- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Zieligste film?
Zieligste film?
Cherry (L)
-
- 86 messages
- 66 votes
Klinkt misschien heel stom, maar aan het eind van Titanic, als Jack het stuk hout loslaat en zeg maar dood gaat, krijg ik tranen in m'n ogen.
Timmy757
-
- 3365 messages
- 598 votes
Ik zat meer zo:
. Nogal een cliché einde...
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Omdat je het al wist? Zo cliché is het toch niet?
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Meer overdreven aangezet en pijnlijke poging tot ontroeren.. brrr de gedachte alleen al aan die scéne.
Pruim
-
- 1483 messages
- 723 votes
Olivier Bommel, 'Als je begrijpt wat ik bedoel', wanneer Zwelgje weg moet. Man, tránen met tuiten om moeten janken vroeger. En ik durf 'm zelfs nu nog steeds niet (weer) te gaan kijken uit angst dat het gevoelens van vroeger op wekt en ik -als stoere kerel- zit te janken om een tekenfilm. Afgelopen weekend voor de tweede keer ooit gejankt bij een film. Young @ Heart, over een koor. Geen dertien-in-een-dozijn-koor, dat suffe kerkliedjes of melancholische versjes van vroeger op dreunt, maar een groep ouderen (gemiddelde leeftijd 81) dat muziek van o.a. the Clash, Sonic Youth en Coldplay speelt. De mensen die deze docufilm gezien hebben, zullen we ongeveer kunnen inschatten waar ik brak!
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Afgelopen weekend naar Water for Elephants geweest en dat moet toch wel één van de zieligste films ooit zijn. Ik heb enorm gehuild en het was nog dat ik in de bioscoop zat, want thuis was het nog veel erger geweest. En zelfs nu een dag later voel ik nog steeds emoties omhoog komen als ik de soundtrack luister of foto's bekijk 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ben benieuwd, ik ga er vanavond heen. Zal voor de zekerheid Kleenex in mijn tas stoppen.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Ah leuk, ben benieuwd wat je ervan vind. Hoop niet dat mijn enthousiasme je te hoge verwachtingen heeft gegeven 
WhoKnowZ
-
- 5336 messages
- 2208 votes
Ah leuk, ben benieuwd wat je ervan vind. Hoop niet dat mijn enthousiasme je te hoge verwachtingen heeft gegeven
Mij heb je alvast ook zeer benieuwd gemaakt!
TFTristan
-
- 1 messages
- 0 votes
Meest zielige film ooit is absoluut Haachi,
een film die we met 6 mensen keken en waarbei we allemaal moesten huilen.
Echt een hele mooiie en zielige film waarna iedereen een half uur stil was....
Ook is het verhaal waargebeurd
Saldek
-
- 290 messages
- 176 votes
Wat heet zielig.......Green Mile, Hachi, The Champ, Braveheart, de wolf in Dances With Wolves, Autumn In New York, Philadelphia, Titanic......daar laat ik een traan bij om het zielige/droevige aspect. En misschien ben ik dan wel een sentimentele aars, maar een traan om gewoon de ontroering zonder zielige bijkomstigheden is mij niet vreemd: A Walk in the Clouds, When a Man Loves a Woman, The Persuit of Happiness, The Color Purple....en ik kan wel even doorgaan. Zelfs een film as You've Got Mail.....geef me een zakdoek en je hebt geen kind aan me.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Seven Pounds en Life as We Know It. Zielig, maar absoluut geen zieligste films. Dat heb ik niet. Van films wordt ik niet emotioneel, hooguit een brok in m'n keel, maar absoluut geen huilmomenten (vroeger in mijn zéér jonge jaren uiteraard wel, maar dat zal iedereen wel hebben).
Edie
-
- 3185 messages
- 1220 votes
Forrest Gump einde
Titanic
The Green Mile
Bambi & Watership Down
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
I am Sam, Die raakt mij ontzettend.
Mee eens.
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Forrest Gump
I am Sam
The Green Mile
Schindler's List
tommykonijn
-
- 5139 messages
- 2356 votes
Inderdaad The Green Mile, Schindler's List maar ook vooral Hachiko: A Dog's Story.
Als ik naar films van vroeger kijk, waren dat er best veel (vooral Disney films): Dumbo, Bambi, The Lion King enzovoort.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Hachiko: A Dog's Story.
Die vind ik alleen zielig vanwege de ideeënarmoede van de makers....bij Hachikô Monogatari hield ik het echter niet droog.
Mijn top 10 met films waarbij ik het niet droog hield:
1. Tre Önskningar Three Wishes (echt hartverscheurend!)
2. Keurosing Crossing
3. Choseung-dal-gwa Bam-bae The Cresent Moon
Nijushi no Hitomi Twenty-four Eyes
Dare mo Shiranai Nobody Knows
Gembaku no Ko Children of Hiroshima
Piesen o Sivom Holubovi A Song about the Gray Pigeon
Hotaru no Haka Grave of the Fireflies
daxclusive
-
- 2560 messages
- 2409 votes
Hachiko: A Dog's Story
If Only
Titanic
The Road
Boys don't cry
Viola di Mare
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Schrik echt van sommige titels hier. Schijnbaar zijn een hoop mensen gevoelig voor makkelijk sentiment.... Green Mile, Titanic, Shawshank Redemptition
Werkelijk, hoe kan je nu daadwerkelijk diep geraakt worden door zulk oppervlakkig pastiche....
Ik hou het op
Dolls
Hana-Bi
Spider
Turks Fruit
Verder verdomd weinig films die mij oprecht ontroerd hebben.
Vooruit E.T. mag ook genoemd worden, al is die natuurlijk wel van het simplistischer signatuur. 
Fueledable
-
- 231 messages
- 3444 votes
Hachiko en Forrest Gump (einde vooral).
tommykonijn
-
- 5139 messages
- 2356 votes
Vooruit E.T. mag ook genoemd worden, al is die natuurlijk wel van het simplistischer signatuur.
Die ben ik inderdaad vergeten te noemen. Toen ik hem voor het eerst op mijn vijfde of zesde zag echt veel om gehuild 
Ebenezer Scrooge
-
- 2150 messages
- 3092 votes
De Verbouwing
(om te janken zo slecht)
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Les Misérables. Kan het nooit drooghouden bij I Dreamed a Dream.