• 178.028 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.002 actors
  • 9.371.263 votes
Profile

Blu-ray

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Minotaures wrote:

Ik heb nog nooit een film op Blu-ray kunnen bekijken.

Zodra ik bij mijn werk wat mag lenen, zal ik een leuke Blu-ray meenemen. Mocht het mij bevallen, zal ik zowel Dvd als Blu-ray verzamelen.

Inmiddels een eerste ervaring doorgemaakt met Blu-ray, alleen was de film die ik koos knudde. Mocht iemand het willen weten; Pathfinder.

RemyBl

• 2272 messages
  • 4483 votes

kappeuter wrote:

Thanks!

(ik zie nu pas dat je je bericht had aangevuld)

Schandalig dat The Good, The Bad and The Ugly geen sublieme transfer heeft.

Feitelijk gebeurt weer hetzelfde als in de begintijd van de dvd. Maatschappijen die snel willen cashen en gauw wat uitbrengen.

Het wachten is dus op latere speciale uitgaven.

De Kubrick films die op blu-ray zijn uitgebracht, zijn die wel goed?

Zit de release van Once Upon a Time in the West er ook aan te komen? Weet jij dat?

The Shining laatst gekeken op blu-ray en die was heel mooi!

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Momenteel Blu-ray actie bij Play '2 voor € 23,98'.

Uiteraard portovrij!

SnakeDoc

• 4687 messages
  • 2243 votes

Geen idee of het hier al is vermeld, maar bij de Free Record Shop kun je online een pasje aanvragen!

Daarmee krijg je tot 31 December 2010 10% korting op alle Blue Ray films!

Heb hem vorige week binnen gekregen.

Niet onaardig!

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Link?

Ik lees alleen over een actie mits je je blurayspeler bij BCC gekocht hebt.

SnakeDoc

• 4687 messages
  • 2243 votes

Ik moest het even navragen, mijn pa had hem namelijk besteld.

Maar het is inderdaad zo dat je dan iets bij BCC moet hebben gekocht.

Toch hebben wij het formulier ingevuld met wat lege velden (want we hebben nog nooit iets bij BCC gekocht) en kregen toch dat pasje opgestuurd.

Misschien het proberen waard,...

Laat me even weten of het lukt!

Ons in iedergeval wel,

$pecial

• 1147 messages
  • 553 votes

Zojuist ook geprobeerd op de site. Heb niets ingevuld bij kassabon nummer en kreeg meteen een mail terug van bedankt voor de registratie Met een bluray speler van BCC gaat een wereld voor je open Proberen waard dus! Mooi meegenomen weer.

SnakeDoc

• 4687 messages
  • 2243 votes

Ja absoluut!

Gisteren ff a ClockWork orange gekocht bij de FRS op blu-ray.

€14,95 - 10% en ik had nog wat freebees.

Die kerel moest me bijna geld toegevegen.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

SnakeDoc wrote:

Ja absoluut!

Gisteren ff a ClockWork orange gekocht bij de FRS op blu-ray.

€14,95 - 10% en ik had nog wat freebees.

Die kerel moest me bijna geld toegevegen.:p

A ClockWork Orange - Blu-ray: bij Play moet ik hiervoor nu € 11,74 inkl. porto betalen.

SnakeDoc

• 4687 messages
  • 2243 votes

Dogie Hogan wrote:

(quote)
A ClockWork Orange - Blu-ray: bij Play moet ik hiervoor nu € 11,74 inkl. porto betalen.

Met dutch subtilles?

$pecial

• 1147 messages
  • 553 votes

Ach, ik vind het nauwelijks de moeite om een bluray te bestellen via een buitenlandse site. Niet kunnen betalen met bv Ideal is voor mij al een groot struikelblok en die 3-4 euro die je er winst op maakt loont voor mij niet.. en dan nog eens minimaal 10 dagen moeten wachten. En dan vaak ook nog eens geen NL subs.

Mediamarkt heeft soms ook mooie aanbiedingen!

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Blu-ray haalt in nieuwe standaard 128 GB | Webwereld

Voor beide nieuwe formaten is een krachtigere laser nodig, waardoor huidige Blu-ray-apparaten die toekomstige schijven niet kunnen lezen.

Hmm.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Tja, zo blijven ze de consument het geld uit de zakken kloppen.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Tja, je kan ook willen dat er nooit meer iets beters komt......

Liever dit dan andersom.

$pecial

• 1147 messages
  • 553 votes

Naja ik vind dat bluray nog niet echt is doorgebroken en ik ken nog veel mensen die nog geen bluray speler in hun woonkamer hebben staan. Tevens zijn de bluray films nog vrij prijzig.. wat ook laat zien dat deze techniek nog niet zo ingeburgerd is als een dvd.

Maarja wie weet duurt het nog erg lang voordat deze nieuwe standaard wordt doorgevoerd, heb het zo even vluchtig doorgelezen. Maar gaan wij het wel merken als consument? Nog meer data; NOG beter beeld en geluid.. denk het niet.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

$pecial wrote:

. Maar gaan wij het wel merken als consument? Nog meer data; NOG beter beeld en geluid.. denk het niet.

