- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Films die in visueel opzicht een plaatje zijn?
Films die in visueel opzicht een plaatje zijn?
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Ga die film snel eens kijken, want wat ziet dat er toch ook weer geweldig uit, krijg er helemaal zin in! 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Tuurlijk op basis van mijn top 10 kan ik wel komen met films als Mulholland Dr., Stalker, Dolls, Blade Runner of films waarvan de regisseur altijd visueel magnifiek zijn zoals Tony Scott, Neveldine & Taylor en Zack Snyder. De film die ik wil aandragen is toch Speed Racer (ja, echt!). Speed Racer blijf ik qua vormgeving, de art-deco, het cartooneske design en visuals toch geniaal vinden. Kitch? Zal best, but i love it! Vooral bijzonder omdat dit inhoudelijk een familiefilm is die gericht lijkt te zijn op een heel jong publiek. Ik vind dit werkje wel erg underexposed. Bij deze
.

John Lee Hooker
-
- 14934 messages
- 1625 votes
Mooie plaatjes, die onderste per ongeluk meegenomen?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Aangepast. Die hoorde er niet bij inderdaad
.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Zou me d'r bijna voor schamen, maar damn wat ziet dat er verschrikkelijk tof uit
. Ik ga 'm eens opzoeken.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Ik heb Speed Racer niet gezien maar vinden jullie dat serieus mooi? Lijkt meer op graphics die uit een opgevoerde X-box komen. Brrr..
Soort FX-Zero op de SNES vroeger, vooral die laatste still.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
De eerste 2 foto's geven mij het Disneyland gevoel.
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Speed Racer is echt spuuglelijk. Bedoeld voor kinderen met zware ADHD, die aan het trippen zijn door een overdosis gummibeertjes. Maar hij is wel hilarisch
.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik heb Speed Racer niet gezien maar vinden jullie dat serieus mooi? Lijkt meer op graphics die uit een opgevoerde X-box komen. Brrr..
Ik vreesde ook voor het ergste, maar het bleek een geweldige zuurstok van LSD. 
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Nee dank je; ik sla 'm over. Ik zie op die derde still letterlijk palmboompjes uit Sonic the Hedgehog. 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Wel mee eens, al kan ik wel genieten van dit soort zuurstok LSD tripjes (credits aan Reinbo). Al deed het mij ook denken aan F-Zero, aardig wat uurtjes in gestopt vroeger.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Wel mee eens, al kan ik wel genieten van dit soort zuurstok LSD tripjes (credits aan Reinbo). Al deed het mij ook denken aan F-Zero, aardig wat uurtjes in gestopt vroeger.
Ieder zijn meug hoor. 
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Dat gevoel had ik tijdens het kijken ook. Maar het heeft ook iets weg van de werken van Jeremy Blake (wijlen videokunstenaar, ook bekend om de visuals voor Punch Drunk Love). In ieder geval vrij over de top en daarin toch bijzonder. Jammer dat de film zelf vrij ruk was..
DonOswaldo
-
- 6430 messages
- 1931 votes
Speed Racer was best leuk, en inderdaad visueel ook erg mooi 
Maikeru
-
- 1934 messages
- 2388 votes
Valhalla Rising

Enter The Void

Reconstruction

Mizu No Onna

2046
The Fountain

goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Vind het maar niets, die filtertjeslooks.
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
films waarvan de regisseur altijd visueel magnifiek zijn zoals Tony Scott, Neveldine & Taylor en Zack Snyder
Maikeru
-
- 1934 messages
- 2388 votes
Misschien zijn dit een paar screens van dezelfde films die je meer aanstaan?
Valhalla Rising

2046

Reconstruction

Enter The Void
![]()
En nog vergeten bij de vorige post:
Antichrist

Ik vind het namelijk allemaal visueel prachtige films.... En bovenstaande screens gebruiken over het algemeen wat minder duidelijke filters.
En, als je dit ook maar niets vind, laat dan zien wat jij mooi vindt.
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Een film met mooie plaatjes vind ik bijvoorbeeld Le Proces, Days of Heaven, Killing of a Chinese Bookie, Il Conformista
... Voorbeeld van een regisseur die de filtertjes wel goed gebruikt, vind ik Michael Mann (in Miami Vice, Collateral).
Maar een film moet in mijn ogen ook geen "plaatje" zijn ; het is dynamisch medium, een werk in beweging. Camerawerk en montage zijn in mijn ogen minstens zo belangrijk (vaak belangrijker). Een mooi plaatje schieten heeft op zich weinig te maken met filmmaken.
13woutie13
-
- 4384 messages
- 0 votes
Paar aziatische films die vast al zijn opgenoemd, maar omdat ze zo mooi zijn:
- In the Mood for Love:
- House of Flying Daggers:
- Oldboy
- Dalkomhan Insaeng
- Bom Yeoreum Gaeul Gyeoul Geurigo Bom
- 2046
Efter bryluppet is af en toe ook erg mooi met zijn haarscherpe extreme close-ups.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Hero

Spring Summer Fall Winter and Spring

Monsters

Visions of suffering

Perfecte nachtmerrie.
Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
Jaa, mooie plaatjes. Ik doe mee. Zomaar een stel visueel zeer aantrekkelijke films:
Mr. Nobody
Metropia
Les Triplettes de Belleville
Godkiller
Valhalla Rising
Diary
Perfect Bride
Gemini
Wool 100%
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Die stills van Valhalla Rising vind ik wel gaaf btw.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Nogmaals Il Conformista, dat blijft zo `n prachtige film!

Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Het Koreaanse Sonagi (The Shower) is een pareltje: kijk maar!