- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Ha! Ik kwam hier de blijde tijding brengen, maar tbouwh was me voor.
Nouuuu. Ergens rechtsboven viel toch wel een esthetisch genoegen te ontwaren. Soort van, maar daar hebben we MM en MuMe Idd niet voor nodig 
Boenga
-
- 2628 messages
- 1532 votes
Heb hier trouwens een advocaat voor gecontacteerd. Ik herken mezelf in de mannelijke zwarte schim tussen de damesfoto's.
Ravnoss
-
- 72 messages
- 938 votes
Ik kan er zo snel geen ander topic over vinden. Maar vanuit Dashlane(password manager) krijg ik het signaal dat mijn Moviemeter/Musicmeter credentials op straat liggen door een breach bij "sliedrechtnet.nl" op 20 Nov 2020.
Kunnen de moderators dit bevestigen/ontkennen?
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Wanneer wordt er nou eens iets aan dat gele mijn updates gedaan? Duurt nu al lange tijd.
rikrik
-
- 87 messages
- 3879 votes
De 'Nieuw op ... ' functie is al enige tijd ondermaats. Dit was voor mij een grote reden om elke dag zeker één keer op de site te komen, maar aangezien dit zo slecht wordt bijgehouden heb ik een andere manier gevonden om up-to-date te blijven. Zonde!
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Waarom gaat eigenlijk geen enkel nieuwsbericht over het IFFR dat nu gaande is (ook al is het een afgeslankte online editie)? Dat lijkt me interessanter dan de mentale toestand van Bruce Willis of een te maken documentaire over Fauci.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Berichten verplaatst naar Ontwikkelingen filmindustrie / toekomst Hollywood
wavanbuuren
-
- 4228 messages
- 1334 votes
Ik kan er zo snel geen ander topic over vinden. Maar vanuit Dashlane(password manager) krijg ik het signaal dat mijn Moviemeter/Musicmeter credentials op straat liggen door een breach bij "sliedrechtnet.nl" op 20 Nov 2020.
Ik vind het persoonlijk nogal bizar dat als een user (terecht of onterecht) een dergelijk gevoelige melding maakt, er drie en een halve dag later nog geen enkele ractie is.....
meter_fan
-
- 180 messages
- 84 votes
Alle wachtwoorden staan versleuteld opgeslagen in een database die gehost wordt bij onze partners van Cloud.nl. Er is bij hen, of bij ons, niets bekend over een mogelijke breach. Als dit al bij ons bekend zou zijn, zouden jullie hierover vanzelfsprekend allang een bericht hebben ontvangen.
Het domein sliedrechtnet.nl heeft overigens geen enkele link met Cloud. Daarvoor heb ik even voor je geschakeld met hen. Misschien wel verstandig gewoon eens in de zoveel tijd je wachtwoord aan te passen via deze pagina. Maar dat is een algemene tip.
korenbloem02
-
- 708 messages
- 1781 votes
Een algemene opmerking. Ik vind het een zeer gemiste kans van Moviemeter dat er op de frontpage niet (véél) meer aandacht is voor het IFFR, wat nu gaande is. Want een kleine update / verslaglegging van hoogte punten/favorieten/primeurs etc van de dag, is toch echt het minimum. zeker in het nieuwe concept wat er is.
Gorro
-
- 701 messages
- 11654 votes
Ik gebruik sinds kort de FIlmoverzicht pagina regelmatig om te zoeken en filteren. Fijne pagina, maar 1 ding snap ik niet helemaal.
Zit er een vertraging op (omdat op de achtergrond een database update maar eens in de zoveel tijd loopt bijvoorbeeld) voordat een film daar naar boven komt? Zo ja, hoe lang gemiddeld?
Nieuwe films zijn namelijk niet altijd te vinden. Bijvoorbeeld Pieces of a Woman is niet vindbaar via die pagina.
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
rikrik
-
- 87 messages
- 3879 votes
MovieMeter luistert naar kritiek, hoe is het mogelijk
korenbloem02
-
- 708 messages
- 1781 votes
Het begin is er!
Richsdr
-
- 33 messages
- 24 votes
In De Site > Algemeen > vervelende berichten/mail:
Ik heb nu al een paar keer een bericht gehad van mensen/vrouwen die dan zeggen. Bekijk mijn naaktfoto's hier (is een link).
Is er geen controle op dit soort vervelende berichten die mensen kunnen sturen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Dat is inderdaad heel vervelend.
Het is lastig om dit soort misbruik helemaal te voorkomen.
Er is aan de technische kant al het een en ander veranderd om te voorkomen dat gebruikers dit doen, maar toch gebeurt het helaas nog wel eens.
