- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Artikels én reacties. Het zou mensen sieren wat minder alwetend te willen overkomen en netjes te zwijgen over zaken waar ze zelf het fijne niet van weten. Maar ook dat is eerder utopisch denk ik.
Maar die verantwoordelijkheid ligt in eerste instantie toch bij de journalistiek en niet bij de consument?
Waar is de onderzoeksjournalistiek gebleven? Retorische vraag, ik weet het.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Waar is de onderzoeksjournalistiek gebleven?
Bij serieuze publicaties nog steeds eenvoudig te vinden.
Als je de kwaliteit van de nieuwsartikels hier op MM bekijkt en je blijft ze lezen, dan ligt die verantwoordelijk ook zeker bij de "consument".
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4511 votes
Haha, ik zag deze opmerking en las net het roddelbladartikel waarin kwaliteitskrant NRC vandaag mee uitpakt. Dat is ongeveer het niveau van onderzoeksjournalisitiek geworden.
Dat ik me wel afvraag, heeft die man niet ergens een rolletje in een film. Dan kan het ook op deze website 
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Het is niet dat ik het persé met alles wat je zegt oneens wil zijn, maar dit lijkt me geen retorische vraag. Je kan je abonneren op Follow the money of De Correspondent, om er twee te noemen. Internationaal heb je de gratis webversie van The Guardian.
Ik weet niet of je de afgelopen jaren het nieuws een beetje hebt gevolgd, maar onthullingen als 'The Panama papers' maar ook het toeslagenschandaal zijn (deels) aan het licht gekomen door samenwerkende media.
Maar die verantwoordelijkheid ligt in eerste instantie toch bij de journalistiek en niet bij de consument?
De artikeltjes hier pretenderen natuurlijk niet journalistiek te zijn. We zijn gewoon een filmsite, niks meer. De community is zelf grotendeels verantwoordelijk om het hier leuk te houden. Sowieso kan het overigens nooit kwaad om naar jezelf te kijken.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Haha, ik zag deze opmerking en las net het roddelbladartikel waarin kwaliteitskrant NRC vandaag mee uitpakt. Dat is ongeveer het niveau van onderzoeksjournalisitiek geworden.
Maar nog altijd liever dat dan De Correspondent of het nog verschrikkelijker The Guardian..
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Laat me raden: je werkt bij de luchtmacht.
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Bij serieuze publicaties nog steeds eenvoudig te vinden.
Als je de kwaliteit van de nieuwsartikels hier op MM bekijkt en je blijft ze lezen, dan ligt die verantwoordelijk ook zeker bij de "consument".
Klinkt niet onredelijk, maar ik vraag mezelf oprecht af of iedereen in staat is dat onderscheid te maken. Je weet bijvoorbeeld prima dat er mensen zijn die nauwelijks in staat zijn een tekst op te stellen (lachuh), maar tegelijkertijd verwacht je wel dat deze mensen het kaf van het koren weten te scheiden als het gaat om nieuwsvergaring of hoe alles staatsrechtelijk in elkaar zit.
Men post een simpel artikeltje waarin de consument de keuze krijgt tussen goed of fout. Meer smaken zijn er niet. De schoenmaker blijft niet bij zijn leest, de timmerman ook niet. Boem. Ophef. Ruzie. Clicks.
Eigenlijk vrij giftig als je erover nadenkt.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Bericht verplaatst naar De Site > Algemeen > Televisie-overzicht
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Is er misschien een mogelijkheid om een nieuwe optie te maken om te selecteren per studio? Bvb. A24, Disney, Ghibli, 20th Century Fox, enzovoort, en dat aanklikbaar te maken, zodat je dan een lijst van alle films krijgt van die studio zoals bij regisseurs het geval is.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 messages
- 5306 votes
Prima idee! En vergeet The Asylum dan vooral niet! 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Is er misschien een mogelijkheid om een nieuwe optie te maken om te selecteren per studio? Bvb. A24, Disney, Ghibli, 20th Century Fox, enzovoort, en dat aanklikbaar te maken, zodat je dan een lijst van alle films krijgt van die studio zoals bij regisseurs het geval is.
