- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ontwikkelingen filmindustrie / toekomst Hollywood
Ontwikkelingen filmindustrie / toekomst Hollywood
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Die budgetten is wel appels met peren en pruimen vergelijken.
Een grote film met veel camera's, mensenmassa's, kostuums en dure locaties etc. is uiteraard wel veel duurder om te maken dan een kleine film met maar een handvol acteurs en draaien met slechts één camera.
A Ghost Story (2017) kostte overigens maar $100.000...!
Die middencategorie films wordt overigens nu juist wél gemaakt door streaming diensten.
Netflix:
The King (2019) $20 miljoen
Marriage Story (2019) $18 miljoen
Roma (2018) $ 15 miljoen
P.S.
De 9 duurste films die dit jaar op Netflix en co. verschenen | FilmTotaal filmnieuws
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
De vraag is denk ik of je echt mensenmassa's nodig hebt om een goeie film te maken. The King lijkt me een mooi referentiepunt met The last duel.
En bijvoorbeeld Marriage story, die film zou in Europa toch voor veel minder geld moeten kunnen worden gemaakt, als je mijn eerdere voorbeelden ziet? Dat geld is vast voor een groot deel naar het salaris van Driver en Johansson gegaan.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ja dat denk ik ook. Ik vind Roma ook duurder ogen dan Marriage Story. Dat budget zal dan niet naar sterren zijn gegaan.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
De vraag is denk ik of je echt mensenmassa's nodig hebt om een goeie film te maken.
Nodig is het niet, maar het is wel fijn om wat films in alle genres en maten te hebben natuurlijk.
Maar zoals jullie aanhalen gaan ook de acteurs vaak met enorme sommen lopen, terwijl je vaak met onbekendere acteurs even goede acteerprestaties krijgt. Dan is de gok wel iets groter (zeker voor grote, commerciële films), maar ook dat is niet iets waarvan ik vind dat we dat met z'n allen als publiek maar moeten blijven funden.
Dit soort verhalen hoor ik trouwens al sinds ik filmliefhebber ben geworden (toch een kleine 20 jaar nu), en ondanks dat blijven ze nog steeds geweldige films maken. Het originele topic van het filmpje (like they used to) is dan ook meer iets waar oudere mensen klassiek over zeuren omdat ze zelf niet meer zo mee zijn met wat de hedendaagse film te bieden heeft.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ze mogen wel eens gaan stoppen met het zo extreem betalen van acteurs. Waarom zou iemand 80 miljoen salaris moeten krijgen voor een blockbuster? Tegenwoordig liggen de budgetten zo hoog dat je echt monsteromzetten moet draaien wil je nog winst maken na een dure productie + marketingcampagne. En nog erger is dat je in veel grote films niet eens kan zien dat het 250 miljoen heeft gekost, zo generiek zijn de eindresultaten soms. Hollywood is wel toe aan een coronareset.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Nodig is het niet, maar het is wel fijn om wat films in alle genres en maten te hebben natuurlijk.
Zeker, daarom ben ik ook blij dat er een Dune: 2 gefinancieerd wordt. In mijn ogen is dit echt een film waarbij een groot budget meerwaarde heeft. Maar het profiel van deze film is ook groot genoeg om dat te rechtvaardigen.
Punt bij The last duel lijkt me, dat als je Ridley Scott geen 100 miljoen geeft maar 200 miljoen, hij dat nog steeds allemaal in de film kwijt kan. En 500 miljoen misschien ook wel. Niet omdat het dan een betere film wordt, maar omdat het geld er nu eenmaal is. Een groot budget kan al snel tot gemakzucht leiden. Het team kan gaan leunen op het productiedesign en het spektakel, of het aantrekken van grote namen, in plaats van basale dingen als een gedegen script en de uitwerking van personages.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Een groot budget kan al snel tot gemakzucht leiden. Het team kan gaan leunen op het productiedesign en het spektakel, of het aantrekken van grote namen, in plaats van basale dingen als een gedegen script en de uitwerking van personages.
200% eens, al hoeft het geld voor mij dan niet in gedegen scripten personages te gaan zitten 
Het probleem is gewoon dat men industrie de budgetten van vroeger niet los wil laten, terwijl de markt dat eigenlijk niet meer rechtvaardigt. En dan heb je van die pippos zoals hierboven die vinden dat we onze hobby beter moeten steunen 
Het is trouwens wel zo dat in de lagere regionen bepaalde functies onderbetaald zijn. Het is bijv. interessant om eens wat te lezen over een cult hit als One Cut of the Dead, waar de acteurs betalen om een rol te mogen spelen in een film. Da's het andere uiterste natuurlijk.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Saving Pvt. Pyle
-
- 527 messages
- 1257 votes
Misschien eens een aparte Woke-topic maken.
nav deze topic: Last Night in Soho (Film, 2021) - MovieMeter.nl
Volgens mij hebben al die mensen die de bij elke film 'woke!' roepen met deze gezochte flutargumenten niet door dat ze zelf de grootste jankers zijn.
