• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.802 votes
Profile

Star Wars Saga

SnakeDoc

• 4687 messages
  • 2243 votes

Afgelopen dagen alle zes maar weer is gekeken. Wat blijft het toch vermakelijk zeg, ongekend!

Valt me wel tegen dat er zo veel mensen tegen de drie nieuwste versies zijn. Vind ze alles behalve slecht. Vooral The Phantom Menace vond ik bijzonder goed te doen. Natuurlijk wel een tikkeltje anders dan de rest, maar veel oog voor kleur, machines en buitenaards leven.

Feestje voor het oog!

En dan The Empire Strikes Back. Damn, briljant!

Nog een paar maandjes en dan DIRECT op Blu-Ray aanschaffen.

banaan343

• 7 messages
  • 19 votes

banaan343

• 7 messages
  • 19 votes

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

. Lucas is echt van het padje af.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Bombong schreef het al eerder in een ander topic deze week. Vreselijk die regisseurs die blijven sleutelen aan hun oude werk. Ik vond die Ewoks al vervelend, maar ik vind het geknipper ook niet erg 'natuurlijk' ogen. Ik geloof dat ik de serie for ol' times sake maar nooit meer bekijk. Of zoals Skycrawler schrijft gewoon op VHS bekijken...

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Mwa, het is niet zo slecht. Maar vond het originele beter.

Ik heb trouwens gehoord dat de complete saga op BR geen 99,99 maar 89,99 zal zijn. Weet niet of dit waar is en heb geen bron om het te ondersteunen. Het zou wel leuk zijn, want als je een 10tje kan besparen is het altijd leuk meegenomen.

goongumpa

• 3057 messages
  • 4083 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Bombong schreef het al eerder in een ander topic deze week. Vreselijk die regisseurs die blijven sleutelen aan hun oude werk. Ik vond die Ewoks al vervelend, maar ik vind het geknipper ook niet erg 'natuurlijk' ogen. Ik geloof dat ik de serie for ol' times sake maar nooit meer bekijk. Of zoals Skycrawler schrijft gewoon op VHS bekijken...

Akkoord, vreselijk is dat. Gelukkig heb ik de oude trilogie nog in oorspronkelijke vorm.

De South Park-aflevering 'Free Hat', met Lucas en Spielberg als slechteriken, is een grappige reactie op die drang om klassiekers te updaten.

mnrk

• 1876 messages
  • 1733 votes

Minotaures wrote:

Mwa, het is niet zo slecht. Maar vond het originele beter.

Ik heb trouwens gehoord dat de complete saga op BR geen 99,99 maar 89,99 zal zijn. Weet niet of dit waar is en heb geen bron om het te ondersteunen. Het zou wel leuk zijn, want als je een 10tje kan besparen is het altijd leuk meegenomen.

Klopt helemaal dat de prijs €89,- is...alleen wel even afwachten wat de Mediamarkt ermee gaat doen !!

bol.com | Star Wars: The Complete Saga, Harrison Ford, Liam Neeson & Mark Hamill...

SnakeDoc

• 4687 messages
  • 2243 votes

€90,- is nog goed te doen. Ik schaf hem in ieder geval direct aan!

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Super. Scheelt weer een 10tje. Het is wel handig voor mensen die in winkels werken of vrienden hebben die in winkels werken die zulk soort producten verkopen. Bij mij gaat er i.i.g. 20% korting overheen, dus 72 euro aan kwijt. Voor 6 films is het meer dan voldoende. Toch blijft het veel geld...

Madecineman (moderator films)

• 7484 messages
  • 1715 votes

Ik schaf denk nooit meer iets van Star Wars aan, prutsers

SilverGun

• 1151 messages
  • 818 votes

De oude trilogie verliest steeds meer van zijn identiteit. Het is inmiddels een volslagen bizar geheel geworden vanwege de combinatie van de oorspronkelijke praktische en fotografische effecten met CGI uit 1997 (voor de nieuwe biosrelease), 2004 (voor de DVD release) en 2011 (voor de aankomende blu-ray release).

Dat Lucas continue verder wil blijven prutsen aan de oude trilogie moet hij natuurlijk zelf weten, het zijn immers zijn films, maar om toegang tot de oude films in hun oorspronkelijke staat nagenoeg volledig weg te nemen gaat veel te ver. Dat zijn de versies die geliefd zijn bij iedereen en de Star Wars naam zo groot hebben gemaakt. Oppoetsen en oneffenheden verwijderen (zoals Ridley Scott bij Blade Runner heeft gedaan) zijn de enige ingrepen die nodig zijn om de fans gelukkig te maken. Tot die tijd doe ik het met downloads van de HD uitzendingen van de oorspronkelijke films.

• 7484 messages
  • 1715 votes

Ik ga tegenwoordig gewoon voor de fan-art

mnrk

• 1876 messages
  • 1733 votes

De Blu-ray box is in mijn bezit....9 disc

Het is echt genieten, beeld ziet er super uit en dan het geluid DTS HD 6.1 ....