Dit + wat ik nog veel meer mis is het linken van reeksen. Dat als ik op een James Bond of Harry Potter film klik, ik meteen op een lijst uit kom met al die titels. Dat lijkt me zo ideaal. Soms is het gewoon leuk om door reeksen te bladeren.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Dit + wat ik nog veel meer mis is het linken van reeksen. Dat als ik op een James Bond of Harry Potter film klik, ik meteen op een lijst uit kom met al die titels. Dat lijkt me zo ideaal. Soms is het gewoon leuk om door reeksen te bladeren.
Zeker en vast. Zou heel interessant zijn. Nu heb je voor zulke zaken Wikipedia nodig, of moet je al knoeien met advanced search bij IMDb of zoeken naar een list op letterboxd of ICM (terwijl de zoekfunctie op ICM ook pretty much suckt, en daar niet alle gegevens opstaan die ik zoek.)
Als je een filmserie zoekt, en je ziet alle films in een oogopslag zoals bij het klikken op de naam van een regisseur, dan zie je alles in een oogopslag en zie je meer als je hovert over de link van een film.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Goed idee, alleen in realiteit een hele opgave denk ik. Sowieso mist die informatie nu op MM, verder heb je ook spin-offs, cross-overs en andere zaken die voor een hoop discussie gaan zorgen.
Misschien worden we wel verrast en zit het al in de nieuwe site ingebakken 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Goed idee, alleen in realiteit een hele opgave denk ik. Sowieso mist die informatie nu op MM, verder heb je ook spin-offs, cross-overs en andere zaken die voor een hoop discussie gaan zorgen.
Nog mooi zou zijn dat spin-off weer gelinkt kunnen worden via een apart lijstje, bijvoorbeeld bij Harry Potter de Fantastic Beasts films. Maar ik zou al blij zijn als ze gewoon reeksen linken.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Is het mogelijk om een bericht nog als persoonlijke mening te (laten) markeren als zelf bewerken niet meer mogelijk is?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ja, klik op de ster naast het betreffende bericht! 
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Ja, klik op de ster naast het betreffende bericht!
Verrek, na jaren MM de eerste keer dat ik dit bewust noteer. Dank.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Is er al wat meer info over de nieuwe layout?
horizons
-
- 5687 messages
- 2404 votes
Een website als boardgames linkt bordspellen op al best zo'n uitgebreide manier. Dus technisch is het niet meer dan een database uitbreiding, of tags. Het natuurlijk wel een taak om het allemaal te vullen.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Technisch is niks héél moeilijk natuurlijk, je moet het gewoon bouwen. Maar de invulling is wat anders. Hoe en waarmee wil je bijvoorbeeld een reeks als Iron Man linken? Welke Marvel films voeg je nog toe? Hoe past Avengers in het rijtje?
Of wat doe je met "thematische" trilogiën van regisseurs? Link je die wel of niet? En schiet je zo je doel niet voorbij?
En voor elk antwoord dat jij kan verzinnen, is er iemand anders die er een andere visie op nahoudt. Veel plezier daarmee 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Technisch is niks héél moeilijk natuurlijk, je moet het gewoon bouwen. Maar de invulling is wat anders. Hoe en waarmee wil je bijvoorbeeld een reeks als Iron Man linken? Welke Marvel films voeg je nog toe? Hoe past Avengers in het rijtje?
Of wat doe je met "thematische" trilogiën van regisseurs? Link je die wel of niet? En schiet je zo je doel niet voorbij?
En voor elk antwoord dat jij kan verzinnen, is er iemand anders die er een andere visie op nahoudt. Veel plezier daarmee
Nog meer zelfs, wat met films met meerdere studio's? Studio's die zijn overgenomen door de jaren? Andere studio die de director's cut voor haar rekening nam (waar geen onderscheid is op MM). Harry Potter is misschien nog duidelijk, maar wat James Bond waar enkele films apart zijn gemaakt van de bekende franchise.
Dan kan je beter werken met ad hoc lijstjes, al zal daar ook discussies blijven wat er in hoort en wat niet. Hashtags zijn normaal voorzien op de nieuwe site, maar dat moet je consequent bijhouden en volledig zijn natuurlijk.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
maar wat James Bond waar enkele films apart zijn gemaakt van de bekende franchise.
Grappig ja. Dat voorbeeld wou ik ook nog geven, meer vergeten neerpennen. Weet het ook pas sinds gisteren, toch weer zuur aangezien ik ze allemaal in chronologische volgorde wou kijken!
