- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Star Wars Saga
Star Wars Saga
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Ps: Kevin13 heb je de scripts al doorgelezen?
Ja. Ik word er niet zo wild van
.
Dennis the movie
-
- 86 messages
- 31 votes
Het gerucht gaat dat er nog een trilogie komt.
Wat zal dan de exacte volgorde worden van de verhaallijn.
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Lucas wilde oorspronkelijk altijd negen films maken.
Dus de volgorde blijft het zelfde, met nog drie films er achter, de nr's VII, VIII en IX.
Menace2society
-
- 426 messages
- 0 votes
Aan de ene kant moet je gewoon kijken hoe het bedoeld was,door het einde van V,maar aan de andere kant weet je dan al zoveel als je de eerste trilogie kijkt,wie overleven,wat er gaat gebeuren,denk dat het juist best shocking is(vooral deel 3) als je niet weet wat er gaat gebeuren,dat vind ik schokkender dan die soap-achtige verrassing in V.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Star Wars staat nou niet bekend omtrent zijn onvoorspelbaarheid. Heb onlangs een vriend laten kennismaken (niet dat hij nog nooit van Star Wars gehoord had) met Episode I en na de eerste confrontatie tussen Jedi en de Sith wist hij dat Quiqon ging sterven. Zo film na film had hij wel door wat er ging gebeuren. Buiten het einde van Episode VI.
Overigens weeral niet eens met je opmerking dat deel 3 'shocking' is. Voor kleine kindjes misschien wel ja. De ontknoping van The Empire Strikes Back is tevens de bekendste Star Wars scene en meteen ook één van de bekendste scenes die er is. De overgang van goed naar kwaad in Revenge of the Sith weet vandaag de dag niemand meer.
Menace2society
-
- 426 messages
- 0 votes
Als je nooit iets gelezen hebt van Star Wars en er echt zonder informatie naar gaat kijken kun je mij niet wijs maken dat dat je van tevoren al weet dat die lieve Anakin de grootste badguy van het universum gaat worden. Count Dooku tegen Anakin en Obi in Attack of the Clones weet je al dat zowel Anakin,Obi als Yoda daarna niet zullen sterven,in Revenge weet je de uitkomsten als in de gevechten tussen The Emperor en Yoda,en tussen Anakin en Obi,ook Anakin die opeens Samuel L Jackson afmaakt wisten we al omdat je weet dat The Emperor daar niet gaat sterven.
Alle Jedi's die vermoord worden in Revenge en de dood van Portman,alles weet je van tevoren,ik ben best benieuwd hoe het was geweest als ik die films eerst gezien had.
In de oude Saga geloofde ik nooit dat Luke zou gaan overstappen naar The Dark Side maar als je dan eerst de nieuwe saga gezien hebt en de hoofdrolspeler die zo eindigt,verbrand en evil,dan zou ik waarschijnlijk toch meer twijfelen.
Ik zeg niet dat het beter is de nieuwe saga eerst te bekijken,zeg alleen dat dat ook wel weer zijn voordelen heeft.
Het gaat vooral om het feit dat Vader de magische woorden tegen Luke zegt dat je dat dan al zou weten,maar kan dat op tegen de nieuwe saga waarin je de uitkomst 3 films lang al weet.
Tja,het is een ervaring die ik nooit zal meemaken,hoe dat zou zijn,maar ik zie gewoon wel de voordelen ervan.
Menace2society
-
- 426 messages
- 0 votes
Lucas wilde oorspronkelijk altijd negen films maken.
Dus de volgorde blijft het zelfde, met nog drie films er achter, de nr's VII, VIII en IX.
Dat heb ik eerder gehoord maar ga ervan uit dat die er nie. nog 3 maakt?
Heeft die ooit aangegeven wat dan ongeveer de bedoeling is van deel 7,8 en 9?
Het verhaal is helemaal afgerond,karakters met betekenis zijn dood zoals The Emperor,Obi,Vader,Yoda enz en de andere acteurs zijn allemaal te oud geworden.
