- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Daar meldt ik mij ook voor aan! Ik wist nog dat we (toen de huidige layout geïntroduceerd werd) konden kiezen of we nog met de oude layout aan de gang wouden of met de nieuwe layout, komt deze optie nu ook?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Mede ivm de tijdelijke afwezigheid van collega starbright boy heeft de crew gekeken naar versterking van de crew met een extra moderator.
Ik kondig hierbij aan dat Fisico vandaag begint als moderator. 
Fisico veel succes en veel plezier met je crewfunctie!
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Goede keuze. Prettige user. Succes!
horizons
-
- 5687 messages
- 2404 votes
Proficiat met je eerste stap naar wereld dominatie. 
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Uitstekende keuze!
Leuk, en fijn ook dat je dat wilt doen 
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Ik zou het prettig vinden als het mogelijk zou zijn om meningen/recensies te filteren op aantal woorden. Voordat ik een film opzet lees ik graag snel een paar korte recensies (<100 woorden), maar zeker bij populaire films ben ik vaak aan het scrollen tot ik een ons weeg.
Mac Hammer Fan
-
- 6014 messages
- 7444 votes
Fisico veel succes en plezier met je crewfunctie!
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Komt er op de nieuwe site ook een mogelijkheid dat je, jouw eigen lijsten kan filteren? Ik heb bijvoorbeeld een lijst met ruime vierduizend films er in die ik gemarkeerd heb als potentieel kijkvoer maar, soms zit ik best lang te scrollen tot ik wat tegen kom waar ik zin in heb op dat moment. Als ik het kan filteren naar waar mijn humeur op dat moment ligt, zou wel fijner zijn!
Shadowed
-
- 11364 messages
- 6689 votes
dion.ollie is er toevallig nog een update over de nieuwe kijkwijzers van 14+ en 18+? Er was me verteld dat dit een moeilijk proces is, maar ondertussen is er zowat een jaar verstreken. Komt dit misschien in de nieuwe "versie" van MovieMeter?
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Nu de Snyder Cut van Justice League als een aparte film is toegevoegd, wat voor effect heeft dat op andere soortgelijke voorvallen? Ik denk specifiek aan Lisa e il Diavolo (1973) waarbij de ene versie 1.5* krijgt van mij en de andere 4*.. Als het een kwestie is van aparte IMDB pagina's, dan voldoet deze film alleszins:
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
In principe heeft dat geen gevolgen.
Nee het heeft niks te maken met aparte IMDb pagina's. We maken bij dit soort gevallen altijd een eigen afweging.
Het blijft appels met peren vergelijken, dus het is niet zo dat we ineens met terugwerkende kracht allemaal extra pagina's gaan aanmaken voor films met meerdere versies.
De basisregel blijft namelijk dat films met alternatieve cuts op één pagina getoond worden.
Zack Snyder's Justice League is een uitzondering op de regel. De film is in feite een soort remake.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Mjah, ik vind het altijd gevaarlijk om met "uitzondering op de regel" te werken. Op den duur krijg je zoveel uitzonderingen, dat het eigenlijk een aparte regel lijkt te zijn. Dan denk ik bijvoorbeeld ook aan
wiens aparte delen ook gewoon op de site staan:
Voyna i Mir I: Andrey Bolkonskiy (1965)
Voyna i Mir II: Natasha Rostova (1966)
Voyna i Mir III: 1812 God (1967)
Voyna i Mir IV: Pierre Bezukhov (1967)
Daar zal indertijd ongetwijfeld ook een goede reden voor zijn geweest. Het is inderdaad appels met peren vergelijken maar in dat opzicht vind ik het vreemd dat de Snyder cut dan wel geaccepteerd wordt, vooral omdat er juist nog wel wat andere films zijn (maar minder bekend of al heel wat ouder of een andere reden waarom ze niet in de belangstelling staan zoals deze Justice League) die hetzelfde lot hebben ondergaan. Het is nu niet dat de Snyder cut zo'n zeldzaamheid is naar mijn gevoel. Begrijp me niet verkeerd: ik vind het absoluut een goede zaak dat de Snyder cut apart komt te staan maar vind het vooral jammer dat het een eenmalige keer zal zijn.
wavanbuuren
-
- 4228 messages
- 1334 votes
dion.ollie is er toevallig nog een update over de nieuwe kijkwijzers van 14+ en 18+? Er was me verteld dat dit een moeilijk proces is, maar ondertussen is er zowat een jaar verstreken. Komt dit misschien in de nieuwe "versie" van MovieMeter?
Een weekje verder en zoals gewoonlijk radiostilte.
"We realiseren ons dat de communicatie niet altijd optimaal is geweest, maar we gaan het nu echt beter doen". En dat x100 sinds de overname.
Mijn reet.....
dion.ollie (hoofdredacteur)
-
- 634 messages
- 1247 votes
Dit komt inderdaad met release van de nieuwe website. Dit soort zaken, en vergelijkbare toevoegingen, worden (en zijn inmiddels al gedeeltelijk) allemaal tegelijk aangepakt.
-
- 634 messages
- 1247 votes
Er heerst overigens nog steeds onduidelijkheid over wanneer de website nu live eigenlijk live gaat. Hoewel ik weet dat we momenteel in de fase van de 'puntjes op die i' wat betreft livegang zitten, kan ik nog altijd geen concrete datum geven. Ik heb hier nogmaals navraag naar gedaan. Overigens wordt er na livegang ook nog intensief doorgewerkt aan het bijschaven van de website.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Er heerst overigens nog steeds onduidelijkheid over wanneer de website nu live eigenlijk live gaat. Hoewel ik weet dat we momenteel in de fase van de 'puntjes op die i' wat betreft livegang zitten, kan ik nog altijd geen concrete datum geven. Ik heb hier nogmaals navraag naar gedaan. Overigens wordt er na livegang ook nog intensief doorgewerkt aan het bijschaven van de website.
