Share
Genre: Fantasy / Mystery
Duration: 106 minuten
Country:
United States
Directed by: Ana Lily Amirpour
Stars: Kate Hudson, Jeon Jong-seo and Craig Robinson
IMDb score: 6,2 (5.405)
Releasedate: 30 September 2022
Mona Lisa and the Blood Moon plot
"Do not look in her eyes."
A girl has been incarcerated in a New Orleans psychiatric facility for a decade. Her supernatural powers allow her to control the minds of others. At the blood moon she manages to escape the institution and tries to live on her own. As she makes her way through the chaotic outside world, she befriends some allies.
Actors and actresses
Mona Lisa Lee
Bonnie Belle
Fuzz
Charlie
Officer Harold
Nurse Shirley
Mrs Pong
Snacky
Rick
Randy
Reviews & comments
mrklm
-
- 8200 messages
- 8198 votes
Na twaalf jaar in een inrichting te hebben gezeten weet de 22-jarige Mona ‘Lisa’ Lee [Jeon Jong-Seo] te ontsnappen. Al gauw wordt duidelijk waarom ze als een gevaar voor haar omgeving werd gezien en politieagent Harold [Craig Robinson] ruikt onraad. Mona vindt onderdak bij stripper Bonnie [Kate Hudson] en haar zoontje Charlie [Evan Whitten]. Bonnie gebruikt de bijzondere gaven van haar ‘vriendin’ om in korte tijd flink wat geld te verdienen. Na een interessante opening blijkt het verhaal weinig om het lijf te hebben, ondanks Hudson gewaagde rol en overtuigende spel. Maar Amirpouri speelt op interessante manier met de genreconventies en stereotypes, vooral met betrekking tot de gluiperig ogende drugshandelaar Fuzz [Ed Skrein]. Aangenaam onvoorspelbaar dus en moeilijk te categoriseren – het heeft ook raakvlakken met horror en familiedrama – maar Amirpouri laat je met veel vragen achter.
After twelve years in an institution, 22-year-old Mona 'Lisa' Lee [Jeon Jong-Seo] manages to escape. It soon becomes clear why she was seen as a danger to her surroundings and police officer Harold [Craig Robinson] smells trouble. Mona finds shelter with stripper Bonnie [Kate Hudson] and her son Charlie [Evan Whitten]. Bonnie uses the special gifts of her 'friend' to make a lot of money in a short time. After an interesting opening, the story turns out to be little, despite Hudson's daring role and convincing acting. But Amirpouri plays with genre conventions and stereotypes in an interesting way, especially with regard to the sneaky-looking drug trafficker Fuzz [Ed Skrein]. Pleasantly unpredictable and difficult to categorize - it also has interfaces with horror and family drama - but Amirpouri leaves you with many questions.
Drulko Vlaschjan
-
- 396 messages
- 358 votes
Het begint veelbelovend met die ontsnapping uit de kliniek. Een soort luchtige horror lijkt het te worden, met veel bloed en gruwel, maar op een vrij luchtige en ietwat mysterieuze manier. Het gegeven dat dat meisje voor het eerst de wereld gaat ontdekken levert al snel komische taferelen op. Zin in. Laat maar komen. Die sfeer blijft bestaan tot dat irritante kind op het toneel verschijnt. Het is zo'n typisch vroegwijs Amerikaans Hollywoodjoch dat in prachtige volzinnen de meest clichématige moralistische onzin uitkraamt. In plaats van plaatjes met seks en geweld zouden ze hier een waarschuwing voor moeten geven: pas op, conservatief Amerika heeft weer wat te melden. Maar goed, als je dat ventje wegdenkt is het best een leuke film. Vooral die extreem vriendelijke drugsdealer vond ik goed gevonden. Je verwacht dat hij misbruik maakt van de situatie, maar dat doet hij juist niet. En van die moeder van dat kind denk je aanvankelijk juist dat ze een soort engel is, die nou eenmaal een beetje pech heeft gehad, maar eigenlijk is het best wel een egoïstische trut. Spelen met verwachtingen, dat doet de film best goed. Alleen jammer van dat joch. Of had ik dat al gezegd?
It starts promisingly with that escape from the clinic. It seems to be a kind of light-hearted horror, with a lot of blood and horror, but in a rather light-hearted and somewhat mysterious way. The fact that that girl is going to discover the world for the first time quickly produces comic scenes. Fancy. Bring it on.
That atmosphere lasts until that annoying kid shows up on the scene. He is one of those typical precocious American Hollywood kids who spew out the most clichéd moralistic nonsense in beautiful sentences. Instead of pictures with sex and violence, they should give a warning for this: watch out, conservative America has something to say again.
Anyway, if you think away from that guy, it's quite a nice movie. I especially liked that extremely friendly drug dealer. You expect that he will take advantage of the situation, but he just doesn't. And you initially think that the mother of that child is some kind of angel, who is just a bit bad luck, but actually it's kind of a selfish bitch. Playing with expectations, that's what the film does quite well. Sorry about that kid. Or did I already say that?
