- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
De gedachte is in elk geval dat TV-nieuws blijvend geplaatst zal worden.
Dat snap ik, maar er is TV-nieuws en er is TV-nieuws. Als het tot hoofdzaken beperkt zou blijven (Peter R., mogelijke fusie Talpa en RTL, ik noem eens wat) zou het ook niet zo heel storend zijn. Maar als het echt meer en meer de kant van 'de dochter van Johan Derksen vindt ook iets' op zal gaan, nou ja.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik er wel over denk om afscheid van deze site te nemen. Beetje dom om je tijd te verdoen met ergernissen (daar doe ik niemand een plezier mee) 
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik er wel over denk om afscheid van deze site te nemen. Beetje dom om je tijd te verdoen met ergernissen (daar doe ik niemand een plezier mee)
Je kunt je tijd hier ook anders besteden dan aan ergernissen. Ik mis je deze sportzomer nogal in het sporttopic bijvoorbeeld. Jouw aanwezigheid daar doet mij erg een plezier. En je ziet er helemaal niks van de nieuwsberichten
Voor zover ik dat nu kan beoordelen zit het idee van de eigenaren hier zo'n beetje tussen. Zeker niet alleen hoofdzaken, maar mediacourantverhalen (in de zin van de overbuurvrouw van Gerard Joling of de dochter van Johan Derksen) zijn ook niet per se een ons ding. Als er een nieuw seizoen is van iets populairs op TV is dat een nieuwsbericht en dat kan een realityshow en HBO-serie zijn. Maar ik vind de deal zo gek nog niet. We tolereren nieuwsberichten in ruil voor een reclamevrije site voor de mensen die het meest gedaan hebben hier.
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
Er is natuurijk verschil tussen nieuws over TV (series) en nieuws over iemand die wel eens op televisie is. Ik denk dat ik elk nieuws (challenge accepted) binnen 2 of 3 stappen wel naar TV kan draaien.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Talkshows als Jinek en Beau staan al zo lang ik me kan heugen op wat eerst tv-meter was (men had het ook seriemeter kunnen noemen, maar daar is eerder dus ook al niet voor gekozen), en nu dus op het 'serie'-gedeelte van MM. Ik ben het volledig met je eens dat er een verschil is tussen series en programma's (dat bedoel je toch), maar dat is er hier dus nooit geweest. Dat gezegd hebbende is het wel curieus dat er nieuws over Derksen op de voorpagina staat terwijl ik Inside of nu de Oranjezomer dan weer niét op de site terug kan vinden...;
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2364 votes
Wat baal ik - na al die maanden - toch verschrikkelijk van deze site. Er is bijna niets meer over van m'n favoriete (film)site. Alle handigheden/leuke functies van de oude site zijn verdwenen of omslachtig. Het is zelfs zo dat m'n kennis over nieuwe films e.d. er nauwelijks nog is, omdat ik de site sporadisch bezoek - vanwege alle ergernissen.
En blijkbaar wordt er weinig gedaan aan de feedback.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Heel 2021 zal in het teken staan van het herstel van basisfunctionaliteiten.
In eerste instantie was de focus op het weer leidend maken van de MM-filmdata, omdat door de koppeling met TMDb de eigen MM-data niet meer altijd zichtbaar was. Dat project is nu vrijwel afgerond.
Men is bezig bezig met herintroductie van de stemtabel. Ook het opnieuw tonen van stemgemiddelde bij regisseurs staat op de wensenlijst.
Deze week is de tv-tool verbeterd, zodat crewlid stinissen weer de juiste gegevens kan invoeren. De afgelopen weken is ook aan de Series-kant gewerkt aan verbeteringen, in samenspraak met de Series-crew.
Na de vakantieperiode zal het herstellen van de bekende basisfunctionaliteiten en gebruiksgemak de hoogste prioriteit hebben. Daarover zal de crew nauw overleg hebben met de ontwikkelaars.
Het is uiteraard vervelend dat het allemaal wat langer duurt dan gehoopt, maar er wordt wel degelijk achter de schermen hard gewerkt om de site te verbeteren.
De feedback wordt door mij allemaal genoteerd in een bugs- en wensenlijst. Ik probeer daar zelf de prioriteiten in aan te geven, waarbij de zaken die het meest gemeld worden, eerst aan bod komen.
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2364 votes
Goed bezig, Kappeuter!
Wilde je taggen en je post liken, maar beide opties werken niet. 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes

Ik heb apenstaartje gebruikt voor taggen, bij mij ging het wel goed.