Gaat er al wat bekend worden over hoe jullie 2 sites samen gaan voegen waar gebruikers misschien wel 2 accounts op hebben met misschien ook wel 2 verschillende nicknames?
tijs.k
-
- 139 messages
- 6 votes
dion.ollie Mooi mooi dat klinkt veelbelovend! Het staat me bij dat eea met gebruikers besproken zou worden of eventueel een testversie voor gebruikers alvorens alles live gaat. Komt deze nog of is dat idee van de baan?
-
- 634 messages
- 1247 votes
Gaat er al wat bekend worden over hoe jullie 2 sites samen gaan voegen waar gebruikers misschien wel 2 accounts op hebben met misschien ook wel 2 verschillende nicknames?
Ja, statistieken van films/series, seizoenen en afleveringen worden op het profiel allemaal gescheiden gehouden, alsook de crews van beide websites. Wanneer beide accounts op hetzelfde mailadres zijn aangemaakt, worden deze vanzelf samengevoegd. Het is - volgens mij - dan aan de gebruiker of hij zijn gebruikersnaam van MovieMeter of TV-Meter-gebruikersnaam wil blijven hanteren. Mochten er voor beide accounts twee verschillende mailadressen gebruikt zijn, zijn deze ook nog handmatig te koppelen. Maar dat leidt zich op dat moment vanzelf.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ja, statistieken van films/series, seizoenen en afleveringen worden op het profiel allemaal gescheiden gehouden, alsook de crews van beide websites. Wanneer beide accounts op hetzelfde mailadres zijn aangemaakt, worden deze vanzelf samengevoegd. Het is - volgens mij - dan aan de gebruiker of hij zijn gebruikersnaam van MovieMeter of TV-Meter-gebruikersnaam wil blijven hanteren. Mochten er voor beide accounts twee verschillende mailadressen gebruikt zijn, zijn deze ook nog handmatig te koppelen. Maar dat leidt zich op dat moment vanzelf.
Kijk, die is wel interessant. Bedankt voor de uitleg.
Komen er ook uitgebreidere profielopties dan nu?
Ben benieuwd.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Hier staan weer allerlei kortfilms tussen.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Ik ben ook ontzettend benieuwd naar de nieuwe site. En, het samenvoegen van de namen en daarvoor het kiezen van welke naam ik wil gebruiken komt mij eindelijk goed uit. Aangezien ik op TVmeter beschik over mijn naam zonder cijfers en dit ook graag hier zou willen, zou ook eindelijk mijn gezeur voor de mogelijkheid van het aanpassen van mijn gebruikersnaam weggaan.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Ik heb sinds een tijdje regelmatig het rood omcirkelde en dan is de site voor mij onbruikbaar.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Ik heb dat ook op de mobiele site, beste wat ik heb ontdekt is ‘vorige’ klikken zodat je van die pagina komt die bij je updates staat, en dan van daaruit naar de frontpage (of een andere) zodat hij ververst.
Maar ideaal is het allerminst. Ik meen dat dit overigens al bekend is, zal hopelijk op de nieuwe site wel opgelost zijn (al heeft alles wat nieuw is doorgaans allerlei andere bekende (en uiteraard ook onverwachte) bugs.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Oh, ik wist dat dat nog niet van die nieuwe site. Erg leuk.
Een probleempje: ik ben geen fan van zowel mijn gebruikersnaam op TVmeter.nl en moviemeter.nl (en die zijn allebei verschillend), dus ik hoopte mijn gebruikersnaam gewoon te veranderen in de meer universele gebruikersnaam die ik erop hanteer (op zowel letterboxd als ICM als Criticker ea sites). Mocht dat niet lukken, zou ik dat jammer vinden, maar ik ga wel door met TornadoEF5 dan, simpelweg omdat deze naam meer bekend is, dan het kleine accountje op tvmeter.nl dat ik heb.
Misschien moet ik proberen vragen om mijn account op tvmeter.nl te verwijderen (er staat toch niet van gegevens), een andere account maken met een ander e-mailadres en dat dan vragen om te koppelen eventueel?
EDIT: Ofwel moet er de mogelijkheid aangeboden worden om éénmalig je gebruikersnaam te veranderen, eventueel met een onderschrift "ging voormalig door het leven als TornadoEF5 op Moviemeter.nl als dat het "grote struikelblok" is.
Maar sowieso, whatever happens, heel blij met dit nieuws. Ik zal misschien wat meer gemotiveerd zijn om wat meer series te gaan kijken ook dan nadat de hervormingen van de site zullen doorgevoerd zijn.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Misschien moet ik proberen vragen om mijn account op tvmeter.nl te verwijderen (er staat toch niet van gegevens), een andere account maken met een ander e-mailadres en dat dan vragen om te koppelen eventueel?
Dat is niet toegelaten. Je wordt dan teruggezet naar je oude profiel.
Normaal kan je binnenkort bij het samenvallen van moviemeter en tvmeter kiezen uit 1 van beide namen (als die verschillend zou zijn). Maar daar komt zeker nog duidelijke info over als het zover is.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.