Zodra we van de spam vernemen sluiten we die accounts.
Mocht de overlast blijven aanhouden dan zal er nogmaals naar de technische kant gekeken moeten worden, maar mogelijk zullen goedwillende nieuwe gebruikers daar dan ook beperkingen van ondervinden.
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Dat is lastig zolang je het aanmaken van een account ook laagdrempelig wilt maken.
Net zoals ik het met al mijn tech kennis NIET voor elkaar krijg om te voorkomen dat ik af en toe op mijn mobiel gebeld wordt door louche bedrijven, goede doelen en phishing. Bel-me-niet en nummer nooit geven ten spijt.
Crew kan die spam accounts zodra er melding van wordt gemaakt bannen, maar dan zijn er soms al talloze mensen getrakteerd op een berichtje, doorgaans.
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
Donald Trump levenslang verbannen uit de Amerikaanse acteursvakbond - MovieMeter.nl
Was het niet zo dat jullie die soort politieke dingen gingen vermijden in de nieuwssectie?
dion.ollie (hoofdredacteur)
-
- 634 messages
- 1247 votes
Donald Trump levenslang verbannen uit de Amerikaanse acteursvakbond - MovieMeter.nl
Was het niet zo dat jullie die soort politieke dingen gingen vermijden in de nieuwssectie?
Klopt. Helemaal niet bij nagedacht. Het artikel is inmiddels weg. Mijn welgemeende excuses.
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Ook 'Game of Thrones'-actrice Esmé Bianco beschuldigt Marilyn Manson van misbruik
Misschien moet ik de voorpagina mijden, maar dat is een ander verhaal. Ik ben ook nieuwsgierig hoe die zich ontwikkelt. En als ik dan kijk en zo’n eerste comment zie bij dat artikel, dan gaat dat weer door merg en been en kan ik het toch niet nalaten te reageren, voor iedereen die wel met misbruik te maken heeft gehad.
Maar het is vaak dezelfde gebruiker, die dat soort dingen roept. Dus of diegene zit vaak fout en er is nog niet iets aan gedaan, of ik maak me te druk om iemand die dingen zegt die prima kunnen op MM. En ik ben ‘een snowflake’. En dan bedoel ik uiteraard niet alleen dit bericht, maar meer van dat soort meuk. Mij doet die comment pijn, ik zal daar vast als murw gebeukte veertiger niet de enige in zijn.
Negeren wat random mensen op een forum roepen zou ook kunnen, maar dat lukt mij dus niet wanneer het op de voorpagina in de comments staat, en pijnlijk is. Want als ik het negeer is het probleem niet opeens weg. Andere mensen lezen dat, en denken dat het normaal is.
What to do? Serieuze vraag. Zowel voor mezelf als voor MM; Wat willen we met die comments onder de berichten, wat kan wel en wat kan niet? Ik ben een groot voorstander voor vrijheid van meningsuiting, maar dat gaat dan wel pittige discussies betekenen, met dat soort comments.
Ik weet niet direct wat wijsheid is, met die reacties onder de berichten.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Met alle respect, ik mag je graag, maar zit je hier nou om censuur te verzoeken? Je mag zijn mening vervelend vinden, maar laten we niet die kant op gaan. Ik vind dat we als maatschappij overgevoelig aan het worden zijn. Alles is kwetsend, pijnlijk, mag niet gezegd worden. Kom op zeg.
En nee, ik deel de mening van hem in die link ook niet, maar zo schokkend is het allemaal niet.
Overigens is dit ook maar mijn mening. Als jij je gekwetst voelt door zijn bericht vind ik dat oprecht vervelend voor je. Maar dat wil niet zeggen dat het weggehaald moet worden, ik vind dat er nu al overdreven vaak gemodereerd word. Ik zou je aanraden om het gewoon te negeren. Ik lees dat hele nieuws echt zelden, heb mijn pagina zo ingesteld dat ik meteen op het forum verschijn. En Moviemeter moet misschien eens nadenken als community-site of dat soort berichten over verkrachting nou nieuwswaardig genoeg zijn voor een bericht op de frontpage. Het is een beetje als Filmtotaal die al een hele tijd van die debiele berichten plaatst met middelmatige bekendheden die hitsig op instagramfoto's staan. Echt enorm niet interessant.
