- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Veelgemaakte taalfouten op MM
Veelgemaakte taalfouten op MM
Legan
-
- 18121 messages
- 4947 votes
Ah wat leuk, je hapt. Graag verneem ik wat jij dan wel als inhoudelijk sterke films beschouwd.
. Nog één keer dan, maar dan houdt het toch echt op. Dit heeft al niets meer met taalfouten te maken.Ik ben er korter dan jij dus ik heb nog heel wat in te voeren, maar kijk maar naar je eigen lijst met 4 sterren en hoger. Dat geeft je wel een redelijke indruk.
Trouwens, nog iets anders betreffende het beoordelen van films. Mijn stemmen zijn gebaseerd op de 1e keer dat ik een film zie. En dit evolueert. Als ik Home Alone nu (15 jaar later) zou bekijken, dan zou het een stuk lager scoren. Maar zien hoe je eigen filmsmaak zich verder ontwikkelt over de jaren vind ik een stuk leuker dan zogenaamd interessant doen en bijvoorbeeld stemmen verwijderen of veranderen omdat het je huidige smaak niet weergeeft.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Je bent duidelijk geen gamer. Games als The 7th Guest of Civilization vragen echt veel meer van je dan het lezen van een boek. En hierbij heeft reactievermogen nog niet eens iets te maken.
Overigens is dit wel heel erg off topic allemaal, even verplaatsen zou geen kwaad kunnen. Mods?
us_raider
-
- 2034 messages
- 0 votes
Ik ben er korter dan jij dus ik heb nog heel wat in te voeren, maar kijk maar naar je eigen lijst met 4 sterren en hoger. Dat geeft je wel een redelijke indruk.
Lees ik dat goed? Mijn lijst? Ik noem een American Beauty, een Donnie Darko, een Bin-Jip, een Vozvrashcheniye. Films afkomstig uit Amerika, Europa en Azië - en belangrijker nog: het zijn recente en in mijn ogen inhoudelijk erg sterke films. Ik noem er slechts vier, maar er zijn er nog veel meer.
Heel leuk, maar kan je dat niet beter in een excel-bestand weergeven o.i.d? Zo zegt je MovieMeter-profiel eigenlijk nog niks.
GinolaEHV
-
- 2127 messages
- 2611 votes
Dit is een topic over taalgebruik... op de andere 99% van dit forum kun je over films en hun inhoud discussiëren.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2596 votes
Stemmen aanpassen zodat ze weer juist zijn is interessantdoenerij, leegan? 
BlueVelvet
-
- 1316 messages
- 785 votes
Games als The 7th Guest of Civilization vragen echt veel meer van je dan het lezen van een boek.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Verkapte 'kijk mij eens interessant doen met mijn alternatieve top10' post.
Legan
-
- 18121 messages
- 4947 votes
Verkapte 'kijk mij eens interessant doen met mijn alternatieve top10' post.
meer een 'deze films verdienen wat meer aandacht Top 10'. Egotripperij en interessant doen laat ik aan anderen over.
Edit: de mods hebben een hoop werk
.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes

Het gaat erom waarbij je je hersens meer gebruikt. Dat is zonder twijfel het spelen van games.
film_kaza
-
- 3140 messages
- 0 votes
Als je gewoon even de tijd neemt je bericht na te lezen zie je toch ook wel dat een woord als "sirrieus" helemaal nergens op slaat?
Nee
Ik dacht dat het zo getypt werd. Zelfs al lees ik het na, foutjes blijven erin. Wat eerder handig is is het knippen naar word voor een controle.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12843 votes
Wat is daar mee dan ? Qua inhoudelijke zaken zie ik toch niet zoveel veranderen. Je blijft de platte Hollywood zooi hebben die $ proberen binnenhalen in de bioscopen, en je blijft andere, intelligentere, aparte films hebben die vaak eerder op festivals te vinden zijn. Was dat vroeger zo anders dan?
us_raider
-
- 2034 messages
- 0 votes
Ik ben vooral benieuwd naar het referentiemateriaal van lui die roepen dat vroeger alles beter was. Dikwijls blijkt dan dat ze hun uitlatingen baseren op die paar klassiekers die ze gezien hebben. Tja, zo lust ik er nog wel een.
