hoop dat het er nog wel is.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Graaf Machine

Jazeker. Klik op dit icoon:

https://i.ibb.co/YDmkrj0/Screenshot-2021-08-13-at-08-02-58-Beats-Film-2019-Movie-Meter-nl.png

(je vindt dit rechtsbovenaan, ter hoogte van de bovenkant van de filmposter)

dion.ollie (hoofdredacteur)

• 634 messages
  • 1247 votes

Jullie aanbod om zo nu en dan eens een stukje door te lezen en te controleren op tekstuele fouten, wordt erg gewaardeerd! Bedankt madmadder en Graaf Machine. Ik ga na het weekend even kijken of hier een makkelijke manier voor gevonden kan worden. eRCeeheeft nu de mogelijkheid om berichten vanaf de homepage van kleine correcties te voorzien. Wellicht kan dit, mits tegen strikte afspraken, ook voor jullie mogelijk gemaakt worden. Daar horen jullie nog over!

Ook John Milton bedankt voor je suggesties natuurlijk. Ik zal kijken wat ik hier in de praktijk mee kan.

ZAP!

• 5448 messages
  • 3621 votes

Is er nog een MoMe pakketservice topic actief? Zo ja, waar vind ik die? Zo nee, waarom eigenlijk niet (meer)?

starbright boy (moderator films)

• 22398 messages
  • 5070 votes

Nee, en wiel hierom

1. Omdat niemand dat recent heeft aangeboden

2. Omdat versturen duurder is geworden

3. De meeste mensen streaming kijken

ZAP!

• 5448 messages
  • 3621 votes

Thanks, duidelijk.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Nou wil ik een top tien van regisseurs invoeren, maar hoe moet dat eigenlijk? In Mijn Account zie ik daar niet de mogelijkheid toe.

Flavio

• 4893 messages
  • 5224 votes

Die mogelijkheid is op de nieuwe site -hopelijk tijdelijk- vervallen.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

ok. Had ik het maar eerder moeten doen. Ik ga er niet weer voor terugprutsen naar de oude site.

Komt wel weer, lijkt me.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Ik kan op de nieuwsberichtenpagina weer niet op users reageren (quoten). Als ik op die knop druk, kom ik op het forum uit.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Is tegenwoordig het aantal geregistreerde, ingelogde gebruikers zo laag, dat het niet meer op de homepage vermeld wordt?

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

Dogie Hogan wrote:

Is tegenwoordig het aantal geregistreerde, ingelogde gebruikers zo laag, dat het niet meer op de homepage vermeld wordt?

Staat nog wel op de klassieke modus, maar inderdaad niet meer op de nieuwe site (zie ik nu ook).

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Bericht verplaatst naar De Site > Algemeen > Zoeken op de site

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

starbright boy wrote:

Nee, en wiel hierom

1. Omdat niemand dat recent heeft aangeboden

2. Omdat versturen duurder is geworden

3. De meeste mensen streaming kijken

Klopt, verzenden is meer dan de helft duurder geworden. Daarnaast ging het met het versturen ook af en toe fout. In de som niet interessant meer helaas, want het was een mooi initiatief.

Jotil (crew bioscoopreleases)

• 2223 messages
  • 426 votes

Hi! Kan bij dit artikel Een greep uit de toptitels die ons nog dit jaar te wachten staan de releasedata bij de volgende films aangepast worden?

Dune - 16 september 2021 ipv 30 september 2021

Druk - 19 augustus 2021 ipv 25 november 2021 (alinea kan dus misschien vervangen worden voor The King's Man bijvoorbeeld?

Overigens ook bij dit artikel: Nieuwe horrorfilm 'The Night House' valt ontzettend in de smaak bij critici is de releasedatum 9 september 2021 ipv 14 juli 2021.

Algemene tip om bijvoorbeeld Filmdepot aan te houden voor de meest bijgewerkte releasedatum?

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Jotil wrote:

Hi! Kan bij dit artikel [...] bijgewerkte releasedatum?

Aangepast. Graag ook aandacht van dion.ollie hiervoor.

Boenga

• 2628 messages
  • 1532 votes

Al vaker gezegd, maar ik wil het toch nog eens aanhalen - want niet alleen belangrijk voor vaste gebruikers, maar misschien wel het meest voor de toevallige of onregelmatige passanten: de zoekfunctie kan/moet echt wel beter.

Crazy/Beautiful (2001) kon ik alleen vinden via de regisseur.

dion.ollie (hoofdredacteur)

• 634 messages
  • 1247 votes

eRCee wrote:

(quote)

Aangepast. Graag ook aandacht van dion.ollie hiervoor.

Heel erg bedankt eRCee. Ik zal daar voortaan scherper op zijn. Ook op het plaatsen van spoilers. Dat mag gewoonweg niet meer gebeuren.

Lebarron

• 1018 messages
  • 702 votes

De combinatie movie en tvmeter heeft nog wat Bugs. Ik heb zojuist wijzigingen aangedragen bij de tv-serie Spartacus en die zijn goedgekeurd maar wanneer ik bij meldingen op de links in de goedkeuringsmelding klik kom ik bij films of een actrice uit. De link naar Spartacus seizoen 3 leidt naar Bio-dome. De link naar Spartacus seizoen 2 naar Rocky II en de link naar main page van Spartacus leidt naar ene Alexis Neve. Ook had ik melding van een toelichting van FawltyPython maar die ik niet kan terugvinden in mijn inbox. Ik dacht ik meld het even zodat er naar gekeken kan worden en de bugs verholpen kunnen worden.

donnie darko

• 6140 messages
  • 2823 votes

Nog vraagje: kan je nog een stemtabel oproepen bij een regisseur? Ik wou even checken welke films ik nog moet zien van een bepaalde regisseur, maar kon dit niet vlug checken, noch hoeveel films ik tot nu toe al een stem had gegeven.

Vroeger had je dat leuk overzicht van aantal stemmen die je al had gegeven, en ook het stemgemiddelde voor een regisseur.

Flavio

• 4893 messages
  • 5224 votes

Stemtabellen zijn inderdaad verdwenen maar die zouden terug moeten keren.

magdiragdag

• 11 messages
  • 994 votes

Hi,

Ik weet niet of dit de goeie plek is, maar kon geen betere vinden.

Al sinds zeker een dag zijn de links naar (in ieder geval) Google Play en Pathe Thuis verdwenen, ook al zijn films daar wel beschikbaar. Niet bij een paar films, maar alle. Via On Demand -> Pathe/Google -> Overzicht is wel te zien dat een film daar te vinden is, maar dat is wel flink gedoe... Netflix en Disney+ werken nog wel.

(willekeurig voorbeeld: bij Sherlock Holmes (2009) staat wel dat ie op Netflix te zien is, maar niet dat ie op Google en Pathe te zien is)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.