Collins
-
- 6244 messages
- 3719 votes
De film die draait om een vrouw met telepatische vaardigheden, is de derde speelfilm van regisseur Ana Lily Amirpour. Een fascinerende film die misschien niet zo opmerkelijk is als haar debuutfilm A Girl Walks Home Alone at Night (2014), maar wel weer een film die opvalt. Zeker binnen het fantasygenre waarvan de toon toch veelal wordt bepaald door bombastische en gemakkelijk eetbare films met Hollywoodse superhelden. Veel actiescènes heeft de film niet. Na een gewelddadig begin, blijft de film prettig hangen in een sfeer van grimmigheid en mysterie. De film hanteert daarbij een rustig cadans zonder veel gewelddadige pieken. Er is ook amper reden voor Mona Lisa om anderen iets aan te doen. Een valse antagonist die haar aanzet tot gewelddadigheden, ontbreekt in het verhaal. In het geval van Mona Lisa is het haar omgeving in de vorm van de stripper Bonnie Belle (een expressieve Kate Hudson) die haar voor persoonlijk gewin tot misbruik van haar vaardigheden aanzet. Hoofdpersoon Mona Lisa Lee (een ingetogen Jong-Seo Jun) is moeilijk te typeren. Je kan haar op grond van haar criminele activiteiten moeilijk als een heldin betitelen. Een antiheld is ze echter ook niet. Dubbele agenda’s hanteert ze niet. Gehaaid of boosaardig is ze niet. Iemand op voorhand kwaadaardig bejegenen, zit niet in haar bloed. Mona Lisa valt buiten de typeringen. Mona Lisa is eigenlijk maar een bleek personage dat zonder duidelijke eigen motieven opereert. Het is derhalve moeilijk om je in haar personage in te leven, laat staan met haar te sympathiseren. Amirpour die ook verantwoordelijk is voor het scenario, maakt een film die leuk is om naar te kijken. Beetje humor. Beetje ontroering. Personages die vrij oppervlakkig geschetst zijn, maar wel een bepaalde interesse opwekken. Mona Lisa and the Blood Moon vertelt een leuk avontuur zonder specifieke goed-slecht verhoudingen. Het klinkt niet als veel, maar het is voldoende.
The film, which revolves around a woman with telepathic abilities, is the third feature film by director Ana Lily Amirpour. A fascinating film that may not be as remarkable as her debut A Girl Walks Home Alone at Night (2014), but a film that stands out. Certainly within the fantasy genre, the tone of which is often determined by bombastic and easily edible films with Hollywood superheroes.
The film does not have many action scenes. After a violent start, the film lingers pleasantly in an atmosphere of grimness and mystery. The film uses a calm cadence without many violent peaks. There is also hardly any reason for Mona Lisa to harm others. A false antagonist who incites her to violence is missing from the story. In the case of Mona Lisa, it is her environment in the form of stripper Bonnie Belle (an expressive Kate Hudson) who encourages her to abuse her skills for personal gain.
Main character Mona Lisa Lee (a subdued Jong-Seo Jun) is difficult to characterize. You can hardly call her a heroine because of her criminal activities. However, she is not an anti-hero either. She does not use double agendas. She is not cunning or malicious. Treating someone maliciously in advance is not in her blood. Mona Lisa falls outside the typifications. Mona Lisa is really just a pale character who operates without clear motives of her own. It is therefore difficult to empathize with her character, let alone sympathize with her.
Amirpour, who is also responsible for the screenplay, makes a film that is fun to watch. Bit of humor. Little touch. Characters that are sketched rather superficially, but do arouse a certain interest. Mona Lisa and the Blood Moon tells a fun adventure without specific good-bad relationships. It doesn't sound like much, but it's enough.
Latest News
New viral video shows how Harry Potter would have ended if it was all a dream
Oscar nominee Colman Domingo responds to Kang the Conqueror links
Josh Hartnett and M. Night Shyamalan to go 'very dark' with new movie Trap
Clarissa Explains It All Streaming UK: How to watch
More to explore
Dune: Part One
Scifi, 2021
3 comments
Last Night in Soho
Mystery / Thriller, 2021
3 comments
Entergalactic
Animation / Comedy, 2022
1 comment
Moonage Daydream
Documentary / Music, 2022
3 comments
Palm Springs
Comedy, 2020
3 comments
Speak No Evil
Horror / Drama, 2022
4 comments
Related keywords
Trending Movies
Trending Shows
About MovieMeter
MovieMeter aims to be the largest, most complete movie archive with reviews and rankings, in the World. Our team of journalists delivers the latest news for movies and TV shows. Click here to read more about us.
Social media
- Sign up |
- Contact Us |
- About Us |
- Advertise |
- Privacy |
- Disclaimer |
- RSS Feed
© 2024 MovieMeter B.V.