Legan
-
- 18121 messages
- 4947 votes
Misschien voor anderen al oud nieuws, maar vandaag kwam ik een paar leuke variaties tegen: kwalitijd (kwaliteit) en cewl (oftewel cool) .
Van Nunen
-
- 791 messages
- 0 votes
Ik lees wel vaker dat mensen ''pwned'' of ''powned'' schrijven. Jullie zullen het vast ook wel eens zijn tegengekomen.
Heb ik me eindelijk eens een keer de moeite gedaan om te achterhalen wat het betekent, blijkt het dus om een bewuste spelfout/typfout te zijn, die zo vaak herhaald is, dat het al bijna een officieel woord is geworden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Pwn
What the hell?? 
Adrenal
-
- 1381 messages
- 0 votes
Het gaat erom waarbij je je hersens meer gebruikt. Dat is zonder twijfel het spelen van games.
Dan ben jij nog nooit begonnen aan een boek van Stephen Hawking. Phoe phoe.. ik heb hier ook Civ 4 in de kast staan maarre... da's toch wel een stuk minder breinpijn
.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
''Past tense is sometimes spelled pwnt (pronounced with a t sound), pwned, pwnd, pwn3d, or powned (with the standard d sound).'' 
Van Nunen
-
- 791 messages
- 0 votes
Spelfouten maken is modern. Ik maak ze niet, bij mij is dat verleden tijt.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Ik maak ze regelmatig, zit altijd te knoeien met op het eind een d of t
Ook leg ik soms dingen uit met mijn eigen woorden, maar ja meestal weet iedereen wel wat ik bedoel, daar gaat het om 
Van Nunen
-
- 791 messages
- 0 votes
Meestal zul je er wel mee wegkomen, soms niet helaas..
U-96
-
- 11875 messages
- 2064 votes

Die smiley had natuurlijk niet gehoeven.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Hoezo? In tegendeel tot andere mensen hier kan ik er echt niet mee zitten dat ik soms taalfouten maak.
niethie
-
- 7319 messages
- 7244 votes
Ik maak ze regelmatig, zit altijd te knoeien met op het eind een d of t
Ook leg ik soms dingen uit met mijn eigen woorden, maar ja meestal weet iedereen wel wat ik bedoel, daar gaat het om 
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
here here, ik kijk gewoon of het wel of niet staat de ja of de nee, maar of het goed is zou ik niet weten, en doe ook zelden tot nooit aan hoofdletters maar dat is meer onkunde.
Van Nunen
-
- 791 messages
- 0 votes
here here, ik kijk gewoon of het wel of niet staat de ja of de nee, maar of het goed is zou ik niet weten, en doe ook zelden tot nooit aan hoofdletters maar dat is meer onkunde.
Als je zelf aangeeft dat je het niet doet, dan is het toch eigenlijk geen onkunde meer?
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
Als je zelf aangeeft dat je het niet doet, dan is het toch eigenlijk geen onkunde meer?
Van Nunen
-
- 791 messages
- 0 votes
Wat is bij jou het verschil tussen lui en onkunde? 
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
Wat is bij jou het verschil tussen lui en onkunde? 
NightWolf
-
- 339 messages
- 527 votes
Ik kan me enorm storen aan het verkeerd gebruik van lidwoorden zoals, toevallig vandaag ook nog ergens tegenkomen, 'de acteerwerk was goed.'. En het gebruik van een 'g' in plaats van een 'ch'. 
Werkwoordfouten ben ik ondertussen al gewoon om te zien dus die ergernis is al wat minder.
Ik snap ook niet waarom iedereen direct begint te zeiken als er iemand op een spellingsfout wordt gewezen. Dat is toch de enige manier om te leren uit je fouten?