De pagina refreshen, dan kan liken sowieso wel. Nou ja dat is denk ik niet het belangrijkste euvel. 
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2364 votes
Haha nee, die horen niet bij m'n ergernissen. En excuses als ik iets te heftig reageerde.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
Men is bezig bezig met herintroductie van de stemtabel.
Hier ben ik heel blij mee. 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Bericht verplaatst naar De Site > Algemeen > Zoeken op de site
Hangtieniedanstaatie
-
- 25 messages
- 357 votes
Zou iemand mij tussen de debatten door kunnen vertellen hoe ik mijn top 10 regisseurs wijzig? 
Heino (moderator series)
-
- 1517 messages
- 2355 votes
Hangtieniedanstaatie Dit kan volgens mij alleen in de klassieke modus nog, in de nieuwe modus is deze top 10 regisseurs nog niet opgenomen. Als het goed is komt dit wel weer terug.
jippie2010
-
- 2612 messages
- 8082 votes
Ook het opnieuw tonen van stemgemiddelde bij regisseurs staat op de wensenlijst.
Daar word ik weer heel blij van!
Flavio
-
- 4893 messages
- 5224 votes
Hangtieniedanstaatie Dit kan volgens mij alleen in de klassieke modus nog, in de nieuwe modus is deze top 10 regisseurs nog niet opgenomen. Als het goed is komt dit wel weer terug.
In de klassieke modus kan het ook niet (meer), ik raakte ten minste mijn top 10 regisseurs kwijt toen ik die wilde aanpassen.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Het zou leuk zijn mocht je bij het zoeken van de films die op streamingdiensten staan ook kunnen zoeken per land. Dat kan nu niet.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Het zou leuk zijn mocht je bij het zoeken van de films die op streamingdiensten staan ook kunnen zoeken per land. Dat kan nu niet.
Dat kan al hoor 
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Nee, dat kan niet, want als je op land klikt, dan zie je enkel selecteer, en geen enkel land er tussen staan, dus de functie doet het niet. Dat is de opmerking / feedback die ik gaf (misschien dus glitch/bug).
EDIT: Bij Amazon Prime lukt dat trouwens wel.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ah ja, dat is inderdaad een bug. Ik zal het doorgeven!
Seam
-
- 991 messages
- 2310 votes
Over de spoiler bij dit Artikel:
Het toont voor mij misschien aan waarom ik zoveel moeite met deze lijstjes heb. Het is overduidelijk dat de schrijvers lang niet alle films op het lijstje gezien hebben (anders zou je zo'n domme spoilerfoto niet plaatsen). Dat maakt het zo ontzettend onpersoonlijk en saai en voorspelbaar. Ik snap dat het niet altijd haalbaar is, maar ik denk dat het bij mij zo dwars zit dat het overduidelijk snel geschreven onpersoonlijke stukje copy paste werken zijn.
dionj
-
- 575 messages
- 729 votes
De pagina met nieuwe toevoegingen op Disney+ werkt niet meer.
wwelover
-
- 2605 messages
- 3954 votes
Wellicht is het al voorbij gekomen, maar sinds de nieuwe website kan ik niet op mensen reageren. Zie sommige andere het wel kunnen. Waar ligt dit aan en gaat dit ooit eens gefixed worden?
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Ik loop wat 'broken record' risico, maar dat zit mij ook nog steeds dwars, Seam. Het zijn 5 gecopy-paste synopsissen met een inleidinkje van 5 regels, een aanfluiting voor wat filmjournalistiek kan zijn. Laten wij in elk geval niet aan taalverloedering doen door dat een artikel noemen. Zelfs als tussendoortje stelt het gewoon niets voor.
En dan laten we de spoilers maar even buiten beschouwing.
Van de week las ik een stuk op de site van de VPRO, dat me weer even terugbracht naar hoe het ook kan. Geen Senses of Cinema of een Criterion essay misschien, maar er is duidelijk tijd aan gespendeerd. Niet alleen aan het schrijven, maar ook aan onderzoek naar achtergrond informatie. Zo jammer dat zoiets hier niet wat meer de ambitie is. Ik weet niet of ik dat ooit volledig naast me neer kan leggen, dat haastige plakwerk wat we hier te vaak (gelukkig is niet alles zo) op de voorpagina zien, het staat zo haaks op wat ik zelf aan kwaliteit zou willen zien. Dat kan me echt aan het hart gaan.
