- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- MusicMeter.nl
MusicMeter.nl
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Toto en Dire straits is tijdloze muziek, .
Smakeloze safe volgevreten miljonairsmuziek. Emotieloze studiomuzikanten met een kitschy jaren '80 saus.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Leuk om te weten is ook dat veel speakers in muziekzaken getest worden met de eerste minuut van Money For Nothing.
Zo'n twee deccennia geleden wellicht...
blabla
-
- 2070 messages
- 5243 votes
Smakeloze safe volgevreten miljonairsmuziek. Emotieloze studiomuzikanten met een kitschy jaren '80 saus.

Heel goed verwoord, kan het hier alleen maar volmondig mee eens zijn.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Ach Dire Straits heeft zijn charme wel, maar het zal nooit mijn favo- band worden. Maar slecht kan ik ze echt niet noemen.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Dire Straits is bij mij doodgedraaid in een kazerne in Duitsland. (Toto nooit levend gevonden)
Ik ga voor Nick Cave, Anne Clark en David Sylvian. (The Smiths, Air, Blue Nile, The Verve, Joe Jackson, Howard Jones, Thomas Dolby, The Cure, Simple Minds, Sisters of Mercy, Christopher Cross, Chris Rea, YMO, Yello en Philip Glass)
LZA
-
- 474 messages
- 1557 votes
Allemachtig,heb nog nooit zoveel onzin in 1 post tegelijk gezien.
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes

ik denk dat wouter niet zoveel moeite zal hebben om 0,5* albums te vinden 
roda
-
- 1670 messages
- 961 votes
zijn er nog liefhebbers van toto, of alleen maar haters op deze site?
Zachery Glass
-
- 575 messages
- 584 votes
God néén - ik haat eigenlijk niets van muziek. Toto heeft me veel plezier opgeleverd als vijf/zesjarige - meezingen in de auto naar de kust met liedjes als "Africa". Hoe kan ik ze dan haten als 22-jarige? Ik luister er niet meer naar, da's een feit. Maar da's gewoon omdat ik niet zo gek ben van dat "perfecte geluid" in hun muziek. Da's geen kritiek, hoor! Mocht ik mijn muzieksmaak roda hier zeggen, krijg ik bakken meer kritiek over mij heen, dus trek het je niet aan, jongen
Muziek is ten slotte de blikopener van de ziel (Henry Miller), en als die muziek die blikopener is, trek je verdomme niets aan van die andere!
jester
-
- 806 messages
- 1245 votes
Liefhebber is een groot woord, maar ik mag ze wel graag horen, evenals Dire Straits, maar meer nog Kansas, Genesis, IQ en (de oude) Marillion. Ik realiseer me dat het een discussie is die al gevoerd is, maar ik zie in geen enkel mogelijk categorie-lijstje symfonische of progressive rock staan.
kos
-
- 46691 messages
- 8849 votes
Allemachtig, heb nog nooit zoveel onzin in 1 post tegelijk gezien.
Ik ben benieuwd wat je dan van Queen vind.
Studiomuzikanten? Dire Straits is (was) live misschien wel de beste band ter wereld.
Phooze
-
- 2544 messages
- 597 votes
Ik ben een paar jaar geleden naar een concert van Toto geweest, maar ik vond er niet veel aan. Hun oude nummers zijn wel redelijk, maar al dat nieuwe gebrabbel.... een staanplaats werd ineens een stuk minder leuk....
Zachery Glass
-
- 575 messages
- 584 votes
Néén, neen - Queen niets mee aan de hand. Ik hou wel niet van hun muziek. Maar de manier waarop die groep iedereen in het ootje nam, chapeau! Freddy - he fooled them 'all!
Ralfke
-
- 764 messages
- 2075 votes
Inderdaad Kos... jij hebt kennelijk verstand van muziek. Dire Straits was als live-act onovertroffen: geen band of artiest die bij hen in de buurt kwam. En voor wie daar aan twijfelt, moet maar eens naar het live-werk uit 1992 (On Every Street tournee) luisteren. Het live-album On The Night is erg goed, al is de dubbel-bootleg Ticket To Heaven helemaal een must! De live-versies van Telegraph Road en Sultans Of Swing zijn echt van een belachelijk hoog niveau.
