- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Star Wars Saga
Star Wars Saga
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Alex and Mollie Damon from the YouTube channel Star Wars Explained answer even more of Twitter's burning questions about the Star Wars universe. Are the stormtroopers from the original trilogy clones? Do you need to know Star Wars to watch The Mandalorian? If the Jedi are so strong, why are there so few of them? Alex and Mollie answer all these questions and much, much more!
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Star Wars-universum dijt niet uit maar explodeert - Filmkrant
We leven in het tijdperk van de prequels, sequels en seriematige filmproducties die hun voortborduurstrategie niet eens verhullen met een ‘Return of’-aanduiding. Van alle filmfranchises is Star Wars de allergrootste. Zeker na de overname van Lucasfilm door Disney is het aantal titels gestaag gegroeid. De presentatie van Disney’s toekomstplannen belooft een explosie: alleen al zestien films en series voor 2021 en daarna.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Altijd mooi om deze video op 4 mei te bekijken. De gehele Star Wars tijdlijn van films, series, boeken en stripboeken. Nu nog onder het uur, maar door alle aangekondigde tv series zal het volgend jaar al langer dan een uur duren.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Dit ziet er wel vet uit. Anime in Star Wars, eindelijk. Verschillende studio's werken er ook aan mee.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Het is een storende slordigheid in de Star Wars-films: de gebrekkige zinsopbouw van Yoda. Een handige editor slaagde erin om zijn taalgebruik alsnog te corrigeren.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Nieuwe Star Wars-film tot nader order uitgesteld | AD.nl
Het eerstvolgende filmproject in de Star Wars-franchise heeft vertraging opgelopen. Rogue Squadron zou in december 2023 uitkomt, maar Disney haalde de film gisteravond van de planning. Reden zou zijn dat regisseur Patty Jenkins niet zoals eerder gepland in 2022 aan de slag kan met de film. Zij heeft ook nog twee projecten met actrice Gal Gadot op stapel staan: een film over Cleopatra en een derde deel van hun succesvolle Wonder Woman-reeks. Het is niet duidelijk of beide titels nu voorrang hebben gekregen op de Star Wars-films.
badfans69
-
- 3959 messages
- 6126 votes
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Daisy Ridley Recently Visited Lucasfilm Over Lunch - Star Wars News Net - starwarsnewsnet.com
Daisy Ridley lijkt definitief terug te keren naar de 'Star Wars'-franchise | FilmTotaal filmnieuws]
Ik zou het zelf toejuichen mocht Ridley/Rey terugkeren voor een nieuwe film. Of misschien serie. Er valt nog genoeg te ontdekken, en zeker met Grogu die ook nog ergens rondloopt kun je leuke verhalen verzinnen. Vooral Boyega verdient meer dan wat hij tot nu toe heeft gekregen om mee te werken. Grogu die Finn jedi-training geeft, kom maar op!
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Omdat ik op TVmeter geen reactie krijg maar even via hier. IH88, ik tag jou ff; weet jij toevallig op welke volgorde ik de series moet kijken? Ik wil graag The Mandalorian etc. kijken alleen wil ik dit wel in goede tijdsbestek kijken, niet dat ik alles door elkaar ga halen.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Omdat ik op TVmeter geen reactie krijg maar even via hier. IH88, ik tag jou ff; weet jij toevallig op welke volgorde ik de series moet kijken? Ik wil graag The Mandalorian etc. kijken alleen wil ik dit wel in goede tijdsbestek kijken, niet dat ik alles door elkaar ga halen.
Ja hoor. Geen probleem.
Episode I: The Phantom Menace (1999)
Episode II: Attack of the Clones (2002)
Star Wars: The Clone Wars (2008-2020) (animatie)
Episode III: Revenge of the Sith (2005)
Solo: A Star Wars Story (2018)
Star Wars Rebels (2014-2018) (animatie)
Andor (2022-present)
Rogue One: A Star Wars Story (2016)
Episode IV: A New Hope (1977)
Episode V: The Empire Strikes Back (1980)
Episode VI: Return of the Jedi (1983)
The Mandalorian (2019-present)
The Book of Boba Fett (2021-2022)
Star Wars: Resistance (2018-2020) (animatie)
Episode VII: The Force Awakens (2015)
Episode VIII: The Last Jedi (2017)
Episode IX: The Rise of Skywalker (2019)
Cursief zijn de films. Resistance is echt een serie voor kinderen.