Ik kan zoals mrklm een paar uur spenderen aan zelf weer eens een serieus artikel schrijven, en dat was ik laatst best enthousiast aan het contempleren. Maar stel dat; dan staat het er, als je gelukt hebt iets langer, maar onherroepelijk is het een dag later weer weg en staat deze journalistieke armoe er weer. Niet echt een stimulerende gedachte. Ik heb weinig hoop dat enkele ingezonden artikelen van users waar echt zorg aan is besteed, als een soort shining example zouden fungeren hoe het ook kan; het internet staat immers vol met voorbeelden. Wie dat ambieert, heeft ons daar niet voor nodig. De simpele reden dat dat niet gebeurt, is omdat het geen wens lijkt te zijn van degenen die erover gaan, en geen dealbreaker is voor de auteurs. Ik heb alle vertrouwen in eRCee, maar ook die kan geen wonderen verrichten.
Zonde, want zelfs iets ongeïnspireerds als een top 5 artikeltje (wat dit niet is, want het mag gewoon geen artikel heten) kan best bestaansrecht hebben. Bespreek de geschiedenis van het (sub)genre, licht toe waarom de gekozen titels hun plekje verdienen in korte besprekingen (ipv synopsis copy-pasten), bespreek de toekomst van dat soort films. Doe er iets mee.
Het kan toch bijna niet anders dan dat het zowel voor MM als (toekomstige) lezers beter is wanneer er iets hoger wordt gemikt dan dit? Zouden er bij die top 5 veel filmliefhebbers zijn die denken ‘nice, deze site ga ik volgen’? Ik gok dat een artikel met iets meer diepgang en info (zoals die hierboven) dat eerder zou doen.
Yeah I know, ik kan het beter loslaten. Maar het steekt nog steeds wel. 
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Volgens mij moet je het zien als een lijstje, niet als een artikel. Mensen zijn dol op lijstjes.
Flavio
-
- 4893 messages
- 5224 votes
Het zijn volgens mij gewoon tips vanuit de site voor mensen die geen tijd/ zin hebben om alles door te ploegen.
Het zijn inderdaad geen artikelen maar voor de hapsnap bezoeker wellicht best waardevol.
Overigens verdwijnen artikelen niet van de site (wel van de voorpagina). Je kunt de door MM-users geschreven artikelen altijd teruglezen onder Nieuws door op Community te klikken.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Zoeken op land kan nu weer bij Netflix.
robertinho
-
- 1512 messages
- 2935 votes
De Disney+ pagina onder 'On Demand' laat bij mij niet meer de meest recente toevoegingen zien. Komt dat doordat ik de klassieke modus nog gebruik?
GAFA_1984
-
- 35 messages
- 0 votes
Ik zie deze site niet als filmmagazine a la VPRO o.i.d. maar als een database met wat stukjes (kort) nieuws en lijstjes. Als je een pagina als Films als homepage instelt heb je er geen last van.
De zoekfunctie werkt trouwens behoorlijk goed de laatste tijd, dat is de essentie van deze site m.i., waarvoor lof.
Enige dingetje dat ik zo kan bedenken dat verbeterd kan worden is dat de eis dat een poster verplicht is voor een toevoeging soms niet handig is: beschikbare data kan vast ingevuld worden met een placeholder als poster dat scheelt tijd/werk voor de toevoegers.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
De Disney+ pagina onder 'On Demand' laat bij mij niet meer de meest recente toevoegingen zien. Komt dat doordat ik de klassieke modus nog gebruik?
Nee dat is een tijdelijke storing, ongeacht de layout. Hopelijk wordt die gauw opgelost.
dion.ollie (hoofdredacteur)
-
- 634 messages
- 1247 votes
Hallo allemaal,
Even een bericht aangaande de nieuwsberichten. Vanwege de vele reacties die we recentelijk hebben ontvangen, is er besloten om een systeem in te bouwen waarmee ingelogde gebruikers op de website kunnen uitvinken welke nieuwsartikelen ze niet te zien willen krijgen. Deze instelling wordt opgeslagen in de browser, zodat deze bij een nieuw bezoek aan de website ook bewaard blijft.
Het aan en uitvinken van categorieën kan - zodra deze optie is gelanceerd - bovenaan de nieuwssectie. Om verschillende technische redenen, waar ik zelf ook het fijne niet van weet, is deze optie enkel beschikbaar in de nieuwe lay-out.
De optie voor het filteren van nieuwsartikelen zal zeer spoedig worden toegevoegd. Wanneer dat zover is, meld ik dat even.
Groeten,
Dion
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.