'zal wel' 'zal ook wel' .. zegt wel genoeg over het inhoudsloze niveautje van vooroordelen. Kroegpraat.
Denk dat kos geen enkel recht van spreken heeft wat betreft niveau en vooroordelen, want hij ging op werkelijk geen enkel punt echt in.
Je moet wel heel blind zijn om de woke van series en filmfranchises van Star Wars tot Ghostbusters (films) en Batwoman tot Doctor Who (series) niet te willen zien. Het is ook niet per aparte film. Het is duidelijk een zeer eng deugstramien dat wordt ingegeven door heel Hollywood.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Er zijn films die er inderdaad mee overdrijven (maar dat heeft Hollywood altijd al gedaan, weinig "evolutie" daar). Er zijn ook genoeg films die er op een normale manier mee omgaan, maar waarbij de aangekweekte overgevoeligheden van bepaalde kijkers het eigenlijke probleem vormen.
Saving Pvt. Pyle
-
- 527 messages
- 1257 votes
Er zijn films die er inderdaad mee overdrijven (maar dat heeft Hollywood altijd al gedaan, weinig "evolutie" daar). Er zijn ook genoeg films die er op een normale manier mee omgaan, maar waarbij de aangekweekte overgevoeligheden van bepaalde kijkers het eigenlijke probleem vormen.
Is geen excuus. Vroeger was het inderdaad pro Amerika, America F*ck Yeah propaganda.
Nu is het woke propaganda. En ik vind het enorm irritant dat franchises zoals oa mijn favorieten als Terminator, Ghostbusters er door worden aangetast.
Natuurlijk bestaat het gevaar dat je dat in iedere film gaat zien, maar doet niets af aan het enorm breed gedragen woke front. En als de films mislukken? Ach, dan geven we toch weer die boze witte mannen de schuld?
Thanks, Hollywood white guys. But your work isn’t finished yet.
Charlie's Angels Director Blames Men For Box-Office Failure And We Are Confused
Dit is breed gedragen.
En allemaal prima, maar verzin nieuwe films en verkracht die films niet met die belachelijke woke en gender onzin.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
En allemaal prima, maar verzin nieuwe films en verkracht die films niet met die belachelijke woke en gender onzin.
Eh ja, dat doen ze dus ook. En al helemaal als je wat verder dan Hollywood wil kijken.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ben Affleck Has A Grim Prediction For The Future Of Movies - screenrant.com
"I think movies in theaters are going to become more expensive, event-ized. They're mostly going to be for younger people, and mostly about "Hey, I'm so into the Marvel Universe, I can't wait to see what happens next." And there'll be 40 movies a year theatrically, probably, all IP, sequel, animated."
Flavio
-
- 4893 messages
- 5223 votes
"Ben Affleck warns"?! Wat hij beschrijft is natuurlijk al jarenlang een trend die iedereen die een beetje films kijkt kent. Om daar nu mee te komen als 'waarschuwing' is rijkelijk laat.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
"Ben Affleck warns"?! Wat hij beschrijft is natuurlijk al jarenlang een trend die iedereen die een beetje films kijkt kent. Om daar nu mee te komen als 'waarschuwing' is rijkelijk laat.
Jawel, maar het is goed dat acteurs en regisseurs zich blijven uitspreken. Of het ook iets zal doen veranderen betwijfel ik.
De streamingbedrijven hebben in feite de ruimte en middelen om zo divers mogelijke films te maken. Ik hoop dat Prime Video verder door zal groeien en gewaagdere eigen producties zal maken. En dat MUBI op den duur groot genoeg is om ook zelf films te produceren.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Hij heeft het blijkbaar vooral over bioscopen ... "pijnlijke" headline dan.
Saving Pvt. Pyle
-
- 527 messages
- 1257 votes
Eh ja, dat doen ze dus ook. En al helemaal als je wat verder dan Hollywood wil kijken.