Ik denk het toch wel; weet het zelf zeker na ca. 6 maanden regiovrije Blu-ray speler in huis.

En betaalbare prijzen buiten NL (meestal met NL subs).

*Blu-ray.com

$pecial

• 1147 messages
  • 553 votes

Ik doelde op het feit van dat wij het verschil zullen gaan merken tussen de huidige generatie bluray en de bluray van de toekomst? Ik zie natuurlijk ook groot verschil tussen een dvdtje en een bluray op een grote lcd.

Het is nu al haarscherp beeld en loep zuiver geluid (niet bij allen, maar in het meest gunstige geval).. wat wil je dadelijk nog creeeren?

Ik denk misschien met name aan 3D weergave... mocht het straks echt door breken dan vult een schijfje van 50gb vrij vlot.. dan is 128 gb weer een stuk interessanter.

Van die bluray prijzen weten we nu wel

megaman

• 1484 messages
  • 229 votes

In Filmdragers > Algemeen > Zet hier een foto van je dvd collectie:

Ik had een vraag. Zijn er mensen in dit forum die al gedeeltelijk over zijn gestapt op Blu-Ray of zien jullie de meerwaarde er niet van in? Ik zelf ben aan het twijfelen of ik nieuwe films op Blu-Ray haal of gewoon op DVD. Want het blijft een beetje apart om van de meeste films een DVD te hebben en ergens in de kast een apart vakje creeren voor de Blu-Ray hoesjes die aanzienlijk kleiner zijn. Daar komt ook nog bij dat Blu-Ray een stuk duurder is dan een DVD.

En zal ik alleen mijn favoriete films op Blu-Ray halen of slechts de films die nieuw en in HD geschoten zijn? Avatar bijvoorbeeld ziet er op Blu-Ray natuurlijk prachtig uit maar 't zal nooit m'n all-time favoriete film worden. Any way, ik kom er even niet uit. Jullie denken vast van: 'koop voor de nieuwste films nou maar gewoon een Blu-Ray versie en hou die in een ander vakje of zet ze tussen je DVD's'. Hoe denken jullie er over? Hoe pakken jullie het aan?

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Ik vind Blu Ray hoesjes persoonlijk erg lelijk, heb het niet op dat blauw. Ondanks jou dilemma´s is het voor mij ook meer een visueel dilemma.

megaman

• 1484 messages
  • 229 votes

rep_robert wrote:

Ik vind Blu Ray hoesjes persoonlijk erg lelijk, heb het niet op dat blauw. Ondanks jou dilemma´s is het voor mij ook meer een visueel dilemma.

Dus jij zou Avatar of andere nieuwe films gewoon op DVD kopen?

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Als je een Blu ray-speler hebt koop je toch de Blu Ray's neem ik aan?

Al heb ik nog geen reet verstand van de verschillen tussen een DVD en een Blu Ray hoor.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Als je een bluray speler hebt zien dvd's er ook beter uit.

Bij veel films volstaat dan de dvd uitgave.

Ik koop alleen blurays van mijn grootste favorieten.

Ik zet ze apart van de dvd's.

Dvd's en blurays door elkaar staat niet.

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

@ kappeuter: (Als je een bluray speler hebt zien dvd's er ook beter uit.)

Is dat echt zo?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Absoluut!

Door zgn. upscaling krijg je een beter beeld.

Soms is het net alsof je naar een bluray disc aan het kijken bent. Geen grap.

!!!!*Lucky

• 3933 messages
  • 2935 votes

Denk dat ik toch maar eens snel zo'n blue-ray speler moet kopen .. Als het de DVD's ook al mooier maakt. Bedankt voor de info kappeuter.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Ik ben van plan een blu-ray speler te kopen. Maar heeft iemand een suggestie voor een goede niet al te dure Blu-Ray speler?

Alvast bedankt.

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

kappeuter wrote:

Absoluut!

Door zgn. upscaling krijg je een beter beeld.

Soms is het net alsof je naar een blu-ray disc aan het kijken bent. Geen grap.

@ kappeuter:

Bedankt voor de info.

Van 'upscaling' had ik inderdaad al eerder gehoord herinner ik me nu.

Interessant.

Dat maakt de aanschaf van een blu-ray speler wel een stuk aantrekkelijker voor mij.

Ik ben niet echt van plan om veel van die discs aan te schaffen, want mijn normale DVD collectie is te groot om te vervangen, en veel films die mij interesseren zullen sowieso niet op blu-ray uitkomen.

Maar deze info maakt de aanschaf het overwegen waard.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Heb je al een HD tv? Anders heb je niet zo veel aan een bluray speler.

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

@ kappeuter:

Ja, dat wel, een mooie Sony, waar ik zeer blij mee ben.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Upscaling is leuk en aardig, maar een BD is 'the real thing'. Een half jaar geleden was ik flink sceptisch, maar Blu-Ray is een werkelijke meerwaarde. Dichter bij directe projectie kom je niet. Ook oudere films zien er gewoon uit zoals ze eruit horen te zien. Kijk voor de grap eens op dvdbeaver voor wat vergelijkingsmateriaal.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.