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Ik zag gisteren Star Wars IV op blu-ray in de winkel spelen en het zag er wel scherp uit, moet ik zeggen. Jammer dat het niet de originele versie is.

SnakeDoc

• 4687 messages
  • 2243 votes

Wat bedoel je met 'niet' origineel?

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Het zijn toch de gereviseerde versies? De originele versies worden niet uitgebracht.

Dat weet toch iedereen?

SnakeDoc

• 4687 messages
  • 2243 votes

Ja oke, die paar kleine wijzigen zullen mij echt m n reet roesten.

Ik beschouw dit gewoon als die originele blu-ray versie met alles erop en eraan. Ga hem zeker aanschaffen.

Dat gezeik over een screeuw etc. Dikke vette boeie toch

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Jij was er niet bij dus jouw herinneringen kunnen ze niet afnemen. Eigenlijk weet jij niet beter dus waar bemoei jij je mee, zou ik zeggen.

SnakeDoc

• 4687 messages
  • 2243 votes

Wat een flauwekul. Ik heb toch de zelfde film gezien als de mensen die er volgens jou 'zogenaamd' wel bij waren?

• 7484 messages
  • 1715 votes

Echt niet... Lucas heeft zijn eigen product behoorlijk om zeep geholpen imo.

SnakeDoc

• 4687 messages
  • 2243 votes

Ja er wordt hier geïnsinueerd dat ik alleen de Blu-Ray box uitgave heb gezien. Maar ik ken Star Wars natuurlijk ook al veel langer, dus ken de verschillen. En ik kan me er echt niet aan storen hoor!

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

SnakeDoc wrote:

Wat een flauwekul. Ik heb toch de zelfde film gezien als de mensen die er volgens jou 'zogenaamd' wel bij waren?

Echt niet. Jouw versie kent misschien wel 50 wijzigingen en dit alleen wat de eerste film betreft. Je was er niet bij dus het is begrijpelijk dat het kan jou geen reet schelen. Je weet niet beter maar voor ons ligt dat anders. Ik heb onlangs aan mijn zoon moeten uitleggen dat CGI FX een vrij recente techniek is en dat het nog niet werd toegepast in bekende klassiekers zoals 2001, Star Wars, Alien en Blade Runner. Nou ja, dat was voordat Lucas de geschiedenis vervalste natuurlijk.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Madecineman wrote:

Echt niet... Lucas heeft zijn eigen product behoorlijk om zeep geholpen imo.

En hij blijft dingen veranderen ... ook met de Blu-ray versie.

Het product is natuurlijk ook om zeep geholpen door er een circus van te maken met ROTJ (ja, ik was erbij en niemand van mijn Star Wars vrienden had daar een goed woord voor over - zij die het goed vinden waren te jong om kritisch te kunnen oordelen en laten zich leiden door de herinneringen van hun kindertijd, IMO). En dan door de statische, rotslecht geschreven prequels maar die discussie is ook al genoeg gevoerd. Dat is het probleem met Star Wars ... alles is al gezegd. We kunnen ons alleen nog maar herhalen.

SnakeDoc

• 4687 messages
  • 2243 votes

Ach ja, beetje met de tijd mee gaan he

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Ik ben niet uit de oude Star Wars tijd, maar tot zover ik een aantal stukjes heb gezien is de originele, oude beter.

Origineel:

BR versie (Lucas' verandering):

Origineel:

BR versie (Lucas' verandering:

Het is niet erg dat die het veranderd, maar bied dan ook een mogelijkheid om ook het originele te kunnen bekijken. Het is inderdaad zonde.

SnakeDoc

• 4687 messages
  • 2243 votes

Enerzijds kan ik je wel begrijpen hor. Anderzijds vind ik de verschillen zo klein dat ik me er niet echt aan kan storen. Ik ken natuurlijk ook de originele versies, maar kan niet zeggen dat ik nu op mijn tenen sta omdat er hier en daar wat wordt gewijzigd.

Ch3wb4cc4h

• 116 messages
  • 0 votes

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

SnakeDoc wrote:

Ik ken natuurlijk ook de originele versies,

Hoe ken je die? En kan je begrijpen dat diegene die niet zijn opgegroeid met die toegevoegde CGI monsters het jammer vinden dat hun versie niet meer bestaat? Ik krijg niet die indruk. Lucas verandert zelfs het karakter van zijn hoofdpersonages. Dat zijn geen details. En dan nog, voor sommige mensen zijn het de details dat het 'm doen. Het constant geknoei met nieuwe technieken maakt dat we Star Wars niet meer als een authentiek document kunnen beschouwen. Ik moet er niet aan denken dat ze de artisanale sets van films zoals The Wizard Of Oz gaan vervangen met hedendaagse CGI.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.