Return of the Jedi had ook totaal geen open einde,
Sasja
-
- 1338 messages
- 120 votes
nou, ik heb toendertijd Dat episode 2 uitkwam de star wars fact file gevolgd (kon je toen lid van worden en mappen sparen) en daar stond nog heel veel in waardoor ze nieuwe films konden maken. Han solo en Leia krijgen 3 kinderen waaronder een tweeling, een van de 3 kinderen word Anaking genoemd, Luke gaat de Jedi raad of academy weer oprichten met Anakin als leerling, Luke zal trouwen met een meid genaamd Mara Jade, zelfs Chewbacca krijgt een familie[/spoilers] dus er kan nog genoeg gebeuren
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Kijk ik ben geen SW expert (over J.Bond kun je me alles vragen), maar ben er wel in de jaren '70 en '80 mee opgegroeid.
De volgende trilogie zou dan gaan over de nakomelingen van Luke, Solo, Leila etc en het Imperium zou toch nog niet geheel verslagen zijn, geloof ik, maar dat laatste weet ik niet zeker.
Menace2society
-
- 426 messages
- 0 votes
nou, ik heb toendertijd Dat episode 2 uitkwam de star wars fact file gevolgd (kon je toen lid van worden en mappen sparen) en daar stond nog heel veel in waardoor ze nieuwe films konden maken. Han solo en Leia krijgen 3 kinderen waaronder een tweeling, een van de 3 kinderen word Anaking genoemd, Luke gaat de Jedi raad of academy weer oprichten met Anakin als leerling, Luke zal trouwen met een meid genaamd Mara Jade, zelfs Chewbacca krijgt een familie[/spoilers] dus er kan nog genoeg gebeuren
Bedoel het niet lullig,maar klinkt eerder als een soap,niet als een nieuwe saga.
En de karakters die jij noemt zijn allemaal te oud,zie je Hamill al een hoofdrol spelen.
Maar het verhaal is afgerond,komt er dus op neer dat je dan een nieuw 'avontuur' begint.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Als je goed leest zie je dat het niet over Luke en dergelijke gaat maar over hun kinderen. Wat dus wil zeggen dat Hamill er niet jong hoeft uit te zien en al zeker geen hoofdrol moet spelen.
De nieuwe trilogie startte ook een nieuw avontuur. De verhaallijnen tussen De nieuwe en oude reeksen zijn verschillend maar vormen samen tot één geheel. Overigens ben ik het eens met je, het verhaal is inderdaad afgerond. Maar dat was het ook al in 1983 en toch hebben ze besloten om nog prequels te maken die niet al te veel soeps waren.
Menace2society
-
- 426 messages
- 0 votes
Dat de prequels niet al te veel soeps waren is jouw mening 
Maar hij was toen al van plan die prequels te maken,en er was genoeg verhaal voor ook,hij heeft deel 6 wel keurig afgesloten,en natuurlijk kun je doorgaan met kinderen van die personen maar dan kun je nog wel 20 delen maken.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Er is begonnen aan de scenario's van het eerste seizoen van een live-action Star Wars-televisieserie. De opnames beginnen in 2010. De serie zal zich afspelen tussen Star Wars: Episode III: Revenge of the Sith (2005) en Star Wars: Episode IV: A New Hope (1977). Men zou dus de opkomst van de rebellen behandelen.George Lucas heeft aangegeven dat er mogelijk (als de serie een succes wordt) daarna een serie zal komen die zich voor Star Wars: Episode I: The Phantom Menace (1999) afspeelt. In de serie zullen vooral kleinere personages van de films hun come-back maken, hoewel ook enkele grotere personages van de films op de achtergrond zullen verschijnen.
bron: Wikipedia
Miron
-
- 744 messages
- 74 votes
Bah! De kwaliteit van een serie is bijna nooit zo hoog als die van een film.
Dit moet haast wel fout gaan.
Sasja
-
- 1338 messages
- 120 votes
Bedoel het niet lullig,maar klinkt eerder als een soap,niet als een nieuwe saga.
En de karakters die jij noemt zijn allemaal te oud,zie je Hamill al een hoofdrol spelen.