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Ik haat censuur. Nota bene geschiedenis gestudeerd 
Het is niet zozeer dat ik het bericht weg wil hebben, het is meer dat ik betreur dat ik telkens dat soort f*cking (kwetsende) onwetendheid op de voorpagina tegenkom in de reacties, en niet de eerste keer. En ik weet dat jij daar een prima pantser tegen hebt, maar dat geldt niet voor iedereen. En dat is prima, jij en ik denken ook anders over een hoop zaken, maar altijd met respect en elkaar aanhoren. En het is niet zo dat MM een goede bodem wil zijn voor maatschappelijke discussies, dikke kans dat de hele discussie de volgende dag verwijderd is. Niet onterecht overigens, dat zijn de regels. En als ik daadwerkelijk eerlijk verwoord wat ik ervan vind, ben ikzelf volgende week geband, gok ik. Dus dat werkt ook niet.
Dus dan heb ik wel liever dat het gewoon überhaupt achterwege blijft, en dus aanstootgevende, opruiende meukreacties sowieso niet verschijnen, OF wel verschijnen en ook blijven staan, zodat er een zinvolle discussie gevoerd kan worden en standpunten waar iemand zich nauwelijks in verdiept heeft de kans hebben om door de mand te vallen. Dat gebeurt niet zoals het nu gaat.
Eens wat betreft de artikelen, maar dat is een learning curve (toch weer Trump van de week). En daar heb ik reeds wat over gezegd.
Het is meer een signaal hoe het reactie gebeuren op mij overkomt, no more no less. En als er niets mee gebeurt, so be it. Dat is aan de crew en site eigenaren. I just speak my mind.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
En dan heb ik het niet eens over zinsconstructies.

John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Daar probeerde ik even niet op te focussen OH
Nog steeds een valide punt uiteraard.
Seam
-
- 989 messages
- 2308 votes
Sowieso is het wel weer echt een sensatie verhaal waarin de hoofdrolspeler (Manson) een totaal verwaarloosbare acteer of filmcarriere heeft. Enkel omdat hij met enkele actrices in aanraking gekomen is, is het filmnieuws? Zo kun je wel een hoop verbanden trekken en net zo goed moviemeterroddels.nl maken.
Jammer om te lezen dat je het zo raakt John Milton, maar ik denk dat de reactie in een grijs gebied valt. Ja het ongenuanceerd en en wellicht kort door de bocht, maar ik vind het lastig te bepalen hoe 'respectvol of respectloos' het bericht is. Mensen mogen hun meningen hebben en ik denk dat er genoeg argumenten te bedenken zijn om geen actie te ondernemen tegen het bericht.
Als je weet dat je kwetsbaar bent voor zulke berichten dan is het misschien ook niet zo heel handig om bij een artikel over mogelijk misbruik gaat kijken naar de reacties erop. Overigens kom ik wekelijks op mijn werk patienten tegen met een misbruik verleden en daardoor kan ik jullie beide meningen wel begrijpen.
PS: Blij dat je terug bent! Ik heb jouw recensies en stemmen gemist
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Daar probeerde ik even niet op te focussen OH
Mnee, al denk ik dat de lamentabele schrijfstijl wel bijdraagt aan het type reacties. De aanklacht komt ook amper serieus over.
En net als bij politieke discussies trekt dat soort artikels tegenwoordig gewoon érg veel aandacht. Ze zijn dikwijls ook zo opgesteld dat ze maximaal reacties uitlokken, vind dat in dit geval niet anders. Dus begrijp ik je vraag om consistentie ook wel. Ofwel schrijf je die dingen op deze manier en neem je het inhoudelijk modereren (en dus nie zomaar verwijderen) erbij, ofwel schrijf je dit soort artikels helemaal niet.
Inhoudelijk vind ik het verder een moeilijkere kwestie, aangezien het allereerst lijkt op een slecht vertaalde bron. Anderzijds wordt er langs alle kanten sterk overdreven gereageerd op dit soort berichtgeving, wat het extra moeilijk maakt om nog echt tot de kern door te kunnen dringen. Je kent zo'n verhaal nooit ten gronde, dus moet je er eigenlijk sowieso al niet te snel/makkelijk over oordelen.
Wat mij betreft hoort dit soort artikels niet op MM thuis, zeker niet aangezien met zich hier van politieke discussies wil vrijwaren. Maar het zal wel lekker kliks trekken.
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
Filmtotaal heeft toegegeven dat zulke artikelen en de hitsige instagrams waar A&L het over heeft gewoon heel veel clicks trekken, ja.
Maar als MovieMeter serieus platform, ook op de frontpage, wil zijn dan hebben deze berichten inderdaad geen plaats hier.
tijs.k
-
- 139 messages
- 6 votes
Ik weet niet of ze een serieus platform willen zijn of gewoon FT achterna willen en scoren met veel clicks en dus meer geld in het laatje
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.