Dire Straits rules!
Zachery Glass
-
- 575 messages
- 584 votes
Syd Barrett bij de Dire Straits - zou dat géén mooie combinatie geweest zijn
?
kos
-
- 46691 messages
- 8849 votes
Hehe, dat zou in ieder geval een stuk experimenteler zijn 
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Ik ben benieuwd wat je dan van Queen vind..
Da's zeker kitsch. Hier en daar een aardig nummer.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Syd Barrett bij de Dire Straits - zou dat géén mooie combinatie geweest zijn
?
Kom zeg.
manic
-
- 474 messages
- 1376 votes
Zó dan, hoe één bandnaam nu al zo'n discussie kan ontlokken! Dat belooft wat voor de toekomst!
(DS beste liveband ooit? nooit Don Caballero of Tool live gezien zeker? oops nog ff inhouden tot muziekmeter er is
)
mister blonde
-
- 12694 messages
- 5828 votes
kitsch
ik ben benieuwd wat jouw definitie van kitsch is. niet dat ik een fan van genoemde bands ben, maar kitsch is het zeker niet...
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Mercury Rev, da's pas kitch. Ben trouwens wel benieuwd wat symfo-liefhebbers van die band vinden.
Tonyvdb
-
- 1408 messages
- 1168 votes
Mercury Rev, da's pas kitch. Ben trouwens wel benieuwd wat symfo-liefhebbers van die band vinden.
Zachery Glass
-
- 575 messages
- 584 votes
Ik heb al hun platen (ja, zelfs "Boces"), ik ben zwaar fan(atiek) van Mercury Rev (ik denk dat ik in 1998 maar naar één plaat heb geluisterd (bij wijze van spreken): "Deserter's Songs"). En toch ga ik Yak gelijk geven: Mercury Rev is kitch. Maar ik vind dat niet erg - omdat nummers als "A man needs a maid" van Neil Young ook naar de kitch kant trekken. It's a thin line between art and kitch
(aargh, het woord kunst is weer gevallen - ik ga alweer een nachtmerrie tegemoet). Tindersticks is toch ook wel een beetje kitch nietwaar? (voor ik hier reactie op krijg - daar ben ik dus ook fan van! "Curtains", "Tindersticks I & II", "Simple Pleasure", ... allemaal perfect voer voor die verwende tweeling (= mijn oren) van mij!
yosemite44
-
- 1241 messages
- 1314 votes
omdat nummers als "A man needs a maid" van Neil Young ook naar de kitch kant trekken.
waarom dat dan?
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
geen kwaad woord over Mercury Rev hé !
Ik vind Mercury Rev geweldig, maar ik vind het wel kitch. 
Zachery Glass
-
- 575 messages
- 584 votes
Tsja waarom is "A man needs a maid" van Neil Young kitch? Ik vind het geweldig, maar die orkestratie is toch wel zwaar aanwezig. Ze is zodanig aanwezig dat ze als het ware een extra sluier over het nummer trekt - het is té. Een beetje zoals zijn eerste LP (die titelloze). Maar da's dus geen kritiek - nogmaals. Ik hou wel van dat soort kitch 
titan
-
- 1609 messages
- 4411 votes
Kitsch is volgens het woordenboek nepkunst die naar vals sentiment neigt. Nu kun je veel van Mervury rev zeggen, maar niet dat het kitsch is (omdat er bijvoorbeeld weelderige arrangementen inzitten).
Ik heb trouwens ok hun cd Yerself is steam in huis, dat is heel andere koek dan hun huidige sound 
Tonyvdb
-
- 1408 messages
- 1168 votes
Ik heb trouwens ok hun cd Yerself is steam in huis, dat is heel andere koek dan hun huidige sound 
inderdaad ook een schitterende plaat...
maar wel anders dan het huidige Mercury Rev.
Kitsch vind ik een scheldwoord en past niet bij Mercury Rev. Inderdaad, het klinkt bombastisch, maar dat komt gewoon omdat zij zich niet beperken tot gitaar/bas/drum maar een rijk gamma aan instrumenten (violen, piano tot zelfs theremin) gebruiken, dat net de sterkte en originaliteit van hun huidige sound bepaalt.