Pecore
-
- 923 messages
- 1691 votes
Maar dat is niet de leukste volgorde. De Star Wars-saga is een verhaal dat niet chronologisch verteld wordt. Als je het wel op chronologisch volgorde kijkt mis je wat verassingen en een hoop plezier.
Ik ben toevallig ook pas begonnen met de series van Star Wars, heb wat research gedaan en vervolgens films 1 t/m 6 + Rogeu One opnieuw gekeken. Rogeu One is leuker als je hem na de originele trilogie kijkt (of in ieder geval na A New Hope). Ben nu bezig met Andor. Ga hierna Solo kijken en daarna de serie over Obi-Wan. Dan The Mandalorian en Bobba Fett. De nieuwe trilogie speelt zich helemaal aan het einde van de saga af en heb ik al eens gezien en sla ik over. Heb wel wat ideeën over de volgorde:
Andor: eerst Rogeu One kijken, waarin Kassian Andor wordt geintroduceerd, net als wat andere karakters die terugkomen in de serie.
Obi-Wan: gaat verder waar Revenge of the Sith eindigt, dus even opfrissen waar deel 1 t/m 3 over ging, of opnieuw kijken.
The Mandalorian: gaat verder waar Return of the Jedi eindigt, borduurt dus voort op de oude trilogie, niet zozeer qua karakters, wel qua politieke situatie.
Bobba Fett: speelt zich ook af na de oude trilogie (en volgens mij ook na The Mandalorian), maar Bobba Fett en diens vader Jango spelen ook een klein rolletje in deel 2 en 3 (en in deel 5 en 6).
Wat heb je al gezien, Kondoro, qua films? En hoe lang is dat geleden? Hoe helder heb je het verhaal nog?
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Thanks kerel, je was in ieder geval de eerste aan wie ik dacht als het om Star Wars gaat haha (op deze site dan).
Wat heb je al gezien, Kondoro, qua films? En hoe lang is dat geleden? Hoe helder heb je het verhaal nog?
Gezien mijn bericht in dit topic heb ik deze serie voor het laatst gezien in augustus 2016. De nieuwe delen daarna heb ik bezocht in de bioscoop samen met een oud collega. Dat kan wel kloppen, want destijds zat ik nog op de bouw en die desbetreffende collega (en tevens nu ook vriend van mij) was echt een Star Wars fan. Hij deed altijd Chewbacca na op het bouw terrein in de kelders, machtig gelachen met die vent.
Maar, dat is dus een hele poos geleden. Ik denk dat het daarom wel weer goed is om de hele reeks opnieuw aan te knallen, ik ben namelijk wel fan van de serie (eentje staat zelfs in mijn top 10)
Pecore
-
- 923 messages
- 1691 votes
Ik denk dat het dan weinig uitmaakt in welke volgorde je de series kijkt, zo lang je ze maar combineert met de films waarop ze aansluiten dan wel voortborduren. Alle vier de series (animatieseries laat ik er even buiten) passen ergens in het tijdsbeeld en zijn een opmaat naar of een uitvloeisel van de oude trilogie of de trilogie van begin deze eeuw. Maar de series hebben onderling niet echt samenhang, behalve wellicht Mandalorian en Bobba Fett, maar die zou ik sowieso na elkaar bekijken omdat dat chronologisch ook zo past.
Misschien is het het leukst om eerst A New Hope nog eens te kijken, daarna Rogue One en dan beginnen met Andor.
Daarna wellicht film 2 en 3 om dan te beginnen met de serie over Obi-Wan.
En dan film 5 en 6 als opmaat naar The Mandalorian en Bobba Fett.
Zo hoef je niet eerst alles te herzien alvorens aan de series te beginnen, maar spreid je de herzieningen, mis je niks van het verhaal en is het een fijne afwisseling tussen film en serie en tussen de oude en nieuwe producties.
Zo zou ik het doen. Maar jij bent mij niet natuurlijk.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik ga altijd voor de chronologische volgorde van release.
Kijk de 9 films een keer en daarna raad ik je ook Rogue One als de spin-off nog erg aan en dan kun je elke serie los kijken die je wil.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Kondoro Pecore Eens dat de chronologische volgorde niet perse het beste is. Maar heel veel maakt het ook niet uit. Rogue eerst en daarna Andor inderdaad, maar voor de rest?