Maar het verhaal is afgerond,komt er dus op neer dat je dan een nieuw 'avontuur' begint.
Is misschien wel zo, maar ik zeg alleen (er waren nog meer feiten maar die weet ik niet meer) ze kunnen verder gaan.
in feite kunnen ze alle kanten op met star wars. Ze zouden zelfs het begin van de Jedi VS Sith kunnen maken.
Menace2society
-
- 426 messages
- 0 votes
Bah! De kwaliteit van een serie is bijna nooit zo hoog als die van een film.
Dit moet haast wel fout gaan.
Precies,recente voorbeelden zijn die series van The Terminator en Blade,series met het niveau van lik mijn vest.
De budgets van series kunnen nooit echt hoog zijn,zelfs bij populaire series niet,en voor Star Wars heb je toch veel geld nodig want je moet het niet klein aanpakken.
En waarom altijd series die zich ergens tussen afspelen.
Qar
-
- 228 messages
- 1509 votes
Bij Star Wars (1977):
Ik heb deze films jarenlang links laten liggen, maar ben toch van plan ze binnenkort eens een kans te geven.
In welke volgorde is het best om ze te kijken?
planet_of_death
-
- 3962 messages
- 178 votes
Gewoon vanaf episode 1. Wordt alleen maar beter. 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
6, 3, 2, 1, 5, 4
Dat lijkt me de beste volgorde 
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Ik heb deze films jarenlang links laten liggen, maar ben toch van plan ze binnenkort eens een kans te geven.
In welke volgorde is het best om ze te kijken?
Dit is de eerste die gemaakt is, maar je begint best met de eerste in de verhaallijn.
1 (1999) - 2 (2002) - 3 (2005) - 4 (1977) - 5 (1980) - 6 (1983)
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Waarom met de laatste beginnen? 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Weet je het slot vast. Hoef je niet zo in spanning te zitten.
Qar
-
- 228 messages
- 1509 votes
Dit is de eerste die gemaakt is, maar je begint best met de eerste in de verhaallijn.
1 (1999) - 2 (2002) - 3 (2005) - 4 (1977) - 5 (1980) - 6 (1983)
Dat dacht ik ook al ja, dat is dus eerst IV-VI en dan I-III?
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes

mnrk
-
- 1876 messages
- 1733 votes
Volgend jaar kunnen we de Star Wars films op Blu-ray verwachten 
Ben benieuwd wat ze er van gaan maken....
Artemis
-
- 3868 messages
- 2395 votes
'Star Wars' saga set for 3D release starting 2012
Sources indicate that George Lucas is set on rereleasing the "Star Wars" franchise in new 3D conversions beginning in 2012. Although 3D versions have been rumored for some time, Lucas purportedly was waiting until there were enough screens available to make the release a sizable event.
Fox, which released all six original "Star Wars" films, also would release the 3D versions.
Episode I, "The Phantom Menace," would be first out of star-dock during early 2012. After that, each film would be released in order at the same time in consecutive years, depending on how well the first rerelease does.
...
...
Het is wel duidelijk dat George Lucas zijn cash cow heeft gevonden. Ik ben nog niet overtuigd en eerlijk gezegd vraag ik me af hoeveel mensen daadwerkelijk op een 3D versie van the Phantom Menace zitten te wachten. Mischien moet Lucas zich maar gaan focussen op het maken van nieuwe films en/of een beetje vaart maken met de live-action tv serie van Star wars.
wyatt earp
-
- 5006 messages
- 2629 votes
Het enige wat die kerel ooit gedaan heeft is ooit Star Wars geregiseerd. Sindsdien verzint hij alleen maar maniertjes om daar geld aan te verdienen.
_Se7en_
-
- 2041 messages
- 1777 votes
In Film > Nieuws > Star Wars 3D:
Haarlems Dagblad - Star Wars terug in de bioscoop in 3D - haarlemsdagblad.nl
Wat krijgen we nou? Is dit wel nodig?
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Wat een enorme uiers heeft die koe, zeg...