Nee, dat doen ze in Hollywood niet. Het is niet incidenteel, maar breed gedragen. Zoals de woke en diversiteitsonzin op bijv. de UvA en gemeente Amsterdam zo is het ook in Hollywood maar uiteraard nog veel extremer.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Meer van hetzelfde:
Leonardo DiCaprio mengt zich in bioscoop-versus-streamingdebat - Vertigo
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Interview met voormalige Disney-CEO Bob Iger:
Bob Iger’s Advice to Hollywood on His Way Out - Sway | Podcast on Spotify
Bob Iger’s recent retirement from Disney marks a sea change for the company. Starting at ABC nearly 50 years ago, Iger ascended from working at a local news network to serving as the chief executive and chairman of Disney, ABC’s owner. During that time, he navigated tectonic shifts in Hollywood, including the rise of streaming platforms and the fall of movie chains. So Kara Swisher dragged Iger out of his three weeks of retirement to chat more about the future of entertainment.
In this conversation, Kara and Iger talk about his strategy for getting Disney through the streaming wars, including the impact of significant acquisitions, from Iger’s deal to bring in Lucasfilm, the studio behind the Star Wars franchise, to the company’s $71.3 billion purchase of 21st Century Fox assets. They also discuss the symbiosis and tensions between Silicon Valley and Hollywood, the power of creators in the digital world and what entertainment will look like on web3.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Twee of drie bios releases per jaar, in plaats van tien? Dat is een flinke daling 
Al moet ik zeggen dat ik zelf ook niet meer 4-8 keer per maand ga, zoals voor corona. En ook niet zeker weet of ik dat weer ga doen, al heb ik geen idee of dat exemplarisch is voor het gros van de biosgangers.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Blijkbaar loont het om primair voor VOD te produceren.
Het is natuurlijk wel zo dat Disney+ voldoende content nodig heeft en abonnees ook wel graag eens films zien in andere genres, dan enkel familiefilms.
skinny_tie
-
- 1227 messages
- 3648 votes
Disney heeft sowieso altijd relatief weinig bioscoopreleases gehad. In 2018, het laatste kalenderjaar voor de overname van 20th Century (Fox) Studios, hadden ze 10 films uitgebracht, terwijl er 13 20th Century-films in de bioscoop kwamen.
Als zelfs Seeing Red naar streaming gaat, zie ik iets als Unsane zeker niet in de bioscoop komen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Interessant artikel. Een ontwikkeling die al langer gaande is natuurlijk, maar die dus nog verder doorzet.
Gaan we naar een toekomst waarin we alleen nog maar een paar filmreeksen hebben waarop telkens wordt voortgeborduurd? Dat is wel de trend, zegt Hassler-Forest: “De filmcultuur an sich wordt veel meer een monocultuur. Films worden alleen nog maar gemaakt als ze deel zijn van een bestaande verhaalwereld.” Dit gaat volgens hem ten koste van film als medium. “Films laten veel aan de verbeelding over, er is geen definitief uitsluitsel over wat met iets wordt bedoeld. Juist door dat soort dingen open te laten geef je het publiek de uitdaging om dit met hun eigen verbeelding in te vullen. Op het moment dat een film antwoord geeft op alle vragen maak je het minder prikkelend en spannend.”
Ik ben al jaren wat prequel en vervolgfilms moe. Ik ben Star Wars liefhebber maar heb sommige, maar niet meer alle vervolgdelen gezien. Ik heb geloof ik alleen de eerste Minion films gezien die vond ik wel leuk. Zelfs Bond films ben ik niet meer trouw gaan volgen.
Naar de nieuwe Indiana Jones ben ik wel benieuwd.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Wat er ook met Hollywood gebeurt, de bekende letters zullen wel blijven bestaan. Ze krijgen nu een nieuw likje verf:
For 100th birthday, the Hollywood sign gets a new paint job - Los Angeles Times - latimes.com
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Bioscoopketens in VS sluiten bijzondere Netflix-deal - hollandfilmnieuws.nl
Verrassend nieuws uit de Verenigde Staten. Daar hebben de grote bioscoopketens een baanbrekende windowdeal gesloten met Netflix over de film Knives Out 2.
De afspraak in Amerika houdt in dat zowel AMC, Regal als Cinemark Glass Onion: A Knives Out Mystery van Netflix vanaf 23 November een exclusieve sneak previewvertoning gaan geven in 600 Amerikaanse bioscopen. Na één week in de theaters verdwijnt de film dan weer uit beeld om op 23 december bij Netflix zelf te verschijnen.
Voor de bioscopen is de release van een potentiële hitfilm belangrijk. 23 november is een dag voor Thanksgiving Day, waardoor de Amerikanen na die belangrijke feestdag naar de film kunnen in de bioscoop.