Ik was trouwens nog vergeten te zeggen dat je absoluut de laatste vier afleveringen van de animatieserie The Clone Wars (geweldige afleveringen en misschien wel het beste Star Wars van de laatste jaren) pas moet kijken nadat je Revenge of The Sith weer hebt gezien. Het liefst gelijk erna. Heb ik gedaan en geloof me, het is een geweldige kijkervaring. Krijg er nu al weer zin in
.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
KondoroDe animatieseries zijn vooral interessant door de ontwikkeling van Ahsoka Tano, haar band met Anakin en een aantal nieuwe personages. Plus Obi-Wan en Darth Maul. De personages in Rebels zullen ook in de live-action serie Ahsoka te zien zijn, dus dan kan je gelijk door.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Krijg er nu al weer zin in
.
Gewoon een keer doen man, ik ga ze gewoon weer herzien omdat ik er altijd heel veel van zie en ik er wel weer een keer zin in heb. Elk jaar wil ik altijd een filmreeks herzien, zoals LOTR en HP, en dit jaar vond ik het wel weer eens tijd voor de Star Wars saga 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Star Wars Behind the Scenes of A New Hope — a look back at how George Lucas and ILM pushed special effects, visual effects, and sound design to create a blockbuster from a galaxy far, far away.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Ik ben van plan later dit jaar de saga te kijken zoals jij vertelde IH88. Heb je zelf ook al plannen voor een herziening?
Nee. Traditiegetrouw kijk ik op 4 mei (Star Wars Day) een film, maar voor de rest heb ik geen herziening van de films in de planning. Ik kijk nu The Mandalorian seizoen 3, dus toch nog een beetje Star Wars.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Nee. Traditiegetrouw kijk ik op 4 mei (Star Wars Day) een film, maar voor de rest heb ik geen herziening van de films in de planning. Ik kijk nu The Mandalorian seizoen 3, dus toch nog een beetje Star Wars.
Ik wou eerst beginnen op 4 mei, alleen ik ben dan misschien nog bezig met James Bond en ik wil het niet meer door elkaar halen, dan ken ik mezelf wel weer en dan laat ik het na een tijdje weer liggen. Denk dat ik hem het einde van het jaar ga opzetten, wanneer het buiten koud en kill is zit ik Star Wars te binge 
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Daisy Ridley is terug! Dat er drie films zouden worden aangekondigd had ik niet verwacht.
Daisy Ridley's Rey: New Star Wars Film Will Focus on Her Story - Variety
'Star Wars' Movies: Dave Filoni and James Mangold to Direct New Films - Variety
Ahsoka ziet er goed uit!
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Handige samenvatting voor als je niet bekend bent met de animatieshow en de personages die in Ahsoka te zien zullen zijn.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
IH88 waar in het door jou eerder benoemde lijstje zou je Ashoka stoppen om te kijken voor duidelijk verhaallijn? Ik ben nml nog bij the clone wars series
Na The Mandalorian seizoen 2. Kan ook na The Book of Boba Fett (waarin ze ook te zien is), maar dat is niet noodzakelijk. Net zoals The Mandalorian seizoen 3. Het leukste lijkt mij om gelijk na The Mandalorian seizoen 2 aflevering 5 door te gaan naar Ahsoka, maar het meest praktische lijkt het me om het seizoen af te kijken. Ligt er ook aan wat het tempo van kijken is, en hoe goed je geheugen is
.
Als je net zoals mij niet houdt van onafgemaakte dingen (ik heb een klein beetje OCD wat dat betreft
), dan kan je gewoon deze volgorde aanhouden:
- The Mandalorian seizoen 1 t/m 3
- The Book of Boba Fett
- Ahsoka seizoen 1
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
IH88 waar in het door jou eerder benoemde lijstje zou je Ashoka stoppen om te kijken voor duidelijk verhaallijn? Ik ben nml nog bij the clone wars series
Als ik jou was, zou ik trouwens niet alle afleveringen van The Clone Wars kijken. Hier zie je een lijst van de belangrijkste afleveringen The Essential Clone Wars Episodes Every Star Wars Fan Should Watch - kotaku.com.au
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Als ik jou was, zou ik trouwens niet alle afleveringen van The Clone Wars kijken. Hier zie je een lijst van de belangrijkste afleveringen The Essential Clone Wars Episodes Every Star Wars Fan Should Watch - kotaku.com.au
Hahaha ik ben wel van het alles kijken, alleen heb ik heeeeel veel moeite om door het eerste seizoen te komen. Merk dat het animatie gedeelte me niet helemaal ligt zeg maar. Dit is wel ff goed om te hebben, wellicht in de toekomst dat ik dan ff alles ga kijken