Maar het studio voorstel / franchise voorstel zijn verder wel twee losstaande issues. Studios lijkt me niet zo moeilijk, dat is gewoon data koppelen zonder al te veel interpretatie. Waar een franchise juist begint en eindigt is vaak moeilijker te zeggen.
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
Maar de invulling is wat anders. Hoe en waarmee wil je bijvoorbeeld een reeks als Iron Man linken? Welke Marvel films voeg je nog toe? Hoe past Avengers in het rijtje?
Nog meer zelfs, wat met films met meerdere studio's? Studio's die zijn overgenomen door de jaren? Andere studio die de director's cut voor haar rekening nam (waar geen onderscheid is op MM). Harry Potter is misschien nog duidelijk, maar wat James Bond waar enkele films apart zijn gemaakt van de bekende franchise.
Dan kan je beter werken met ad hoc lijstjes, al zal daar ook discussies blijven wat er in hoort en wat niet. Hashtags zijn normaal voorzien op de nieuwe site, maar dat moet je consequent bijhouden en volledig zijn natuurlijk.
Het hoef denk ik allemaal niet zo moeilijk! Denk dat de meeste al heel blij zijn als er een mogelijkheid is met zoals bij Letterboxd Die films (ze hebben toch meestal dezelfde naam) netjes bundelt in een lijstje onder 'RELATED FILMS' en dat doen ze volgens mij bij zo'n beetje elke bekende franchise of serie-films. James Bond Collection
Hier het voorbeeld van de aangehaalde James Bond; James Bond Collection; Letterboxd De Onofficiële Bondfilm Never Say Never Again staat er gewoon tussen! De meeste weten of interesseert het denk ik minder dat deze er onofficiële niet bij hoort. Ze zien Sean Connery als (DE) James Bond en dat is voldoende! Elke film heeft dan op zijn eigen pagina een link naar bovenstaande link met de reeks.
The Avengers idem dito dat zijn vier films, die staan dan ook gewoon bij elkaar!
The Avangers Collection; Letterboxd Dat alle zijn verbonden met andere films in de MCU-franchise is niet zozeer van belang. Voor liefhebbers zijn daar dan wel lijstjes van te maken of vinden!
Harry Potter eigenlijk exact hetzelfde alle 8 de films staan bij elkaar. Fantastic Beasts zijn andere films die alleen in dezelfde wereld zich afspelen; Fantrastic Beast; Letterboxd
En bij een franchise als The Amityville trekken ze gewoon alle films met dezelfde naam bij elkaar, The-Amityville Collection; Letterboxd Nergens heel complex van wat hoort erbij of niet, gewoon simpel bundelen op naam?
Per studio of doordachte lijstjes zijn denk ik veel meer voor liefhebbers en die lijstjes zijn dan makkelijk om persoonlijk te maken of te vinden.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
En bij een franchise als The Amityville trekken ze gewoon alle films met dezelfde naam bij elkaar, The-Amityville Collection; Letterboxd Nergens heel complex van wat hoort erbij of niet, gewoon simpel bundelen op naam?
Mjah, maar dan heb je iets als Amityville Asylum erbij staan, wat compleet niks met de reeks te maken heeft.
Ik ben het trouwens wel met je eens dat het voor de meeste reeksen best eenvoudig kan, maar het zijn die 10% uitzondering vaak meestal een hoop gekibbel over is. Maar mijn probleem niet verder, als MM het wil toevoegen, zou geweldig zijn!
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Er komt op de nieuwe site bij films uit een reeks een Pre- en sequels kader, maar het zou ook handig zijn om reeksen op een losse pagina te zetten, voor zover die reeksen niet in een kader passen.
Later meer hierover.
tijs.k
-
- 139 messages
- 6 votes
Ik weet dat dit op een andere NL filmsite wel gedaan wordt al, erg handig om direct door navigeren naar pre- en sequels
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Is er al wat meer info over de nieuwe layout?
kappeuter, is daar al wat meer over bekend?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Heeft allemaal iets meer tijd nodig dan voorzien. De puntjes op de i worden nu gezet.
tijs.k
-
- 139 messages
- 6 votes
Spannend, ben erg benieuwd! Mochten jullie nog beta-testers zoeken dan zou ik graag hierbij willen helpen
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.