- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Zoeken op de site
Zoeken op de site
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Als je naar de film Re-animator uit 1985 zoekt moet je "Reanimator" zonder koppelteken typen, anders vindt ie hem niet. Kan dit verholpen worden?
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Wellicht een idee om bij bijvoorbeeld regiserende broers ook als alternatieve naam en dus zoekmogelijkheid bijv. The Wachowski Brothers of The Hughes Brothers (die zo ook op de aftiteling van hun films staan, tenminste wel volgens imdb) te gebruiken?
nachtvlinder
-
- 520 messages
- 464 votes
Het zoeken naar films bij moviemeter vind ik nog steeds erg zwak en een stuk minder dan bij imdb.
Een letter fout getypt kan ie helemaal niks mee, of een spatie te veel/te weinig. Dan krijg je dus geen enkel resultaat
een AKA-naam komt totaal onderaan of soms helemaal niet. (probeer eens "love and war" aka "the war bride"; love and war is the aka naam maar ik zie de film bijna alleen onder die naam).
Regelmatig erger ik me dan ook aan de zoekresultaten.
Wel een goede site , maar wel enkele noodzakelijke verbeteringen, als eerste de zoekmachine.
succes
stinissen (crew films & series)
-
- 23434 messages
- 76919 votes
Het zoeken naar films bij moviemeter vind ik nog steeds erg zwak en een stuk minder dan bij imdb.
Een letter fout getypt kan ie helemaal niks mee, of een spatie te veel/te weinig. Dan krijg je dus geen enkel resultaat
een AKA-naam komt totaal onderaan of soms helemaal niet. (probeer eens "love and war" aka "the war bride"; love and war is the aka naam maar ik zie de film bijna alleen onder die naam).
Regelmatig erger ik me dan ook aan de zoekresultaten.
Wel een goede site , maar wel enkele noodzakelijke verbeteringen, als eerste de zoekmachine.
succes
Daar ben ik het mee eens en ik weet zeker dat hier aan gewerkt wordt. 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ondanks dat je van een relatief kleine site als deze natuurlijk nooit hetzelfde kunt verwachten als van een immense site als imdb (met de servers en het geld van Amazon achter zich) ben ik het eigenlijk met je eens. Het is momenteel kut, ik erger me er ook geregeld aan.
De tijd van kleine fixjes is voorbij, de eerstvolgende keer dat ik zin heb om een grote(re) klus aan te pakken zal het zoekverhaal "from scratch" onder handen genomen worden
-
- 23434 messages
- 76919 votes
Ondanks dat je van een relatief kleine site als deze natuurlijk nooit hetzelfde kunt verwachten als van een immense site als imdb (met de servers en het geld van Amazon achter zich) ben ik het eigenlijk met je eens. Het is momenteel kut, ik erger me er ook geregeld aan.
De tijd van kleine fixjes is voorbij, de eerstvolgende keer dat ik zin heb om een grote(re) klus aan te pakken zal het zoekverhaal "from scratch" onder handen genomen worden
Dat bedoel ik nou 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Misschien kunnen er in dit topic zoveel mogelijk voorbeelden opgesomd worden van niet-te-vinden films. Goede testcase voor de verbeterde versie
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik heb de zoekmogelijkheid grondig omgegooid, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, zal het gedurende de wedstrijd een beetje in de gaten houden.
Het uitgebreid zoeken is tijdelijk uitgeschakeld: ik wil eerst even kijken hoe de beperkte zoekmogelijkheid nu bevalt, voor ik ook de uitgebreide zoekmogelijkheid ga ombouwen.
Ik hoor dus graag voorbeelden van eventuele films die nu niet meer / nog steeds niet goed gevonden kunnen worden.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
(het is overigens ook even aankijken of de server deze aanpassingen een beetje leuk vindt, of de performance wel goed blijft)
Queto Yurlunyur
-
- 4775 messages
- 3110 votes
Als ik een zoekopdracht doe naar 'boot', komt het zoekscript met de suggesties Bait, Beat en Bhoot. Daarentegen lijkt Das Boot onvindbaar. Ook als ik 'das boot' of 'boot, das' invoer, kom ik niet verder dan Bait, Beat en Bhoot - lijkt me niet helemaal de bedoeling.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Okee, lidwoorden in combinatie met een kort woord zijn inderdaad een probleem, "the fan" geeft hetzelfde probleem. Zal gelijk even kijken.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Als je zoekt op good bad ugly vindt hij helemaal niets.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
de probleempjes met "das boot" en "the good..." zijn opgelost
mijn probleempje met "the fan" speelt nog wel, eens kijken of dat snel te fixen is...
Queto Yurlunyur
-
- 4775 messages
- 3110 votes
Das Boot is nu inderdaad weer vindbaar, maar eigenlijk vind ik dat die film als 'exacte match' weergeven zou moeten worden (zeker bij zoeken naar 'das boot'). Nu moet je net de mazzel hebben dat de film bij de populaire resultaten staat.
Bij minder bekende films zoals The Letter of The World (een aka van Shijie) verdwijnt de titel ergens in de erg lange opsomming (en mogelijk zelfs buiten de weergegeven eerste honderd).
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
"the fan" (en soortgelijke zoekopdrachten) lijken nu ook te werken
Queto Yurlunyur
-
- 4775 messages
- 3110 votes
Alleen als ik op 'the fan' zoek (met lidwoord); bij alleen 'fan' krijg ik enkel titels die er niet direct op lijken.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik hou het hier even bij voor vandaag, het lijkt op z'n minst erg bruikbaar, hoef niet het oude systeem op stel en sprong terug te zetten 
Benieuwd naar de verdere bevindingen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
De zoekopdracht Jan Rap en Z'n Maat geeft een foutmelding.
-
- 23434 messages
- 76919 votes
De zoekopdracht Jan Rap en Z'n Maat geeft een foutmelding.
She's the Man ook
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Probleem met aanhalingstekens inderdaad, heb het nog even opgelost
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Child's Play ook. Heeft volgens mij met de ' te maken.
edit: oeps, je was me voor Jordy 
italian
-
- 1391 messages
- 262 votes
als je Lorenzo intypt kom je niet verder dan twee titels maar diegen die ik wil vinden, Lorenzo's Oil, is niet te zien.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Okee ook opgelost. Verder lijkt het dus goed te werken? Mooi, ik zal komend weekend het uitgebreid zoeken ook onder handen nemen
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Uitgebreid zoeken werkt weer, al vermoed ik dat er nog wel een paar verbeteringen aan te pas moeten komen voor het 100% werkt, ik hoor dus graag evt. problemen
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Heel klein requestje. Maar als je zo'n uitgebreide zoek doet, is het wel proper om bovenaan of zo even te vermelden hoeveel resultaten er gevonden zijn.
Meende dat dit vroeger ook was ? Wou even weten op hoeveel Amerikaanse films ik gestemd had bijv, en ik krijg enkel een lijst tot aan Do The Right Thing. Da's niet zo handig 
(en sorry voor het nitpicken na het geleverde werk
)
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Dat zou netjes zijn inderdaad, gaat op de lijst voor later
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
'Ape man' levert geen resultaten op, 'The ape man' of 'Ape man, the' dan weer wel. Maar dat heeft dus niks met uitgebreid zoeken te maken